Wat een misselijkmakende vertoning! Die jonge gastjes gaan helemaal door het lint en worden tegengehouden door de wat snuggeren. Bah, wat een ag...
Ook Osama Bin Laden komt op een zekere dag te overlijden. Al snel klopt hij aan op de poorten van de hel. De duivel bekijkt hem eens en zegt:...
@34 Dat soort achterlijke opmerkingen kun je beter niet maken. Slaat nergens op....
@42 Van mij had het ook niet gehoeven maar de betrekkelijk kleine groep heeft nu wel alle aandacht. Daar zal het ze om te doen zijn geweest. ...
@11 Het voorstel was in zijn hele hoedanigheid met oog op onze eigen veiligheid onaanvaardbaar voor de NAVO. Het eist dat er geen NAVO-troepe...
@35 Hij zal wel weer teveel geblowd hebben. Wat een vervelend klootzakkie is dat zeg....
@51 Daar heb je een punt, Het zijn dus die laffe mannen die liever hun kroost aan hamas uitleveren, zodat er weer nieuwe terroristjes van gemaak...
@39 Dus ik moest niet lezen maar jij moest beter schrijven. Okay. En nu zeg je nog steeds niet wat je nu eigenlijk wilt zeggen. ...
@47 Inderdaad - de halve wereld keek een andere kant op.Maar toch blijft het de verantwoordelijkheid van Israël -> zij hebben een heel volk...
Sonja van den Ende, de lieveling van Poetin en Assad.-> Next....
@297
Het dynamische evenwicht is vrij ingewikkeld omdat ook het bicarbonaat hier een rol in speelt.
@300
Parels voor de zwijnen Richard.
@300
vroeger zat er veeeel meer CO2 in de lucht dan nu.
En toch is ons aarde geen Venus geworden.
Maar misschien hadden ze toen ook al windmolens, die voor verkoeling konden zorgen.
@303 Voor de verklaring verwijs ik je naar de klimatologen.
Of dacht je dat ze dat niet opgevallen was?
@302
Och daar is Marcus weer.
Jij had al bewezen, dat je het zelf niet eens geloofd.
Anders zou je hier nu wel pleiten voor het terugdraaien van bepaalde averechtse groenmaatregelen.
Het is 5 voor 12 per slot van rekening.
Bij de weg, weet je hoeveel CO2 er de lucht in gestuiterd wordt voor het verbruik van die stomme computer van je?
Zou je die niet eens uitzetten?
@300 Lees vooral de reacties op de twee commentaren van Richard Telford. Overigens zegt Telford in zijn tweede reactie zelf: "One can argue about the magnitude of the feedbacks. Perhaps the IPCC has them too high. Perhaps too low."
En dat is nu precies het probleem. De feedbacks zijn veel te complex om aan te kunnen rekenen, laat staan om daar zinvolle schattingen van te maken. En global climate models doen over complexe feedbacks niet veel meer dan schatten en keer op keer te hoog, blijkt na verloop van jaren als de voorspelde opwarming uitblijft.
@305 Zou jij niet eens proberen boven het redenatie niveau van en twaalf jarige uit te komen?
@306 Nee de schattingen zijn keer op keer te laag.
* Verwijderd door de redactie *
@308 Nope. Te hoog. Keer op keer blijft de voorspelde opwarming van GCM's uit.
@310 Dat is gewoon niet waar
Raadpleeg de vakliteratuur.
* Verwijderd door de redactie *
@312 Ach weer zo'n stomme verwijzing naar een debielen site.
* Verwijderd door de redactie *
@280
"dat de temperatuurstijging 's nachts groter is dan overdag en dan kan dus niet verklaart worden uit meer zon instraling... maar puur uit het broeikaseffect."
En waar komt die warmte in eerste instantie dan vandaan?
@314 Ja die reactie had ik ook op je link.
@315 Kun je niet lezen?
Het evenwicht uit en instraling is verstoort.
@284
Er is niet alleen "veel" leven ontstaan in die CO2 rijke en warme periodes , er was een explosie van leven
Vooral oceaanleven in de Cambrian periode , met 7000ppm CO2 en veel warmer.
Vergeleken met die periode is het nu maar armzalig..
Het is precies omgekeerd als ons door de alarmisten verteld wordt
* Verwijderd door de redactie *
@317
Er is niets verstoort ...
De enige "verstoring" of (versnelde)stijging is te zien in modellen/projecties/schattingen/berekeningen .. niet in echte metingen
- de zeespiegelstijging is de laatste 50 minder gestegen dan de 50 jaar ervoor -
"The rate of sea level change was found to be larger in the early part of last century (2.03 ± 0.35 mm/yr 1904–1953), in comparison with the latter part (1.45 ± 0.34 mm/yr 1954–2003)"
https://agupubs.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1029/2006GL028492
- temperatuur is de laatste 20 jaar vrijwel niet gestegen , ondanks doorlopende CO2 uitstoot
https://i.stack.imgur.com/PMKhN.png
- het aantal zware orkanen in het atlantisch gebied zijn afgenomen
"neither U.S. landfalling hurricane frequency nor intensity shows a significant trend
since 1900"
https://journals.ametsoc.org/doi/pdf/10.1175/BAMS-D-17-0184.1
- extreme regenval is gelijk gebleven
https://journals.ametsoc.org/na101/home/literatum/publisher/ams/journals/content/bams/2018/15200477-99.4/bams-d-17-0065.1/20180507/images/large/bams-d-17-0065.1-f2.jpeg
- droogte is gelijk gebleven.
https://www.nature.com/articles/sdata20141/figures/5
* Verwijderd door de redactie *
@321
Weer en klimaat zijn 2 verschillende zaken
* Verwijderd door de redactie *
* Verwijderd door de redactie *
@323
If you don't have scientific facts, use copy paste and post on YT
Quote van Tony Heller
@312
@323
https://wattsupwiththat.com/2019/10/20/thread-about-the-recent-farmer-protests-in-the-nl/
Wat een onzin website
Nu op frontpage..
"Oct 17th 2019, 40 tweets, 14 min read Bookmark Save as PDF My Authors Thread about the recent farmer protests in the NL
>Parliament flooded with tractors
>Doors rammed
>Army deployed
>Angry politicians"
"Parliament flooded with tractors"; niet waar
"Doors rammed" niet waar, was maar 1 deur
"Army deployed", niet waar, politie heeft wat zware vrachtwagens van leger ingezet, geen militair te zien in Den Haag
"Angry politicians", ook niet waar, politici hadden begrip voor de boeren
Nou, als deze onzin op die website staat, dan is de rest ook het lezen niet waard
Vol met leugens dus
@325
Tony Heller laat vrijwel alleen maar officiële data zien , alleen laat hij de hele grafieken zien daar waar de alarmisten stukken wegknippen
@303
"vroeger zat er veeeel meer CO2 in de lucht dan nu.
En vroeger was er veel meer natuur die voor balans zorgde
Die ontbreekt nu, door toedoen van de mens
@326
Klopt allemaal aardig hoor , het leger is ingezet en Rutte&co waren behoorlijk pissed toen die deur eruit getrokken was
@328
En zo probeer je iedere banaan recht te lullen haha!!
Kijk naar @320 ... je bent belazerd...
@320
Zeespiegelstijging, zie
http://www.ilo.org/dyn/migpractice/docs/261/Pacific.pdf
@289
De bijcel heeft daar een verhaaltje voor, iets met een ark of zoiets.
Het is nog simpeler, waardoor is de Himalaya ontstaan, als je dat begrijpt, zul je begrijpen waarom schelpen op grote hoogte aanwezig kunnen zijn.
@332
Ja haha , vroeger lag de top van de himalaya onder zee.
Dat snap ik ook wel.
Maar mij was laatst verteld dat de zee verzuurd door CO2, en dat daardoor de schelpdieren niet meer konden leven omdat hun schelpje oploste.
Dus , aangezien er vroeger VEEEEEL meer CO2 in de lucht zat,
hoe komen die fuckin' schelpen dan boven op de Himalaya?????
Afijn, nu heb ik net elders in dit draadje geleerd dat schelpen juist gemaakt worden van CO2.
Het wordt steeds gekker.
@307
Kijk naar jezelf man.
Je komt niet verder dan dat iedereen die niet in de klimaathype geloofd dom stom raar en achtelijk is.
NOOOIT een keer eens iets inhoudelijks.
Zelfs na zeer concrete voorbeelden van klimaatregelgeving die averechts werkt, waardoor zowel mensen naar de klote gaan ALS het millieu, haal je je schouders op, en gaat DOOR MET JE ACTIVISME.
Dat is niet eens meer dommigheid, dat is moedwil.
@333
Volgens mij wordt onder andere beton hard door opname van CO2, dit weegt niet op tegen de produktie ervan.
@307
MARCUS
Ik had deze al eens elders voor je geplaatst.
Maar je kwam inhoudelijk niet verder dan och, je bent toch zelfstandige.
Je haalde je schouders op, en ging verder met het mij beschuldigen van het kapothelpen van het klimaat.
Ik denk dat dat boekdelen spreekt over je werkelijke intenties.
Jij bent van kwader wil.
Marcus,
Door activisten zoals jij, heeft de kleine binnenvaart, de meest duurzame manier van transport die we hebben, nu net een koude sanering achter de rug.
Wat er nog vaart, ik weet niet waarvan die dat doen.
Een overdosis aan regelgeving , ook dankzij Groen.
Mijn motor is gebouwd in 1963, toen ze nog duurzame motoren maakten.
Hij heeft 3 generaties van schippers van een boterham voorzien.
Als ik morgen weer ga varen, kunnen er nog eens 3 generaties van leven.
Nu moet er dadelijk een CCRII Groen motor in.
Zo'n groen motor verbruikt evenveel diesel, alleen de noxen en toxen zijn minder.
Dat kan je ook bereiken door de brandstof te veranderen.
Zo'n groen motor gaat 7 jaar mee, dan moet je 'm reviseren, en daarna gaat ie hooguit nog eens 7 jaar mee, en dan is het schluß, als je geluk hebt.
Dat komt omdat de 1% grootaandeelhouders van alles wat er toe doet in de wereld, inmiddels precies weten hoe slecht je zo'n motor moet bouwen, om er precies veel geld mee te verdienen.
Kijk maar naar je wasmachine. Is die beter geworden de afgelopen 30 jaar?
Groen is echter de wolf in schaapskleren, en werkt voor die 1%.
Getuige inderdaad de CCRII groenmotor, en hun steun aan het gebombarderen van derde wereld landjes, terug naar de middeleeuwen. enzovoort, enzovoort.
Je kunt tegenwoordig een neger kopen op de markt in Libië, mede dankzij Groen.
En een antwoord hierop van Romeo bravo, als ik zo vrij mag zijn:
Tja, dit is een echt verhaal, daar kunnen wetenschappers en politici niets mee. Maar ik ben het wel met je eens. De meeste vervuiling door een auto wordt veroorzaakt tijdens de produktie ervan. Toch moesten er een heleboel auto's naar de schroothoop en nieuwe gemaakt, alleen door regelgeving, subsidie op "schonere" auto's e.d.
Mooi milieu-praatje, maar het was gewoon verkapte steun om de auto-industrie in europa weer op weg te helpen... Het milieu is er niet beter op geworden, integendeel.
Ik denk dat het duidelijk is hiermee.
Wij zijn niet dom, maar jij bent te kwader trouw.
Je hebt een andere agenda.
Jij bent de trol die ervoor moet zorgen dat wij erin trappen.
Anders had je wel 1 keer in je leven met iets inhoudelijks gekomen.
14 vrachtwagens EXTRA op de weg dankzij activisten zoals MARCUS.
@336 "Mijn motor is gebouwd in 1963, toen ze nog duurzame motoren maakten."
Duurzaam gemaakt (wat niet zo was) is wat anders dan duurzaam zijn.
Who the fuck is Tony Heller?
https://tonyhellerakastevengoddard.com/who-is-tony-heller/
I don’t have a degree in climatology. I haven’t written a single academic paper about climate change and I don’t have a job related to climatology or the weather.
What I do have is a blog and a Twitter account. And as it turns out, that’s pretty much all you need to be a somebody in the climate debate.
Dag Tony Heller, blog maar lekker verder.
@336
Geen idee waar u uw informatie vandaan haalt, maar die CCRII motor is al heel oud.
@331
" @320 Zeespiegelstijging, zie
http://www.ilo.org/dyn/migpractice/docs/261/Pacific.pdf "
Dat gaat niet over daadwerkelijk gemeten zeespiegelstijging , maar over de "mogelijke" gevolgen van grote zeespiegelstijging ....
Gelukkig zijn ze in de kleine lettertjes eerlijk:
" However, considerable uncertainty remains regarding the specific physical impacts of
climate change on most Pacific island countries largely because global climate models currently lack sufficiently fine resolution"
Het rapport gaat dan ook uit van modellen en projecties in de toekomst , niet van echte metingen.
Van deze tekst is dan ook geen enkele aanwijzing , @320
"The PCCSP study indicates that, regionally, the Pacific will experience an increase in the average temperature, the number of extremely hot days, the number of extreme rainfall events, ocean acidification and sea-level rise. Sea-level rise in the Pacific is expected to be in line with the
predicted global average sea-level rise of 0.18 to 0.59 metres by 2080-2099. Droughts are projected to occur less often, but with increased severity. Annual average rainfall is expected to increase. Tropical storms and cyclones are expected to decrease in frequency but increase in intensity"
Geen enkele aanwijzing voor in metingen , alleen in computermodellen.
En aangezien we niet eens het weer over een aantal dagen accuraat kunnen voorspellen...
@336
Heb je dit al eens gelezen?
https://www.verbrandingsmotor.nl/oude-motor-weer-top-door-waterstof-en-ureum/888
Het binnenvaartcontainerschip Sulomaro heeft een Green Award-certificaat gekregen met een 12 jaar oude ongecertificeerde (CCR 0) 1700 pk hoofdmotor. De toevoer van waterstof via de luchtinlaat en ureuminjectie aan de uitlaatkant maken de motor aanzienlijk schoner.
@342
Mooie techniek
Ik heb zelf diverse waterstofgeneratoren gemaakt voor dezelfde toepassing
@333
Je haalt hier 2 dingen door elkaar.
- Het is plankton dat steeds lastiger een skelet kan opbouwen In de tijden met hoge CO2 concentraties waren er andere soorten. Je had er toen bijvoorbeeld veel met een dikker kalkskelet of met een skelet van silica.
- Weekdieren die geen schelp kunnen opbouwen, dat vindt plaats in meertjes in Canada die door zure regen zijn aangetast.
@333
- "Afijn, nu heb ik net elders in dit draadje geleerd dat schelpen juist gemaakt worden van CO2.
Het wordt steeds gekker." -
Dat CO2 een bestandsdeel is van calciumcarbonaat neemt niet weg dat calciumcarbonaat weer oplost wanneer het in contact komt met koolzuur.
De reactie van CO2 met water naar koolzuur:
H2O + CO2 H2CO3
De reactie van calciumcarbonaat met koolzuur:
CaCO3 + H2CO3 ---> CaCO3 + H2O + CO2
@344
Je moet toegeven dat een verminderde biodiversiteit vanwege verzuring van de oceanen door een hoog CO2 gehalte nogal fabelachtig lijkt , aangezien de explosie van biodiversiteit juist in de honderdduizenden jaren met enorm hoge CO2 concentraties plaatsvond
@346
Een explosie aan biodiversiteit is vrijwel altijd het gevolg van een uitstervingsgolf, ofwel een vermindering van biodiversiteit.
Wanneer omstandigheden veranderen zullen soorten die daar niet mee om kunnen gaan uitsterven waarna er niches beschikbaar komen voor nieuwe soorten om zich in te ontwikkelen
@346 Je gaat voorbij aan het stervende plankton. Dat sterft door tal van factoren die niks met CO2 te maken hebben. Het gevolg is minder CO2 opname van de oceanen en een verstoorde balans. Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar. Daarnaast kun je miljoenen jaren geleden niet vergelijken met nu. Andere planten, gewassen en balans.
Wat we weten uit de geschiedenis is dat plotselinge toenames van bepaalde gassen samengaan met enorme veranderingen voor het leven op aarde. Ook weten we dat een paar eeuwen een abnormaal korte periode is voor deze planeet maar voldoende om veel soorten in korte tijd te decimeren.
@345
Je laatste formule klopt niet.
Je schept een zuurstof molecuul uit het niets. (dat is alchemie )
Je wilt waarschijnlijk Ca(HCO3)₂ laten ontstaan wat een zuurzout is en goed oplost.
@347
In de Cambrian periode was er een explosie van nieuwe dier en plantensoorten , het leven evalueerde als een dolle met een CO2 gehalte van 4000-7000 ppm
De eerste diersoorten met skeletten en ruggenwervel ontstonden , waaronder de groep waar de mens tot behoord
In de latere Permian periode was er een grote uitstervingsgolf , vele dier en plantensoorten stierven uit. CO2 gehalte in die periode zo'n 300 ppm ....
Dusss ...
Zoals velen al weten is CO2 juist goed voor leven
https://www.nationalgeographic.com/science/prehistoric-world/cambrian/
http://www.dandebat.dk/images/1365p.jpg
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.