Blokhuis sluit vaccinatiedwang niet uit (nrc.nl)


Beschrijving niet beschikbaar ...

door Wilmama in Gezondheid  ·  663 Reacties

  • 5
  • 1635x gelezen
Reageer met een Emoji

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.

Kinderziektes waren al niet gevaarlijk meer vóórdat het Rijksvaccinatieprogramma van start ging. Aan bijvoorbeeld de bof, mazelen en rodehond overleden in het jaar vóór de introductie van het vaccin ertegen in Nederland respectievelijk 1, 1, en 0 kinderen.

4
301 TouchScreen

Op de jaarlijks ‘Vaste Prikdag’, een nascholingsdag voor CB-artsen gaf Maarten van Wijhe een lezing over zijn promotieonderzoek betreffende de vraag of vaccinaties bijgedragen hebben aan het verminderen van de sterfte. In 1952 begonnen we met vaccineren (het Rijksvaccinatieprogramma zoals we het nu kennen startte in 1957). De grafiek laat zien dat de sterfte al voor minstens 80% à 90% afgenomen was vóórdat we begonnen met vaccineren.

4
302 TouchScreen
303 TouchScreen

@302 je hebt helemaal gelijk. Maar, zoals gebruikelijk, bekijk je maar een DEEL van alle informatie.

Waarom kijk je nooit eens naar het geheel? Hoe kun je ooit tot een goed oordeel komen als je maar naar een deel van alle informatie kijkt?

Nogmaals: je hebt gelijk. De kindersterfte was al flink afgenomen voordat we gingen vaccineren. Maar: er was nog steeds kindersterfte! Die resterende sterfte verdween pas doordat we niet alleen in betere omstandigheden leefden, maar ook gingen vaccineren.

We zien dat in de praktijk: elk land dat, om welke reden ook, stopt met vaccineren, ziet zich geconfronteerd met een stijgende kindersterfte. Wanneer zo'n land vervolgens het vaccineren weer oppakt, daalt de kindersterfte weer.

Zou je deze informatie in het vervolg ook willen meenemen in je overwegingen?

1
304 Intellector

@300
[ Fout dus weer..maar goed hier dan:..]
Hoezo foute informatie van mij in @299 ?! Dan heb je toch duidelijk niet de moeite genomen om de 1e link aan te klikken, laat staan de 2e. Moet het je allemaal letterlijk voorgekauwd worden of wat?!

2
305 Wilmama

@303
Hier een van de vele voorbeelden dat het aantal besmettingen niet afnam vóórdat we begonnen met vaccineren: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Measles_US_1944-2007_inset.png

2
306 Wilmama

@304

Welke westerse landen zijn tussentijds gestopt met vaccinatie? Sedert jaren "60 ik ken ze niet!...indien dat, zou dan niet armoede, leefomgeving en hygiene een invloed hebben op toename kindersterfte? Dan is het een land geweest waar de ontwikkeling nog ver achter ligt.
Als we alles in overweging gaan nemen..hoort dat er ook bij!

Nogmaals" Vaccineren bestrijd geen armoede...

Tussen de factoren die in verband gebracht worden met de daling van de sterfte en ernst van infectieziektes staan vaccins met een vraagteken. Het is inderdaad de vraag.

Er is nergens ter wereld onderzoek gedaan met een ongevaccineerde controlegroep ten tijde van de introductie van vaccins. Dus er is geen bewijs dat vaccins de laatste 5%-10% van de afname veroorzaakt hebben. Het is zelfs zeer aannemelijk dat als er nooit gevaccineerd zou zijn, de daling die veroorzaakt is door betere voeding, levensomstandigheden etc. zich gewoon voortgezet zou hebben.

4
307 TouchScreen

Heel wat wetenschappelijke artikelen door artsen en specialisten aangaande vaccinatie laten toch heel wat vraagtekens zien over de zin en onzin van vaccinatie.
Maar ja als men daarop wijst ben je een allu hoedje of een anti vacinner, hoe dan ook je wordt in een hokje geplaatst met een etiket op je voorhoofd en alles wat je dan nog zegt is larie. Dat geldt zeker voor de wetenschappers die met deze informatie naar buiten komen.......resultaat; komen nergens meer aan de bak, einde carrière. Lang leve de macht van de farmacie.

[1] http://www.fda.gov/NewsEvents/Newsroom/PressAnnouncements/ucm376937.htm (Edited to add: Apparently, the FDA pulled the above link, but the content is archived here: https://web.archive.org/web/20131130004447/https://www.fda.gov/NewsEvents/Newsroom/PressAnnouncements/ucm376937.htm)
[2] http://archinte.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=619215
[3] Poland (199question Am J Hum Genet 62:215-220 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9463343 “’poor responders,’ who were re-immunized and developed poor or low-level antibody responses only to lose detectable antibody and develop measles on exposure 2–5 years later.”
[4] ibid “Our ongoing studies suggest that seronegativity after vaccination [for measles] clusters among related family members, that genetic polymorphisms within the HLA [genes] significantly influence antibody levels.”
[5] LeBaron et al. (2007) Arch Pediatr Adolesc Med 161:294-301 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17339511 “Titers fell significantly over time [after second MMR] for the study population overall and, by the final collection, 4.7% of children were potentially susceptible.”
[6] De Serres et al. (2013) J Infect Dis 207:990-998 ttp://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23264672
“The index case patient received measles vaccine in childhood.”
[7] Rosen et al. (2014) Clin Infect Dis 58:1205-1210 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24585562

4
308 FCT

@305

Jouw voorkauwen ken ik wel intussen, daar is weinig objectiefs aan...

4
309 TouchScreen

@307 , kijk eens naar Japan... bepaald geen achterlopend land, toch?

Kijk eens naar Brazilië... oké, een lagere standaard dan hier, maar die was voor, tijdens en na de tijdelijke vaccinatiestop niet wezenlijk anders. Toch ging de sterfte hand in hand met de daling van de vaccinatiebereidheid.

Kijk naar polio. Pak een willekeurig land, en vergelijk het aantal slachtoffers van deze handicap-veroorzakende ziekte met de vaccinatiegraad...

Kijk eens naar de dorpen in afgelegen gebieden van Syrië. Nee, daar is geen oorlog. De bevolking leeft daar vreedzaam, van de eigen productie van het land. De levensstandaard is daar sinds het uitbreken van de oorlog niet veranderd. Wat wel veranderde, is de aanvoer van vaccins vanuit de hoofdstad. Die kwam stil te liggen. Het enige dat er in de afgelegen dorpen veranderde was, dat er geen vaccins meer beschikbaar zijn. Wat de gevolgen waren voor ziekte en sterfte, kun je dan wel raden.

Of kijk gewoon eens naar Europa... vanaf ruwweg 2010... leg de grafiek van de kindersterfte aan mazelen eens naast de grafiek van de vaccinatiegraad. Hoe duidelijk wil je het verband hebben?

2
310 Intellector

@309 kennelijk lees je wel de woorden, maar ontgaat de boodschap je. Is dat eigenbelang? Wil je het echt niet zien?

Wat heb je tegen extra informatie? Hoe meer informatie, hoe beter, toch? Of denk jij daar anders over?

2
311 Intellector

Ik wil niet teveel zeggen hoor over het nut van vaccineren , van mij mag vaccineren gerust afgeschaft worden ik heb namelijk geen kinderen en zoals na uit ziet acht ik de kans klein dat ik me ooit zal voortplanten , mocht dat gebeuren dan laat ik mijn kinderen vaccineren , ik heb zelf wel mijn vaccinaties gehad toen ik nog een kind was , heb er niks aan overgehouden zelf ...

En vroeger werd er tegen mij gezegd dat ik 'moeilijk lerend' , was , tegenwoordig ben ik schijnbaar 'licht autistisch' en / of 'add' , het beestje moet maar een naam hebben en we slaan daar mee door in deze samenleving , je kind hoort er niet meer bij als het niet een of andere afwijking heeft ...

In grafieken die je van Nederland ontvangt over kinderziektes , als bijvoorbeeld de Mazelen , zie je dat je een verhoogde kans hebt de Mazelen te krijgen in een bepaalde regio , of eigenlijk een bepaalde strook in Nederland , dat is de strook van Goeree Overflakkee een eiland behorend tot Zuid Holland , tot en met ongeveer Staphorst in Overijssel , dit is de regio waar Gereformeerden in Nederland wonen , en de regio in Nederland waar het minst gevaccineerd werd , elk decennia kleurt die regio als het om mazelen uitbraak gaat bijzonder rood uit ten opzichten van andere regio's in Nederland , maar goed aangezien de huidige tendens zal dat wel 'nep nieuws' zijn en ''propaganda van big pharma' ...

Ik laat het hier bij ,

0
312 MarcusCole

@309
Met voorkauwen bedoelde ik onder meer dit stukje tekst onder de 1e link in @299 dat je aantoonbaar niet gelezen had:
https://www.rivm.nl/nieuws/historisch-onderzoek-naar-afname-van-sterfte-door-vaccinatie
(**)..... Gedurende de 20e eeuw is de kindersterfte in Nederland enorm afgenomen. Voor veel infectiezieken nam het aantal sterfgevallen al af voordat de overheid startte met het Rijksvaccinatieprogramma. Dit kwam natuurlijk door een sterk verbeterde hygiëne en betere voeding. Maar ik vroeg mij af in hoeverre het Rijksvaccinatieprogramma heeft ........

Om nóg duidelijker te zijn: https://www.nemokennislink.nl/publicaties/antwoorden-aan-bezorgde-ouders-over-vaccineren/

(**) “Vaccinaties werken niet. Dat er tegenwoordig zo veel minder kinderen sterven aan ziektes dan vroeger, komt door betere hygiëne, niet door vaccinaties.”

Dat is domweg niet waar. Kijk maar naar de timing. Het belang van een goede hygiëne werd ruimschoots voor de opkomst van de grote vaccinatiecampagnes erkend en onderwezen. Het aantal kinderen dat besmet werd en overleed door ziektes als difterie, polio en mazelen daalde pas – en sterk ook – nadat kinderen massaal werden gevaccineerd.

Werp bijvoorbeeld een blik op bovenstaande grafiek over hoe vaak mazelen voorkwam in de Verenigde Staten. Je handen wassen heeft bij het mazelenvirus overigens helemaal geen zin, want dat virus verspreidt zich via de lucht. (**)

Het is bij jou blijkbaar wat @311 ook zegt:
[ @309 kennelijk lees je wel de woorden, maar ontgaat de boodschap je. Is dat eigenbelang? Wil je het echt niet zien?]

2
313 Wilmama

@313 Hier na akte , ik neem aan dat ze in de zogeheten 'bijbelgordel' in Nederland dezelfde Hygenie hebben als ik hier in het Ketterse Zuiden heb , tenminste het lijkt me niet dat ze daar geen schoon drinkwater hebben en zo , en hun kinderen niet dagelijks onder de douche zetten of in bad leggen , en toch om de zoveel jaren komt er wel een mazelen epidemie voor in die regio ...

0
314 MarcusCole

@312
Sommige besmettelijke ziektes worden louter kinderziektes genoemd omdat vroeger de allerkleinsten al snel besmet raakten. Eigenlijk is dat dus geen goede naam, want geen enkele besmettelijke ziekte onder mensen heeft boodschap aan de leeftijd van de persoon. Iemand die geen of te weinig antistoffen heeft opgebouwd, kan besmet raken.

1
315 Wilmama

@314
En mijn dochter kreeg als kleuter ook geen hersenvliesontsteking als complicatie van de bof (toen daar nog niet tegen gevaccineerd kon worden) door gebrek aan hygiëne e.d.

Ik word kotsmisselijk van de harteloze suggestie alleen al. Anti-vaxers kennen geen grenzen.

3
316 Wilmama

Lancaster verzint: "Omdat vaccins niets anders doen dan het immuunsysteem alert maken op een onbekende ziekteverwekker."

Toch weer even terug naar de schoolbanken, mijn beste. En steek je vinger op als je iets niet begrijpt.

6
317 Mac Benac

@316 Durf jij nu je dochter erbij te slepen ? Als ik mijn vriend erbij haal word ik afgemaakt ? Leugentje meer of minder maakt ook niet uit, hè ? Kwek. [Oh sorry, die floepte er per ongeluk uit]

6
318 Mac Benac

@317 Meester, hamburgertje begrijpt er weer eens niet van.

En z'n Dunning-Kruger speelt weer op.

Kan-ie niet een paar klassen teruggezet worden? En in quarantaine?

2
319 LanCaster

@318
Ik lieg nooit over dit soort zaken en hier de onderbouwing erbij.
Uit de oude doos: https://www.ntvg.nl/artikelen/vaccinatie-tegen-bof-mazelen-en-rodehond-bmr-vaccin

Deze maand zal het rijksvaccinatieprogramma voor 1987 worden rondgezonden. Behalve de gebruikelijke inentingen tegen difterie, kinkhoest, tetanus en polio (DKTP en DTP), de mazelenprik op 14 maanden en de rodehond-inenting bij meisjes van 11 jaar, is het programma uitgebreid met twee gecombineerde inentingen tegen bof (B), mazelen (M) en rodehond (R), zowel voor jongens als voor meisjes.

De minister heeft tot deze uitbreiding van het vaccinatieprogramma per 1 januari 1987 besloten op advies van de Gezondheidsraad en de Ziekenfondsraad. Er wordt gebruik gemaakt van een 3-componentenvaccin tegen bof, mazelen en rodehond (BMR-vaccin). Op de leeftijd van 14 maanden wordt BMR in plaats ...

2
320 Wilmama

@317 , vaccins doen niets anders dan het immuunsysteem alert maken op een onbekende ziekteverwekker. Dat is de basis van de werking van vaccins, gebruikmakend van de basis van de werking van het immuunsysteem.

Maar goed, als je echt een scherpslijper bent: afhankelijk van het vaccin wordt het immuunsysteem niet zozeer alert gemaakt op een onbekende ziekteverwekker, maar op onderdelen van een onbekende ziekteverwekker.

Voor de werking van het vaccin (en van het immuunsysteem) maakt dat natuurlijk niet uit. Als het immuunsysteem een onderdeel van de ziekteverwekker aanvalt, zal het de ziekteverwekker daarmee onschadelijk maken. Dat is waar het allemaal om draait. Op die manier beschermt het vaccin ons tegen de ziekte.

2
321 Intellector

@317
[ Toch weer even terug naar de schoolbanken, mijn beste. En steek je vinger op als je iets niet begrijpt.]
Het zijn ook de schoolbanken van vroeger niet meer: https://schooltv.nl/video/snapje-vaccineren/

Een vaccin is een spuitje met de namaakversie van een ziekte. Als je wordt gevaccineerd dan zorg je dat je lijf iets leert! Je immuunsysteem herkent de ziekteverwekker en daardoor word je niet ziek. In dit Snapje? zingt Giovanca over vaccineren.

Snap je nu dat ook LanCaster niets uit zijn duim zuigt?!:
[ Lancaster verzint: "Omdat vaccins niets anders doen dan het immuunsysteem alert maken op een onbekende ziekteverwekker."]

3
322 Wilmama

@307
"Welke westerse landen zijn tussentijds gestopt met vaccinatie?"
In Japan is men in 1993 vrijwel acuut gestopt met de BMR-prik na een blunder met het bofvaccin. Gevolg: steeds ernstiger mazelenepidemieën(*), waarbij die van het jaar 2000 al 88 Japanse kinderen het leven kostte.
Zie onder meer https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(04)16715-9/fulltext

*: Zonder mazelenvaccinatie ontstaan epidemieën met tussenpozen van 3-6 jaar, afhankelijk van demografische parameters (kortere tussenpozen bij een hoog geboortecijfer). Hier krijgen we circa iedere 12 jaar een grote uitbraak, al is de kans groot dat de volgende uitbraak hier al enkele jaren eerder zal optreden, binnen 3-4 jaar na nu -- er zijn zowel meer ongevaccineerde kinderen als besmettingsbronnen binnen Europa.

En oh: zonder mazelenvaccinatie krijgt vrijwel ieder kind de ziekte. Dat betekent bij jaarlijks 180.000 geboorten
- 12.000 ziekenhuisopnamen (1 op elke 15 gevallen)
- 600 kinderen met blijvende doofheid (1 op elke 300)
- een kleine 200 kinderen met ernstige neurologische schade (1 op elke 1000)
- enkele tientallen stergevallen (~1 op elke 5000), waarvan de helft pas jaren na de oorspronkelijke besmetting: https://en.wikipedia.org/wiki/Subacute_sclerosing_panencephalitis (en dit lijkt me absoluut de gruwelijkste manier om je kind te verliezen aan een stomme ziekte).
Allemaal simpel en veilig te voorkomen met vaccinatie die slechts een paar euro per kind kost.
En dan hebben we het nog over een relatief ongevaarlijke ziekte. Bijvoorbeeld difterie, polio, meningitis, hepatitis en pneumokokkeninfecties zijn nog veel gevaarlijker.

Kan het dus alsjeblieft een keer afgelopen zijn met dat eindeloze, hersenloze antivaxx-gezwets over 'dat het allemaal wel meevalt' en 'dat het alleen maar gaat om 'farmaceuten'?

Er is geen enkele goede reden om je kinderen niet te vaccineren.

2
323 RichardR

En oh, wat betreft de verwachte sterfte aan mazelen: die ligt vrijwel zeker hoger dan de 1 op 5000 die ik noemde -- kijk maar naar de Japanse cijfers uit het jaar 2000: 200.000 mazelengevallen en 88 doden. Dat is dus 1 op 2200 -- en dat nog zonder SSPE, dat zich pas jaren later openbaart.
Japan staat toch bepaald bekend om een uitstekende gezondheidszorg en een bijna maniakale aandacht voor hygiëne, dus wanneer we mazelen hier weer 'gewoon' zijn gang laten gaan, gaan er op termijn gegarandeerd vele tientallen kinderen per jaar aan dood.

1
324 RichardR

@324
[...... dus wanneer we mazelen hier weer 'gewoon' zijn gang laten gaan, gaan er op termijn gegarandeerd vele tientallen kinderen per jaar aan dood.]

Daar komt nog bij dat Rory de Vries in februari 2013 promoveerde op het onderwerp mazelen en hij toonde toen al aan dat mazelen geen onschuldige kinderziekte is:
https://www.erasmusmc.nl/perskamer/archief/2013/mazelen.geen.onschuldig.kinderziekte/

(**) Mazelen veroorzaakt vooral sterfte doordat het virus het afweersysteem verzwakt. De Vries heeft aangetoond hoe dat precies in zijn werk gaat. Normaal bouwen mensen afweer op tegen een virus nadat ze ermee besmet zijn. Cellen die bij de afweer tegen dit virus betrokken zijn geweest blijven in het bloed aanwezig en kunnen het virus herkennen zodra het nòg een keer het lichaam wil binnendringen. Het lichaam weet dan al hoe het het virus moet uitschakelen. ‘Mazelen zorgt er echter voor dat deze immunologische geheugencellen na infectie grotendeels verdwijnen, waardoor het immunologisch geheugen voor een deel is ‘gewist’. Dit leidt tot een verhoogde vatbaarheid voor opportunistische infecties met andere ziekteverwekkers, net als bij de ziekte AIDS’, zegt De Vries. (**)

Het resultaat van een vervolgstudie werd in 2015 gepubliceerd:
https://nos.nl/artikel/2034630-mazelen-verzwakken-afweersysteem-ruim-twee-jaar.html

Kinderen die mazelen hebben zijn daarna meer dan twee jaar extra vatbaar voor andere infectieziekten. Mazelen verzwakken het natuurlijke afweersysteem. Tot nu toe werd aangenomen dat dit effect hooguit een paar maanden duurde. Maar uit nieuw onderzoek is gebleken dat kinderen tot 28 maanden nadat ze de ziekte hebben verhoogde kans lopen om te sterven aan andere infectieziekten. Onderzoekers van het Erasmus MC en de Amerikaanse Princeton University publiceren daarover vandaag een studie in Science.

Omgekeerd betekenen de onderzoeksresultaten dat de vaccinatie tegen mazelen een dubbel doel dient: het voorkomen van mazelen én het voorkomen van andere infectieziekten. Daarmee wordt de kindersterfte door mazelen maar ook door andere infectieziekten verminderd.

2
325 Wilmama

@325
Ja, die langdurig grotere kans op andere infecties is er inderdaad ook nog ...

Dan nog een keer over SSPE in Japan: https://www.researchgate.net/publication/47792735_Epidemiology_of_subacute_sclerosing_panencephalitis_in_Okinawa_Japan_1977-2005
- 1977 - 1986: jaarlijks 0,63 gevallen per miljoen inwoners
- 1987 - 1993: nul (vanaf ca. 1980 was de vaccinatiegraad voor mazelen > 90%)
- 1994 - 1999: jaarlijks 1,17 gevallen per miljoen inwoners (in 1993 stopte men met de BMR-prik)
- 2000 - 2005: jaarlijks 0,75 gevallen per miljoen inwoners (na de hoge sterfte in 2000 nam de vaccinatiegraad weer snel toe, zij het nog steeds niet tot het oude niveau).

Wederom zeer sterk bewijs dat stoppen met mazelenvaccinatie weinig verstandig is.

3
326 RichardR

* Verwijderd door de redactie *

327 Robin

* Verwijderd door de redactie *

328 E.Meel

* Verwijderd door de redactie *

329 Robin

@327 is zojuist compleet omvergeluld door de praktijk-ervaringen zoals die in @323 , @324 , @325 en @326 worden beschreven.

2
330 Intellector

Ook het ongelijk van @329 wordt overduidelijk wanneer we naar de praktijk-ervaringen kijken. Zie @323 , @324 , @325 en @326 voor een prima uitleg.

Raar dat @329 net doet of deze uitleg nooit is gegeven.

2
331 Intellector

* Verwijderd door de redactie *

332 Robin

* Verwijderd door de redactie *

333 Robin

@332 Je liegt. Je liegt altijd.

Waarom lieg je, r.? Waarom lieg je voortdurend, r.?

Wat is er mis met je, r.?

3
334 LanCaster

@333 Jij staat al sinds de oprichting van NK met lege handen, r.

Meer dan wat gekrijs en leugens heb je niet te bieden, r.

1
335 LanCaster

@327 @329
Dertien maal lulkoek, gebakken lucht, lariekoek, kletskoek en broodjesaap. Je kunt er een winkeltje mee beginnen voor mensen die jouw onzin voor zoete koek blijven slikken; ze zullen als warme broodjes over de toonbank gaan.

2
336 Wilmama

* Verwijderd door de redactie *

337 E.Meel

* Verwijderd door de redactie *

338 Robin

@338 Naast het gesticht waar r. in een gecapitonneerde cel toegestaan wordt op een computertje onzin uit te kramen.

Wist je dat niet?

1
339 LanCaster

* Verwijderd door de redactie *

340 Robin

@338 waarom stel je de vraag die je al vaak hebt gesteld en waarop je al vaak antwoord hebt gehad?

Als je het antwoord niet begrijpt, geef dan aan WAT je er niet aan begrijpt. Dat is nuttiger dan opnieuw een vraag te stellen die al zo vaak is beantwoord.

0
341 Intellector

@340 r., je bent een vazal van de kwakindustrie en een lakei van misdadige harry.

Misschien begrijp je deze taal eindelijk wel?

0
342 LanCaster

@340 , lees nou @323 , @324 , @325 en @326 eens goed door. Tot nu toe heb je daar niets tegenin kunnen brengen.

Hoe dat kan? Eenvoudig: het is wat we in de praktijk zien.

De praktijk, Robin. De praktijk. Die laat ons zien hoe het zit. Kijk daar eens naar, in plaats van je folders over te typen.

1
343 Intellector

* Verwijderd door de redactie *

344 Robin

@344 Veel geschreeuw, illustratief voor de op hol geslagen kwakgelovigen.

1
345 LanCaster

* Verwijderd door de redactie *

346 Robin

@344 , jij zegt dat wij "niets" zouden hebben.

Je bent dus echt niet in staat om @323 , @324 , @325 en @326 te zien. Voor jou staat daar slechts lege ruimte.

2
347 Intellector

Robin raakt in paniek. Tegen zoveel praktijk-ervaringen kan hij echt niet meer op. Hij schreeuwt, hij slaat wild om zich heen.

Gelukkig helpt het niets. Iedereen die in staat is het hele plaatje te bekijken, ziet overduidelijk welke lessen de praktijk ons aanbiedt.

2
348 Intellector

@343 Niemand behalve jij is in paniek. Je fantasie is op hol geslagen.

Ach, je moet toch wat, als loser, r.

2
349 LanCaster

* Verwijderd door de redactie *

350 Robin

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.
Net binnen
Toon meer
Meest gelezen
Laatste reacties
21st Century Guy
Briefje van Jan - aan Ahmed Aboutaleb - Buttkicken.nl

@10 In dit artikel staat dat ze wel Joods is en het is niet de eerste de beste die dat zegt maar haar huidige echtgenoot.https://www.margriet....

1 minuut geleden geplaatst door 21st Century Guy

21st Century Guy
Demonstratie bij AvroTros-gebouw tegen deelname Israël aan songfestival

Ik ben het er niet mee eens dat Belarus en Rusland geweerd worden, dit evenement moet niet gepolitiseerd worden daarom zou Israël ook mee moete...

5 minuten geleden geplaatst door 21st Century Guy

Feldwebell
Poetin: "We vermoorden een groot aantal Britten en Fransen in Oekraïne" ! - Dissident.one

@96 *Het ultra moderne NAVO materieel heeft gefaald.*Geheel in stijl en gespeend met Russische logica glorieus overwonnen door twaalfduize...

9 minuten geleden geplaatst door Feldwebell

Immanuel
Poetin: "We vermoorden een groot aantal Britten en Fransen in Oekraïne" ! - Dissident.one

@96 "De NAVO tanks worden, as we speak, terug getrokken."Klopt; weer een bewijs dus dat de NAVO troepen niet in Oekraïne zitten, want als...

9 minuten geleden geplaatst door Immanuel

Snorrie
Poetin: "We vermoorden een groot aantal Britten en Fransen in Oekraïne" ! - Dissident.one

@96 Er is geen enkele Navo tank in Oekraïne. Nooit geweest ook.Net zoals dat ultra moderne materiaal.Komt misschien nog wel maar dat is...

10 minuten geleden geplaatst door Snorrie

Snorrie
Poetin: "We vermoorden een groot aantal Britten en Fransen in Oekraïne" ! - Dissident.one

@92 Nee hoor.Ik kwam niet verder als MTS. Had de capaciteiten niet voor de avond HTS....

14 minuten geleden geplaatst door Snorrie

Immanuel
Iraaks parlement stemt in met antihomowet: ‘Morele verdorvenheid’

@5 Als het aan Wilders en co ligt vast wel, ja.Hij is immers niet voor niets ere gast op het pro-Poetin anti LHBTI congres....

15 minuten geleden geplaatst door Immanuel

wildersfan
Im neuen EU-Strategiepapier spielt das Klima plötzlich keine Rolle mehr 

@2 We zijn weer voorgelogen. ...

16 minuten geleden geplaatst door wildersfan

NK. App
MyfreepayAmouranth TittiesPhoto PornograficPorn Hairy GrannyFunny Xxx VideoXnxx Husband WifePron Miya KhalifaWife Sex Video IndiaSales Girl SexBest Asian Porn StartsPorgrafia GratisFree Porn SexualDesi Suhagrat VideoX Video JapanesAva Addams New Porn VideosPassion HhdTheporndude ComGrandma CreampiesPprno FreeHandjob In ClassMost Popular Porn SiteReddit AsianpornRampant Tv LiveKalifaMikaylah LeaksBeautiful Desi PornSexy Nude BodyIndian Sex Video RomanticPoonam BhabhiPorn With A TwistInterracial JavFtmfuckLift Carry StoriesBoobies FlashingVictoria Cakes PornFucking PornBrittanya Ravazi PornEdd 202Death Race 4Xxx Videos CartoonPorn Sexy Indian VideoBrazzers New PornvideosWwwxnxx. ComLesbian Step Sis PornBlow Job In The PoolMoms Comics PornXx Videos TeluguIndian Honeymoon XnxxMlpporn Gamesسکس زن سن بالاAmouranth TitsModern Day Sins PornTop 5 Porn VideosAmyaugust PornTubes GalpreJapon Porn MoviesKashmira Shah NudeTollywood Heroines XxxFor PornKeiran Lee OnlyfansPornhit ComCapital Sexy.Naked Bent Over WomenLesbian Sex In BathroomRakul Preet Singh In SareeKidnep PornPrn GayMy Dress Up Darling PornLirotica TagsBo Derek NakedGrannylesbian PornOshi No Ko HentaiKittyxkumPeter Grill HentaiGod Of War NudeJav ModelsFuuzoku GakuensaiCain Corbin FisherCmnfMomoka IshinaTeenagers CumshotHomemade FuckSnow Bunny PornhubPeek-a-boo And Titties TooAlexa SxoutPaki PornDesi Hard SexJessica Alves NudeNudes FemalesDelivery Bf VideoHindi Picture Film KamasutraPetite Lesbian PornPeggong PornAgentredgirl SexsonaKatyeravesSunny Leone Boobs SuckingMia Khalifa Sexi VideoCreampie GirlHindi Sex Movie HotAlexsis Faye Onlyfans颜射Hijab Porn ComicXx X GameAmy-001Teen Femboy PornXnx DrBf Sex Video Indian18006 Train RouteIndian House Wife Aunty Sex VideosPornhd BlackBrooke Marie JoiXxxsex AnimeHarmony Wonder BbcSvscomicaPorn RedditsXxx LatinadHiper.coolGwen Rule34Kristin Chenoweth NakedYang Sex VideoBest Anime With NudityJosephine Jackson PornRandom Sex PornEmily WillissexSannelion XxxPorn Star Ava AddamsErotica.mvAllgirl Massage PornThepordudeSexy Video XxxxxToni Trucks NudeGaymassageRedhea PornPoan VideoDeepika Padukone Nude VideoMeri CudaiSexyauntysSex With Hot Indian AuntyHemephrodite PornNaomi TusselBokep AvtubeJulia Nicholson NudeBhai Bahan Ka Sex VideoKing Nasir Sex VideoWife Hidden Sex VideoQueentits.comTransexual Hd PornCyberpunk Edgerunners HentaiTightteensFamily Swapping Xxx