door Ignatia in Politiek  ·  116 Reacties

  • 34
  • 1269x gelezen
Reageer met een Emoji

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.

@35 Multinationals of de aandeelhouders vergeten weleens dat het gepeupel waar jij zo minachtend over spreekt hun daadwerkelijke kapitaal zijn. Zonder het gepeupel geen omzet en dus winst. Helaas is vanuit de visie van de aandeelhouder geen greintje waardering te ontdekken.
De aandeelhouder heeft totaal geen binding met het gepeupel en zeker niet met werkgelegenheid. Hij heeft alleen de focus op kapitaalinvesteringen en hoe hij dit zo snel mogelijk op korte termijn kan cashen.

0
51 Mvid-

@51 Klopt. Het enige wat de aandeelhouder ziet zijn de grafieken op zijn scherm en daarnaast activa, passiva, kosten, omzet en koers/winst. Werknemers zijn kosten meer niet. Dat kun je de aandeelhouder niet kwalijk nemen, maar wel de overheid die dit faciliteert. De mens is van nature lui en hebberig. Het zijn systemen en regels die dit in goede of slechte banen leiden. Dat geldt zowel voor ijskoude aandeelhouders als frauderende steuntrekkers.

2
52 Dune

Kan best zijn dat er juist een deal is met Shell om activiteiten van GB naar NL te verplaatsen wanneer deze belasting wordt afgeschaft. Echter daar kan nog niet over gepraat worden dat zou veel te veel onrust geven bij beleggers en werknemers. Ik denk (tegendraads dat ik ben) dat dit best goed kan uitpakken. Als shell hier meer activiteiten gaat ontplooien heb je zo 1,3 miljard terugverdiend.

7
53 jp1980

@52 Werknemers zijn de kosten niet meer? Loonkosten zijn fors, tel daarbij de risico's op die elke werknemer met zich meebrengt, de ondernemer voor verantwoordelijk , aansprakelijk gesteld wordt!

11
54 Recovery Mode

Resteert de vraag: is Rutte omgekocht of niet?!

1
55 Topperz

@6 nee hoor, de VVD light (lees PVV) kan zich natuurlijk niet zo openlijk verzetten tegen zijn grote voorbeeld.

2
56 Logic

@48 slaat de spijker op zn kop. Noreena Hertz schreef in 2001 al een boek over "the silent takeover, the end of democracy" waarbij het grote geld steeds meer politieke macht naar zich toetrekt.

Aandeelhouders zijn totaal niet geinteresseerd in de kwaliteit van de samenleving, maar alleen in de omvang van hun portemonnee. Zij doen toch wel wat zij willen, want denken we nu echt dat Rutte nu een keiharde garantie heeft dat genoemde bedrijven bij afschaffingen van de dividendbelasting Nederland niet zullen verlaten? Nogal naief om je ziel zo slaafs aan het grote geld te verkopen. Van de politiek, die wel over de kwaliteit van de samenleving gaat, verwacht ik dat zij mijlen boven de grillen van de financiele markten staan en zich er niet door laten leiden.
Anders kunnen we net zo goed niet stemmen en wie is er hier nou de baas?

0
57 Mark

Het is natuurlijk een schande. Belachelijk.
Bedenk daarbij dat sinds 2000 de dividend+vennootschapsbelasting gelijk is gebleven, maar loon+inkomstenbelasting met 360% is gestegen (heb ik eerder aangetoond met miljoenennota's).
Schande. Multinationals dragen nauwelijks belasting af en de burger mag daarvoor opdraaien.

Maar..... Je moet het de regering maar nageven. Shell heeft absoluut een punt. In Europa zijn we bezig met een race naar beneden. Land voor land schaffen ze belastingen voor multinationals af, om de werkgelegenheid zogenaamd te behouden.
Als 1 enkel land kan je daar niets tegen doen. Als je niet meegaat dan raak je die bedrijven inderdaad kwijt. Aandeelhouders beslissen daarover. En die aandeelhouders zijn niet de oprichters van die bedrijven, maar beleggingsfondsen uit heel Europa.
Wat dan? Brussel.
Brussel zou hier heel simpel kunnen optreden. Daarvoor hoeven ze alleen maar naar Trump te kijken. Duidelijke regels voor heel Europa opstellen, zodat belastingafspraken en belastingontduiking van multinationals niet meer mogelijk zijn. Duidelijke regels ter voorkoming van overnames van Europese bedrijven door buitenlandse investeerders. Het lijken ingewikkelde regels, maar dat zijn ze niet.
Maar.... Brussel is de grote initiator van de race naar beneden. En hoe kan je zo'n rampzalig scenario voor Europa voorkomen, als degene die het zou moeten verhinderen juist de veroorzaker is?
Brussel moet verdwijnen. En SNEL! Brussel helpt Europa te gronde.
Brussel weg, maar een Europese samenwerking moet blijven.
Die samenwerking moet goede regels opstellen zodat alle bedrijven (dus niet alleen MKB maar ook de multinationals) de belasting gaan betalen die ze horen te betalen in het land waar ze hun winst behalen. En daarbij goede regels, zodat er geen vijandige overnames gaan plaatsvinden.

Brussel is echt verschrikkelijk voor Europa, maar te weinig mensen zien dat in.

3
58 beastyboy

@58 “maar loon+inkomstenbelasting met 360% is gestegen (heb ik eerder aangetoond met miljoenennota's).”

Dat is gewoon een keiharde leugen!
Hier de link naar miljoenennota 2000:
http://www.rijksbegroting.nl/rijksbegrotingsarchief/miljoenennota/mn2000.pdf
Op pagina 106 kan je lezen dat er 50 miljard - 3 miljard = 47 miljard aan inkomsten uit loon- en inkomstenbelasting was.

En dan hier het huishoudboekje voor volgend jaar:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/prinsjesdag/inkomsten-en-uitgaven/overzicht-inkomsten-en-uitgaven-rijksoverheid-2018
Daar zie je 55 miljard aan loon- en inkomstenbelasting.

Daarnaast moet je ook bedenken dat we nu met 1 miljoen mensen méér zijn dan in 2000 waardoor het logisch is dat er meer binnenkomt aan loon- en inkomstenbelasting

4
59 Rare Rakker

@59 Wacht dat klopt niet, even gulden en euro vergeten. Sorry!

1
60 Rare Rakker

@58 Die belasting bedroeg ooit 72% tot begin jaren 80. Die is steeds verder gedaald juist.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Inkomstenbelasting

6
61 Dian

Moeten we Shell, Unilever, AkzoNobel en Philips niet eens flink boycotten?

5
62 Hein2

Ik hoop dat je laatste dagen geteld zijn Rutte

4
63 knorkokkie

Oppositie leg hem maar het vuur aan de schene want ik vermoed zomaar dat hij inderdaad flink gechanteerd is door de grote bedrijven. En wie weer wat wat er de afgelopen jaren nog boven tafel kan komen wat we nog niet weten. Ik vertouw hem van geen millimeter.

3
64 Interessant

@63
Als dat zou kunnen

4
65 Interessant

Rutte, je bent gewoon het marionetje van de Shell jongens ,meer niet

4
66 knorkokkie

OPRUTTE

2
67 Interessant

@42

28,5% ipv 25%

De dividend in box2 krijg je namelijk niet terug, een DGA betaald dus 15% direct aan dividendbelasting en nog eens 10% indirect via Box2, In totaliteit betaald men dus 25% aan dividendbelasting.

En dat gaat inderdaad met 3,5% OMHOOG, ten gunste van buitenlandse grootgrutters.

0
68 DaStef

@66 .
Ik verdacht hem meer van corruptie als goed VVD'er zijnde.

0
69 eigenmening

@62
Als Rutte door de knieën is gegaan voor de multinationals omdat zij nog niet genoeg hebben aan miljarden winst moeten deze zeker geboycot worden.

Rutte blijft dezelfde narcistische leugenaar en is niet meer of minder als een Harlekijn van de Multinationals, Banken en de Elite.

2
70 zoutzuur1

@43

Jammer het lijkt erop dat die het dan niet heeft begrepen! Want zoals je het hier stelt gaat de DGA zelfs 5% meer betalen, ipv de 3,5 die nu op tafel ligt.

2
71 DaStef

@70

Het gaat hier om de Dividendbelasting en niet om de Vennootschapsbelasting, ik krijg zo langzamerhand het idee dat een aantal het verschil niet goed weet.

4
72 DaStef

Trapt u in het argument van 'die bedrijven gaan straks naar Londen verhuizen'?
Ik geloof er namelijk niets. dat die multinationals zich (mede gezien de naderende Brexit) zichzelf de toegang tot de EU en haar gezamenlijke markt gaan ontzeggen.
Misschien word het tijd om eerst al die multinationals aan een consumentenstaking te onderwerpen en dan over drie en een half jaar eens op andere partijen te stemmen.
Mijn idee is dat we hier in Nederland gewoon door een kongsi van gehaaide politici en multinationals genaaid worden.

0
73 tegenzinnig

@68 feitelijk ontstaat daarmee een nog oneerlijker concurentie situatie met de multinationals. Erg slecht voor de werkgelegenheid en dus ook slecht voor de economie.

1
74 TedjeR

@68 @74 Dit is een belasting op aandelen en winst bij een aanmerkelijk belang dat betekend dat je meer dan 5% van de aandelen van een bedrijf in je bezit hebt. Dat geld zowel voor binnenlandse als buitenlandse bedrijven.

Het is Appels met Peren vergelijken!

4
75 mike45

@74

Dat is ook een beetje waar ik moeite mee heb, natuurlijk kan het afzien van dividendbelastingen voor buitenlanders voordelig werken, het is immers voor een bedrijf veel goedkoper om aandeelhouders dan leningen te hebben, de opbrengst van de dividend gaat voor deze aandeelhouders omhoog, en dat maakt de aandelen interessanter.

Het is daardoor ook interessanter om de winst van die ondernemingen in Nederland te laten vallen, je kunt immers geen dividend uitkeren als er geen reserves of Nederlandse winst is.

Dat lijkt mij de achterliggende gedachte hiervan.

Maar dit is 100% bedoeld voor het buitenland en niet voor Nederland, en ik snap ook niet waarom D66, CDA en CU hiermee akkoord is gegaan, ik vraag mij echt af welke risico's het kabinet heeft gezien waarom men het nodig vond om deze maatregel te treffen, ze weten dat ze met zo een voorstel een bak met bagger over zich heen krijgen, kijk ook maar eens naar een groot deel van de ongeïnformeerde reacties hierboven.

Het zou het kabinet sieren om man en paard te noemen, en de argumenten waarom men tot deze maatregel komt, dit is namelijk een slag in het gezicht van ons eigen MKB, het zijn nota bene onze eigen BV's met DGA die dit gaan betalen. Niet zoals veel hier suggereren, "de arbeider"

Ik heb het altijd al geroepen, de VVD leeft nog in de veronderstelling dat multinationals de economie draaiende houden, terwijl het juist het MKB is die voor 70% van de arbeidsplaatsen zorgt. Ik kan er alleen met de kop niet bij waarom D66, CDA en CU hier is ingestonken die zitten traditioneel toch meer in de hoek van het MKB

Ik mis echt de afwegingen hier en het waarom

0
76 DaStef

@59 @60
U kwam er zelf al achter dat het guldens waren.
Bij deze de juiste cijfers:

Pakken we er de miljoenennota van 2000 en 2017 erbij,
http://www.rijksbegroting.nl/algemeen/rijksbegroting/archief,1991---2000.html
http://www.rijksbegroting.nl/2017/voorbereiding/miljoenennota,kst226058_3.html

dan zien we dat:
Loon+inkomstenbelasting is gestegen van 20,1 mrd naar 91,9 mrd. Stijging 357%.
Dividend+Vennootschapsbelasting is gestegen van 17,7 mrd naar 19,4 mrd. Stijging van 10%.

Bedrijven hoeven niet meer te betalen en de burger mag het ophoesten.
Schandalige praktijken en er wordt niets tegen gedaan. Sterker nog: Dankzij de VVD en D66 wordt het alleen nog maar verergerd.
Het is inmiddels al zo erg, dat de politiek eigenlijk net zo goed kan zeggen dat bedrijven helemaal geen belasting meer hoeven te betalen.

1
77 beastyboy

@48 "Volgens Rutte 3 gaat dit als ten koste van de werkgelegenheid".
Hiermee bedoelt hij waarschijnlijk de werkgelegenheid voor hem zelf, nadat hij gedompeld in pek en bestrooid met veren uit Den Haag is verjaagd.

0
78 3RN5T

@72
Ligt er maar aan welk punt je wil maken.
Als je kijkt naar wat de burger aan belasting ophoest en wat er door bedrijven (en aandeelhouders) wordt betaald, dan moet je zeker de vennootschapsbelasting meenemen.
Misschien moet u er niet vanuit gaan dat u het altijd beter weet. Anderen weten het ook, maar u begrijpt niet dat er soms een ander punt gemaakt wordt.

0
79 beastyboy

@75

Binnenlandse BV met een Aanmerkelijk belang betalen geen Box2 belasting, sterker nog winst overbrengen naar een moedermaatschappij valt onder de deelnemingsvrijstelling daar hoeft helemaal geen dividendbelasting over worden afgedragen

Je hebt feitelijk alleen met Dividendbelasting te maken als je de gelden naar privé trekt.

Het systeem is juist heel erg slim opgezet, om te voorkomen dat de DGA zichzelf een te laag salaris uitkeert en zijn inkomen aanvult vanuit dividenduitkeringen.

Daarom spreek ik ook van directe dividendbelasting (bij uitkering) en indirecte dividendbelasting via Box 2 samen was dat 25% en wordt dat 28,5%

0
80 DaStef

@78 die korting op de dividendbelasting zal waarschijnlijk harder ten koste gaan van de werkgelegenheid. Minder besteedbaar inkomen tegenover hogere vaste lasten, weet u wel? Het effect voor de consumptie kunt u zelf voorspellen.

1
81 TedjeR

@77

Een beetje flauw om dit dan wel weer met absolute cijfers te doen, het zou eerlijker zijn als u rekening zou houden met inflatie en loonstijgingen

5
82 DaStef

@76 [ dit is namelijk een slag in het gezicht van ons eigen MKB ]
Klopt, dat signaleerde ik ook al... En dat is nu juist de groep die voor de meeste werkgelegenheid zorgt.
DIe multinationals zitten uitsluitend op het spoor van robottisering waardoor werkgelegenheid weg zal vallen, hetgeen dus maatschappelijke kosten gaat veroorzaken. Daarnaast hoeven ze voor die "maatschappelijke ontwrichting" straks ook minder te betalen.

Wellicht maar gaan vervangen door een speciale belastingheffing op de producten die ze willen verkopen.... vooraf te dokken, natuurlijk.

2
83 TedjeR

@59
Ik zie nu pas dat ze het in de miljoenennota 2018 erg bijzonder hebben verwoord. Daarom komen ze zo laag uit met loon+inkomstenbelasting. Ze hebben namelijk de premies volksverzekeringen eruit getrokken. Maar dat is ook gewoon loonbelasting.
Dus voor 2018 is loon+inkomstenbelasting 102,5 mrd euro. Dus nog aanzienlijk meer dan in 2017.
Als u me niet gelooft, dan kunt u ook de miljoenennota's van de afgelopen jaren erbij pakken. Die ondersteunen deze bedragen.

2
84 beastyboy

@81

Ook dat hoeft niet zo te zijn, een hogere opbrengst van je dividend, en dat is feitelijk wat gaat gelden voor de buitenlandse aandeelhouder, maakt het aandeel aantrekkelijker en als er een kapitaalinjectie nodig is om het bedrijf uit te breiden (meer werkgelegenheid) kun je makkelijker een emissie doen, en dat is altijd nog voordeliger dan het uitschrijven van een obligatielening waar altijd een renteplicht aan vast zit, dividend is geen plicht

Tenminste dat is de theorie, maar of de praktijk zo werkt, hoeveel van deze grote ondernemingen waar de aandeelhouders hier voordeel van hebben, hebben de laatste jaren nog aandelen uitgegeven, ik kan mij er geen herinneren.

3
85 DaStef

@82 los van de inflatie en andere factoren, geven die cijfer een duidelijke scheefgroei aan.

Bedenk: sinds 2000 zijn de inkomens niet met een vergelijkbaar percentage gestegen. Uw poging om te nuanceren lijkt mij meer een poging om de cijfers te bagatelliseren.

2
86 TedjeR

@77 Ik zie dat je 1 ding vergeet. In 2000 waren de premies volksverzekeringen niet meegenomen in het bedrag voor loon- en inkomstenbelasting. Dat gebeurd in 2017 namelijk wel. Dus bij het bedrag van 2000 moet je nog 61 miljard euro optellen om zo appels met appels te vergelijken.

Dan heb je het dus over een stijging van 81 miljard in 2000 naar 92 miljard in 2017

1
87 Rare Rakker

@85 ik heb het in @81 over iets heel anders... ga daar op in.

1
88 TedjeR

@87 Ik dacht als iets klopt niet aan dit verhaal, maar daar komt de aap uit de welbekende mouw! ++++

5
89 mike45

@31
De Nederlandse aandeelhouder krijgt dus niks, en de buitenlandse aandeelhouders zijn de lachende derde. Daar gaat de discussie over. Het gros van de aandelen van deze bedrijven is allang in buitenlandse handen, en de rest zit bij ons koningshuis die geen belasting betaalt.....

1
90 Tismewat

@86 Even niet vergeten dat er nu 1 miljoen mensen méér zijn dan in 2000 he?

2
91 Rare Rakker

@91 maakt het beeld voor de burger niet per definitie beter... Inkomens hebben geen gelijke tred gehouden met de lasten in die periode.

2
92 TedjeR

@87 je hebt gelijk... maar daarnaast zijn in die zelfde tijd andere belastingen verhoogd waardoor de lasten voor de burger fors hoger zijn komen te liggen.

2
93 TedjeR

@92 Meer mensen betekend bij gelijkblijvende percentage, méér belastinginkomsten. Dus ook al was er verder helemaal niks veranderd, dan waren de inkomsten uit loon- en inkomstenbelasting sowieso met zo’n 6% gestegen in die tijd.

2
94 Rare Rakker

@93 Maar daar hebben we het nu niet over. We hebben het puur over inkomsten uit loon/ en inkomstenbelasting.

Grappig dat jij nu over iets anders begint terwijl je volgens @88 niet wil dat anderen dat doen.........

2
95 Rare Rakker

@94

Ten opzichte van belastingplan 2001 en nu zijn er enorm veel aftrekposten geschrapt, en tarieven verhoogd, de 2de en de 3de schijf zijn zelfs al relatief snel naar elkaar gegroeid,

Feit is dat grosso modo van alle belastingen worden opgebracht via de inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen en omzetbelasting

1
96 DaStef

@94
De lastendruk is vooral toegenomen vanwege BTW-verhoging (van 18 naar 21%), Accijnzen op brandstoffen, drank en tabak, energiebelasting, etc.
De lastendruk beperkt zich overigens niet tot de belastingen, maar je moet ook kijken naar wat de huren doen, wat de eigen bijdrages zijn in de zorgverzekeringen, hoe hoog het eigen risico is. Allemaal zaken die grotendeels door de politiek worden bepaald, en die de lastendruk voor de burger aanzienlijk hebben verhoogd.

1
97 Tismewat

@97 Nee, we hebben het in deze dicusssie enkel en alleen over loon- en inkomstenbelasting! Je moet eerst wel even goed lezen waar het over gaat!! :S

1
98 Rare Rakker

Maar goed, we moeten toch deze vier bedrijven proberen te boycotten.

1
99 Hein2

Is het wel toegestaan om met andere partijen dan die door kiezers zijn gekozen te gaan praten?

Nog afgezien van wel/geen deal met multinationals, vind ik het een zeer smerige zaak en reden tot ontbinden van regering dat ze met derde partijen hebben gepraat.

1
100 case

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.
Net binnen
Toon meer
Meest gelezen
Laatste reacties
Vageali6888
'Ukraine is not anymore sovereign state', says Hungary's Orban

@12Die binnenlandse oorlog is ontstaan na de door VS gesteunde staatsgreep.Het oosten pikte dit niet, kwam in verzet, en riep onafhankel...

3 minuten geleden geplaatst door Vageali6888

Hendrianus
Activist Van der Linde mag op 4 mei alleen op afstand actievoeren

@20 'respect tonen' en 'inteelt volk' in dezelfde zin. . . . ...

4 minuten geleden geplaatst door Hendrianus

Vageali6888
'Ukraine is not anymore sovereign state', says Hungary's Orban

@12Even voor de volledigheid, het voorstel in @11 was over de relatie tussen Rusland en Nato.Deze is over de relatie tussen de VS en Rus...

6 minuten geleden geplaatst door Vageali6888

Biscanna
Pro-Palestina demonstranten blokkeren Piet Heinkade in Amsterdam: Koningsdag-vierders woedend

@48 "Maar hamas heeft een hele grote invloed daar." En dat vinden de inwoners dus blijkbaar prima. Dat ze hier in Europa voet aan de grond hebbe...

8 minuten geleden geplaatst door Biscanna

wildersfan
Vast in de modder: nijlpaarden dreigen te sterven door enorme droogte in Botswana

Is er nu Nijlpaard vlees bij de Appie in de aanbieding? Of hoe moet ik dit begrijpen?...

9 minuten geleden geplaatst door wildersfan

VBOH
Pro-Palestina demonstranten blokkeren Piet Heinkade in Amsterdam: Koningsdag-vierders woedend

@46 Sommige mensen hebben een opvliegend karakter van zichzelf.En als je dan tegen gehouden wordt door een stelletje oproerkraaiers, die jou...

18 minuten geleden geplaatst door VBOH

Snorrie
'Ukraine is not anymore sovereign state', says Hungary's Orban

@11 Rusland was in 2014 al een binnenlandse oorlog begonnen.Dus een of ander voorstelletje omdat ze zagen dat het een tegengesteld effect zo...

20 minuten geleden geplaatst door Snorrie

NK. App
Porn Stars Of The 2000sPornographique AniméPronebone GifLily Lou IafdSunny Leone X VidosHentai.vostfr3 DxxxTsvidsMassagerooms.comAsian Mother Son PornInstagarm PornEscorstTeenager Bbw PornKani Kusruthi NudeMia Khalifa Sex DownloadNatural Tits PornstarsBokepviral IndoCece Capella CreampieHumiliayion PornFreejavSex AmateurCote De Pablo In The NudeXxx Sexy Video ChinaTrue Detective Naked ScenesLeg Cross Basic InstinctGoth FutanariNew College Sex VideoRenseijutsushi Collet No H Na Shibo Shirage MonogatariXxx Sexy Adult VideoCartoonpornvideJulesjordan.ckmInde PornographieFee Chat NowBig Boob PornstarsX Video Hindi FilmHd DexWww Sex Hindi Video ComFrancesca Mills NudeIndan Sex Mms ComPretty BlackpussyPorns CzechLovers Sex VediosOld Man Sex TubeMissisahoney OnlyfansXxx Com IndiyaManhwas.mwnFicitonmaniaGay BlowjobHappyendingmassageBeautiful Model SexMuff CabbageCei Self FacialFoxy DuAmateurtumblrHindu PornPuku DengadamXxx Indian Husband WifeHentai Adult VideoBachelor Party PornCollectionofbestpornBig Breasted GilfSweetsinnrKim Kardashian Porn StarsHammytv NakedGorilla PornXxx Hd Black VideoPornoculonasTamil Sex TubePoorn MovieRomantic Video BfAlysia Magen Onlyfans LeakedMy HotwifeHttp PornhubEnglish Sex Movies ListStuvk PornAll Heroine SexErotic Indian WebseriesFilm Noir PornEporner DownloaderNsfw SelfiesXhalsteбогкамсXvídeos Brasil GrátisTr Altyazılı PornoFemboyblowjobSarah Arab PornSaira Sex VideoTaylor LavieDesi Chudai Xxx3d PornoThe Porn DuddPornografia SadomasoquistaCute Naked TeenagersSaki OkudaMms Video XnxxXxx Porn WifeMia Malkova SquirtsHentaihave.comCaylin ChaturbateGlass Desk ProductionCelebrity Women Nude3d Porn CartoonsBackroomcastingcoucWww Youjizz ComcomHombres CojiendoHot And Sexy Girl XxxWww Tub8 ComAnal With SisJav InterracialVideoceelbsAlina.rose9Brittany Murphy NakedHentai Trap MangaNaughty MchinimaBoyboysexCuntbustingIndian Bhabhi Porn DownloadBollywood Uncensored MoviesCarry PornEormeLifeselector FreeXxx LatinadPregnant MasturbingWww Xxx In ComHansika Sex VideosXx Hindi Sexy VideoChicasputasBrandi Love Julia AnnBlack Sex Video Full HdCorinna Kopf Leaked OfDiqper PornMature EsscortsHeard Sex VideoThe Naked MileLatina DesnudaTop Hq PornPorno GibiAna Cheri NudeMen NudePhoebe Cates Paradise NudeI_n_d_i_c_a1 On 1 CamsexCharliewebb XxxBbw NudeHentaitv4k Pron Videos DownloadKorean Brother Sister PornJust The TippornNew Porn Movies For FreeLicking Pussy Story