Hoe snel is de belastingdienst zelfmet de uitslag of het PGB?...
De Golanhoogte was min of meer neutraal gebied, totdat Israel het annexeerde en er nederzettingen gebouwd werden. Daarom heeft Trump ondertekend...
@48 Ja, de klemtoon is vaak bepalend voor de betekenis van een woord. Gek word je soms van wat die taalpuristen allemaal bedenken. Die overg...
@10Toch zie je relatief weinig terreurdaden in Israël sinds ze in 2002 het hek bouwde. Ik denk dat als de Palestijnen weg zijn het een heel s...
@7 Je moet dat relatief zien denk ik. Individuele aanslagen op het publiek door terroristen met bomgordels en Kalashnikov-geweren zullen er toch...
@3Tsja en ouderen worden zelfs anoniem verzocht, hun huizen beschikbaar te stellen voor woningzoekenden.Wat een land.Nergens zoveel idiote...
@7Wel als er een strook niemandsland rondom Israël komt te liggen, die de islamitische bloedhonden weg kan houden....
@6Dat denk ik ook, Israël zal nu door moeten gaan, hoe erg het ook is voor de gegijzelden en onschuldige burgers en hun families.En dit heb...
@5Israel wordt niet veiliger. Als de bewoners van Gaza uitgeroeid zijn....
@4Dit gaat over Malmö. Maar waarom zou je in Nederland met een Palestijnse vlag gaan lopen zwaaien?...
Daarmee is de luchtvaart een „niet te verwaarlozen factor”, concluderen de onderzoekers, maar „als zelfstandige banenmotor geen doorslaggevende factor in de economische groei”.
KLM is wél een doorslaggevende factor voor de werkgelegenheid op en rond Schiphol. Met circa 30.000 banen is het bedrijf met afstand de grootste werkgever op de luchthaven en behoort bovendien tot de 25 grootste werkgevers van Nederland.
Hier schrijft de schrijver zichzelf tegen.
Dat zeg ik. Gewoon failliet laten gaan. Dan komen er heus wel nieuwe ondernemers en vliegmaatschappijen. Schiphol blijft echt wel op die plek en uiteindelijk gaan we ook heus wel weer vliegen. Dus dan zijn er nog steeds veel banen in die regio. Klm willen behouden is puur emotie en niks meer dan dat.
Trouwens vergeet niet dat KLM dikke winsten maakte voor de corona crisis.
Er was zelfs sprake om Air France los te laten.
Met Schiphol zijn 114.000 directe en indirecte banen gemoeid, bleek onlangs uit onderzoek in opdracht van het ministerie van infrastructuur en waterstaat. KLM is zelf goed voor zo’n 300.000 banen, blijkt uit dezelfde infographic waarop ceo’s hun waardering uitspreken. In euro’s zou Schiphol een slordige 10 miljard bijdragen aan de Nederlandse economie. Daarbij is nog wel de vraag of verdere groei van het vliegveld ook automatisch voor nóg meer economische groei in Nederland zal zorgen. Maar die vraag is met de coronacrisis even minder relevant.
Als KLM ter ziele zou gaan, zouden de 330 bestemmingen van de vliegtuigmaatschappij via Schiphol niet zo makkelijk te bereiken zijn. Dat heeft nogal zijn weerslag op een open economie als de Nederlandse, meent hij. Het belang van de blauwe zwaan voor het vestigingsklimaat staat zelfs aangestipt in het regeerakkoord, en dat blijkt ook wel uit enquêtes onder bedrijven die hier neerstreken.
KLM failliet laten gaan, is oerdom
@4
Vooropgesteld dat KLM absoluut een onbetwistbare functie heeft in onze maatschappij.
Vraag ik mij toch iets af.
Waarom wordt er altijd gesproken over KLM ?
KLM bestaat toch niet meer --- het is toch Air France - KLM ?
Een beurgenoteerde onderneming die niets Nederlands meer heeft ?
Met allemaal buitenlandse investeerders --- behalve de 14% aandelen van KLM en de 14% van Air France.
Dit betekent dat het grootste deel aandeelhouders uit alle windstreken komt.
Zijn uw cijfers niet wat overtrokken ?
Ik heb nooit anders gehoord dan dat KLM --- 33.000 werknemers heeft.
Wat is er allemaal meegerekend in die 300.000 banen ?
Schiphol is weer een heel apart bedrijf.
In die 114.000 banen zullen hoogstaannemelijk ook de werknemers van de op Schiphol gevestige retail zijn opgenomen ?
Ik hoop dat deze cijfers echt lager uitvallen ---- want 414,000 werknemers in de NOW van slechts 1 bedrijf , doet wel een heel grote aanslag op de staatsschuld.
KLM hoeft zeker niet ter ziele te gaan.
Maar of het de taak is van de overheid om miljarden Belastinggeld toe te zeggen aan een Beursgenoteerd bedrijf nog voordat dit bedrijf op omvallen staat --- waag ik te betwijfelen.
KLM heeft aandeelhouders die tientallen jaren vele (meestal belastinvrije) uitkeringen hebben geïncasseerd.
Ook hebben de bestuurders jarenlang enorme salarissen en bonussen ontvangen.
Beursgenoteerde bedrijven moeten eerst zelf als aandeelhouders en top-bestuurders terug-investeren in het bedrijf.
Voordat er een beroep kan worden gedaan op Belastinggeld.
Misschien is KLM failliet laten gaan nog niet zo'n slecht idee.
Na een faillissement kan de overheid --- het hele bedrijf opkopen.
Wat dan weer de belangen voor Nederland als bereikbaarheid met de rest van de wereld kan waarborgen.
De KLM is een door de politiek verkwanselt prestige object!
In de tijd dat EU begon te preken dat bedrijven niet met overheidsgeld gesteund moesten worden liepen de Nederlandse politici voorop om Nederlandse-bedrijven die het moeilijk hadden te zorgen dat die verkocht werden inclusief alle kennis die ze hadden!
Diverse scheepswerven, Fokker, KLM o.a.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.