Het is een zaak vanhersens leren gebruiken.Niet hoe je een calculator gebruikt....
@7 Ik blijf ook lekker doorkachelen in m'n auto die op overblijfselen van dooie dino's rijdt. . .https://www.ed.nl/binnenland/energiecoope...
Onder welke omstandigheden is een gewelddadige doodwel rechtmatig?...
In 2022 kwamen er 2,6 miljoen migranten bij (illegalen niet meegerekend) Er wonen 11 miljoen illegalen in de VS. Met zo'n instroom blijf je aan ...
@1 Ze moeten natuurlijk zeer omzichtig manoeuvreren als het een islamitisch land betreft. Voor westerse landen zijn ze zo mee klaar. Die krijgen...
@8 Ik heb ook diverse keren gekeken doch er is nog weinig aan de hand. Maar als het dan zover is dan maak je ook iets heel bijzonders mee. ...
UK - Rendezvous 6:02https://youtu.be/oZ5RgSPU3B4...
Dat wist ieder weldenkende wereldburger al lang. . . . Komt de VN weer aankakken. . . . ...
Hoewel mijn oudere auto volgens de test tegen E10 benzine zou moeten kunnen, is dat absoluut niet het geval.
Na één keer E10 te hebben getankt, liep de auto metéén helemaal niet lekker meer. Het leek wel of de motor de hik had gekregen, ik heb die verdunde benzine per direct afgezworen. Na twee keer E5 te hebben getankt, liep alles weer soepel.
* Verwijderd door de redactie *
@1
De E5 is ook niet echt zuiver maar wel de beste keuze.
Bij mn bike merk ik het ook als die 2 a 3 dagen stil staat en een koude start krijgt, dan hoor je hem even een tijdje moeilijk doen.
Die E5 verdampt wat sneller in de carbarateur, als het allemaal warm is loopt het wel goed .
Maar het is niet gezond, die detonaties in het begin van de blijkbaar verdampte benzine, ik weet niet hoeveel slijtage dat geeft aan de zuigers maar echt gezond is het zeker niet.
En dan al die oude klassieke autos en motoren ..... Echt zonde, je zou er bijna niet meer mee rijden omdat je weet dat de zaak veel sneller slijt en de onderdelen steeds moeilijker te verkrijgen zijn.
Geen problemen met een astra uit '97. Wordt al jaren E10 in getankt.
Tank sinds de invoering van E10, waar mijn Grand Vitara wel goed op zou moeten lopen toch alleen maar E5 vanwege de mogelijke problemen. Ben wel wat meer kwijt aan de pomp maar denk dat het een goede beslissing is geweest.
Net zoals @1 mijn auto had de hik en heb een injectie reiniger moeten halen voor mijn toettoet
Nu 8 tankbeurten verder begint hij weer raar te doen dus stap ook over op E5.
Fuck the EU met zijn milieu waanzin
@6
Dat soort problemen zijn slecht voor de zuigers , detonatie is geen grap voor zuigerveren en zuigers. Die krijgen dan even een tijdje een trillende loop , dus die kunnen licht kantelend door de cilinders zelf heen schuiven.
Geen prettig iets voor de zuigerveren in ieder geval.
@5
Als u de reparatiekosten zou vergelijken als er in de toekomst iets mis zou gaan dan bent u met iets duurdere benzine goedkoper uit .
Ik tank enkel spul waar de auto het hardst op loopt, en dat is niet die groene khmer troep.
Ik ben blij dat ik aan de grens woon, Duitsland verkoopt E5 voor 25-35 cent per liter goedkoper dan die E10 troep hier. Maatje werkt al ruim 25 jaar voor de Shell als pompbediende.
Bij hun is de omzet op "gewone" benzine E10 met ruim 70% gekelderd, Vpower is 10% omzetstijging maar dat compenseert het verlies niet. Baasje heeft er een hard hoofd in of ze het hoofd boven water kunnen houden hier in de grensstreek.
Ik ken genoeg benzinerijders die maar op 98 zijn overgegaan omdat de motor ineens haperede.
@11 Haperde*
* Verwijderd door de redactie *
E10 brandsneller en vervuild meer. Dus niks oplossing voor een betermilieu maar een extra melkkoe
Ik tank mijn Golf uit 94 allen met E 5 super. Als ik E10 tank gat mijn motor kapot of loopt slecht.
Maar bij vele tankstations in nederland kan je geen E5 tanken allen maar E10 Euro95
@16 Correct. U zult dan b.v. moeten overstappen op 98. Is duurder maar zoals u hierboven al heeft kunnen lezen: goedkoop kan zeker in dit geval duurkoop zijn, maar daar was u al achter @15
De EU redeneert waarschijnlijk dat er veel verbrandingsmotoren gaan sneuvelen en dat men dan vlot overstapt op elektrisch. Helaas vergeten die milieufreaks een paar dingen: De winning van stoffen, benodigd voor de accu's zit een vies luchtje aan............ Ook de prijs van elektrische auto is gemiddeld nogal stevig en voor een hoop mensen niet haalbaar. Ik heb persoonlijk ook nog geen nieuw elektrische auto gezien die geschikt is voor b.v. ouderen die nu een auto met hoge instap hebben.
Dat is onderdeel van het nieuwe verdienmodel: hoe meer schade hoe eerder je een nieuwe auto moet kopen. Katching kassa!
** gebruiker verwijderd **
@16 Over de grens tanken. Oktan 102 volop verkrijgbaar voor minder dan de E10 troep hier.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.