"De invoering van een suikertaks is volgens hem nodig omdat veel mensen in Nederland overgewicht hebben."LOLDe invoering van een suike...
Chuck Berry - Sweet Little Sixteenhttps://www.youtube.com/watch?v=ZLV4NGpoy_E&t=5s...
Freddie Cannon - Tallahassie Lassiehttps://www.youtube.com/watch?v=_G7TYPEawX0&t=16s...
The Collins Kids - Shortnin' Bread Rock (1957) https://www.youtube.com/watch?v=cYPlj67Mtlo...
Rudi Carrell - De Hoogste Tijdhttps://www.youtube.com/watch?v=gD3D5xdI_-o...
Willie Nelson - Always On My Mindhttps://www.youtube.com/watch?v=R7f189Z0v0Y...
Peter, Paul & Mary - Blowing In The Windhttps://www.youtube.com/watch?v=2RlnYC7skbI...
Roger Whittaker - The Last Farewellhttps://www.youtube.com/watch?v=sGWs1HK8iDU...
Lee Marvin - I Was Born Under A Wandering Star https://www.youtube.com/watch?v=NTymtAbaG08...
Gene Kelly - Singin' In The Rain ( 1952 )https://www.youtube.com/watch?v=swloMVFALXw...
Ik vraag mij werkelijk af of bedrijven wel gaan betalen. De regeling is op zijn Nederlands. Belangrijke spelers blijven buiten schot. Een middelgroot bedrijfje wordt gepakt als voorbeeld van de afschrikwekkende werking van de regeling. In totaliteit veranderd er niet veel.'
Scheepvaart en luchtvaart doen niet mee.
Of te wel, weer geen regeling die voldoet.
De groot vervuilers gaan gerust alle kosten doorberekenen, niet gaan denken dat alles nu eerlijker gaat worden, wij, de gewone burger, draaien voor alle eventuele kosten op!
** gebruiker verwijderd **
@2 Dat komt omdat ze monopolie posities hebben. Als ze in een concurrerende markt zouden zitten, dan zouden ze niks kunnen doorberekenen aan de consument.
@4 Ik vrees dat om het even welke concurrent ook zouden doorberekenen, bijna een soort zwijgzame prijsafspraak!
De vraag is ook hoe het gecontroleerd gaat worden.
Bedrijven verstrekken nu zèlf de uitstootgevevens.
Men zou juist alle vervuilers moeten belasten en wie aan reductie doet, belonen.
Gek dat men dit systeem wèl toepast op de burgers, maar niet op de èchte vervuilers.
En waarom andere grote vervuilers zoals de lucht- en scheepvaart nóg steeds buiten schot blijven, is óók een vreemd verhaal om de co2 uitstoot terug te dringen en klimaatdoelen te willen halen.
@6 Lucht- en scheepvaart blijven buiten schot omdat men (volgens het akkoord van Parijs) bij de reductie van CO2 uitstoot tov het niveau van 1990 de uitstoot van deze 2 sectoren niet in de berekeningen mee hoeft te nemen.
De Ruyters zeggen: "Gewoon, zoals altijd via een belastingaanslag. En aangezien we allemaal 'vervuilers' zijn ...."
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.