Misschien is het een idee om, buiten de standaard lesmaterialen, scholieren boeken en andere werken van Holocaust-overlevenden te laten lezen. D...
Mooi.Kunnen de dranken zonder suiker omlaag bij de belasting,via bv de BTW....
@6,Zou dat zin hebben? Ze hebben nu al de overtuiging dat wat in de geschiedenislessen over de Holocaust verteld wordt, onzin is.Ik weet...
Hoogst irritant. Steeds vaker en ze worden steeds langer die reclames. ...
Hoe is het toch mogelijk dat zulke figuren uit het niets plotseling in de tweede kamer zitten.We hoeven niet raar op te kijken of hij splinter...
Tegenwoordig heb je vaak wel twee keer reclames aan het begin, een of twee aan het einde - en met een beetje pech nog minstens een halverwege je...
Je zou toch verwachten dat geschiedenisleraar Rutte wel eens les gehad heeft over het paard van Troje. Waarschijnlijk zat hij gedurende die ...
@2843 De felicitaties vanuit Groningen, Baba Jaga. Doe maar een colaatje....
Als we op deze voet door gaan dan zijn het er volgend jaar rond dezelfde tijd 19 miljoen.Die asieleisers worden verdeeld over alle gehuchten ,...
@5 Vlak de neo-nazi en white supremacy clubjes alsmede christelijke kringen niet uit Jack....
Staat iemand daar nog van te kijken, dan? Het is triest genoeg....
* Verwijderd door de redactie *
@2 En terecht. Wordt toch niet wat.
Titel : basisschool op achterstand.
Artikel: leerling heeft achterstand.
Wat is het nu?
Als je al een achterstand hebt, en je doet er niks aan, en je omgeving(school, ouders) stimuleert je niet....
....wordt het echt niet beter. Basisschool-kinderen kan je dat niet kwalijk nemen.
@2 Klinklare onzin!! Als rechts het hier in Nederland het echt voor het zeggen had, waren er amper buitenlanders, asiel- en gelukszoekers binnengehaald. Dan waren alle scholen “wit” gebleven... en dan waren er veel minder huidige problemen geweest.
Een beknopte opsomming van de problemen die leerkrachten aangeven en waar scholen in achterstandswijken dus zoal tegen aanlopen:
• “Dat je veel kinderen hebt met verschillende moeilijkheden en
niveaus die je allemaal wilt helpen maar geen tijd voor hebt.”
• “Veel kinderen met trauma‘s, door vluchten, armoede,
vechtscheidingen, enz.”
• “Kinderen met hechtingsproblemen. Ouders met bepekte
financiële middelen.”
• “Veel leerlingen die met taalachterstand de school inkomen.
Veel leerlingen die van huis uit weinig algemene
ontwikkeling/kennis van de wereld meekrijgen. Veel ouders
die geen of nauwelijks NL spreken. Veel ouders die niet in
staat zijn hun kinderen te steunen bij het leren. Dit alles vraagt
veel extra tijd en inspanning van ons personeel om de
kinderen te bieden wat ze nodig hebben.”
• “Te weinig tijd. Moeizame communicatie met ouders die de
taal niet goed spreken.”
• “Veel gedragsproblemen.”
• “Kinderen die thuis niet gestimuleerd worden.”
• “Alle administratie die je bij moet houden over elk kind. Er is
nauwelijks tijd om lessen voor te bereiden. Werkdruk is erg
hoog.”
• “Kinderen die leven in armoede.”
• “I.p.v. onderwijs te geven ben je ook veel bezig met
opvoeden.”
• “Kinderen zijn brutaal, soms respectloos en agressief. Naar de
leerkrachten, maar ook naar klasgenoten.”
• “Wat mij opvalt is het lage niveau waarmee de kleuters bij
ons binnenkomen.”
• “Klein sociaal netwerk omgeving ouders, armoede (dit zien we
aan kleding en voeding die (niet) mee komt naar school).”
• “Geen vervanging of nieuwe collega‘s te vinden.“
Het (volledige) onderzoek is hieronder in de link van het jeugd educatiefonds te downloaden:
https://www.jeugdeducatiefonds.nl/actueel
Dit probleem speelt zich overigens niet alleen op basisscholen af:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/scholen-in-arme-wijken-schieten-tekort~bf7c1e9f/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
1,5 miljoen extra voor scholen in achterstandswijken (Amsterdam)
https://www.parool.nl/nieuws/1-5-miljoen-extra-voor-scholen-in-achterstandswijken~bca3abff/?referer=https://www.google.com/
https://www.vosabb.nl/wat-doet-kabinet-voor-achterstandsscholen/
https://www.aob.nl/nieuws/achterstandsschool-haalt-beste-docenten-moeilijk-binnen/
De sfeer in de klas is erg onrustig, zodat kinderen meer op de verstoringen gaan letten dan op de les. Hierdoor lopen ook de goede en geïnterresseerde leerlingen een achterstand op. Probeer de orde eens te bewaren met lijfstraffen? Want veel kinderen zijn niet anders gewend. Waardoor zachte vermaningen en vriendelijk vragen het gedrag te matigen eerder overkomen als aanmoedigingen dan als stopteken. Gewoon net als vroeger, het rietje over die vingertjes! Sarcasme uit.
@5
Waarom heeft het kabinet Rutte I (CDA VVD en gedoogsteun van Wilders ) de grenzen niet gesloten, leg me dat eens uit, geen links te bekennen. Rechts hield Wilders tegen toen.
En het waren VVD en CDA die de associatieverdragen sloten met Marokko en Turkije. Zij hebben ons land verkocht, niet links. Rechts had goedkope arbeidskrachten nodig in de industrie.
Destijds werd de SP verketterd omdat die ageerden tegen oneerlijke arbeidsconcurrentie. Lees maar "Gastarbeiders en kapitaal" uitgegeven door de SP in 1983.
Zo een lesje vaderlandse politieke geschiedenis, omdat zo velen de feiten niet kennen.
dat komt omdat de meeste ook nog naar het moslimonderwijs gaan en die spreken alles tegen wat de kinderen op een gewone school leren .
zoals omgang met anderen en niet gelovigen .
dat word bij het moslimonderwijs juist verboden .
** gebruiker verwijderd **
Waarom anders heten het achterstandswijken? En dus gaan we nu islamitische scholen meer geld per kind geven dan hoofdzakelijk autochtone scholen?
Dit is gewoon een verhaaltje om islamitische kinderen systhematisch te mogen voortrekken. We zullen nog meer van dit soort verhalen gaan horen, op ieder gebied, als smoesje.
** gebruiker verwijderd **
** gebruiker verwijderd **
** gebruiker verwijderd **
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.