The Cats - There Has Been A Time (1973)https://www.youtube.com/watch?v=y7crL9JMcdw...
Als ik Edwin was zou ik iets anders gaan doen. Gewoon een simpel baantje. Huurwoninkje. En dat allemaal loslaten....
Volgens mij hadden we thuis 3 toepassingen ervoor destijds. Tekstverwerking, Spreadsheet en Boekhouden. Dat was alles. ...
@8 Dat meen je niet???...
Wat ik mij van MS-DOS 4.0 herinner is dat het nooit echt populair is geweest. Ik denk vergelijkbaar met het het latere Windows Vista dat nooit e...
@6 Win95 was extreem irri. Omdat je ineens zo'n grafische interface had. En alle oude programma's in feite niet meer goed werkten. Je kan dan va...
@2880 Kom maar https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=wmXFV9N7D6I...
Ik ven vanaf hier verplicht om Ron ronduit inelkaar te mepper men een gespijkerde knuppel XD...
de prachtige tijden toen je Win95 wou installeren maar free-dos gaf DE error XD...
toch knap DAT het Bill ...
Van wie? We kregen vroeger gewoon: de vaderlandse geschiedenis. Waarom moet de Turkse geschiedenis er nog bij, straks ook de Chinese geschiedenis, de Marokkaanse, Italiaanse, Bulgaarse, Poolse geschiedenis.
We wonen nog steeds in Nederland, dus Nederlandse geschiedenis is prima.
Al die geschiedenis van andere landen kan men heel goed zelf op zijn laptop naar voren halen en bestuderen.
Turkse geschiedenis, laat men dat komen in plaats van gewoon rekenen wat ineens voor veel kinderen te moeilijk zou zijn? Moet je eens zien als er een stroomstoring is bij winkels, geen enkel persoon onder de 20 kan meer fatsoenlijk rekenen.
Absoluut niet. Willen die Turken Turkse geschiedenis dan gaan ze maar naar Turkije.
En leer ze ook naar wat gevalletjes genocide te kijken. Dat zal hun aangeboren of aangeleerde trots wat temperen.
Nou, als ze weg zijn interesseert mij dat ook geen zak meer.
Next.
Uit het artikel:
„De kinderen moeten op de basisschool internationaler les krijgen; bijna 20 procent van de leerlingen komt niet uit Nederland. Het is onmisbaar de ontstaansgeschiedenis van het eigen land te weten.”
Het "eigen land" is Nederland, of ze het leuk vinden of niet. Als ze de dubbele nationaliteit hier nu eens gaan afschaffen, dan is er ook geen reden meer om onderwijs over Atatürk te geven.
Lijkt me geen goed idee.
De geschiedenis van Turkije heeft niet veel met die van Nederland te maken. Daarnaast geeft de geschiedenis van het Turkije na 1923 nauwelijks inzicht over de problemen tussen bevolkingsgroepen in Turkije, noch goede informatie over waarom het land er zo uit ziet als het nu doet. Vanuit dat oogpunt verspilde moeite, zeker omdat de tijd die voor geschiedenis beschikbaar is toch al erg beperkt is.
** gebruiker verwijderd **
Wat interesseert mij Turkije nou.
Ze hebben Griekenland en Armenië geterroriseerd en is dat nou zo interessant?
Die kontenlikker op die foto boven heeft een trap onder zijn ballen nodig.
En daarnaast zijn er meer behoorlijk grote allochtone groepen hier, dan ook maar de geschiedenis van Indonesie en Marokko gaan behandelen?
mompelt iets over versplintering.
Voor specifieke kennis over Turkse, Marokkaanse, Indonesische etc. geschiedenis is er vandaag de dag internet.
Ik zou beginnen met de Armeense genocide. En als het om de Nederlandse geschiedenis gaat moeten ze eindelijk eens beginnen met onze koloniale doodzonden en met de slavernij.
Kunnen de Turkse kinderen eindelijk iets leren over de Armeense genocide. Of zou dat voor het gemak worden overgeslagen?
Dit is maar een ideetje van een enkele man, dus valt allemaal wel mee. Zal niet echt gaan gebeuren, neem ik aan.
@8 Een objectievere benadering van de Nederlandse geschiedenis lijkt mij nuttiger. Bijvoorbeeld dat de "Gouden eeuw" dat slechts voor een paar Nederlanders was die er stinkend rijk van geworden zijn, terwijl grote delen van de NL bevolking gewoon arm waren.
Gaat dat ook gebeuren voor de 199 andere landen van herkomst van allochtonen? Zo ja, dan is er niks mis mee. Anders wel.
@3 Dubbele nationaliteit heeft er niets mee te maken. Ook zonder die tweede nationaliteit zal iemand gehecht zijn aan zijn roots, dwz het andere land/de andere cultuur.
Het eigen land, dat is het land waar ze geboren zijn, in ieder geval leven.
Dus dat is dan in dit geval Nederland.
En er staan Turkse jongeren, net als voor andere geïnteresseerden in eigen cultuur en geschiedenis, binnen het internationaal georiënteerde vrije Nederland meer dan genoeg wegen open om van de Turkse of andere geschiedenis kennis te nemen (neem b.v. boeken, films, voorlichting over Turkse geschiedenis vanuit eigen kring etc.).
Waarom moeten andere kinderen over de Turkse geschiedenis leren op school.
De geschiedenis van Tonga of een ander ver weg land, wordt hen toch ook niet geleerd?
@9 ik vermoed dat de term "Armeense genocide" te controversieel zal zijn en bij veel ouders felle protesten zal gaan uitlokken.... kun je het dus net zo goed niet doen.
Geschiedenis hoort zowel feitelijk juist als in de goede context gegeven te worden. Kan dat niet meer, wordt het al snel propaganda.
@10 Volledig met je eens: versplintering, beperkte tijd en uitgebreide lessen over de Gouden Eeuw.
@8 Nederland geeft ook eerlijk toe dat het zich schuldig heeft gemaakt aan slavernij.
Turken blijven echter alles op een smerige manier ontkennen.
@15 wat meer aandacht voor de sociale geschiedenis van het land kan zeker geen kwaad. Voorkomt een hoop valse romantisering van vroeger tijden.
het meeste leert men over de geschiedenis in eigen land.... say no more, wink, wink.
Wordt de Armeense genocide ook aangekaart?
@16 alleen da ranzigheid tijdens de Politionele acties wordt nog onderbelicht.
@19 ik denk dat we alleen veel meer over de Armeense genocide op scholen moeten hebben en ook dat het hier verboden is dat te ontkennen.
Meer Turkse geschiedenis is niet nodig. De wereld heeft zo veel landen dat we maar 1 ding per land kunnen opnemen en de Armeense Genocide die Turkije ontkent is de belangrijkste geschiedenis wat we hier over Turkije aan onze kinderen willen leren.
@21
Helemaal mee eens
@11
Dat vroeg ik me dus ook al af...
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.