@51 en @53Zijn blanke mannen een minderheid dan? Want daar gaat het over in dit onderzoek. Begrijpend lezen....
Gaap.... 😴...
@4 "Overigens heb ik echt nog nooit iemand problemen horen hebben met Aziatische mensen."Lol... jullie stompzinnigrechtszwatelendevreemdel...
@48 Nee hoor. . . Ik kan best aardig en begrijpend lezen. . . Hoe dan ook, niemand wil gediscrimineerd worden. . . Als men zonodi...
"Een technocratische superstaat geleid door een almaar uitdijende anonieme autoritaire bureaucratie in Brussel en Straatsburg. Waar op alle denk...
ALARM!!!Gevaccineerd!!! Gevaccineerd!!! Gevaccineerd!!!...
@46Werkelijk, scheldnamen als discriminatie zien ? het is pas discriminatie als de uitgescholdende daadwerkelijk wordt uitgesloten. Dat schel...
Omdat dat asielgespuis gewoon opgehaald wordt. 🤬🤬...
https://www.frontnieuws.com/china-geeft-ernstige-waarschuwing-af-aan-vs-en-navo/https://halturnerradioshow.com/index.php/en/news-page/world/...
Nu nog een onderzoek bij blanke mannen 😁...
** gebruiker verwijderd **
** gebruiker verwijderd **
@100 Daarom kiest de overheid nooit voor het verbieden van ongewenst gedrag maar het beboeten: want dat levert geld op. Daarom kunnen al die gevangenissen dicht: 90% van de misdrijven worden afgekocht met geld.
Ter info: op 60km wegen zal je nooit een flitscamera tegenkomen.
** gebruiker verwijderd **
* Verwijderd door de redactie *
@106 Jij zal het kunnen weten, dirk.
We blijven een oerdom volk.
U wil de overheid pesten? Begin dan bij je zelf door de roverheid de kans te ontnemen om boetes uit te schrijven.
Als je je gewoon aan de verkeersregels houd, krijg je ook geen boete. Is gewoon een keus.
@3 en @7 ; Toevallig las ik gisteren een aanverwant onderzoek:
https://nos.nl/artikel/2263578-mensen-in-tesla-audi-bmw-en-volvo-rijden-vaakst-te-hard.html
>Mensen in Tesla, Audi, BMW en Volvo rijden vaakst te hard<
>Het statistiekbureau bekeek per automerk hoeveel snelheidsboetes er zijn uitgedeeld in 2017. Tesla-rijders vallen het meeste op: zo'n 75 procent van hen kreeg ten minste één boete<
>En dat blijkt ook uit de cijfers. Porsches overschreden gemiddeld de snelheidslimiet het meest: 9,3 kilometer per uur. Daihatsu had gemiddeld de kleinste snelheidsovertreding: 7,4 kilometer per uur te hard.<
>Het statistiekbureau bekeek per automerk hoeveel snelheidsboetes er zijn uitgedeeld in 2017. Tesla-rijders vallen het meeste op: zo'n 75 procent van hen kreeg ten minste één boete. Bij mensen met een Daihatsu of Daewoo ging het om 20 procent.
Het doel om veel inkomsten te genereren voor de overheid is weer bereikt. Ik rijdt ruim 50.000 km per jaar en een heel haar zonder boetes . Maar je wilt niet hoeveel moeite dat kost want ik schat dat ruim de helft van de camera's die ik passeer alleen bedoeld zijn om geld te verzamelden. Plotselinge snelheidsverminderingen met direct een camera. 4baans wegen waar je maar 70 mag. Ik moet soms riskeren dat ik van achter wordt aangereden omdat ik ineens moet remmen met geen andere noodzaak dan een flitser.
@102 ; Zie dus @110 . Het zijn juist de dure merken die de meeste en de hoogste bekeuringen krijgen. Het heeft te maken met geld. De boetes zijn voor iedereen hetzelfde maar de impact die de boete heeft verschilt enorm. Ik ken mensen die gewoon maandelijks geld reserveren voor bekeuringen; die halen er echt hun schouders over op.
Het valt dan ook op dat de merken die het minste bekeuringen krijgen ook echt de goedkoopste auto's zijn:
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2018/50/1-op-de-3-autobezitters-kreeg-snelheidsboete-in-2017
Laag daarentegen was het percentage bekeurde personenauto’s van de merken Daewoo, Daihatsu (beide 20 procent) en Suzuki (22 procent).
Tokkies rijden in goedkope auto's en krijgen volgens de statistieken dus juist minder bekeuringen.
@111 ; Als jij plotseling moet remmen voor een flitser dan reed je dus al te hard. De schuld ligt dus niet bij de flitser maar bij jezelf.
@113 en ja hoor zo'n domme reactie was onvermijdelijk. Heb je nooit geleerd bij rijles om je ook aan te passen aan het overige verkeer en niet voor opstopping te zorgen? En omdat op sommige wegen de snelheden absurd laag zijn ingesteld rijdt iedereen op zo'n weg een beetje harder dan de max. Ik weet waar de camera's staan en dus laat ik van 200 meter ervoor het gas los en dat geeft toch echt meer gevaar dan dat ik gewoon dezelfde snelheid aanhoudt als de rest van het verkeer.
@110 Waarschijnlijk dat zo'n 100% van Bugatti, Maserati en Lamborghini bezitters ook een boete heeft opgelopen i.v.m. snelheidsovertredingen....
Als men in DenHaag nu eens de boetes omhoog gooit, dan kunnen de schalen voor inkomstenbelasting wellicht naar beneden worden bijgesteld. En uiteraard moet de pakkans omhoog. Laat de kosten voor de overheid vooral betaalt worden door overtreders van de regels.
Het geeft een vertekend beeld 1 op de 3 auto's kreeg een bekeuring voor te hard rijden. Het stukje klopt wel overigens want het zijn de harde feiten. Van de jongeren van 19 jaar en jonger krijgt bijna de helft een bon. Vooral Audi bestuurders krijgen veel bekeuringen. Die wagens zie je altijd op de linkerbaan voorbij scheuren met 150 plus. Als ik een a
Audi in de spiegels zie ga ik altijd aan de kant anders zit hij in mijn koffer. Het zijn vaak ook getinte mensen die daar in rijden en die hebben schijt aan de regels. Het viel mij op en ik zag het ook al op TV dat hybride auto's en elektrische auto's waar van Tesla vooral veel bekeuringen krijgen. Je hoort de motor niet dus rijd je snel te hard. Das wel een nadeel dat je dat niet merkt.
Ook op 60 krn 80 kilometer wegen word tegenwoordig geflitst.
Zelf heb ik voor snelheid nooit een bekeuring gekregen aangezien ik altijd ruim onder de maximumsnelheid zit. Vaak relaxt achter een vrachtwagen op 90 KM per uur. Lekker zuinig, dan gebruik je de minste brandstof. Wel krijg ik soms een boete voor het niet betalen van parkeergeld of fout parkeren.
Als je oplet heb je niet zo snel een boete.
Zijn het niet de bestuurders, die een boete kregen?
@114 "Heb je nooit geleerd bij rijles om je ook aan te passen aan het overige verkeer en niet voor opstopping te zorgen"
U heeft van bepaalde lessen schijnbaar meer onthouden dan van anderen, welke u minder goed uit komen.
Snelheid aanpassen aan het overige verkeer houd dus nooit in, dat u en anderen weggebruikers de wet mag overtreden. Of springt ook voor de trein omdat iemand anders dat ook doet?
"Nederland telde vorig jaar ruim 9 miljoen auto's. Eén op de drie werd bekeurd voor de snelheid, zo'n 2,9 miljoen auto's."
Typisch voorbeeld van hoe misleidend statistieken en gemiddeldes kunnen zijn.
Ik durf te wedden dat een heleboel bekeuringen naar dezelfde auto's zijn gegaan.
Het is wel tekenend dat als een 80km bord vervangen is door een 70km bord er direct 10 "leerling" agenten klaar staan bij de eerste gelegenheid om te stoppen om iedereen (95%) even te bekeuren......gewoon core bussines dus.
@120 . Ik zal een voorbeeld geven: als u op uw rijexamen op een doorgaande brede weg in de stad in de drukte tussen alle verkeer rijdt en iedereen rijdt er 55 en u probeert exact 49-50te gaan rijden dan zakt u waarschijnlijk omdat de examinator u zal uitleggen dat u de normale doorstroming van het verkeer belemmert. Lastig hé. Maar zoals ik al zei ik rijdt ruim 50.000km per jaar en had afgelopen jaar nul boetes. En inderdaad voelt dat vaak heel vreemd als ik om boetes te vermijden het overige verkeer moet belemmeren. Maar ik gun Rutte en consorten geen cent extra.
@123 [Q} rijdt ruim 50.000km per jaar en had afgelopen jaar nul boete [Q}
Dat is knap Doe je goed
Ikke wel vaak. Ze profileren etnisch op jonge Sallanders in dikke pick ups!
@124 . Allereerst let ik goed op. Rijdt alleen harder als ik zeker weet dat het kan en.... Ik rijdt 90% op cruisecontrol. Je voelt je vaak een slak tussen het overige verkeer maar ik zit toch vrijwel continu aan de telefoon (uiteraard handsfree).
@126 Sneller rijden levert nauwelijks tijdwinst op Heb eens een documentaire gezien
Twee auto's van Maastricht naar Leeuwarden één auto hield zich niet aan de Maximum snelheid de ander wel Het verschil 20 minuten
@123
Ik zal een ander voorbeeld geven. Die realistischer is. Kom ik b.v. via de stadionweg (2 x 2 rijstroken) trambaan in de midden, Rotterdam binnen gereden met de auto en ik haal met een snelheid van +/- 55 tot 60 kilometer per uur net als alle andere weggebruikers op de linker weghelft een politie voertuig in, dan zal de agent er geen probleem van maken.
Maar staat die zelfde agent in een van de parkeervakken van de parallelrijbaan te flitsen dan krijgt iedereen die boven de 53 kilometer per uur reed een snelheidsboete. Zo simpel is het gewoon. Probeer u dan maar eens om er onderuit te komen met de verklaring, 'Ik moest door de snelheid van het andere verkeer mijn snelheid aanpassen' Gaat u echt niet lukken.
Gewoon alle bestuurders van auto's vervangen met automatische piloot of zelfrijdende auto's.
@128 ja inderdaad. Nothing is equal.
@130
Nee. U lult gewoon uit uw nek. Da's alles.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.