U blokkeert onze banners :(

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd. Dit vinden wij jammer, want Nieuwskoerier.nl is mede dankzij onze advertenties gratis toegankelijk. Help ons door Nieuwskoerier.nl te whitelisten

Binnenland
  • 9
Beleidsmakers die files willen oplossen doen dat het beste door automobilisten flink geld te laten betalen voor hun rokende ketels op wielen. De beste maatregel is volgens onderzoekers nog altijd om de brandstofprijs fors te verhogen en de parkeertarieven op te schroeven. Gratis transport ...

6 maanden geleden door El Basurero

REAGEER MET EEN EMOJI
1
1
13

Werkt zeer zeker beter voor de schatkist.

1 Weetal    
6 maanden geleden door Weetal
0
Meld

Ja natuurlijk. Je kunt beter geld via de belastingen innen, dan veel geld kwijt zijn aan gratis vervoer. Hoef je echt niet voor gestudeerd te hebben. Zo kan ik ook onderzoeken...

2 civil    
6 maanden geleden door civil
0
Meld

Pak degene maar weer die werken aangezien de meeste van ons een auto nodig hebben om op het werk te komen en het OV niet werkt!
En het OV gratis maken gaat ook niet werken daar deze nu al overvol zitten en bij gratis helemaal geen capaciteit hebben aangezien er dan figuren in gaan zitten die er eerst geen geld voor hadden en ook niet noodzaqkelijk het OV hadden moeten gebruiken!

3 psje    
6 maanden geleden door psje
0
Meld

Alsof mensen voor de lol in de file staan.
Zolang we het monster kapitalisme (dwangmatige groei) niet onder controle krijgen blijft het achter de feiten aanlopen.

4 Nerva    
6 maanden geleden door Nerva
0
Meld

In Brabant hadden we 60ct bussen voor een uur onbeperkt bussen en vaak werd er zeer royaal gestempeld (waardoor je vaak bijna anderhalf uur mee kon rijden), maar ook dat sloeg niet aan. (Dit is dus echt goedkoop).

Maar toch geloof ik niet in verhogen lasten autogebruik. Immers veel mensen hebben de auto nodig voor het werk en dan zou je eigenlijk proberen moeten te regelen dat mensen veel dichter bij huis kunnen gaan werken.

Ik denk dat de tegenstelling auto / OV een verkeerd uitgangspunt is. Ik denk dat het anders organiseren van werk uiteindelijk veel meer zoden aan de dijk zit. Het is vaak nu zo dat man 40 km oostelijk werkt en de vrouw 40 km westelijker. Maar dit vergt om een structurele andere organisatie van onze maatschappij en dat zie ik niet snel gebeuren.

5 Nos Calan Gaeaf (s7p)    
6 maanden geleden door Nos Calan Gaeaf (s7p)
0
Meld

Er zijn veel te veel auto's. Volgende maand, hoorde ik op de radio, kunnen we de 10 miljoenste auto verwelkomen. 10 Miljoen ! Dus niet alleen wil iedereen in een huis wonen, maar er moet ook nog plek zijn om 10 miljoen auto's neer te zetten in dit minilandje.
Er moet veel meer gefietst worden, als het regent trek je maar een regenpak aan. Ook goed voor het milieu en het lichaam. Ik ben het zo zat dat altijd maar meer, meer, meer. De Mac hier in dit dorp is nu 2 keer zo groot als een half jaar geleden, een echte Big Mac dus. Schiphol wil weer uitbreiden ten koste van mens en milieu en het gaat maar door allemaal. Minder, minder, minder !

6 Berpke de Poes    
6 maanden geleden door Berpke de Poes
4
Meld

Hou toch op..... De bevolkingsdichtheid van ons landje is de oorzaak van het fileprobleem.

Net zoals de woningnood, de oplopende kosten in de zorg, de vastlopende infrastructuur, barstensvolle treinen, personeelstekorten in de bouw, zorg en veiligheid, behoudens wat afgezette parkjes, amper nog natuur, milieuvervuiling etc. etc.

En geen enkele politicus die dit in wil zien... laat staan aan te kaarten....

Nee... dan is het geld afpakken van de burger veel makkelijker....

7 LoydMorris    
6 maanden geleden door LoydMorris
1
Meld

En we blijven maar polderen zonder naar de oorzaak te kijken en een acceptabele oplossing te zoeken.

8 niet-alles-geloven    
6 maanden geleden door niet-alles-geloven
0
Meld

de prijs van de mobiliteit verhogen blijft wat het was: symptoom bestrijding.

De oorzaak moet aangepakt worden.

9 TedjeR    
6 maanden geleden door TedjeR
2
Meld

DUURDER, DUURDER, DUURDER, DUURDER, DUURDER, DUURDER, DUURDER, DUURDER,
Tijd voor gele hesjes.

10 DNEUS14    
6 maanden geleden door DNEUS14
0
Meld

Er is ook een groep mensen die helemaal niks aan gratis openbaar vervoer zou hebben: een grote groep gehandicapten. De laatste keer dat ik b.v. in een trein gezeten heb was in 2009 !
Je kunt hier b.v. niet eens met een scootmobiel opstappen. Voor de lokale ritten ben ik afhankelijk van mijn 21 jaar jonge Berlingo. Als het weer een beetje fatsoenlijk is ga ik op mijn scootmobiel naar het winkelcentrum. Hier rijden b.v. op korte afstand ook geen bussen. Dichtstbijzijnde bushalte is halverwege het centrum.

11 Tiidmasine    
6 maanden geleden door Tiidmasine
0
Meld

Als ze een revolutie of burgeroorlog willen moeten ze dat inderdaad doen. Ik ga vast een wapen kopen.

12 Arista    
6 maanden geleden door Arista
1
Meld

Maak dan de trein gratis want dan heb je het over lange afstand.

De test is alleen gedaan in plaatsen, dus iemand die van ver komt zal altijd nog kiezen voor de auto.

Ik blijf voorstander van gratis vervoer. Ook als iedereen daar een bijdragen voor moet doen.

13 TheoTheo    
6 maanden geleden door TheoTheo
0
Meld

Het ontgaat ze blijkbaar daar in Den Haag dat mobiliteit een noodzakelijk kwaad is...
Misschien moeten ze er eens over na gaan denken wanneer mensen niet meer in staat zullen zijn om naar hun werk te kunnen gaan.

14 Anonymousje    
6 maanden geleden door Anonymousje
0
Meld

Als je net als ander landen 20 jaar terug die drie banen van de hoofdader van ons land gerealiseerd had was er veel minder file minder milieubelasting immers minder reistijd.
Dat alles had zat gekund van de miljarden aan wegenbelasting maar dat wordt amper gebruikt waar het voor bedoeld was.

15 Eastwood    
6 maanden geleden door Eastwood
0
Meld

Gratis vervoer zou veel helpen, ja; het probleem is echter die overheid wil ons toch naaien, als het niet van voren is dan van achteren. via links of via rechts.

16 Handalf    
6 maanden geleden door Handalf
0
Meld

En dit alles wordt ingegeven door een overheid die door links aangestuurd wordt om zo weinig mogelijk mensen de kans te geven te bewegen in voertuigen en door rechts om de schatkist nog verder te spekken door de belastingen te verhogen waardoor het onbetaalbaar wordt voor de gewone man om zich te vervoeren wat dan weer goed is voor de economie die dan beter (heet goedkoper) draait zonder extra kosten voor de overheid .

17 agent 357    
6 maanden geleden door agent 357
0
Meld

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.
Trending vandaag
PvdA grote winnaar Europese verkiezingen
De PvdA lijkt de grote winaar geworden van de...

16 uur geleden door Inter

Debat Rutte-Baudet: fel en persoonlijk
Nadat ze een elkaar een week lang openlijk ui...

1 dag geleden door AD

Nabestaanden MH17 zeer geschokt door Thierry...
Nabestaanden van slachtoffers van de ramp met...

19 uur geleden door RTL Nieuws

'Ik zie in Rusland niet een land dat Ned...
De tweede stelling gaat over Rusland en is in...

1 dag geleden door Inter

Baudet door tv-debat gepromoveerd tot kandida...
Toegegeven, er zijn genoeg redenen om cynisch...

22 uur geleden door Inter


ADVERTENTIE


Laatste reacties
Scrow
'Klimaatspijbelaars' voeren actie in meer dan...
@31 Wat een generalisaties en gescheld, zeg....

minder dan een minuut geleden door Scrow

La Cabana
'Klimaatspijbelaars' voeren actie in meer dan...
@31Tja, pvv en fvd (Wilders en Baudet) zijn...

minder dan een minuut geleden door La Cabana

Roadie
Aan president Timmermans...
van nul naar drie is goed nieuws, van vier na...

1 minuut geleden door Roadie

solidsteel
'Klimaatspijbelaars' voeren actie in meer dan...
@30 Geen idee, ik oordeel daar niet over. M...

1 minuut geleden door solidsteel

Bleke Betty
’Sociale zekerheid moet fors worden versobe...
@19En een spoor van schandalen :X...

1 minuut geleden door Bleke Betty

Binnenland      Buitenland      Politiek      Economie      Internet      Technologie      Sport      Showbizz      Wetenschap      Gezondheid      Lifestyle      Cultuur      Media      Film      Games      Verkeer      Overig