@71 m post@72 Querido notDaarom had ik ook al eens het volgende tekentafelvoorstel ontworpen / opgeworpen.Vanuit o.a. de volgende vertre...
@95 Ja hij is een erg klein menneke maar het gaat goed.Ik heb hem nog niet vast mogen houden omdat hij nog in de Couveuse ligt.Maar nog 2 da...
@18 Natuurlijk niet, ze drukken er wat dollars bij en de sukkel die het overleeft kan daarna een vinex woninkje kopen, oke, hij rijd wel zonder ...
@9 Onnodige subsidies moeten natuurlijk afgebouwd worden. Ik heb het idee dat het met grof geweld gaat.Mja... de EU heeft geen probleem met ...
@2 Daar zou je best gelijk in kunnen hebben, het vervelende is dat wat ik verwacht, vaak werkelijkheid word.Ik heb nooit begrepen dat mensen m...
@90 Ja, lekker makkelijk. Hoezo weet ik dat ook wel? Toen je begon in @60 kon ik er nog om lachen, maar nadat de rest die vrolijk mee deden ware...
@4 Discriminatie is discriminatie , maakt dan niet veel uit of het op basis van ras , afkomst , religie of wat dan ook is....
Als ze iets duidelijk willen maken moeten ze naar de plek des onheils afreizen in plaats van hier de normale gang van zaken te terroriseren.Wa...
In de Tachtigjarige Oorlog tegen Spanje was Dokkum een belangrijke pion in de strijd. In 1572 was de stad enkele uren in handen van de geuzen. D...
@9 Het is een absurd beleid, men wil de boeren weg hebben en ze worden gesubsidieerd, als boeren te veel produceren word het door de overheid op...
Daarnet was het nog een paneel, nu al een rompdeel, straks een hele centersectie.
@1
Stukje bij beetje ?
Wat een troep, zoiets mag gewoon niet voorkomen. Hij zal dat brok verliezen boven bewoond gebied, lekker als dat naar beneden suist! KLM nog wel!
Bij inspectie van het paneel ter grootte van een vierkante meter, na aankomst op Schiphol, bleek dat de rest van het toestel van het paneel gevallen moest zijn.
...Na het opstijgen in Japan...
Pakketje tegengekomen voorzien van Noord-Koreaanse postzegels?
Zaten er nog passagiers in het rompdeel?
@5 Het AD schrijft, dat het gaat om een vleugeldeel. Het lijkt me sterk dat daar passagiers zitten.
** gebruiker verwijderd **
@7 Vertel eens, wat had er dan mis kunnen gaan?
@8
Juist omdat men dat niet wist, had het toestel ze snel mogelijk moeten landen.
@9 Om te beginnen is het maar de vraag of de bemanning er iets van heeft gemerkt.
Zo'n paneel is geen deel van de dragende structuur, was evenmin deel van de wand van de cabine (dan was er decompressie opgetreden).
Het enige was mogelijk iets meer wrijving, een iets hoger brandstofverbruik. Als dat gemerkt was en een probleem zou kunnen worden dan was men ergens wat eerder geland.
** gebruiker verwijderd **
@11 Stel je maar eens voor hoe dat hier zou gaan. Er valt wat op een auto, politie erbij, wat zou het zijn?
Voordat men door heeft dat het waarschijnlijk van een vliegtuig komt ben je al gauw 20, 30 minuten verder.
Vliegveld waarschuwen (welk? er zijn er meerdere), tegen de tijd dat het bij de verkeerstoren bekend is ben je al gauw een klein uur verder. Oh, aan de kleuren te zien waarschijnlijk KLM. Misschien vertrokken er wel meer KLM-toestellen in dat afgelopen uur. Vliegtuig staat al lang niet meer in direct contact met die toren.
Als het een cruciaal paneel was geweest, of als de vliegeigenschappen duidelijk anders waren, hadden de piloten wel laten weten dat er iets aan de hand was.
Dat paneel kwam zeker niet los door metaalmoeheid in een cruciale structuur van het toestel, waarschijnlijker doordat iemand was vergeten het vast te schroeven.
Kortom, storm in een glas water. De enige mensen die risico liepen waren mensen op de grond, toen dat paneel viel.
Dat is wel frappant men denkt dat er een deel van de vleugel heeft losgelaten en vind het veilig genoeg om door te vliegen naar Schiphol. Ik neem aan dat als de vleugel voor een vierkante meter open ligt dat dit toch wel kwaad kan. Er lopen veel leidingen door de vleugel en als er dan een paneel afvalt is alles open en bloot.
Maar bij inspectie bleek het zelfs een paneel van de romp te zijn. Het is een los paneel dus daar moet ook wat achter lopen. Een inspectieluik of zo. Ik ben het met @11 eens dat het losraken ervan andere delen beschadigd kunnen hebben. Ze hadden voor inspectie terug moeten vliegen.
@13 Geen deel van de vleugel. Geen deel van de romp. Een stroomlijnpaneel bij de overgang van vleugel naar romp.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.