Zal kunnen dat NS dit daadwerkelijk van plan is. Alleen vind ik de datum van 1 april wel erg verdacht.
@36 leuke uitspraak en vergelijking :D
En het kan voorkomen dat een bepaald product niet in een fysieke winkel in je woonomgeving te verkrijgen is. Ook bij webwinkels het je een ruime keuze. Vaak net zoveel als in een fysieke winkel. Waar soms ook de keuze te groot is.
Overigens ook webwinkels in het buitenland zoals in China of Amerika enzo zijn zeer populair onder de Nederlanders.
@84 Ja een fysieke winkel is wellicht beter. Zeker voor kleding is het wellicht handiger. Wat ook speelt is dat men een drukke baan met lange reistijden kan hebben. En dat het in je woonplaats bepaalde winkels vroeg dicht zijn waardoor je daar niet makkelijk heen kunt gaan. Als je bijvoorbeeld een nieuwe tv wil kopen doe je er ook goed aan op internet naar ervaringen van andere te kijken. In de fysieke winkel is advies niet altijd onpartijdig.
Dat veel fysieke winkels sluiten komt ook omdat ze naast de fysieke winkel geen webshop hebben. En dan raak je achter.
@83 Ferrantum is er ook zo een als jezelf geen gerant verlener kan of wil nemen kun je een externe nemen. Tegen toren hoge kosten / woekerrente natuurlijk. Daar zal nog harder tegen op getreden moeten worden.
@29 Wat @shockknitter ook al zei is dat er ook een concurrentieslag is bij familie/kennissen/vrienden/buren om daar vooral niet voor onder te doen. Als je dan ook door schaamte een micro credit aan gaat met een externe garant verlener tegen toren hogen kosten loopt de schuld meer en meer op :(
@27 ah oke :)
@25 foute opvoeding? Lijkt mij juist de juiste opvoeding. Mijn vader zei altijd "Geleend geld komt lachend en gaat wenened weer". En mijn oma zei "Wat je niet nodig hebt is voor een kwartje nog te duur".
@23 Dat is correct. Ook puur gemakzucht van de koper als die online kleding koopt. Lijkt me dat je toch wel zo'n beetje je kledingmaten moet kennen. Het kan wel zo zijn dat het per merk/model kan verschillen. Lang leve de "standaard". En het is ook nog eens onhygiënisch.
@3 dat je bij een gewone winkel direct moet betalen is deels waar. Bijvoorbeeld een meubelzaak of een keukenzaak doe je eerst een aanbetaling. De restbetaling bij aflevering kan als nog voor schulden zorgen als je daar een lening voor af moet sluiten. Probleem zit dan ook al men om wat voor reden dan ook de dwang heeft om het tegen beter weten in toch te kopen.
@13 Daar zit idd exact het probleem. Gewoon kopen terwijl je er eigenlijk het geld er niet voor hebt. Het maakt dan niet uit of je het op de pof doet of direct. Ook zouden ze kwartaal credit en rood staan limits moeten beperken. Ook een groot gevaar zijn de micro credit verleners.
Maar ook via de digitale snelweg gaat het ook regelmatig fout. Blijf allemaal techniek waar apparatuur met vele punten waar het fout kan gaan.
@15 de ontvangstbevestiging bij e-mail is hetzelfde als de 2 grijze vinkjes bij Whatsapp en de leesbevestiging de blauwe vinkjes zijn. Ook daar geldt de good will van de ontvanger. Misschien ken de de spreuk "Al zijn al mijn vinkjes blauw. Ik bepaal zelf wel wanneer ik reageer op jou"
Denk dat de meeste werknemers van Sandd niet zitten te wachten om bij Postnl te gaan werken.
@17 dat klopt veel bejaarden in ieder geval niet. Mijn ouders kunnen beide aardig overweg met een mobiel.
@15 Dat e-mail sneller is klopt wel. Maar persoonlijker niet bepaald. Vooral bij kerstkaarten gaat dat niet op. M'n ouders van over de 80 vinden het juist leuk om alle kerstkaarten op te kunnen hangen. Digitaal verstuude kaarten of filmpjes is voor hun dus minder leuk. Maar als alles meer digitaal gaat waarom doet Postnl er dan in december langer over?
Bedoel je met ontvangtbevestiging wat anders bedoeld dan leesbevestiging? De laatste is geen garantie en ligt aan de ontvanger om die te geven. De ontvangstbevestiging is veelal dat die door de provider waar de ontvanger de e-mailbox heeft is aangekomen. Dus nog niet dat de ontvanger het dan ook daadwerkelijk opgehaald heeft op de pc of ander apparaat.
@131 Daarin geef ik je gelijk dit is inderdaad verder aan de politie en rechter welke partij er schuldig is. Dat moeten we dus maar verder rustig afwachten.
@129 oké dan mag je je enigszins een deskundige noemen in deze zaak.
@126 & @127 Bedankt voor de uitleg. Wat voor soort werk doe je als in vragen mag. Het is iets in de zorg/verpleeging dat is wel duidelijk. Ook aan je Nick name te zien. Als dit inderdaad zo gegaan is is het wel erg doordacht van de vermeende verdachten.
Oké @123 & @124 dit jaar is misschien wel erg rooskleurig gezien. Maar hopelijk wel zo snel mogelijk en een eerlijk proces. Wat ik nog niet snap zijn er nog geen DNA onderzoeken gedaan in deze zaak? Of kan en mag dat pas later?
Wederom weten een aantal een draadje over dit onderwerp een volledige andere kant op te sturen. Het is te hopen dat snel, het liefst dit jaar nog de slot uitspraak in deze zaak komt.
@79 en wederom lijkt die terughoudendheid niet voor jou te geleden. Je blijft de vermeende slachtoffers keer op keer veroordelen en de bewijzen tegen de vermeende verdachte worden steeds groter.
@50 De plaat voor je kop wordt steeds groter. We gaan het mee maken welke partij "de vermeende verdachte" of "vermeende slachtoffers" er schuldig bevonden worden en hun verdiende start zullen krijgen.
Tot die tijd blijft het gissen
@43 harige is jarigen
Denk dat Recovery Mode mannelijk is. Op veel andere draadjes is een algemene haat tegen het vrouwelijke geslacht waar te nemen. Voor al jonge en mindere harige. Ook Gerta Thunberg is volgens hem een hoer.
Recovery Mode spreekt zich in de deze zaak ook steeds zichzelf tegen. We moeten rustig afwachten wat diezelf ook niet kan. Niet voor eigen rechter spelen. Wat ie veel vullig zelf ook doet.
Begrijpelijk dat ie z'n familie wil verdedigingen. Maar de grove manier waarop zal wel wat minder kunnen.
@164 Het 2deel van mijn reactie heeft ook betrekking op @161 en andere die het niet zo hebben op het "verwijderen" van reacties.
@163 als deze website een beetje goed in elkaar zit is het voor de redactie een simpele handeling om op een draadje alle reacties van een persoon te "verwijderen". Ze worden niet echt verwijderd alleen de inhoud van de reactie is niet leesbaar. Wel moet de redactie de reacties inhoudelijk beoordelen en ja dat kost natuurlijk wel tijd. Vooral als het er veel zijn.
Het niet leesbaar maken van reacties is inderdaad niet zo handig. De persoon een ban geven is ook maar een tijdelijke oplossing. Want een nieuw account onder een ander e-mailadres en vanaf een andere computer/netwerk is zo gepiept.
Een waarschuwing geven gaat bij grof gebekte personen niet werken. Ze hebben nu eenmaal een bepaalde stijl van reageren en gaat er niet uit.
De reacties van Recovery Mode zijn lang genoeg getolereerd. Op andere draadjes over dit onderwerp staan (stonden) er nog wel.
Het is is idd te hopen dat er snel een alles beslissende uitspraak in deze zaak komt. Dat als de vermeende daders schuldig zijn gepast gestraft worden. En als de blijkt dat de meisjes valse beschuldigingen hebben geuit zullen die passend gestraft worden.
Dus laten we het onderzoek en verloop van deze zaak maar verder afwachten.
Het vrije woord, vvm is niet zo zeer het probleem. Dat wordt heus wel getolereerd. Maar meer de manier waarop het verwoord wordt.
Blijf mij verwonderen dat figuren zoals Recovery Mode nog geen van heeft gekregen. Ongeacht of de meisjes valse aangiften hebben gedaan is het wel erg laag om zo tekeer gaan over minder jarige meisjes. Echt een triest figuur.
Lijkt toeval dat net na mijn laatste reactie Nieuwskoerier plat lag voor zo 4 uur????
Van = ban
Wel opvallend dat je Recovery Mode nu niet hoort om te zeggen "Zie je wel ik zei het toch". Wellicht is ie het met z'n vriendjes/familie aan het vieren.
Wat mij ook verbaasd is gezien zijn grove taalgebruik geen van gekregen heeft in de andere draadjes.
Dat die Darakshan begreep dat ze niet kon blijf is ook erg moedig. Wat ik ook mooi vond de Darakshan de moed had om tegen haar vader te zeggen dat ze geen hoofddoek meer wou dragen.
En Maartje een meisje van 14 die haar plaats wil afstaan aan een buitenlander is erg hartverwarmend.
Ik ben zelf een frequent NS treinreiziger (door de weeks dagelijks op het traject Baarn - Utrecht CS) met vliegvakanties ook met de trein naar Schiphol. Zo storing als die van gisteren heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt.
Het zal idd handig zijn als de consument gewoon een schadeclaim bij de NS kan indienen en de NS die op zijn beurt weer door speelt aan Pro-rail. Dat zou pas service zijn.
Dat wou ik ook net zeggen.
Dan moeten ze niet op het vel met de decemberzegels zetten dat ze er naar streven om binnen 3 werkdagen z3 te bezorgen. Als je ze maandag 18 december op dw bus doet hebb3n ze 4 werkdagen + de zaterdag om ze te bezorgen. Vroeger was postbode een echt beroep. Tegenwoordig kan elje boerenl*l, huisvrouw of student voor postbode spelen.