@25 "reken maar dat het IDF heel voorzichtig te werk gaat." De MEESTE dodelijke slachtoffers zijn burgers, niet Hamas. ...
@24 Het is oorlog....
@21 En ik zeg nergens dat ik sympathiseer met terroristen. Lees je eigen reactie @13 nog eens terug. Omdat Hamas walgelijke daden heeft verrich...
@20 Waar het om gaat is dat iedereen vergeet wat aan deze oorlog vooraf gegaan is. . . . Nu lopen velen te demonstreren en schreeuwen dat h...
Frans Timmermans is de schuld van extreem-rechts XD...
@23 "Israël slacht geen kinderen af" De meeste doden in Gaza zijn burgers, geen Hamas. ...
@10Ergens wel te begrijpen.Van wie denk je dat die regering het geleerd heeft en nu in de praktijk brengt.Ze hebben alleen het gas vervang...
@25 Vlak ook de Europese leiders niet uit die een groot Europees leger en Europese defensie industrie op willen richten. Door een vijand te sche...
@16 Israël slacht geen kinderen af, Hamas daarentegen wel. Op beestachtige wijze....
@18 Het bekende ignorante volk. Je kunt het ze amper kwalijk nemen. ...
Het onderwijs in dit land wordt steeds slechter. Dat heeft een aantal oorzaken.
Er wordt al decennia zwaar bezuinigd op het onderwijs waardoor er o.a. bijna geen bevoegde docenten zijn te vinden . Het gevolg is dat er i.p.v. erudiete leraren steeds meer onbevoegden voor de klas staan. Dat heeft gevolgen voor het aanbiedingsniveau van de leerstof.
Maar er is nog iets anders aan de hand.
Uit het gegeven dat een computer informatie opslaat en verwerkt en het menselijk brein dat ook doet , wordt de volkomen verkeerde conclusie getrokken dat het dan wel een goed leermiddel moet zijn. Mensen die weten hoe ons brein werkt, neurologen, neurobiologen , psychiaters enz. ( die ook al waarschuwden voor de onmogelijkheid van de studiehuisconstructie) bewijzen de laatste 15 jaar in talloze onafhankelijke wetenschappelijke onderzoeken, met de nadruk op onafhankelijke ! , ( o.a. in ‘Nature’en ‘Science’) dat de computer juist een antileermachine is, dat de computer het leren van jonge mensen, lees: nog niet ontwikkelde breinen, in de weg staat.
Ict , digiborden , computers en andere antileermachines op basisscholen…het is bekend dat het niet werkt en ook waarom dat zo is….. zei daar iemand iets over het huidige niveau van taal en rekenen…?
Al meer dan 25 jaar schrijven serieuze wetenschappers in gerenommeerde vakbladen dat er geen aanwijzingen zijn voor de effectiviteit van computers voor het leren op school: Todd Oppenheimer had het in 1997 al over de ‘computerwaan’.
Het feit dat het internet geen invloed had op de scholing van kinderen werd al in 1998 als ‘internetparadox’ betiteld. Zie ook Kraut et al., 1998
Experimenten waarin het tegendeel- informatietechnologie heeft een nadelige invloed op de leerprestaties van kinderen- wordt bewezen zijn er in overvloed. Overzichten van observatieonderzoek over de effecten van computers in klaslokalen komen tot overwegend negatieve conclusies. Zie ook Cuban,1993: Oppenheimer,1997, Kirkpatrick & Cuban,1998.
Worden de schoolprestaties bij het leren met en zonder computer gemeten dan zien we bij computerondersteund leren een negatief effect op de prestaties. Zie ook Wenglinsky,1998.
Joshua Angrist en Victor Lavy deden onderzoek naar de invoering van computers op scholen in Israël. Zij zagen mindere prestaties bij wiskunde in de 4de klas en meer negatieve effecten, ook bij andere vakken, bij leerlingen uit hogere jaren. Zie ook Angrist & Lavy, 2002.
Jacob Vigdor en Helen Ladd onderzochten of het gebruik van laptops thuis tot een betere ontwikkeling van leerlingen leidt. Hun conclusies zijn gebaseerd op een groep van meer dan een half miljoen ( 500.000 ! ) leerlingjaren in de leeftijd 10-13 jaar. Resultaat : de aanschaf van een laptop met internetverbinding leidde tot een afname van de schoolprestaties. Vigdor & Ladd,2010.
Portugese en Amerikaanse wetenschappers onderzochten tussen 2005 en 2009 de invloed van een breedbandinternetaansluiting op meer dan 900 Portugese scholen. Bij leerlingen van twaalf jaar was een duidelijke verslechtering van schoolprestaties waarneembaar naarmate meer gebruik werd gemaakt van het internet. Dit was vooral bij jongens waarneembaar t.g.v. afleiding wat ook een negatieve invloed heeft. Zie ook Belo et al., 2010. Na meer dan 20 jaar onderzoek zijn er nog steeds geen positieve resultaten te melden.Computeronderwijs begint daarmee langzamerhand een beetje op homeopathie te lijken.
En toch draait die mallemolen maar door…elke paar jaar worden scholen volgeplempt met nieuwe computers…kassa…. Het economisch belang wordt nog steeds boven het belang van onze kinderen gesteld. Smijt onmiddellijk die computers het basisonderwijs en de onderbouw van het vo uit en start met het aanbieden van echt onderwijs.
Het onderwijs in dit land wordt steeds slechter. Dat heeft een aantal oorzaken.
Er wordt al decennia zwaar bezuinigd op het onderwijs waardoor er o.a. bijna geen bevoegde docenten zijn te vinden . Het gevolg is dat er i.p.v. erudiete leraren steeds meer onbevoegden voor de klas staan. Dat heeft gevolgen voor het aanbiedingsniveau van de leerstof.
Maar er is nog iets anders aan de hand.
Uit het gegeven dat een computer informatie opslaat en verwerkt en het menselijk brein dat ook doet , wordt de volkomen verkeerde conclusie getrokken dat het dan wel een goed leermiddel moet zijn. Mensen die weten hoe ons brein werkt, neurologen, neurobiologen , psychiaters enz. ( die ook al waarschuwden voor de onmogelijkheid van de studiehuisconstructie) bewijzen de laatste 15 jaar in talloze onafhankelijke wetenschappelijke onderzoeken, met de nadruk op onafhankelijke ! , ( o.a. in ‘Nature’en ‘Science’) dat de computer juist een antileermachine is, dat de computer het leren van jonge mensen, lees: nog niet ontwikkelde breinen, in de weg staat.
Ict , digiborden , computers en andere antileermachines op basisscholen…het is bekend dat het niet werkt en ook waarom dat zo is….. zei daar iemand iets over het huidige niveau van taal en rekenen…?
Al meer dan 25 jaar schrijven serieuze wetenschappers in gerenommeerde vakbladen dat er geen aanwijzingen zijn voor de effectiviteit van computers voor het leren op school: Todd Oppenheimer had het in 1997 al over de ‘computerwaan’.
Het feit dat het internet geen invloed had op de scholing van kinderen werd al in 1998 als ‘internetparadox’ betiteld. Zie ook Kraut et al., 1998
Experimenten waarin het tegendeel- informatietechnologie heeft een nadelige invloed op de leerprestaties van kinderen- wordt bewezen zijn er in overvloed. Overzichten van observatieonderzoek over de effecten van computers in klaslokalen komen tot overwegend negatieve conclusies. Zie ook Cuban,1993: Oppenheimer,1997, Kirkpatrick & Cuban,1998.
Worden de schoolprestaties bij het leren met en zonder computer gemeten dan zien we bij computerondersteund leren een negatief effect op de prestaties. Zie ook Wenglinsky,1998.
Joshua Angrist en Victor Lavy deden onderzoek naar de invoering van computers op scholen in Israël. Zij zagen mindere prestaties bij wiskunde in de 4de klas en meer negatieve effecten, ook bij andere vakken, bij leerlingen uit hogere jaren. Zie ook Angrist & Lavy, 2002.
Jacob Vigdor en Helen Ladd onderzochten of het gebruik van laptops thuis tot een betere ontwikkeling van leerlingen leidt. Hun conclusies zijn gebaseerd op een groep van meer dan een half miljoen ( 500.000 ! ) leerlingjaren in de leeftijd 10-13 jaar. Resultaat : de aanschaf van een laptop met internetverbinding leidde tot een afname van de schoolprestaties. Vigdor & Ladd,2010.
Portugese en Amerikaanse wetenschappers onderzochten tussen 2005 en 2009 de invloed van een breedbandinternetaansluiting op meer dan 900 Portugese scholen. Bij leerlingen van twaalf jaar was een duidelijke verslechtering van schoolprestaties waarneembaar naarmate meer gebruik werd gemaakt van het internet. Dit was vooral bij jongens waarneembaar t.g.v. afleiding wat ook een negatieve invloed heeft. Zie ook Belo et al., 2010. Na meer dan 20 jaar onderzoek zijn er nog steeds geen positieve resultaten te melden.Computeronderwijs begint daarmee langzamerhand een beetje op homeopathie te lijken.
En toch draait die mallemolen maar door…elke paar jaar worden scholen volgeplempt met nieuwe computers…kassa…. Het economisch belang wordt nog steeds boven het belang van onze kinderen gesteld. Smijt onmiddellijk die computers het basisonderwijs en de onderbouw van het vo uit en start met het aanbieden van echt onderwijs.
Sorry, 2x. Knop was te traag of ik te snel. Misschien andersom 😀.
maar voor whatsappen en tiktok fiilmpjes maken, krijgen ze allemaal een 10
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.