Omtzigt: We moeten de staat grondig veranderen' (bnr.nl)


Het is op zich begrijpelijk dat het nog een maand geduurd heeft voor het kabinet aftrad, sinds het verschijnen van het vernietigende rapport Ongekend onrecht, van de commissie Van Dam. Dat zegt CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, die de hele kwestie rond de kinderopvang-toeslagenaffaire mede op d ...

door Inter in Politiek  ·  72 Reacties

  • 22
  • 1208x gelezen
Reageer met een Emoji
3

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.

Wobke of Pieter................. Voor mij makkelijk, degene die met stropdas met chauffeur in de dienstwagen komt aanrijden valt af.

1
1 Uitede aka Espede

"' En de media hebben deze mensen tien jaar lang niet goed opgemerkt, want daar ging het verhaal niet over."'
Nee de media is alleen bezig pro EU verhaaltjes en linkse diversiteitssprookjes aan het rondbazuinen.

Echte onderzoeksjournalisten zijn er niet meer, alleen copy paste journalistiek.

4
2 Sarcoff

Het moet weer een democratie worden. Daartoe moeten Ollongren en Kaag van het toneel verdwijnen. Nog beter zou zijn dat D66 wordt opgeheven.

5
3 Nicks R. Van

Nicks R. Van schreef: "Het moet weer een democratie worden. Daartoe moeten Ollongren en Kaag van het toneel verdwijnen. Nog beter zou zijn dat D66 wordt opgeheven."

Nicks R. Van Ook geen VVD met Rutte meer en graag geen Rutte IV na de verkiezingen in maart als die doorgaan i.v.m. Corona.

1

Interessant    
meer dan 3 jaar geleden door Interessant

Nicks R. Van schreef: "Het moet weer een democratie worden. Daartoe moeten Ollongren en Kaag van het toneel verdwijnen. Nog beter zou zijn dat D66 wordt opgeheven."

Nicks R. Van En de VVD en het CDA en de PVDA.

1

samcash    
meer dan 3 jaar geleden door samcash

Nicks R. Van schreef: "Het moet weer een democratie worden. Daartoe moeten Ollongren en Kaag van het toneel verdwijnen. Nog beter zou zijn dat D66 wordt opgeheven."

Nicks R. Van Fijne democratie dan, als alleen politici van jouw keuze daarin worden toegelaten...

6

Immanuel    
meer dan 3 jaar geleden door Immanuel

Immanuel schreef: "Fijne democratie dan, als alleen politici van jouw keuze daarin worden toegelaten..."

Immanuel Maar als je zogenaamde volksvertegenwoordigers hebt die ook nog beweren de belangen van een democratische partij (D66) te behartigen, maar dat op alle manieren geweld aan doen, moet je die niet in je Kabinet hebben zitten. Dan verkwansel je de soevereiniteit van het land welke je wil vertegenwoordigen. Dat komt dan neer op landverraad.

1

Nicks R. Van    
meer dan 3 jaar geleden door Nicks R. Van

Nicks R. Van schreef: "Maar als je zogenaamde volksvertegenwoordigers hebt die ook nog beweren de belangen van een democratische partij (D66) te behartigen, maar dat op alle manieren geweld aan doen, moet je die niet in je Kabinet hebben zitten. Dan verkwansel je de soevereiniteit van het land welke je wil vertegenwoordigen. Dat komt dan neer op landverraad."

Nicks R. Van "moet je die niet in je Kabinet hebben zitten."

Dat is aan de kiezers, en dat zijn er veel meer dat jij en je gelijkgestemden.
Jouw mening is ook maar betrekkelijk, en dat jij dingen op een bepaalde manier ziet, betekent zeker niet dat je daarin gelijk hebt, noch dat de meerderheid van het land het ziet zoals jij het ziet.

1

Immanuel    
meer dan 3 jaar geleden door Immanuel

Immanuel schreef: ""moet je die niet in je Kabinet hebben zitten."

Dat is aan de kiezers, en dat zijn er veel meer dat jij en je gelijkgestemden.
Jouw mening is ook maar betrekkelijk, en dat jij dingen op een bepaalde manier ziet, betekent zeker niet dat je daarin gelijk hebt, noch dat de meerderheid van het land het ziet zoals jij het ziet."

Immanuel Op basis van 1 afkeer van D66 die inderdaad vooral de soevereiniteit overboord wil gooien ,en het collectief Europees boven humanitair binnenlands beleid stelt, classificeer je de plaatser in een hokje of een clubje.
Das nogal een triest beperkt vooroordeel vindt je niet ?

1

Alexis    
meer dan 3 jaar geleden door Alexis

Alexis schreef: "Op basis van 1 afkeer van D66 die inderdaad vooral de soevereiniteit overboord wil gooien ,en het collectief Europees boven humanitair binnenlands beleid stelt, classificeer je de plaatser in een hokje of een clubje.
Das nogal een triest beperkt vooroordeel vindt je niet ?"

Alexis Dat je een mentale beperking hebt is best wel sneu voor jou, mutsje;
maar dat je steeds denkt daarmee te moeten pronken is gewoon ronduit zielig...

1

Immanuel    
meer dan 3 jaar geleden door Immanuel

Immanuel schreef: "Dat je een mentale beperking hebt is best wel sneu voor jou, mutsje;
maar dat je steeds denkt daarmee te moeten pronken is gewoon ronduit zielig..."

Immanuel En daar is het ad hominem waarvan je wist dat het komen zou ... question

1

Prikkebeen    
meer dan 3 jaar geleden door Prikkebeen

Prikkebeen schreef: "En daar is het ad hominem waarvan je wist dat het komen zou ... question"

Prikkebeen Yep; jij bent echt dat sukkeltje dat met rust gelaten wilde worden door mij...?
Dan is het niet zo slim van je om opnieuw de aandacht op jezelf te vestigen, zoals gisteren met je impliciete bewering dat Wilders en Baudet en al hun adepten feitelijk uit zijn op etnische zuivering/genocide...
Dommer dan een ezeltje, zelfs... 😋 🤡

0

Immanuel    
meer dan 3 jaar geleden door Immanuel

Immanuel schreef: "Yep; jij bent echt dat sukkeltje dat met rust gelaten wilde worden door mij...?
Dan is het niet zo slim van je om opnieuw de aandacht op jezelf te vestigen, zoals gisteren met je impliciete bewering dat Wilders en Baudet en al hun adepten feitelijk uit zijn op etnische zuivering/genocide...
Dommer dan een ezeltje, zelfs... 😋 🤡"

Immanuel " Wilders en Baudet"
Kom op dan .. laat maar eens zien waar ik dat zeg/suggeree liegende mafklapper..
Tip : dat gaat u niet lukken.
Laffe leugenaar !

0

Prikkebeen    
meer dan 3 jaar geleden door Prikkebeen

Prikkebeen schreef: "" Wilders en Baudet"
Kom op dan .. laat maar eens zien waar ik dat zeg/suggeree liegende mafklapper..
Tip : dat gaat u niet lukken.
Laffe leugenaar !"

Prikkebeen Ook hier dan maar een beetje C/P doen...;
meer tijd en aandacht ben je me, zoals ik op het andere draadje al aangaf, niet waard.
dus...
En daar is alle frustratie gelijk weer...
Spijt dat je je extreem-rechtse helden van de wens om etnische zuivering/genocide beticht hebt...?
Geeft niets hoor;
stuur ze gewoon een mailtje dat het je spijt en dat je het zo niet bedoeld hebt;
komt het vast wel weer goed tussen jullie... 😋 🤡

0

Immanuel    
meer dan 3 jaar geleden door Immanuel

Immanuel schreef: "Ook hier dan maar een beetje C/P doen...;
meer tijd en aandacht ben je me, zoals ik op het andere draadje al aangaf, niet waard.
dus...
En daar is alle frustratie gelijk weer...
Spijt dat je je extreem-rechtse helden van de wens om etnische zuivering/genocide beticht hebt...?
Geeft niets hoor;
stuur ze gewoon een mailtje dat het je spijt en dat je het zo niet bedoeld hebt;
komt het vast wel weer goed tussen jullie... 😋 🤡"

Immanuel Ach gut .. als laffe leugenaar ontwijkt u het uw grote bek met valse beschuldigingen waar te maken. question
Geheel naar verwachting ... question
👎

0

Prikkebeen    
meer dan 3 jaar geleden door Prikkebeen

Prikkebeen schreef: "Ach gut .. als laffe leugenaar ontwijkt u het uw grote bek met valse beschuldigingen waar te maken. question
Geheel naar verwachting ... question
👎"

Prikkebeen Nog maar eens C/P doen...;
Het dringt blijkbaar nog steeds niet tot je door, maar meer tijd en aandacht ben je me niet waard.
Dus nog maar eens...:
En daar is alle frustratie gelijk weer...
Spijt dat je je extreem-rechtse helden van de wens om etnische zuivering/genocide beticht hebt...?
Geeft niets hoor;
stuur ze gewoon een mailtje dat het je spijt en dat je het zo niet bedoeld hebt;
komt het vast wel weer goed tussen jullie... 😋 🤡

0

Immanuel    
meer dan 3 jaar geleden door Immanuel

Immanuel schreef: "Nog maar eens C/P doen...;
Het dringt blijkbaar nog steeds niet tot je door, maar meer tijd en aandacht ben je me niet waard.
Dus nog maar eens...:
En daar is alle frustratie gelijk weer...
Spijt dat je je extreem-rechtse helden van de wens om etnische zuivering/genocide beticht hebt...?
Geeft niets hoor;
stuur ze gewoon een mailtje dat het je spijt en dat je het zo niet bedoeld hebt;
komt het vast wel weer goed tussen jullie... 😋 🤡"

Immanuel Ach gut .. als laffe leugenaar ontwijkt u het uw grote bek met valse beschuldigingen waar te maken. question Geheel naar verwachting ... question 👎

0

Prikkebeen    
meer dan 3 jaar geleden door Prikkebeen

Veranderen.
Dat begint door bij de komende verkiezingen in ieder geval niet op Rutte te stemmen.
Voor je er erg in hebt ben je zelf slachtoffer van deze gladde kliek.

4
4 Kamaugurka

Die Omtzigt loop nu de hele dag met een stijve in de rond zo geil die man op zijn resultaat als die Nederland maar afbreek , wat ik begrepen heb kom de VVD alleen maar sterke uit deze situatie bij de peilingen stijg de VVD weer spectaculair en krijgen 43 zetels als er nu verkiezingen wordt gehouden https://nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_Kamerverkiezingen_2021/Peilingen

17
5 qubix

qubix schreef: "Die Omtzigt loop nu de hele dag met een stijve in de rond zo geil die man op zijn resultaat als die Nederland maar afbreek , wat ik begrepen heb kom de VVD alleen maar sterke uit deze situatie bij de peilingen stijg de VVD weer spectaculair en krijgen 43 zetels als er nu verkiezingen wordt gehouden https://nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_Kamerverkiezingen_2021/Peilingen"

qubix Terecht, hij mag ook trots zijn op het resultaat dat hij en Femke Leijsen hebben behaald.

1

RationeelRechts    
meer dan 3 jaar geleden door RationeelRechts

RationeelRechts schreef: "Terecht, hij mag ook trots zijn op het resultaat dat hij en Femke Leijsen hebben behaald."

RationeelRechts Wie is Femke Leijsen? die ken ik helemaal niet.

3

qubix    
meer dan 3 jaar geleden door qubix

qubix schreef: "Wie is Femke Leijsen? die ken ik helemaal niet."

qubix Excuses, dat moet uiteraard Renske Leijten zijn.

0

RationeelRechts    
meer dan 3 jaar geleden door RationeelRechts

Alles duidt er op dat er niets gaat veranderen.
De Belastingdienst gaat ondanks alles schaamteloos verder op het ingeslagen pad.
Uiteindelijk zullen de mensen worden afgescheept met een fooi net al in Groningen.

Er worden een paar poppetjes verschoven van het ene mooie baantje naar het andere en dat is het dan.

1
6 MARCUSAURELIUS

MARCUSAURELIUS schreef: "Alles duidt er op dat er niets gaat veranderen.
De Belastingdienst gaat ondanks alles schaamteloos verder op het ingeslagen pad.
Uiteindelijk zullen de mensen worden afgescheept met een fooi net al in Groningen.

Er worden een paar poppetjes verschoven van het ene mooie baantje naar het andere en dat is het dan."

MARCUSAURELIUS Jij denkt werkelijk dat alle gedupeerden brave nette mensen zijn? Die echt niet wisten dat ze de boel belazerden?Hoe naïef kun je zijn......Dat er echte schrijnende gevallen zijn, is absoluut waar.... Echter velen zullen zich nu kapot lachen en veel geld (jouw geld... en erger... ook mijn geld!!!) binnenslepen.Zelfs Geert Wilders laat zich in de luren leggen door lieden waar hij normaal gesproken op kotst.Ooit één vraag door Klaver, Jetten, Wilders, Baudet, Marijnissen of wie dan ook, in de kamer horen stellen, hoeveel er daadwerkelijk gefraudeerd wordt? Reken maar dat er bij de belastingdienst mensen werkzaam zijn, die echt weten en zien hoe er op slinkse wijze misbruik van ons sociaal stelsel gemaakt wordt. Reken maar dat nu de beer los is en het sjoemelen, frauderen en besodemieteren extreem hoger zal uitpakken....

7

LoydMorris    
meer dan 3 jaar geleden door LoydMorris

LoydMorris schreef: "Jij denkt werkelijk dat alle gedupeerden brave nette mensen zijn? Die echt niet wisten dat ze de boel belazerden?Hoe naïef kun je zijn......Dat er echte schrijnende gevallen zijn, is absoluut waar.... Echter velen zullen zich nu kapot lachen en veel geld (jouw geld... en erger... ook mijn geld!!!) binnenslepen.Zelfs Geert Wilders laat zich in de luren leggen door lieden waar hij normaal gesproken op kotst.Ooit één vraag door Klaver, Jetten, Wilders, Baudet, Marijnissen of wie dan ook, in de kamer horen stellen, hoeveel er daadwerkelijk gefraudeerd wordt? Reken maar dat er bij de belastingdienst mensen werkzaam zijn, die echt weten en zien hoe er op slinkse wijze misbruik van ons sociaal stelsel gemaakt wordt. Reken maar dat nu de beer los is en het sjoemelen, frauderen en besodemieteren extreem hoger zal uitpakken...."

LoydMorris Jij werkt vast bij de belasting dienst.

3

MARCUSAURELIUS    
meer dan 3 jaar geleden door MARCUSAURELIUS

MARCUSAURELIUS schreef: "Jij werkt vast bij de belasting dienst."

MARCUSAURELIUS Gelukkig NIET 😀

4

LoydMorris    
meer dan 3 jaar geleden door LoydMorris

LoydMorris schreef: "Jij denkt werkelijk dat alle gedupeerden brave nette mensen zijn? Die echt niet wisten dat ze de boel belazerden?Hoe naïef kun je zijn......Dat er echte schrijnende gevallen zijn, is absoluut waar.... Echter velen zullen zich nu kapot lachen en veel geld (jouw geld... en erger... ook mijn geld!!!) binnenslepen.Zelfs Geert Wilders laat zich in de luren leggen door lieden waar hij normaal gesproken op kotst.Ooit één vraag door Klaver, Jetten, Wilders, Baudet, Marijnissen of wie dan ook, in de kamer horen stellen, hoeveel er daadwerkelijk gefraudeerd wordt? Reken maar dat er bij de belastingdienst mensen werkzaam zijn, die echt weten en zien hoe er op slinkse wijze misbruik van ons sociaal stelsel gemaakt wordt. Reken maar dat nu de beer los is en het sjoemelen, frauderen en besodemieteren extreem hoger zal uitpakken...."

LoydMorris Als er fraude in het spel is , moet de belastingdienst dit bewijzen.
En uiteraard straffen.
Maar als er niets bewezen kan worden --- moet de belastingdienst met zijn uiteraard perfecte digitale administratie , met één druk op de knop , het onterecht geïnde geld met boetes (over 1 jaar of diverse jaren) tevoorschijn toveren.
En per direkt terug betalen.
Waarna afhankelijk van diverse oorzaken en gevolgen --- er een compensatie berekend kan woden.
Het onterecht innen gaat razendsnel --- ook het corrigeren moet razendsnel kunnen.

1

Jalinda    
meer dan 3 jaar geleden door Jalinda

Jalinda schreef: "Als er fraude in het spel is , moet de belastingdienst dit bewijzen.
En uiteraard straffen.
Maar als er niets bewezen kan worden --- moet de belastingdienst met zijn uiteraard perfecte digitale administratie , met één druk op de knop , het onterecht geïnde geld met boetes (over 1 jaar of diverse jaren) tevoorschijn toveren.
En per direkt terug betalen.
Waarna afhankelijk van diverse oorzaken en gevolgen --- er een compensatie berekend kan woden.
Het onterecht innen gaat razendsnel --- ook het corrigeren moet razendsnel kunnen."

Jalinda Mee eens....
Daar kan en zal ik niks tegenin brengen....

Maar ik blijf echter nog steeds met de vraag zitten hoeveel mensen er willens en wetens de boel belazerd hebben en zich nu kapot zitten te lachen omdat zij nu ook nog eens veel geld vangen van de gefleste overheid (lees uw en mijn geld!!!)

Het zou eerlijk zijn als de belastingdienst ook naar buiten mag komen met deze gegevens.

1

LoydMorris    
meer dan 3 jaar geleden door LoydMorris

LoydMorris schreef: "Mee eens....
Daar kan en zal ik niks tegenin brengen....

Maar ik blijf echter nog steeds met de vraag zitten hoeveel mensen er willens en wetens de boel belazerd hebben en zich nu kapot zitten te lachen omdat zij nu ook nog eens veel geld vangen van de gefleste overheid (lees uw en mijn geld!!!)

Het zou eerlijk zijn als de belastingdienst ook naar buiten mag komen met deze gegevens."

LoydMorris U geeft zelf het antwoord al.
Als dat een groot aantal zou zijn --- zou dat zeker naar buiten worden gebracht.

Uitgaande dat het grootste gedeelte ten onrechte is beschuldigd van fraude.
Is het in de gedigitaliseerde wereld waarin wij leven toch schandalig dat er in december 2019 beloofd wordt dat de mensen voor kerstmis hun Eigen Geld terug zouden krijgen.
En er nu in januari 2021 --- beloofd wordt dat het vóór 1 mei terugbetaald zal worden.
Dit getuigt toch van pure onwil ?

1

Jalinda    
meer dan 3 jaar geleden door Jalinda

Jalinda schreef: "U geeft zelf het antwoord al.
Als dat een groot aantal zou zijn --- zou dat zeker naar buiten worden gebracht.

Uitgaande dat het grootste gedeelte ten onrechte is beschuldigd van fraude.
Is het in de gedigitaliseerde wereld waarin wij leven toch schandalig dat er in december 2019 beloofd wordt dat de mensen voor kerstmis hun Eigen Geld terug zouden krijgen.
En er nu in januari 2021 --- beloofd wordt dat het vóór 1 mei terugbetaald zal worden.
Dit getuigt toch van pure onwil ?"

Jalinda Ik zou er ook voor gaan om iedereen een riante vergoeding te geven..... Maar dan wél met een overduidelijk schrijven erbij, dat alles dubbel en dwars teruggevorderd wordt, als blijkt dat met de boel belazerd heeft.

1

LoydMorris    
meer dan 3 jaar geleden door LoydMorris

LoydMorris schreef: "Ik zou er ook voor gaan om iedereen een riante vergoeding te geven..... Maar dan wél met een overduidelijk schrijven erbij, dat alles dubbel en dwars teruggevorderd wordt, als blijkt dat met de boel belazerd heeft."

LoydMorris Jij bent af ...
Je hebt het nog steeds niet begrepen!

Er is nauwelijk fraude onder nederlanders met sociale voorzieningen. Dat heeft dit debacle overduidelijk bewezen. Men moest fraudegevallen 'verzinnen' om aan de targets te voldoen. Bovendien enige fraude met uitkeringen en toeslagen is inherent veel kleiner dan bijv, de veel wijdverspreider faillissementsfraude simpelweg omdat daar veel grotere bedragen in omgaan.

Maar die faillissementsfraude ook door corporates en multinationals, dáár wilde de 'zogenaamde' liberalen nou net geen prioriteit aangeven. Nee, ze pakten de mensen die hun handtekening waren vergeten te zetten op 1 van de velletjes.

2

Hollander1967    
meer dan 3 jaar geleden door Hollander1967

Hollander1967 schreef: "Jij bent af ...
Je hebt het nog steeds niet begrepen!

Er is nauwelijk fraude onder nederlanders met sociale voorzieningen. Dat heeft dit debacle overduidelijk bewezen. Men moest fraudegevallen 'verzinnen' om aan de targets te voldoen. Bovendien enige fraude met uitkeringen en toeslagen is inherent veel kleiner dan bijv, de veel wijdverspreider faillissementsfraude simpelweg omdat daar veel grotere bedragen in omgaan.

Maar die faillissementsfraude ook door corporates en multinationals, dáár wilde de 'zogenaamde' liberalen nou net geen prioriteit aangeven. Nee, ze pakten de mensen die hun handtekening waren vergeten te zetten op 1 van de velletjes."

Hollander1967 Blijf maar lekker naïef wegkijken.....

Het omzeilen van belastinggeld, het sjoemelen en bedonderen zit er (bijna) bij iedereen ingebakken....

Maar och... daar komt u vroeg of laat ook nog wel achter.

0

LoydMorris    
meer dan 3 jaar geleden door LoydMorris

LoydMorris schreef: "Blijf maar lekker naïef wegkijken.....

Het omzeilen van belastinggeld, het sjoemelen en bedonderen zit er (bijna) bij iedereen ingebakken....

Maar och... daar komt u vroeg of laat ook nog wel achter."

LoydMorris Het is onzin wat je zegt. Het omzeilen van belastinggeld is alleen ingebakken bij degenen bij wie het inkomen daar aanleiding toe geeft. Alleen VVD-ers en liberalen hebben het idee dat het belastinggeld dat ze hebben betaald, nog steeds van hen is. De VVD moedigt dat juist aan met het verlagen van belastingen waardoor er minder geld over is voor uitkeringen en toeslagen maar ook voor zorg, huisvesting, politie en onderwijs. Dat ziet iedereen dagelijks om zich heen en de verlagingen van de winstbelasting van 30% naar 20% en van de toptarieven van 62% naar 49% in 20 jaar, laten dat wel zien. Gewoon keiharde feiten.

Er zijn aantoonbaar nauwelijk fraudegevallen met uitkeringen en toeslagen onder nederlanders en alleen toen de VVD de poort naar Bulgarije en Roemenie open heeft gezet, is er grootschalig met kindertoeslag gefraudeerd. Vele honderden miljoenen die voortkwamen uit de wens naar goedkope arbeidskrachten, zien we daardoor nooit meer terug. Modale nederlanders gaan het risico op de straffen met fraude niet lopen want ze kunnen de gevolgen niet opbrengen. Dat bewijst deze affaire als geen andere. Voor een groot bedrijf of multinational, die nemen het risico en schikken dan voor een lager bedrag met de belastingdienst.

Allemaal bekende feiten maar u blijft onschuldige armlastige burgers maar incrimineren.
U heeft echt niet begrepen hoe de wereld in elkaar zit.

In nederland zijn bedragen tot (zelfs na) 5 jaar verhaalbaar en de aangeto

2

Hollander1967    
meer dan 3 jaar geleden door Hollander1967

Hollander1967 schreef: "Het is onzin wat je zegt. Het omzeilen van belastinggeld is alleen ingebakken bij degenen bij wie het inkomen daar aanleiding toe geeft. Alleen VVD-ers en liberalen hebben het idee dat het belastinggeld dat ze hebben betaald, nog steeds van hen is. De VVD moedigt dat juist aan met het verlagen van belastingen waardoor er minder geld over is voor uitkeringen en toeslagen maar ook voor zorg, huisvesting, politie en onderwijs. Dat ziet iedereen dagelijks om zich heen en de verlagingen van de winstbelasting van 30% naar 20% en van de toptarieven van 62% naar 49% in 20 jaar, laten dat wel zien. Gewoon keiharde feiten.

Er zijn aantoonbaar nauwelijk fraudegevallen met uitkeringen en toeslagen onder nederlanders en alleen toen de VVD de poort naar Bulgarije en Roemenie open heeft gezet, is er grootschalig met kindertoeslag gefraudeerd. Vele honderden miljoenen die voortkwamen uit de wens naar goedkope arbeidskrachten, zien we daardoor nooit meer terug. Modale nederlanders gaan het risico op de straffen met fraude niet lopen want ze kunnen de gevolgen niet opbrengen. Dat bewijst deze affaire als geen andere. Voor een groot bedrijf of multinational, die nemen het risico en schikken dan voor een lager bedrag met de belastingdienst.

Allemaal bekende feiten maar u blijft onschuldige armlastige burgers maar incrimineren.
U heeft echt niet begrepen hoe de wereld in elkaar zit.

In nederland zijn bedragen tot (zelfs na) 5 jaar verhaalbaar en de aangeto"

Hollander1967 Tuurlijk..... Slaap lekker verder.

Enne.... voor de duidelijkheid. Ook u betaald hier DIK aan mee 🤣

0

LoydMorris    
meer dan 3 jaar geleden door LoydMorris

LoydMorris schreef: "Tuurlijk..... Slaap lekker verder.

Enne.... voor de duidelijkheid. Ook u betaald hier DIK aan mee 🤣"

LoydMorris Ik ben niet voor een subsidiesysteem maar het is het beste wat sociale mensen zoals de generatie van mijn ouders heeft kunnen bereiken voor mensen in moeilijke situaties. Iedereen zou van zijn inkomsten alle lasten moeten kunnen betalen. Daarom ben ik ervoor om de lasten omlaag te brengen. Dat kan alleen maar met meer sociale woningbouw, publieke zorg, kleinschaliger onderwijs, beter OV en goedkopere energie.

Voor die publieke voorzieningen is meer belastinggeld nodig en daarom moeten we terug naar de belastingnormen van Willem Vermeend, 62% toptarief en 30% winstbelasting. Dan kan de BTW omlaag, kunnen er huizen worden gebouwd en kunnen er leraren en verpleegkundigen worden geschoold en aangenomen.

Een toeslagen/subsidie-systeem is opgetuigd om de bovenlaag te verrijken en de onderlaag arm en afhankelijk te houden. Dus vaste lasten publiek en betaalbaar en dan een basisinkomen voor iedereen. Ook de PvdA en het CDA zitten nu op dat spoor. Zolang als dat systeem er niet is kun je een scandinavisch sociale voorzieningensysteem handhaven.

1

Hollander1967    
meer dan 3 jaar geleden door Hollander1967

LoydMorris schreef: "Jij denkt werkelijk dat alle gedupeerden brave nette mensen zijn? Die echt niet wisten dat ze de boel belazerden?Hoe naïef kun je zijn......Dat er echte schrijnende gevallen zijn, is absoluut waar.... Echter velen zullen zich nu kapot lachen en veel geld (jouw geld... en erger... ook mijn geld!!!) binnenslepen.Zelfs Geert Wilders laat zich in de luren leggen door lieden waar hij normaal gesproken op kotst.Ooit één vraag door Klaver, Jetten, Wilders, Baudet, Marijnissen of wie dan ook, in de kamer horen stellen, hoeveel er daadwerkelijk gefraudeerd wordt? Reken maar dat er bij de belastingdienst mensen werkzaam zijn, die echt weten en zien hoe er op slinkse wijze misbruik van ons sociaal stelsel gemaakt wordt. Reken maar dat nu de beer los is en het sjoemelen, frauderen en besodemieteren extreem hoger zal uitpakken...."

LoydMorris Jaja we weten het wel.
De belastingdienst is gewoon actief aan het optreden tegen BV fraude enz.
Maak je geen zorgen maar dat heeft geen barst met dit van doen.
Het valt nogal op dat je moeite hebt met zaken scheiden en veelal alles op 1 hoop gooit.

2

Alexis    
meer dan 3 jaar geleden door Alexis

LoydMorris schreef: "Tuurlijk..... Slaap lekker verder.

Enne.... voor de duidelijkheid. Ook u betaald hier DIK aan mee 🤣"

LoydMorris Als typische VVD-er vergelijkt u belastingontwijking met Fraude. Het een wordt inderdaad gezien als een 'sport' door gewone burgers maar vooral door grote bedrijven en rijke individuen en het ander is gewoon strafbaar. Niemand wil te veel belasting betalen maar dat is echt iets anders dan de boel structureel belazeren. Door wettige constructies kun je belastingontwijking realiseren maar dat kan nooit op een wettige manier met fraude. De fraude is nauwelijks aanwezig maar belastingontwijking daarentegen is door Rechts grootschalig gefaciliteerd.

1

Hollander1967    
meer dan 3 jaar geleden door Hollander1967

yeah,takes one to get one,zoals de waard is....

1
7 billib

Niet Omtzigt en Renske Leyten zijn de oorzaak van het vallen van het kabinet.
Rutte heeft gedurende 10 jaar de Volksvertegenwoordiging en de burgers bedrogen met corruptie en leugens.

Waarom zien wij Omtzigt niet bij de praatprogramma's aan tafel ?
Mag hij van het CDA niet uitgenodigd worden ?

2
8 Jalinda

Jalinda schreef: "Niet Omtzigt en Renske Leyten zijn de oorzaak van het vallen van het kabinet.
Rutte heeft gedurende 10 jaar de Volksvertegenwoordiging en de burgers bedrogen met corruptie en leugens.

Waarom zien wij Omtzigt niet bij de praatprogramma's aan tafel ?
Mag hij van het CDA niet uitgenodigd worden ?"

Jalinda Niet ? Wie dan wel volgens u?

0

samcash    
meer dan 3 jaar geleden door samcash

samcash schreef: "Niet ? Wie dan wel volgens u?"

samcash Wel dan ?
Hebt u hem gezien bij Nieuwsuur - Jinek - of Op1 ?
Rond kerst heb ik hem 1 x bij Buitenhof gezien.

1

Jalinda    
meer dan 3 jaar geleden door Jalinda

Jalinda schreef: "Wel dan ?
Hebt u hem gezien bij Nieuwsuur - Jinek - of Op1 ?
Rond kerst heb ik hem 1 x bij Buitenhof gezien."

Jalinda Nee, wie is dan wél de oorzaak van de val van het kabinet?

0

samcash    
meer dan 3 jaar geleden door samcash

samcash schreef: "Nee, wie is dan wél de oorzaak van de val van het kabinet?"

samcash Het kabinet

2

logikus    
meer dan 3 jaar geleden door logikus

logikus schreef: "Het kabinet"

logikus Je doet je nickname vandaag geen eer aan. 😂 Misschien morgen beter. Fijne avond.

0

samcash    
meer dan 3 jaar geleden door samcash

Als Omtzigt dat zegt dan heb ik daar wel een beetje vertrouwen in. Jammer dat hij zo in het CDA gelooft. Zou een prima vent zijn voor de SP.

0
9 samcash

Zou fijn zijn als de MSM-bashende wappies zouden erkennen dat het kabinet is gevallen mede door geweldig werk van, jawel, diezelfde MSM.

En dat de anonieme racisten op Twitter die Rutte & co zo graag wilden zien aftreden erkennen dat dit kwam door, jawel, institutioneel racisme.

4
10 Moien

Moien schreef: "Zou fijn zijn als de MSM-bashende wappies zouden erkennen dat het kabinet is gevallen mede door geweldig werk van, jawel, diezelfde MSM.

En dat de anonieme racisten op Twitter die Rutte & co zo graag wilden zien aftreden erkennen dat dit kwam door, jawel, institutioneel racisme."

Moien Waar Wilders niet direct een tegenstander van is,integendeel het staat gewoon in het PVV programma.

0

jantje van leiden    
meer dan 3 jaar geleden door jantje van leiden

Helemaal afbreken en opnieuw beginnen. Dat heet burgeroorlog. Niet zo'n goed idee.
Laten we beginnen met de schuldigen en de meelopers voor de rechter te brengen.

1
11 samcash

Wanneer wordt Pieter lijsttrekker van het CDA?
Hoekstra is tenslotte ook niet meer te handhaven.

3
12 MeneerRontgen

MeneerRontgen schreef: "Wanneer wordt Pieter lijsttrekker van het CDA?
Hoekstra is tenslotte ook niet meer te handhaven."

MeneerRontgen Pieter is ongekend goed in wat hij nu doet, promotie zou neerkomen op "wegpromoveren van oppositie".
Renske en hij mogen van mij wel twee keer zoveel gaan verdienen.

1

logikus    
meer dan 3 jaar geleden door logikus

MeneerRontgen schreef: "Wanneer wordt Pieter lijsttrekker van het CDA?
Hoekstra is tenslotte ook niet meer te handhaven."

MeneerRontgen Omdat jullie PVV-ers te veel de ogen hadden gericht op Asscher zodat de rest dacht oké blijkbaar vinden ze het best dat wij blijven zitten.Dat Hoekstra gewoon doorgaat is de schuld van de links haters.

4

jantje van leiden    
meer dan 3 jaar geleden door jantje van leiden

jantje van leiden schreef: "Omdat jullie PVV-ers te veel de ogen hadden gericht op Asscher zodat de rest dacht oké blijkbaar vinden ze het best dat wij blijven zitten.Dat Hoekstra gewoon doorgaat is de schuld van de links haters."

jantje van leiden Je kraamt onzin uit en je weet het.

0

MeneerRontgen    
meer dan 3 jaar geleden door MeneerRontgen

* Verwijderd door de redactie *

13 Chat Baker

Omtzigt en Leijten zijn van onschatbare waarde voor onze democratie. Het blijft uiterst raadselachtig hoe de continu falende en door schandalen gekenmerkte VVD steeds aan de meeste zetels komt bij de peilingen.
Ik twijfel inmiddels in hoge mate aan de integriteit van de commmercieële peilbureaus.
Tenslotte valt er op het Corona beleid ook best heel wat aan te merken.

1
14 logikus

Een hoe verklaar je dat één van de hoofdschuldigen van deze hele affaire toch lijsttrekker kan worden in jouw partij meneer Omtzigt.

1
15 niet-alles-geloven

Rob van de Meeberg - De Internationale


In 1989 wisten we het al:
De staat is om ons klein te houden
De wet is net een hoge hoed
De rechter tovert uit de mouwen
Wat de rijkdom het best voldoet

1
16 The Basher

"Aanstaande dinsdag wordt een eerste voorstel in de Tweede Kamer besproken. De CDA’er wil dat in onderzoeken waarvan de regering opdrachtgever is, de onafhankelijkheid wordt gewaarborgd. Geen ‘wie betaalt, bepaalt’ dus"

Hebben we te danken aan Ruttler! Ook onafhankelijke peilingen graag die niet gekocht zijn.

3
17 SergioLeone

SergioLeone schreef: ""Aanstaande dinsdag wordt een eerste voorstel in de Tweede Kamer besproken. De CDA’er wil dat in onderzoeken waarvan de regering opdrachtgever is, de onafhankelijkheid wordt gewaarborgd. Geen ‘wie betaalt, bepaalt’ dus"

Hebben we te danken aan Ruttler! Ook onafhankelijke peilingen graag die niet gekocht zijn."

SergioLeone Om dit te realiseren mag dictator Rutte nooit meer MP worden!

4

SergioLeone    
meer dan 3 jaar geleden door SergioLeone

SergioLeone schreef: "Om dit te realiseren mag dictator Rutte nooit meer MP worden!"

SergioLeone Vergeet het maar Sergio..... Rutte is geen Trump.

Rutte komt gewoon weer terug als MP 😀

2

LoydMorris    
meer dan 3 jaar geleden door LoydMorris

SergioLeone schreef: ""Aanstaande dinsdag wordt een eerste voorstel in de Tweede Kamer besproken. De CDA’er wil dat in onderzoeken waarvan de regering opdrachtgever is, de onafhankelijkheid wordt gewaarborgd. Geen ‘wie betaalt, bepaalt’ dus"

Hebben we te danken aan Ruttler! Ook onafhankelijke peilingen graag die niet gekocht zijn."

SergioLeone Pssst.... Zijn naam is Rutte en geen Ruttler


En wat je gewauwel over gekochte peilingen aangaat..... Toon het maar eens aan... 😀

0

LoydMorris    
meer dan 3 jaar geleden door LoydMorris

Maar dat sol met al de VVD stemmers niet lukken. Te houden niet voor verandering da te houden van de corrupte mistanden 10 jaar onder Rutte met steun van D66 CDA CU SGP PvdA.

1
18 Gunther

Gunther, af en toe hoor ik Graaf Tel in jou. Das leuk. 😀

1
19 DaisyDaisy




Ik was vroeger behoorlijk bang, maar hij wil alleen maar tellen. 😊

1
20 DaisyDaisy

DaisyDaisy schreef: "https://www.youtube.com/watch?v=3e7yYBDHOgg

Ik was vroeger behoorlijk bang, maar hij wil alleen maar tellen. 😊"

DaisyDaisy Gunther IS Graaf Tel!!!!!!

0

Bezorgde Europeaan    
meer dan 3 jaar geleden door Bezorgde Europeaan

Die tandjes!

3
21 DaisyDaisy

Om de staat te veranderen vanwege het toeslagdrama zou je toch een linksere koers moeten gaan varen.Het in onbestaand dat je dit over moet laten aan een rechts kabinet.

3
22 jantje van leiden

jantje van leiden schreef: "Om de staat te veranderen vanwege het toeslagdrama zou je toch een linksere koers moeten gaan varen.Het in onbestaand dat je dit over moet laten aan een rechts kabinet."

jantje van leiden

2

The Basher    
meer dan 3 jaar geleden door The Basher

Ik ga steeds meer voelen voor een basisinkomen, weg met toeslagen etc.
Iedere miljoen toeslag nu kost ook een miljoen aan controle.

0
23 Nurse Ratched

Nurse Ratched schreef: "Ik ga steeds meer voelen voor een basisinkomen, weg met toeslagen etc.
Iedere miljoen toeslag nu kost ook een miljoen aan controle."

Nurse Ratched Het hele toeslagensysteem is dan ook voornamelijk een banenmarkt voor ambtenaren.

0

JohnZero    
meer dan 3 jaar geleden door JohnZero

Nurse Ratched schreef: "Ik ga steeds meer voelen voor een basisinkomen, weg met toeslagen etc.
Iedere miljoen toeslag nu kost ook een miljoen aan controle."

Nurse Ratched Inderdaad, daar is zeker wat voor te zeggen. Een soort van great reset 😉

0

MacGu    
meer dan 3 jaar geleden door MacGu

JohnZero schreef: "Het hele toeslagensysteem is dan ook voornamelijk een banenmarkt voor ambtenaren."

JohnZero Die krijgen dan ook een basisinkomen.
Iedereen tevreden.

0

Nurse Ratched    
meer dan 3 jaar geleden door Nurse Ratched

Om de Staat grondig te veranderen moeten we massaal GEEN kartelpartij stemmen. Voor échte democratie kun je eigenlijk alleen maar bij FVD terecht. Omtzigt zou wel een goeie zijn voor FVD.

Stem ons land terug. Stem onze vrijheden terug. Stem dus FVD !

1
24 xtremy

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.
Net binnen
Toon meer
Meest gelezen
Laatste reacties
Bob Sleebaan
Kabinet wil belasting op dranken met veel suiker verhogen

"De invoering van een suikertaks is volgens hem nodig omdat veel mensen in Nederland overgewicht hebben."LOLDe invoering van een suike...

3 uur geleden geplaatst door Bob Sleebaan

Graaier1000
Muziekdraadje

Chuck Berry - Sweet Little Sixteenhttps://www.youtube.com/watch?v=ZLV4NGpoy_E&t=5s...

3 uur geleden geplaatst door Graaier1000

Graaier1000
Muziekdraadje

Freddie Cannon - Tallahassie Lassiehttps://www.youtube.com/watch?v=_G7TYPEawX0&t=16s...

3 uur geleden geplaatst door Graaier1000

Graaier1000
Muziekdraadje

The Collins Kids - Shortnin' Bread Rock (1957) https://www.youtube.com/watch?v=cYPlj67Mtlo...

3 uur geleden geplaatst door Graaier1000

Graaier1000
Muziekdraadje

Rudi Carrell - De Hoogste Tijdhttps://www.youtube.com/watch?v=gD3D5xdI_-o...

3 uur geleden geplaatst door Graaier1000

Graaier1000
Muziekdraadje

Willie Nelson - Always On My Mindhttps://www.youtube.com/watch?v=R7f189Z0v0Y...

4 uur geleden geplaatst door Graaier1000

Graaier1000
Muziekdraadje

Peter, Paul & Mary - Blowing In The Windhttps://www.youtube.com/watch?v=2RlnYC7skbI...

4 uur geleden geplaatst door Graaier1000

Graaier1000
Muziekdraadje

Roger Whittaker - The Last Farewellhttps://www.youtube.com/watch?v=sGWs1HK8iDU...

4 uur geleden geplaatst door Graaier1000

Graaier1000
Muziekdraadje

Lee Marvin - I Was Born Under A Wandering Star https://www.youtube.com/watch?v=NTymtAbaG08...

4 uur geleden geplaatst door Graaier1000

Graaier1000
Muziekdraadje

Gene Kelly - Singin' In The Rain ( 1952 )https://www.youtube.com/watch?v=swloMVFALXw...

4 uur geleden geplaatst door Graaier1000

NK. App
Tamil Mallu Aunty HotAbuelas FollNina Agdal SexyFree Pornography For WomenHotel Porn VideoSloppy BjBoobs Hindi SexTiny4k.commIndianbabes.redditPornographie TranssexuelVoyurehousetvMassage Table ShowerNaked GutKiara Cole PornPorn Video BrazzarsDnf Rule 34Sexy Picture Video SexSiri Dahl IafdVicky Stark OnlyfansDaddyxxxSxyprn AnalJyxn Maze PornAlexis Texas SoloTiny Tit LesbiansJav JapanesCam4 ItalienBaixar Filmes Utorrent.netHentai GoonIndian PprnLucy Li Sex VideoCsught Jerking OffCameltoe BabesSleep BjWww SkipthegamesVideos Pornografia Para AdultosPornographique SexeOliviamaebae PornGay Puppy Play PornJapanese Adultery MoviesPorn Video GamesSex AntysShakeela Aunty SexNaked TittisTriple PenatrationCory Chase GangDownload Porn OnlineRussianincestIndian DickdrainersSexsyGwen Gwiz OnlyfansPorni BdsmAbibail MacAssamese Xxx VideoMochidoNatasha Nice DoctorPorn HeadquartersCreampi PornRebecca Ferguson NudaHomemade Group SexForum EscortBangladesh Sexxx VideoHindi Xnxx VidioJufe-468Delhi Sex Video ComIllicit LoversProstitute PickupAlinity OnlyfansHitomeAnal LatinaXxx AmarikaPornpics InterracialBaap Beti Sex VideoIndian Cxx18 Year Old XxxSexvedyosSpy ShowerKim Director NudeNicola Ray PornIndian Shop SexXxx Video 3gp HdBlowjobs In MainstreamEro AsianSexo Pornor GratisDudesnudeBree DanielsFree Nude WomenAzgalsPreeti And PriyaFollada BorrachaBeach Voyeurism VideosStocking TraseTik Tok SexysPawn ShoppornJason Luv VideosThanksgiving PornNude Beaches For CouplesTwerkin In ThongManhwaindoTeenage PornostarGuys Sucking CockThe Leather GuySkinny PawgImagefap..comWww WawacityAmateurisme SexeSocaseieasPornografia Em Desenho AnimadoBokepcrotNatasha Nice GifCelebrity XvideosIndian Sex Video Hd QualityTukısh PornHair Salon PornFemale Bodybuilder PornographyXxvideossWcaproductionsUpskirt PussyVomet PornFxpornnetIndian Girl First Time PornMatire NakedSyprnPorn TubeclassicBest Reddit StoriesXvideos Indian LatestNude Video YogaAshemaletube.c9mFairuza Balk NudePrimita PornDoggystleXxx Indian Teacher And StudentXnxx DeepthroatParis Knight PornSecurity Guard PornGujrati PronWorld Record FuckBesthentai PornReddit ChickflixxxSexo Mercado BcnValorant HentaiCoco Bandicoot PornArkestra XxxLesbian Hot PornAishwarya Ki BfRealsister PornModelos PornHot Hot XxxHollywood Movie XnxLatest Indian XxxSauth Xxx Video