Heb 'dank' van der Burg! ...
28 is voor @27...
@26 "Ik zit daar niet mee." Ik zag het Snorrie. Goed van jou, chapeau ! ...
@11I know 🤐 Helaas. Je hebt er alleen maar last van....
@50Klopt, de Washington Post had onlangs ook een artikel over het downplayen van gesneuvelde troepen door Zelensky om het moraal hoog te hou...
Laten die lui maar een lap grond in Afghanistan kopen, kunnen ze voor eeuwig hun gang gaan. ...
Dreigen Sinterklaas te vermoorden, Zwarte Piet in zijn gezicht te trappen, bezig met opname-apparatuur van journalisten af te pakken en anderen ...
Niet iets om trots op te zijn....
@49Je bent blijven hangen in stripboekjes uit de jaren 60 😂...
@55 Ben jij eigenlijk RobDeW? Maar dan weet jij toch ook hoe het zit?...
Hopeloos, die betaalmuren elke keer wéér ..
Waarom worden deze geplaatst, als tóch niemand het kan lezen?
Gewoon ordinaire spam. 😡
"Het niet naleven van de huisregels kan leiden tot een ban."
Daar valt spam óók onder.
Waarom worden deze geplaatst, als tóch niemand het kan lezen?
Gewoon ordinaire spam. 😡
"Het niet naleven van de huisregels kan leiden tot een ban."
Daar valt spam óók onder."
Ⓒ ANKO STOFFELS
De samenleving is de afgelopen decennia sterk veranderd door grote technologische innovaties. Dat vereist bestuurders met technische kennis van zaken. Helaas is die realiteit tot de politiek nog niet doorgedrongen. Door het hoge technische analfabetisme aldaar, lopen ministers en ambtenaren voortdurend ondernemers en burgers in de weg. Dit kan niet zo doorgaan. Het wordt hoog tijd voor een zakenkabinet, dat de gigantische bureaucratie gaat ontmantelen en ervoor zorgt dat de grote problemen worden opgelost. Laat ik beginnen met een samenvatting van de meest dringende problemen in ons land (van korte naar lange termijn):
Advertentie
Meer informatie
Zwalkend coronabeleid. Zeker, een uiterst lastig dossier. Maar door het ontbreken van eerlijke statistieken en doortastend leiderschap kwamen overheidsmaatregelen te laat of waren ze erger dan de kwaal.
Beste abonnee, bedankt voor het lezen van dit artikel.
Omdat we u als abonnee zo waarderen willen wij u graag wijzen
op onze nieuwsbrieven, columns en horoscopen.
Peperdure energietransitie. Klimaat- en energiebeleid zijn niet gebaseerd op wetenschappelijke, maar op politieke modellen (’The Great Reset’). We moeten van aardgas naar hout, wind en zon. Technisch-wetenschappelijk volslagen onzinnig.
Wegzakkende schoolprestaties. In het onderwijs gaat het steeds meer over diversiteit en inclusiviteit. In beleid betekent dat meer aandacht voor uiterlijke kenmerken dan voor intellectuele mogelijkheden. Is dit nou talentontwikkeling?
Groeiende drugscriminaliteit. Nederland is een internationale drugsleverancier geworden. De drugsonderwereld trekt weer andere criminaliteit aan. Zijn we al te laat om het tij te keren?
Rondpompen van belastinggeld. De complexiteit van ons toelagecircus is zo gigantisch, dat niemand het meer overziet. Hoe groot is de verspilling en zijn de onrechtvaardigheden in dit bureaucratische monster?
Ongecontroleerde bevolkingsgroei. Hoe kunnen we straks nog ruimte vinden om te wonen, te werken en te recreëren? En hoe zit dat met land- en akkerbouw en onze natuur? Waarom wil de politiek er niet over praten?
Overdragen nationale bevoegdheden. Nederland tekent voortdurend internationale verdragen en draagt zo steeds meer nationale bevoegdheden over aan supranationale organen. We hebben steeds minder te vertellen over ons eigen land.
Spuugzat
Burgers zijn het spuugzat. Er is nu al een recordaantal van 89 politieke partijen geregistreerd bij de Kiesraad om mee te doen aan de Tweede Kamerverkiezingen in maart. Partijen die het allemaal goed menen, maar die de fragmentatie in overheidsbeleid nog groter gaan maken. Na eindeloos politiek overleg zullen we te maken krijgen met een supercomplex regeerakkoord, waarin de marsroute voor de komende vier jaar tot in detail beschreven staat. Natuurlijk wil geen enkele topbestuurder uit de private sector op die basis minister worden. En natuurlijk komt er zo van een beter landsbestuur niets terecht.
Alfa’s en bèta’s
Grote vooruitgang in welvaart en welzijn zijn altijd voortgekomen uit nieuwe natuurwetenschappelijke inzichten en vernuftige technologische oplossingen, het domein van de bèta’s. Alfa’s richten zich primair op de inrichting van processen en minder op de kwaliteit van de uitkomst. Vandaar dat dominantie van alfa’s in de politiek niet meer van deze tijd is. Zie het klimaat- en energiedebat.
Dus geen Rutte IV! We hebben nu een puinruimend zakenkabinet nodig met daadkrachtige bèta’s die laten zien dat het in deze moderne tijd anders moet.
Prof. dr. ir. Guus Berkhout is emeritus hoogleraar geofysic
Ⓒ ANKO STOFFELS
De samenleving is de afgelopen decennia sterk veranderd door grote technologische innovaties. Dat vereist bestuurders met technische kennis van zaken. Helaas is die realiteit tot de politiek nog niet doorgedrongen. Door het hoge technische analfabetisme aldaar, lopen ministers en ambtenaren voortdurend ondernemers en burgers in de weg. Dit kan niet zo doorgaan. Het wordt hoog tijd voor een zakenkabinet, dat de gigantische bureaucratie gaat ontmantelen en ervoor zorgt dat de grote problemen worden opgelost. Laat ik beginnen met een samenvatting van de meest dringende problemen in ons land (van korte naar lange termijn):
Advertentie
Meer informatie
Zwalkend coronabeleid. Zeker, een uiterst lastig dossier. Maar door het ontbreken van eerlijke statistieken en doortastend leiderschap kwamen overheidsmaatregelen te laat of waren ze erger dan de kwaal.
Beste abonnee, bedankt voor het lezen van dit artikel.
Omdat we u als abonnee zo waarderen willen wij u graag wijzen
op onze nieuwsbrieven, columns en horoscopen.
Peperdure energietransitie. Klimaat- en energiebeleid zijn niet gebaseerd op wetenschappelijke, maar op politieke modellen (’The Great Reset’). We moeten van aardgas naar hout, wind en zon. Technisch-wetenschappelijk volslagen onzinnig.
Wegzakkende schoolprestaties. In het onderwijs gaat het steeds meer over diversiteit en inclusiviteit. In beleid betekent dat meer aandacht voor uiterlijke kenmerken dan voor intellectuele mogelijkheden. Is dit nou talentontwikkeling?
Groeiende drugscriminaliteit. Nederland is een internationale drugsleverancier geworden. De drugsonderwereld trekt weer andere criminaliteit aan. Zijn we al te laat om het tij te keren?
Rondpompen van belastinggeld. De complexiteit van ons toelagecircus is zo gigantisch, dat niemand het meer overziet. Hoe groot is de verspilling en zijn de onrechtvaardigheden in dit bureaucratische monster?
Ongecontroleerde bevolkingsgroei. Hoe kunnen we straks nog ruimte vinden om te wonen, te werken en te recreëren? En hoe zit dat met land- en akkerbouw en onze natuur? Waarom wil de politiek er niet over praten?
Overdragen nationale bevoegdheden. Nederland tekent voortdurend internationale verdragen en draagt zo steeds meer nationale bevoegdheden over aan supranationale organen. We hebben steeds minder te vertellen over ons eigen land.
Spuugzat
Burgers zijn het spuugzat. Er is nu al een recordaantal van 89 politieke partijen geregistreerd bij de Kiesraad om mee te doen aan de Tweede Kamerverkiezingen in maart. Partijen die het allemaal goed menen, maar die de fragmentatie in overheidsbeleid nog groter gaan maken. Na eindeloos politiek overleg zullen we te maken krijgen met een supercomplex regeerakkoord, waarin de marsroute voor de komende vier jaar tot in detail beschreven staat. Natuurlijk wil geen enkele topbestuurder uit de private sector op die basis minister worden. En natuurlijk komt er zo van een beter landsbestuur niets terecht.
Alfa’s en bèta’s
Grote vooruitgang in welvaart en welzijn zijn altijd voortgekomen uit nieuwe natuurwetenschappelijke inzichten en vernuftige technologische oplossingen, het domein van de bèta’s. Alfa’s richten zich primair op de inrichting van processen en minder op de kwaliteit van de uitkomst. Vandaar dat dominantie van alfa’s in de politiek niet meer van deze tijd is. Zie het klimaat- en energiedebat.
Dus geen Rutte IV! We hebben nu een puinruimend zakenkabinet nodig met daadkrachtige bèta’s die laten zien dat het in deze moderne tijd anders moet.
Prof. dr. ir. Guus Berkhout is emeritus hoogleraar geofysic"
Waarom worden deze geplaatst, als tóch niemand het kan lezen?
Gewoon ordinaire spam. 😡
"Het niet naleven van de huisregels kan leiden tot een ban."
Daar valt spam óók onder."
Ⓒ ANKO STOFFELS
De samenleving is de afgelopen decennia sterk veranderd door grote technologische innovaties. Dat vereist bestuurders met technische kennis van zaken. Helaas is die realiteit tot de politiek nog niet doorgedrongen. Door het hoge technische analfabetisme aldaar, lopen ministers en ambtenaren voortdurend ondernemers en burgers in de weg. Dit kan niet zo doorgaan. Het wordt hoog tijd voor een zakenkabinet, dat de gigantische bureaucratie gaat ontmantelen en ervoor zorgt dat de grote problemen worden opgelost. Laat ik beginnen met een samenvatting van de meest dringende problemen in ons land (van korte naar lange termijn):
Advertentie
Meer informatie
Zwalkend coronabeleid. Zeker, een uiterst lastig dossier. Maar door het ontbreken van eerlijke statistieken en doortastend leiderschap kwamen overheidsmaatregelen te laat of waren ze erger dan de kwaal.
Beste abonnee, bedankt voor het lezen van dit artikel.
Omdat we u als abonnee zo waarderen willen wij u graag wijzen
op onze nieuwsbrieven, columns en horoscopen.
Peperdure energietransitie. Klimaat- en energiebeleid zijn niet gebaseerd op wetenschappelijke, maar op politieke modellen (’The Great Reset’). We moeten van aardgas naar hout, wind en zon. Technisch-wetenschappelijk volslagen onzinnig.
Wegzakkende schoolprestaties. In het onderwijs gaat het steeds meer over diversiteit en inclusiviteit. In beleid betekent dat meer aandacht voor uiterlijke kenmerken dan voor intellectuele mogelijkheden. Is dit nou talentontwikkeling?
Groeiende drugscriminaliteit. Nederland is een internationale drugsleverancier geworden. De drugsonderwereld trekt weer andere criminaliteit aan. Zijn we al te laat om het tij te keren?
Rondpompen van belastinggeld. De complexiteit van ons toelagecircus is zo gigantisch, dat niemand het meer overziet. Hoe groot is de verspilling en zijn de onrechtvaardigheden in dit bureaucratische monster?
Ongecontroleerde bevolkingsgroei. Hoe kunnen we straks nog ruimte vinden om te wonen, te werken en te recreëren? En hoe zit dat met land- en akkerbouw en onze natuur? Waarom wil de politiek er niet over praten?
Overdragen nationale bevoegdheden. Nederland tekent voortdurend internationale verdragen en draagt zo steeds meer nationale bevoegdheden over aan supranationale organen. We hebben steeds minder te vertellen over ons eigen land.
Spuugzat
Burgers zijn het spuugzat. Er is nu al een recordaantal van 89 politieke partijen geregistreerd bij de Kiesraad om mee te doen aan de Tweede Kamerverkiezingen in maart. Partijen die het allemaal goed menen, maar die de fragmentatie in overheidsbeleid nog groter gaan maken. Na eindeloos politiek overleg zullen we te maken krijgen met een supercomplex regeerakkoord, waarin de marsroute voor de komende vier jaar tot in detail beschreven staat. Natuurlijk wil geen enkele topbestuurder uit de private sector op die basis minister worden. En natuurlijk komt er zo van een beter landsbestuur niets terecht.
Alfa’s en bèta’s
Grote vooruitgang in welvaart en welzijn zijn altijd voortgekomen uit nieuwe natuurwetenschappelijke inzichten en vernuftige technologische oplossingen, het domein van de bèta’s. Alfa’s richten zich primair op de inrichting van processen en minder op de kwaliteit van de uitkomst. Vandaar dat dominantie van alfa’s in de politiek niet meer van deze tijd is. Zie het klimaat- en energiedebat.
Dus geen Rutte IV! We hebben nu een puinruimend zakenkabinet nodig met daadkrachtige bèta’s die laten zien dat het in deze moderne tijd anders moet.
Prof. dr. ir. Guus Berkhout is emeritus hoogleraar geofysic"
Waarom worden deze geplaatst, als tóch niemand het kan lezen?
Gewoon ordinaire spam. 😡
"Het niet naleven van de huisregels kan leiden tot een ban."
Daar valt spam óók onder."
https://github.com/iamadamdev/bypass-paywalls-chrome
https://github.com/iamadamdev/bypass-paywalls-chrome"
Ⓒ ANKO STOFFELS
De samenleving is de afgelopen decennia sterk veranderd door grote technologische innovaties. Dat vereist bestuurders met technische kennis van zaken. Helaas is die realiteit tot de politiek nog niet doorgedrongen. Door het hoge technische analfabetisme aldaar, lopen ministers en ambtenaren voortdurend ondernemers en burgers in de weg. Dit kan niet zo doorgaan. Het wordt hoog tijd voor een zakenkabinet, dat de gigantische bureaucratie gaat ontmantelen en ervoor zorgt dat de grote problemen worden opgelost. Laat ik beginnen met een samenvatting van de meest dringende problemen in ons land (van korte naar lange termijn):
Advertentie
Meer informatie
Zwalkend coronabeleid. Zeker, een uiterst lastig dossier. Maar door het ontbreken van eerlijke statistieken en doortastend leiderschap kwamen overheidsmaatregelen te laat of waren ze erger dan de kwaal.
Beste abonnee, bedankt voor het lezen van dit artikel.
Omdat we u als abonnee zo waarderen willen wij u graag wijzen
op onze nieuwsbrieven, columns en horoscopen.
Peperdure energietransitie. Klimaat- en energiebeleid zijn niet gebaseerd op wetenschappelijke, maar op politieke modellen (’The Great Reset’). We moeten van aardgas naar hout, wind en zon. Technisch-wetenschappelijk volslagen onzinnig.
Wegzakkende schoolprestaties. In het onderwijs gaat het steeds meer over diversiteit en inclusiviteit. In beleid betekent dat meer aandacht voor uiterlijke kenmerken dan voor intellectuele mogelijkheden. Is dit nou talentontwikkeling?
Groeiende drugscriminaliteit. Nederland is een internationale drugsleverancier geworden. De drugsonderwereld trekt weer andere criminaliteit aan. Zijn we al te laat om het tij te keren?
Rondpompen van belastinggeld. De complexiteit van ons toelagecircus is zo gigantisch, dat niemand het meer overziet. Hoe groot is de verspilling en zijn de onrechtvaardigheden in dit bureaucratische monster?
Ongecontroleerde bevolkingsgroei. Hoe kunnen we straks nog ruimte vinden om te wonen, te werken en te recreëren? En hoe zit dat met land- en akkerbouw en onze natuur? Waarom wil de politiek er niet over praten?
Overdragen nationale bevoegdheden. Nederland tekent voortdurend internationale verdragen en draagt zo steeds meer nationale bevoegdheden over aan supranationale organen. We hebben steeds minder te vertellen over ons eigen land.
Spuugzat
Burgers zijn het spuugzat. Er is nu al een recordaantal van 89 politieke partijen geregistreerd bij de Kiesraad om mee te doen aan de Tweede Kamerverkiezingen in maart. Partijen die het allemaal goed menen, maar die de fragmentatie in overheidsbeleid nog groter gaan maken. Na eindeloos politiek overleg zullen we te maken krijgen met een supercomplex regeerakkoord, waarin de marsroute voor de komende vier jaar tot in detail beschreven staat. Natuurlijk wil geen enkele topbestuurder uit de private sector op die basis minister worden. En natuurlijk komt er zo van een beter landsbestuur niets terecht.
Alfa’s en bèta’s
Grote vooruitgang in welvaart en welzijn zijn altijd voortgekomen uit nieuwe natuurwetenschappelijke inzichten en vernuftige technologische oplossingen, het domein van de bèta’s. Alfa’s richten zich primair op de inrichting van processen en minder op de kwaliteit van de uitkomst. Vandaar dat dominantie van alfa’s in de politiek niet meer van deze tijd is. Zie het klimaat- en energiedebat.
Dus geen Rutte IV! We hebben nu een puinruimend zakenkabinet nodig met daadkrachtige bèta’s die laten zien dat het in deze moderne tijd anders moet.
Prof. dr. ir. Guus Berkhout is emeritus hoogleraar geofysic"
Ⓒ ANKO STOFFELS
De samenleving is de afgelopen decennia sterk veranderd door grote technologische innovaties. Dat vereist bestuurders met technische kennis van zaken. Helaas is die realiteit tot de politiek nog niet doorgedrongen. Door het hoge technische analfabetisme aldaar, lopen ministers en ambtenaren voortdurend ondernemers en burgers in de weg. Dit kan niet zo doorgaan. Het wordt hoog tijd voor een zakenkabinet, dat de gigantische bureaucratie gaat ontmantelen en ervoor zorgt dat de grote problemen worden opgelost. Laat ik beginnen met een samenvatting van de meest dringende problemen in ons land (van korte naar lange termijn):
Advertentie
Meer informatie
Zwalkend coronabeleid. Zeker, een uiterst lastig dossier. Maar door het ontbreken van eerlijke statistieken en doortastend leiderschap kwamen overheidsmaatregelen te laat of waren ze erger dan de kwaal.
Beste abonnee, bedankt voor het lezen van dit artikel.
Omdat we u als abonnee zo waarderen willen wij u graag wijzen
op onze nieuwsbrieven, columns en horoscopen.
Peperdure energietransitie. Klimaat- en energiebeleid zijn niet gebaseerd op wetenschappelijke, maar op politieke modellen (’The Great Reset’). We moeten van aardgas naar hout, wind en zon. Technisch-wetenschappelijk volslagen onzinnig.
Wegzakkende schoolprestaties. In het onderwijs gaat het steeds meer over diversiteit en inclusiviteit. In beleid betekent dat meer aandacht voor uiterlijke kenmerken dan voor intellectuele mogelijkheden. Is dit nou talentontwikkeling?
Groeiende drugscriminaliteit. Nederland is een internationale drugsleverancier geworden. De drugsonderwereld trekt weer andere criminaliteit aan. Zijn we al te laat om het tij te keren?
Rondpompen van belastinggeld. De complexiteit van ons toelagecircus is zo gigantisch, dat niemand het meer overziet. Hoe groot is de verspilling en zijn de onrechtvaardigheden in dit bureaucratische monster?
Ongecontroleerde bevolkingsgroei. Hoe kunnen we straks nog ruimte vinden om te wonen, te werken en te recreëren? En hoe zit dat met land- en akkerbouw en onze natuur? Waarom wil de politiek er niet over praten?
Overdragen nationale bevoegdheden. Nederland tekent voortdurend internationale verdragen en draagt zo steeds meer nationale bevoegdheden over aan supranationale organen. We hebben steeds minder te vertellen over ons eigen land.
Spuugzat
Burgers zijn het spuugzat. Er is nu al een recordaantal van 89 politieke partijen geregistreerd bij de Kiesraad om mee te doen aan de Tweede Kamerverkiezingen in maart. Partijen die het allemaal goed menen, maar die de fragmentatie in overheidsbeleid nog groter gaan maken. Na eindeloos politiek overleg zullen we te maken krijgen met een supercomplex regeerakkoord, waarin de marsroute voor de komende vier jaar tot in detail beschreven staat. Natuurlijk wil geen enkele topbestuurder uit de private sector op die basis minister worden. En natuurlijk komt er zo van een beter landsbestuur niets terecht.
Alfa’s en bèta’s
Grote vooruitgang in welvaart en welzijn zijn altijd voortgekomen uit nieuwe natuurwetenschappelijke inzichten en vernuftige technologische oplossingen, het domein van de bèta’s. Alfa’s richten zich primair op de inrichting van processen en minder op de kwaliteit van de uitkomst. Vandaar dat dominantie van alfa’s in de politiek niet meer van deze tijd is. Zie het klimaat- en energiedebat.
Dus geen Rutte IV! We hebben nu een puinruimend zakenkabinet nodig met daadkrachtige bèta’s die laten zien dat het in deze moderne tijd anders moet.
Prof. dr. ir. Guus Berkhout is emeritus hoogleraar geofysic"
De generatie, die niet meer kan rekenen, druppelt langzaam de politiek in. 'Relatief' en 'absoluut' worden niet begrepen. Voortschrijdend gemiddelde niet van een gewoon gemiddelde. Kansrekening wordt niet begrepen. Orde van grootte. 1000 is veel, maar niet t.o.v. een miljoen. Dit zien we nu in de coronacrisis. Het voeren van een administratie wordt niet begrepen. Er is een verschil tussen datum van overlijden en datum van bekend worden daarvan. Die kun je niet van drie dagen optellen en dan delen door het aantal van de dag voor die drie dagen en aan de hand daarvan een groeifactor (de R, de reproductiefactor) uitrekenen.
Waarom worden deze geplaatst, als tóch niemand het kan lezen?
Gewoon ordinaire spam. 😡
"Het niet naleven van de huisregels kan leiden tot een ban."
Daar valt spam óók onder."
Dit heeft een duidelijke bedoeling om de informatie voorziening zo ontoegangkelijk mogelijk te maken.
Maar dan wel zonder D66 6, CPN, VVD en CDA anders word er op dezelfde voet door gegaan!
Paar voorbeelden:
Zo'n Slob die op onderwijsgebied absoluut niet weet, waar hij mee bezig is en segregatie wenst te bevorderen.
De Jonge, die zonder enige medische achtergrond, denkt, dat híj alleen, een virus dat internationaal rondwaart, kan bestrijden met prietpraat, leugens en een slechte organisatie.
Zo'n Broekers-Knol die eigenlijk niet weet waarom ze op dat pluche is neergezet door Rutte.
Freule Ollongren die alles wat nog met enige vorm van democratie te maken heeft, om zeep helpt.
Die figuren die bij Defensie zitten, zullen we het maar helemaal niet over hebben, net zoals de dames bij Verkeer en Waterstaat.
Op buitenlandse zaken zit ook iemand (Blok) die totaal niet zichtbaar is en alleen maar in beeld komt, als er weer wat jihadisten teruggehaald moeten worden.
Onze "veiligheid en bescherming" is in handen van iemand, die het zelf niet zo nauw neemt, met alle regels, die hij zelf heeft ingevoerd.
Dan hebben we nog ene (K)Wiebes, die zich van de ene ellende (Belastingdienst), in de andere (Groningen gasdossier), stort.
Verder hebben we nog Kaag die graag met de geldbuidel rammelt voor onduidelijke, buitenlandse "projecten", waar totaal géén controle op is.
En dan de kapitein van het zwalkende schip, die totaal geen leiding meer kan geven, aan al deze egotrippers.
Zélf maakt hij zich overal van af, door constant de schuld bij anderen te leggen, of bij moeilijke onderwerpen, plotseling geheugenverlies voor te wenden.
Ja en dan lopen er nóg een paar dames rond, die sinds ze op het pluche geland zijn, hun achterban constant verloochenen en zich alleen nog maar inzetten, voor het bedrijfsleven, zoals Schouten en Keijzer doen.
Tsja, een zakenkabinet, zou daarom, zo gek nog niet zijn...
Paar voorbeelden:
Zo'n Slob die op onderwijsgebied absoluut niet weet, waar hij mee bezig is en segregatie wenst te bevorderen.
De Jonge, die zonder enige medische achtergrond, denkt, dat híj alleen, een virus dat internationaal rondwaart, kan bestrijden met prietpraat, leugens en een slechte organisatie.
Zo'n Broekers-Knol die eigenlijk niet weet waarom ze op dat pluche is neergezet door Rutte.
Freule Ollongren die alles wat nog met enige vorm van democratie te maken heeft, om zeep helpt.
Die figuren die bij Defensie zitten, zullen we het maar helemaal niet over hebben, net zoals de dames bij Verkeer en Waterstaat.
Op buitenlandse zaken zit ook iemand (Blok) die totaal niet zichtbaar is en alleen maar in beeld komt, als er weer wat jihadisten teruggehaald moeten worden.
Onze "veiligheid en bescherming" is in handen van iemand, die het zelf niet zo nauw neemt, met alle regels, die hij zelf heeft ingevoerd.
Dan hebben we nog ene (K)Wiebes, die zich van de ene ellende (Belastingdienst), in de andere (Groningen gasdossier), stort.
Verder hebben we nog Kaag die graag met de geldbuidel rammelt voor onduidelijke, buitenlandse "projecten", waar totaal géén controle op is.
En dan de kapitein van het zwalkende schip, die totaal geen leiding meer kan geven, aan al deze egotrippers.
Zélf maakt hij zich overal van af, door constant de schuld bij anderen te leggen, of bij moeilijke onderwerpen, plotseling geheugenverlies voor te wenden.
Ja en dan lopen er nóg een paar dames rond, die sinds ze op het pluche geland zijn, hun achterban constant verloochenen en zich alleen nog maar inzetten, voor het bedrijfsleven, zoals Schouten en Keijzer doen.
Tsja, een zakenkabinet, zou daarom, zo gek nog niet zijn..."
Die man komt van de PABO, die opleiding, waar de rekentoets is afgeschaft. Die toets maak je met twee vingers in je neus.
Die man komt van de PABO, die opleiding, waar de rekentoets is afgeschaft. Die toets maak je met twee vingers in je neus."
Hoezo weet hij niet waar hij mee bezig is ???
Zie daar jouw gebrek aan kennis .
Wij hebben een een minister Kant gehad als arts gehad op gezondheid die moest vertrekken . Wegens falen .Dus een medische achtergrond is geen basis voor succes.
Ik adviseer je nog eens goed de achtergronden van diverse door jouw genoemde lieden is . Hoe hun CV er uit ziet .
Mevrouw Schouten komt zelf uit het boerenmilieu een runde zelf een boerderij , is beleidsmedewerker op sociale zaken geweest , heeft o.a. Hoger onderwijs , financien en pensioenen gedaan . Wat heeft ze met het bedrijfsleven??
Een minister moet heel goede adviseurs hebben en daar na kunnen en willen luisteren en dan kunnen coordineren en aansturen .
Een directeur van een groot bedrijf heeft ook niet het vak van de lieden op de werrkvloer geleerd.
Daar heeft hij zijn deskundigen voor . Hij luistert , coordineert en bepaalt met hen de koers.
Ben heel benieuwd wie jij goed genoeg vindt voor de diverse ministersposten en waarom .
Lat me dat eens weten .
Of krijgen we nu een stilte ??
Hoezo weet hij niet waar hij mee bezig is ???
Zie daar jouw gebrek aan kennis .
Wij hebben een een minister Kant gehad als arts gehad op gezondheid die moest vertrekken . Wegens falen .Dus een medische achtergrond is geen basis voor succes.
Ik adviseer je nog eens goed de achtergronden van diverse door jouw genoemde lieden is . Hoe hun CV er uit ziet .
Mevrouw Schouten komt zelf uit het boerenmilieu een runde zelf een boerderij , is beleidsmedewerker op sociale zaken geweest , heeft o.a. Hoger onderwijs , financien en pensioenen gedaan . Wat heeft ze met het bedrijfsleven??
Een minister moet heel goede adviseurs hebben en daar na kunnen en willen luisteren en dan kunnen coordineren en aansturen .
Een directeur van een groot bedrijf heeft ook niet het vak van de lieden op de werrkvloer geleerd.
Daar heeft hij zijn deskundigen voor . Hij luistert , coordineert en bepaalt met hen de koers.
Ben heel benieuwd wie jij goed genoeg vindt voor de diverse ministersposten en waarom .
Lat me dat eens weten .
Of krijgen we nu een stilte ??"
Hoezo weet hij niet waar hij mee bezig is ???
Zie daar jouw gebrek aan kennis .
Wij hebben een een minister Kant gehad als arts gehad op gezondheid die moest vertrekken . Wegens falen .Dus een medische achtergrond is geen basis voor succes.
Ik adviseer je nog eens goed de achtergronden van diverse door jouw genoemde lieden is . Hoe hun CV er uit ziet .
Mevrouw Schouten komt zelf uit het boerenmilieu een runde zelf een boerderij , is beleidsmedewerker op sociale zaken geweest , heeft o.a. Hoger onderwijs , financien en pensioenen gedaan . Wat heeft ze met het bedrijfsleven??
Een minister moet heel goede adviseurs hebben en daar na kunnen en willen luisteren en dan kunnen coordineren en aansturen .
Een directeur van een groot bedrijf heeft ook niet het vak van de lieden op de werrkvloer geleerd.
Daar heeft hij zijn deskundigen voor . Hij luistert , coordineert en bepaalt met hen de koers.
Ben heel benieuwd wie jij goed genoeg vindt voor de diverse ministersposten en waarom .
Lat me dat eens weten .
Of krijgen we nu een stilte ??"
Als hij, zoals u stelt, de juiste man voor het onderwijs is, dan moet je géén toestemming geven, voor de bouw van islamitische scholen, die segregatie bevordert, in plaats van integratie.
Maar ja, u als "moslimlover", zal daar natuurlijk géén bezwaar tegen hebben.
Over Schouten kan ik kort zijn, zij heeft haar afkomst verloochend, sinds ze op het pluche is beland. Voor de boeren is ze absoluut niet meer van betekenis. Integendeel zelfs.
En wat uw andere vragen betreft, daar geef ik géén antwoord op, omdat ik van u nog nóóit een antwoord heb terug ontvangen, als ik, of anderen daarom vroegen.
Dan bent u, ineens verdwenen naar een ander draadje, of gewoon weg..
Dus nee, als u niet begrijpt wat ik bedoel, of waar ik het over heb, laat dan maar...
Met tien jaar VVD in het Kabinet heeft het grootste deel van de bevolking op links en op rechts genoeg van een zakenkabinet die aandeelhouders wilde bevoordelen die belastingen voor grote bedrijven verlaagden maar voor burgers verhoogden en nog extra verhoogde door gemeenten aan te sporen om de gemeentelijke belastingen te verhogen.Dat scheelt weer geld dat van de overheid naar de gemeenten gaat.Er moet een centrum links kabinet komen die de burgers na tientallen jaren weer vooropstelt.Weg met rechts weg met een zakenkabinet.
Nou heb ik even bij de oppositie gekeken maar of ik nou vertrouwen heb in Asscher, Klaver , Wilders, Baudet, Marijnissen , Krol, Haga, Kuzu, Van der Staaij,van Brenk , Ouwehand en hun partijgenoten heb .....nee echt niet !
Bij links is het ook huilen met de pet op.
En hoe het geld ook verdeeld wordt tussen rijk en gemeente : een groot deel komt en blijft komen van de belastingbetaler . Betaal je bij de ene minder , , komt het er bij de andere weer bij .
Het is bij de ons omringende landen zo slecht nog niet te zien bij mijn vrienden .
Een zaken kabinet met een ex generaal die van toeten noch blazen weet behalve hoe een kanon afgeschoten moet worden.Een ex CEO van een multinational die rond hem heen adviseurs aanstelt vooral ex collega's genieten zijn voorkeur.Een zaken kabinet betekent niets minder dat Ministers en staatssecretarissen in het verleden grote bedrijven hebben gerund.En grote bedrijven hebben maar één doel voor ogen zo veel mogelijk winst behalen ten koste van werknemers.Niet voor niets zijn de lonen de laatste vijftien jaren nauwelijks gestegen.Geen goed idee zo'n kabinet.,De menselijke maat moet terug in het Kabinetsbeleid.
Je gaat niet een leraar aanstellen op een zorgdepartement, die géén enkele medische ervaring heeft..
Daarom is het nu één grote puinhoop, met de gehele corona-aanpak..
Op zo'n zwaar departement als bijvoorbeeld Defensie, horen ook bewindspersonen aangesteld te worden met een uitgebreide militaire achtergrond.
Die twee dames die er nu zitten, dwingen net als hun voorgangers, totaal géén respect af.
Wat dan wel weer interessant is, is, dat je voor je geklungel, door de "grote baas", óók nog eens beloond wordt, met een lucratief baantje elders...
Dat bestaat uit mensen die verstand hebben van de zaken.
Eigenlijk zouden we altijd een zakenkabinet moeten hebben.
Je gaat niet een leraar aanstellen op een zorgdepartement, die géén enkele medische ervaring heeft..
Daarom is het nu één grote puinhoop, met de gehele corona-aanpak..
Op zo'n zwaar departement als bijvoorbeeld Defensie, horen ook bewindspersonen aangesteld te worden met een uitgebreide militaire achtergrond.
Die twee dames die er nu zitten, dwingen net als hun voorgangers, totaal géén respect af.
Wat dan wel weer interessant is, is, dat je voor je geklungel, door de "grote baas", óók nog eens beloond wordt, met een lucratief baantje elders..."
Je gaat niet een leraar aanstellen op een zorgdepartement, die géén enkele medische ervaring heeft..
Daarom is het nu één grote puinhoop, met de gehele corona-aanpak..
Op zo'n zwaar departement als bijvoorbeeld Defensie, horen ook bewindspersonen aangesteld te worden met een uitgebreide militaire achtergrond.
Die twee dames die er nu zitten, dwingen net als hun voorgangers, totaal géén respect af.
Wat dan wel weer interessant is, is, dat je voor je geklungel, door de "grote baas", óók nog eens beloond wordt, met een lucratief baantje elders..."
Dat bestaat uit mensen die verstand hebben van de zaken.
Eigenlijk zouden we altijd een zakenkabinet moeten hebben."
https://www.rug.nl/news/2020/12/eredoctoraat-rug-voor-feike-sijbesma
We hebben nu toch al een zakenkabinet?
Puin ruimen van een zakenkabinet door een andere zakenkabinet.
prof. Guus Berkhout heeft helemaal gelijk, we worden geregeerd door alfa onbenullen die alleen loze deugverhaaltjes staan te murmelen.
Kon hij mooi minister worden en zijn kennis aanwenden .
Laat me raden : daar heeft hij nou net geen zin in omdat
- hij is een van die stuurlui die de wal staan ?
- hij niet van alles naar zijn hoofd wil krijgen van collega’s en het volk?
- dat hij lekker veilig wil blijven zitten waar hij zit en geniet van zijn pensioen dat minstens 3x het Kamersalaris overstijgt .
Het probleem lijkt te liggen aan verlies van Integriteit.
En het niet loslaten als landsbestuurder van partijpolitiek -- die ook nog eens partij-kadaver-discipline is geworden.
Waardoor 1 zetel --- een onoverkomelijke hindernis is om de oppositie buiten spel te zetten.
Landsbestuurders moeten kunnen combineren en deduceren en een totaal overzicht kunnen hebben met een grote algemene ontwikkeling.
Zich daarnaast kunnen omringen met mensen met veel specialistische kennis.
Allemaal van onbesproken gedrag.
Dan kunnen zij delegeren - koppelen - en coördineren ---- uiteraard vanuit integriteit en toewijding aan het landsbelang.
Voorlopig lijkt dit nog een utopie helaas , niet te verwezenlijken onder Rutte-3 of -4 --- daar speelt eigen belang en onderdanigheid aan buitenlandse verdragen een te grote rol.
* Verwijderd door de redactie *
Je kunt beter voor meer mensen met technische kennis zorgen en die dan ook invloed geven op de ministeries. Een minister moet vooral goed kunnen managen.
Klopt. Dr. Berkhout slaat hier de spijker op zijn kop.
probleem van prof Berkhout's stelling... dan moet hij dus politicus zijn.. en dat is ie niet... dus ook gewoon je mond houden. Zijn richting is Natuur- en Technische Wetenschappen... dus geen verstand van regeren.
Politici met een solide beta-achtergrond kennen deze beperkingen van de menselijke wil en maken dus verstandiger beslissingen. Vergelijk bijvoorbeeld het covid-19 beleid van Duitsland (kanselier: gepromoveerd natuurkundige) met Nederland, of de VS.
Politici met een solide beta-achtergrond kennen deze beperkingen van de menselijke wil en maken dus verstandiger beslissingen. Vergelijk bijvoorbeeld het covid-19 beleid van Duitsland (kanselier: gepromoveerd natuurkundige) met Nederland, of de VS."
En ook meer technisch onderlegde mensen maken fouten.
Plasterk heeft net zo goed een beta-wetenschappelijke achtergrond, maar werd nou ook niet bepaald als een uitmuntend minister gezien toen hij o.a. in de Kamer loog.
Ik vind het altijd wat simpel en naïef om te denken dat een natuurkundige of een werktuigbouwkundige automatisch een goed politicus zou zijn.
Politici met een solide beta-achtergrond kennen deze beperkingen van de menselijke wil en maken dus verstandiger beslissingen. Vergelijk bijvoorbeeld het covid-19 beleid van Duitsland (kanselier: gepromoveerd natuurkundige) met Nederland, of de VS."
DAAR hoef je echt geen beta- achtergrond voor te hebben .
Natuurkunde is heel iets anders dan medische studies.
Zij luistert dan ook naar het RKI ( Robert Koch Institut , het Duitse RIVM.)
Rutte heeft geschiedenis gestudeerd waaruit men conclusies en samen hangen kan zien m.b.t. gebeurtenissen en gemaskte fouten . Zeer nuttig voor een politicus.
Hij luister naar ons RIVM .
Wat is het verschil? Niks.
DAAR hoef je echt geen beta- achtergrond voor te hebben .
Natuurkunde is heel iets anders dan medische studies.
Zij luistert dan ook naar het RKI ( Robert Koch Institut , het Duitse RIVM.)
Rutte heeft geschiedenis gestudeerd waaruit men conclusies en samen hangen kan zien m.b.t. gebeurtenissen en gemaskte fouten . Zeer nuttig voor een politicus.
Hij luister naar ons RIVM .
Wat is het verschil? Niks."
Welk puin moet er geruimd worden? Zo slecht staan we er toch niet voor...
Zal wel van een FVD'er komen.
De beste stuurlui staan aan wal, komt zomaar in me op.
Niet dat er geen puinhoop is, op dit moment...
Maar om het nou door een 'technocratisch zakenkabinet' te laten oplossen?
Nee, bedankt.
Niet dat er geen puinhoop is, op dit moment...
Maar om het nou door een 'technocratisch zakenkabinet' te laten oplossen?
Nee, bedankt."
We doen het best goed in Europa.
Beter dan onze buren .
Nou weet ik dat er velen zijn voor wie klagen een tweede natuur is maar kijk nu eindelijk eens wat we wel hebben en dat is zelfs nu nog heel veel.
Als velen nou eens niet dat alles menen moeten te verpesten uit egoisme zouden zaken en scholen weer open kunnen .
Want hoe je het wendt of keert .: ern lockdown brengt de besmettingen naar beneden - dat houdt meer mensen UIT het ziekenhuis - worden decIC’s leger - kan iedereen weer naar het ziekenhuis als het nodig is .
Maar “ anderen” zijn kennelijk een heel eind weg totdat je er van heel dichtbij mee geconfronteerd .
wordt.
Hoe korter deze toestand duurt , des te minder schade we lijden en komen we er beter uit.
We zijnop weg ! Verpest het niet !
Van mij mag ieder kabinet een zakenkabinet zijn. Een land regeren tegenwoordig heeft niks meer met religie of zo te maken. Een land hoort neutraal geregeert te worden want alle wetten zijn voor iedereen hetzelfde. ongeacht ras/religie/afkomst.
Lijkt me niet te realiseren .
Dan gaat het over besturen en aansturen en daarbij kan men gewoon de grondwet handhaven.
Een heel kabinet is er niet voor nodig .
We hebben nog nooit een zakenkabinet gehad .
Beter is vakministers te benoemen zoals in het verleden hoogleraar / boer Veerman , vakbondsbestuurder De Geus , bankier Duisenberg , ondernemer Lubbers .
Maar niet een regering vol . Want het zijn vaak ego’s ( niet persé negatief bedoeld) waarvoor samenwerken binnen een grote groep lastig kan zijn .
Vergeet het !
Lieden met een leuke goede baan die buiten de Balkenendenorm valt , zijn niet zo gek dat ze zich door figuren als Wilders en Baudet voor van alles en nog wat laten uitmaken voor de tv voor de helft van het geld wat ze nu verdienen .
Laat staan door laagopgeleide landgenoten die het nog een paar graden erger doen .
Dan hebben we het nog niet eens over bedreigingen aan de persoon en familie .
Dan zouden ze wel gek zijn .
Tientallen jaren geleden kon dat nog . Nu lopen er te veel gekken rond .
Na een decade waarin alle menselijkheid uit de politiek was verdwenen is het laatste wat we nodig hebben een zaken kabinet.
Als je het anders wilt doen heb je geen beta's nodig maar socialisten. Het neoliberalisme heeft afgedaan, het is zelfvernietigend voor een samenleving.
Rutte denkt er niet over om de nevenschade te bekijken, met andere woorden burgers krijg de keleren maar.
https://www.facebook.com/969158383214898/videos/318065102832957
’Puinruimend zakenkabinet is NIET nodig’
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.