@26 Genoeg geluld . Blijkbaar ben jij de enige die het belangrijk vindt dat Geert een allochtoon is. Racist!...
@26 Hm ja Chat GPT is daar nogal dubbel over. Niet helemaal correct denk ik. Nu zegt het dit:Dat klopt, Geert Wilders' moeder is geboren in ...
#8 gevonden:"Dat heeft voornamelijk drie redenen. In de eerste plaats weet het regime tot in zijn botten dat het zelfs de norse berusting van ...
@22 "van wie beide ouders ook in Nederland zijn geboren" Zie 24, zie je 17. Nederlands-Indië was toch echt buitenland. ...
@2875 Ha die Ron, dankje kerel.RedBull staat koud....
"Iemand met een migratieachtergrond is een persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren" https://www.cbs.nl...
Ik wil een wet dat mensen die zich laten provoceren verplicht een jaren lange cursus weerbaarheid moeten gaan volgen!!! XDXD...
@19 Tuurlijk begrijp ik dat. Had dat ook niet verwacht gezien jouw, volkomen nutteloze, veelvildige meldingsbijdragen op dit forum. ...
Over een paar jaar staan de meeste woningen waarschijnlijk leeg en en liggen de cruiseboten er verlaten bij. Miljoenen zijn er dan verdwenen in ...
Ach houd nou toch eens op met die huichelachtige hypocrisie.
Islam IS een geloof dat veel geweld voortbrengt, het is nota bene het uitgangspunt van dat geloof; Er zal pas vrede zijn als de wereld 'dar al islam' is.
@1 Ja joh, daarom maar alles verbieden en een kruistocht beginnen. Lekker zuiveren toch?
"Er zal pas vrede zijn als de wereld 'dar al islam' is."
@1 , als de hele wereld aan de islam is krijgen we vervolgens een wereldoorlog of we nou soennitisch of sjiitisch moeten zijn dus dat gaat het ook niet worden. Het stopt nooit bij die lui.
@2 : "Ja joh, daarom maar alles verbieden en een kruistocht beginnen. Lekker zuiveren toch?"
Dat zuig je ter plekke uit je duim; ik heb dat niet gezegd.
De vragen die het van Hooft lyceum in haar werkstuk had zijn echter eenvoudigweg relevant en zouden in een open maatschappij als de onze gewoon besproken moeten kunnen worden.
Het feit dat er niet eens vragen gesteld mogen worden/gesproken mag worden over de duistere kant van islam toon al aan hoe ver er gegaan word in het toegeven aan de islam.
Overigens waren de kruistochten een antwoord op de veroveringstochten van de islam; zelfs toen al.
@2 , voor het welzijn van je verre achterkleinkinderen zou ik de islam wel trachten Europa uit te krijgen ja. Of ben je van het linkse naïeve kamp die denkt dat er nooit een islamitische machtsovername zal kunnen plaatsvinden hier?
Waren ze ook zo geschokt over de moslim lesstof?
'een van de leerlingen met een islamitische achtergrond heeft het klaslokaal toen ook huilend verlaten na het zien van deze opdracht'
Tja, het is natuurlijk best confronterend.
Die school had achter deze opdracht moeten blijven staan.
Er mogen natuurlijk geen negatieve zaken aan het licht komen van de islam.
Dat hoeft niemand te doen aangezien ze daar zelf wel voor zorgen die moslims.
Niet iedere moslim is een terrorist maar alle terroristen zijn wel moslim.
Maar als ze de islam wijzigen in PVV of FvD dan voldoen die vragen toch wel aan de zuivere politieke correcte norm?
@5 Ik ben van het leven en laten leven & geweld bestrijd je met geweld kamp, dus niet ikke ikke derest kan stikke & geen geweld met fluwelen handschoenen aanpak kamp.
@4
Op een lyceum verwacht je toch dat dit breder getrokken wordt en dat fundamentalisme niet toegespitst wordt op de Islam. Het fundamentalisme in bijv. christelijke kringen mag kennelijk niet besproken worden op deze christelijke school.
Wat ik ook niet verwacht zijn vragen die een stelling in zich hebben die niet onderbouwd wordt.
Wat betekent vrijheid van godsdienst voor christenen die mensen op de brandstapel gooien.
Hoe kunnen we ons beschermen tegen fundamentalisme.
Hoe komt het dat mensen vervolgd worden in naam van het christendom.
Hoe komt het dat mensen geloven in een godsdienst die zoveel geweld voortbrengt.
Waarom zijn er zoveel inquisiteurs.
Die tijd ligt gelukkig achter ons dachten we.. nu alles vanuit een ander vaatje nog een keer dunnetjes over moeten doen is triest.
@11 Dat komt waarschijnlijk omdat er weinig christenfundamentalisten zijn die zich op blazen of mensen neer steken in de naam van god.
Vragen stellen is anti-moslim, en daar is meteen alles mee gezegd.
Wat betekent de vrijheid van Godsdienst voor moslims die aanslagen plegen?
Hoe kunnen wij onszelf beschermen tegen fundamentalisme?
Hoe komt het dat er aanslagen worden gepleegd in de naam van de Islam?
Hoe komt het dat mensen geloven in een godsdienst die zoveel geweld voortbrengt?
Waarom zijn er zoveel moslimterroristen?
WAAROM WAAROM klaagt Dutchturk moeite met normale vragen!
@11 'Het fundamentalisme in bijv. christelijke kringen mag kennelijk niet besproken worden op deze christelijke school.'
Je hoort en ziet ook zoveel van die christen fundamentalisten.
@13
Dat is slechts een enkele vorm waarin fundamentalisme zich uit. Laatst schoot Arie Slob, minister van onderwijs in het fundamentalisme, https://www.parool.nl/nederland/verbazing-om-homo-uitspraken-minister-slob-absurd-standpunt~bfadca4d/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Of de opdracht over de islam ging of over het christelijk geloof de vragen waren sturend en is een VWO onwaardig.Je behoort op school op welke school dan ook te leren om zelf te denken en je behoort aan de vragen niet te weten hoe de docent over het onderwerp denkt.
@7 Waarheden kunnen confronterend zijn.
@18 Zou je dat ook zeggen als zulke vragen over partijen als de PVV gaan?
@18 ++
@20
Het niveau van deze godsdienstleraar is niet op VWO niveau en ja als er dergelijke vragen over een ander onderwerp, bijv. de PVV, gesteld worden dan geldt precies hetzelfde.
@18 Sturend?
Denk je dat ze op het vwo van de wereld zijn afgesloten?
Denk je dat ze niets hebben meegekregen van Frankrijk en Oostenrijk?
Wat valt er nog te sturen.
Niks mis mee om aan de leerlingen uit te leggen dat de islam een gitzwarte mensonterende ideologie is en ze dat vervolgens zelf onder woorden te laten brengen.
@19 Nuttig voor dit kind, leert het eindelijk eens zelf nadenken en niet blind achter de imam en zijn taqiyya aan te lopen.
@21 Wat vind je dan van dat eindexamen maatschappijleer voor de VWO in 2009?
@24
https://www.examenblad.nl/examen/maatschappijleer-vwo/2009
Ik lees daar open vragen. Vragen om twee kanten te belichten. Vragen die niet generaliseren. Ik lees in dat 2009 examen niets verkeerd.
@25 Die examenvragen uit 2009 zijn ook open vragen. En in dat examen stond naast Wilders ook Pim Fortuyn centraal. In de toelichtingen bij de vragen worden nou niet bepaalde objectieve beschrijvingen gegeven van de betrokken personen. Hoeft van mij ook niet maar dat hoeft van mij ook niet bij die opgave over dat te schrijven krantenartikel. En bij dat examen over Wilders en Pim Fortuyn heb ik ook niet gehoord dat een fan van een van die twee daar huilend bij weg liep.
Soms had de formulering anders gekund bijvoorbeeld in plaats van waarom zijn er zo veel islamitische terroristen had de vraag kunnen luiden waarom heeft een disproportioneel groot percentage van de terroristen wereldwijd een islamitische achtergrond ?
@20 Volmondig ja,Waarom?omdat het gaat in een opdracht niet over politiek.Het gaat over het inzicht wat de leerling heeft in het onderwerp.
@28 Oke.
@26
De bijlage bij het examen zijn onderzoeken of opiniestukken. Niets mis mee. Die examenopgave zit gewoon goed in elkaar en is niet te vergelijken met de opdracht die de godsdienstleraar op het Leidens lyceum uitschreef.
@26
Er is indertijd ontzettend veel te doen geweest over de demonisering van Pim Fortuyn.
@30 en @31 De opdracht om een artikel te schrijven over de islam is naast de vragen geen verdere informatie voorhanden. Heb jij meer info?
Voorts vind ik het nogal een verschil of je over de (uit)wassen van een religie oid schrijft of over mensen waarvan er een nog in leven is.
@32
Mensen schrijven bij leven boeken over zichzelf. Het gaat in de examenopgaven over de journalistiek, vrijheid van meningsuiting, staats huishouding e.d. , niet om de persoon of zijn politieke standpunt.
Inderdaad ontbreekt de info die de godsdienstleraar verstrekt heeft bij de opgave. Maar vragen als, "Hoe komt het dat mensen geloven in een Godsdienst die zoveel geweld voortbrengt?"
Wat moet een leerling daarmee? Het suggereert dat de Islam veel geweld voortbrengt en dat mensen die daar in geloven dat geweld minimaal tolereren. Evengoed had die vraag betrokken kunnen zijn op de christelijke Godsdienst. Een slimme leerling trekt het dus breed en schrijft iets over religie, geweld en aanhang in het algemeen. Iets zegt mij dat de leraar dat niet op prijs gaat stellen en de slimme leerling voelt dat aan en schrijft wat in het aangegeven straatje van deze puntengevende godsdienstleraar past.
@33 Het is dus pure toeval dat in die examenopdracht Wilders en Fortuijn zijn gekozen om het examen als referentiepunt te dienen. Ze hadden ook uit kunnen gaan van de politieke partijen in algemene zin net zoals je geen voorstander bent om de islam alleen in de schijnwerpers te plaatsen. Van mij mag je best die partijen van Wilders en Fortuijn als uitgangspunt voor kritiek oid gebruiken maar dat geldt dan ook voor die islam. Heb ik geen problemen mee. Dus de vraag hoe het komt etc. mag dus best worden gesteld omdat momenteel uit naam van die godsdienst vele aanslagen worden gepleegd waarbij onschuldigen mensen op een wrede manier aan hun einde komen.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.