@30 Nee. De vier oblasten horen volgens de Russische Federatie officieel bij de Russische Federatie. Kijk uit bij het raam Vage....
Is "Boze Akwasi" trouwens geen pleonasme, nu we het toch over woorden hebben?...
@45 En helaas zijn er velen die zich geen seconde afvragen of de oprichting van de staat Israël wel zo rechtvaardig was. Sterker velen veroorde...
Echt kwaliteitsspul uit Amerika....
@30 Het oosten verdedigen???Jij bent echt van het padje af....
@23 Ook de schuld van het westen?https://twitter.com/visegrad24/status/1784625521436889217...
@25En zelf zitten ze lekker op veilige afstand in hun commandocentrum, de lafbekken...
*Amerikaanse regering stemt in met massale aanval op de Krimbrug*Helemaal correct....
@45 " Alle landen om Israel heen, staan vijandig tegenover dit land" Leugen. Droeftoeterij. Demagogie. Enig idee waar Egypt...
Dat is volgens mij nog steeds een redelijk rare kruising.
Een fietser heeft geen schijn van kans als die in de dode hoek van een vrachtwagen zit.
Kunnen ze dat kruispunt niet anders inrichten, als iemand die rechtdoor moet, en iemand die rechtsaf slaat, beiden denken dat ze door kunnen rijden, kunnen er nog veel meer slachtoffers vallen.
@2
Het enige wat ze kunnen doen is zorgen dat het recht doorgaande verkeer en het rechts afslaande verkeer voortaan niet meer gelijktijdig groen licht krijgen. En het dan maar voor lief nemen dat de doorstroming op het kruispunt minder vlot verloopt. Hier is het een paar jaar geleden ook gebeurd dat een fietser op die manier onder een vrachtauto kwam.
@2 Over de dode hoek, de fietser moet er zorg voor dragen niet in de dode hoek te gaan staan.
@4 van volwassenen kun je dat verwachten maar zelf daarbij zitten er genoeg die er niet bij stilstaan.
Beter en makkelijker is een camera, met de huidige techniek mag dat toch geen probleem zijn.
@3
Dat zou inderdaad al een hele verbetering kunnen zijn, om niet meer tegelijkertijd groen licht te geven.
Dit zijn ongelukken die niet hoeven te gebeuren, als er beter wordt nagedacht bij de Gemeente over verkeersveiligheid.
@5 Van kinderen vanaf een bepaalde leeftijd toch ook? Ik was me er al redelijk vroeg bewust van, iedereen om mij heen. Als kinderen oud en wijs genoeg zijn om alleen te fietsen, dan zijn ze oud en wijs genoeg om zich bewust te zijn van de dode hoek. 't Staat ook op de vrachtwagens en opleggers.
@4
Ik denk dat dit in de praktijk moeilijk is bij zo,n kruispunt.
Stel dat de fietser er eerder staat met achter haar een auto, en de vrachtwagen later naast haar komt te staan, kan ze niet uit de dode hoek weg komen.
@6 Dit ongeluk is gebeurd, zegt het artikel, omdat de chauffeur te hard de bocht nam en onvoldoende in de spiegels keek.
@8 Dat is dan de schuld van de vrachtwagen, want die leren (als het goed is) bij de rijles om dan achter de fietser te blijven staan.
@8 Maar ze kan wel kiezen om pas te gaan fietsen als de vrachtwagen weg is. Als je er niet heel erg zeker van bent dat je gezien bent, is dat volgens mij de meest veilige optie.
@9
Dat kan ik niet uit het artikel opmaken.
@10
Als het stoplicht op groen staat, zal iedereen beginnen te rijden.
@12 Ik kwam het helemaal onderin tegen, in het roze kader: "Uit onderzoek bleek dat de chauffeur niet goed in zijn spiegels had gekeken. Had hij dat wel gedaan, dan had hij Zahra gezien, zo stelt de politie. Uit het onderzoek bleek ook dat de chauffeur met een snelheid van ongeveer 21 kilometer per uur de bocht nam. Een veel te hoge snelheid voor zo’n druk kruispunt, concludeert de rechtbank."
@11
Als het stoplicht op groen staat om rechtdoor te gaan begin je te rijden, je verwacht toch niet dat het verkeer naast jou rechtsaf slaat ?
@1
Dat roze kader heb ik dan helemaal niet gezien, maar dan nog, als het stoplicht op groen staat voor de vrachtwagen chauffeur om linksaf te slaan, zal hij gewoon gaan rijden, je veracht toch niet dat iemand rechtdoor gaat ?
Dat kruispunt deugt gewoon niet.
@14 het is heel erg wat hier gebeurd is. U geeft aan dat de vrachtwagen met 21 km de bocht nam. Wat ik ook gelezen heb is dat de lichten op groen gingen. Als de vrachtwagen 21 km reed dan stonden de lichten al lang op groen. Voordat een vrachtwagen een snelheid van 21 km heeft bereikt duurt wel even en vooral als die geladen is.
@15 Jawel hoor. Ik ken die situatie van heel veel kruispunten. Bovendien weet je als fietser ook niet of de vrachtwagen niet ergens voor uit moet wijken. Ik wil echt heel zeker weten dat de chauffeur mij gezien heeft voor ik vlak naast een vrachtwagen fiets, zeker als ik later dan de vrachtwagen bij een verkeerslicht aankom.
@18
Als de fietser eerder bij het stoplicht staat met verkeer achter haar wat ook wil gaan rijden als het stoplicht op groen staat, heeft ze geen tijd om te zien wat het verkeer naast haar gaat doen.
@19 Als er een vrachtwagen naast me staat en ik NIET 100% zeker ben dat ik gezien ben, dan ga ik niet fietsen. Al staat half Amsterdam achter me. Simpel zat. Zo deed ik dat toen ik dagelijks door Amsterdam fietste, en zo doe ik het nog als ik daar kom. Liever geïrriteerde mensen achter me dan plat onder een vrachtwagenwiel.
@20
Het is goed Smiling, dat kruispunt deugt gewoon niet.
En als ze er niets aan doen zullen er nog meer slachtoffers vallen.
@21 Het is goed, Marrie, de gemeente deugt natuurlijk niet en verkeersdeelnemers hebben zelf geen enkele verantwoordelijkheid voor hun eigen veiligheid. Niet een fietser die onvoldoende uitkijkt, niet de chauffeur die te hard rijdt en niet in zijn spiegels kijkt. Wat u wilt.
@16 Je hebt daar meerdere situaties waar de fietsers naast je staan als je afslaat.
Theoretisch kun je gas geven bij groen ik let altijd op rechtsachter in verband met fietsers
@19 Hij heeft wel gewoon gelijk.
Fietsers daar kijken veelal nergens naar die houding zorgt ook voor veel problemen.
@23
Ik ken dat kruispunt verder niet maar als ik hier op het industrieterrein zonder stoplichten rechtdoor fiets, en een vrachtwagen wil rechtsaf over het fietspad heen, afslaan, zwaai ik in ieder geval wel of de chauffeur me wel ziet, en anders wacht ik wel.
Maar zo te zien is dat daar in Amsterdam niet mogelijk, veel drukker en onoverzichtelijker.
Elke vrachtwagen is verplicht om spiegels te gebruiken waar een dode hoek heel beperkt zou zijn.Of dat gehandhaafd wordt weet ik niet
@25 Google even het is de kruising voor de brandweergarage.
Druk verkeer en trambanen.
Ik verwonder me vaker over hoe hectisch kruisingen daar zijn waar je bijvoorbeeld verder in het land maximale ingrepen voor minimaal effect ziet is het daar veel oud en het gaat wel.
Nu zie je in Amsterdam veel fietsers niet uitkijken en hun rechten nemen of gewoon de wet overtreden maar ik stop gewoon wil het risico niet lopen
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.