U blokkeert onze banners :(

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd. Dit vinden wij jammer, want Nieuwskoerier.nl is mede dankzij onze advertenties gratis toegankelijk. Help ons door Nieuwskoerier.nl te whitelisten

Gezondheid
  • 5
“Die lockdown gaat er komen. Ik ben er niet bij betrokken, maar ik voel dat.” Dat zei Diederik Gommers vandaag in De Coen en Sander Show op Radio 538.“Het lukt ons niet om het aantal besmettingen omlaag te krijgen,” denkt de voorzitter van de Vereniging voor Intensive Care. Hij ...

29 dagen geleden door Fernand

REAGEER MET EEN EMOJI
2
3
1
6
2
LEES MEER OVER

Lekker optimistisch allemaal weer ik snap alleen niet dat al die 10.000 demonstranten met die BLM demonstratie op de DAM nog allemaal leven hadden er toch op zijn minst al 1000 overleden moeten zijn als je alles allemaal moet geloven.

1 welofniet    
29 dagen geleden door welofniet
24
Meld

@1 De slachtoffers dood of nog steeds in revalidatie, maken geen gebruik van de Media om u dat te laten weten.

2 Fernand    
29 dagen geleden door Fernand
6
Meld

Moeten ze toch eerst met een veel beter verhaal komen. Nu trapt werkelijk NIEMAND er nog in.

3 xtremy    
29 dagen geleden door xtremy
26
Meld

Voortaan elke herfst, winter en begin van de lente in lockdown?
Omdat er dan een virusseizoen bezig is?

Welk doel moet daarmee bereikt worden?
Mag er niemand meer dood?
Elke dag gaan er zo'n 400 mensen dood door van alles en nog wat. Mag dat dan niet meer?
Iedereen het eeuwige leven, en tot die tijd drie kwart van het jaar in lockdown?



4 xtremy    
29 dagen geleden door xtremy
23
Meld

@1
Het was buiten , het was zomer en velen droegen mondkapjes , dat verkleint de kans besmet te raken .

5 Olivia    
29 dagen geleden door Olivia
9
Meld

@2
Nee maar de overheid wel er stonden bijna allemaal jonge mensen als er inderdaad op de DAM zeg dat er pakweg 1000 besmet zijn geworden hadden zij dat graag vermeld maar dat is dus helemaal niet gebeurd.
Halsema is er goed mee weggekomen maar het was een grote blunder nog vele malen erger dan het geval Grapperhaus maar we staan erbij en kijken er naar.

6 welofniet    
29 dagen geleden door welofniet
6
Meld

@5
Die niet medische mondkapjes werkten toch niet werd er door de overheid gezegd die zouden toch totaal geen verschil maken dat was ook wat Rutte , van Dissel en de voorganger van de Jonge verkondigde.

7 welofniet    
29 dagen geleden door welofniet
8
Meld

@4 Welk doel moet daarmee bereikt worden?

Het doel is enkel dat IC 's niet overvol raken , dat weet je toch .

8 Olivia    
29 dagen geleden door Olivia
2
Meld

@5 Er zijn ondertussen al TALLOZE massale bijeenkomsten geweest waar mensen dicht op elkaar stonden ZONDER mondkapjes. Nergens is een explosie van ziekenhuisopnames , IC bedden opnames of doden te vinden na zulke massale bijeenkomsten.
In de hele wereld zijn zulke bijeenkomsten geweest, ook in gebieden met minder lekker weer.

Weten we nog, in NL alleen al: Na moederdag zou het allemaal fout gaan.
Na pasen, na hemelvaartsdag, na pinksteren, na vaderdag, na de mooie zomerse weekenden, na de zomervakantie, nadat de kroegen open gingen, nadat de scholen open gingen, enz enz enz. Elke keer waren mensen zoals jij ervan overtuigd dat het helemaal fout zou gaan.
Dat ging het keer op keer NIET.
De demonstraties overal in de wereld. Ging ook niet fout.

In Duitsland, rond de 1 miljoen demonstranten. Ging niks fout.
In Amerika, talloze bijeenkomsten. Ging niks fout.
Ook in Amerika, talloze Linkse Relschoppers, linkse plunderaars, linkse moordenaars... Ging qua corona niks fout.

Enz enz enz enz enz.

Ja nu, nu de herfst weer begint, en dus ook het nieuwe virusseizoen weer begint, nu lopen de aantallen weer een beetje op. Geheel zoals was te verwachten.
En wie is er weer eens niet voorbereid op dit jaarlijks terugkerend fenomeen?
Precies, onze Liego De Jonge en slappe Rutte.



9 xtremy    
29 dagen geleden door xtremy
23
Meld

@7
Zoals ik al zei ... een combinatie van factoren verkleinen de kans het virus binnen te krijgen Of mondkapjes wel of niet werken dat is niet wetenschappelijk onderbouwd door onze overheid , ze gaan er enkel vanuit dat afstand houden en hygiëne ( handen wassen ) de voorkeur heeft op mondkapjes .

10 Olivia    
29 dagen geleden door Olivia
1
Meld

* Verwijderd door de redactie *

11 No NWO    
29 dagen geleden door No NWO

@11 “ Diederik Gommers geeft verkeerde aantallen IC opnames door”

Nee hoor, de het zijn de juiste aantallen en cijfers. Net als wat ik gister deed met de oversterfte cijfers. Het RIVM had volgens jou alle jaren gelijk, behalve nu. Nu is het ineens nep nieuws. Dat zeg je alleen maar omdat de cijfers jou niet goed uitkomen

12 Rare Rakker    
29 dagen geleden door Rare Rakker
3
Meld

@9 “ Ook in Amerika, talloze Linkse Relschoppers, linkse plunderaars, linkse moordenaars... Ging qua corona niks fout.”

Ja in de VS was het deze zomer heel erg rustig met Corona....... Stop met liegen!

13 Rare Rakker    
29 dagen geleden door Rare Rakker
5
Meld

@9
je ziet alleen wat je wilt zien . Er werden wel degelijk daar waar gedemonstreerd werd een toename van besmettingen geregistreerd ( in het rioolwater ) , eveneens werden er gelijk weer horecabedrijven gesloten ( ook in Duitsland ) door uitbraken van besmettingen ) omdat afstand houden tot elkaar niet nageleefd werd .
Of het nu dit virus of andere griepvirussen zijn virussen die zijn er het hele jaar door , enkel geeft de zomer het voordeel dat het virus sneller inactief is minder kans heeft ziek te maken tenminste als de leefomstandigheden geen parten speelt dit voordeel te niet te doen .
Ook dat mensen in de zomer een betere afweer hebben geeft het virus minder kans dodelijk te zijn , dit zie je dat ondanks vele besmettingen in warme landen er daar veel minder doden zijn , dit voordeel hadden we in de zomer ook .
De zomer is nu ten einde , de weerstand wordt weer minder en de IC opnames stijgen weer .
En ja dat heb je ook bij de ons bekende griepvarianten maar omdat velen wel eens in aanraking zijn geweest met de gangbare griepsoorten kan het immuunsysteem deze virussen sneller opsporen en uitschakelen of dat besmetting minder heftig verloopt .
Bij een nieuw griepachtig virus heb je dit voordeel niet , tevens geeft dit virus ook bij
mensen die niet het ziekenhuis halen vaker dan gemiddeld een heftige reactie en een langere nasleep bij niet oude en niet zieke mensen .
En nu afwachten wat de winter brengt , het gaat niet om wie er gelijk heeft , het gaat er alleen om het virus onder controle te houden zodat de zorg niet weer uit overbelast raakt .

14 Olivia    
29 dagen geleden door Olivia
1
Meld

Die Gommers moeten ze 81 mondkapjes omdoen.

15 Mac Benac    
29 dagen geleden door Mac Benac
19
Meld

@14 Besmettingen zeggen niks. Na al die massale bijeenkomsten waren er GEEN explosies van ziekenhuisopnames. Al helemaal niet op de IC bedden en ook geen extra doden.

Je kan dus prima massale bijeenkomsten hebben.

En nu de zomer voorbij is, komt de herfst weer. En dan beginnen de virussen ook weer.
Dat gaat elk jaar zo. Dit jaar is daar niet anders in, uiteraard.

Normaliter beginnen we wel weer op 0 met tellen in de herfst, omdat het een nieuw virusjaar is.

16 xtremy    
29 dagen geleden door xtremy
17
Meld

@9 "Ja nu, nu de herfst weer begint, en dus ook het nieuwe virusseizoen weer begint, nu lopen de aantallen weer een beetje op."
En met het begin van de herfst, begint ook direct het 'virusseizoen'. Onafhankelijk van het weer....

17 RobP    
29 dagen geleden door RobP
2
Meld

Tja grenzen dicht en iedereen 20 dagen in quarantaine thuis en het probleem is weg..
Op deze manier moddert het maar door...

18 icnivad    
29 dagen geleden door icnivad
4
Meld

@17 Precies, het begint weer.
Teller op 0. En weer opnieuw beginnen te tellen.
Als de zomer van 2021 begint is het seizoen weer voorbij.

19 xtremy    
29 dagen geleden door xtremy
12
Meld

@16 En nu de zomer voorbij is, komt de herfst weer. En dan beginnen de virussen ook weer.Dat gaat elk jaar zo. Dit jaar is daar niet anders in, uiteraard.

Dat gaat zeker ieder jaar zo .
Enkel vergeet je dat de gemiddelde oronapatiënt die op de IC verblijft 4 weken een bed bezet hield daar waar bij de gangbare griepvirussen gemiddeld dat 1 week is .
Tevens vergeet je dat die tijdens het griepseizoen opnamens gelijkmatig over het hele seizoen verdeeld zijn daar waar opnames op de IC's door dit virus razendsnel ging .
Ook vergeet je dat corona besmette mensen ( ook de jongere ) een lange nasleep kunnen hebben , dat vergeet je ook .
Dat weet je allemaal en waarom negeer je dat ?

20 Olivia    
29 dagen geleden door Olivia
1
Meld

@4 Waarom geef jij niet het goede voorbeeld in het bepalen wie er wel en niet dood mogen gaan?

21 Scholar008    
29 dagen geleden door Scholar008
2
Meld

@20 En dit jaar gaan ze de mensen minder lang op de IC bedden laten liggen. NOG minder reden voor paniek dus.
Bij griep jaren liggen het hele griepseizoen de ziekenhuizen vol. Overvol. Elk jaar weer. Dit jaar was niks anders.
Er zijn heel winig jongeren dit last hebben van dit virus. Voornamelijk 80'ers.
Uitzonderingen heb je altijd. Mar dit jaar is het virus vooral gevaarlijk voor ouderen. In 2016 bijvoorbeeld waren er juist heel veel jongeren die last hadden van het virus. Dát was dus écht een gevaarlijk virus.
Meer dan 2.000.000 mensen waren dat jaar ziek. Alleen al in Nederland.
In 2018 waren meer dan 10.000 doden door het virus van dat jaar (nu , met corona maar 6200)

Het virus is dus bij lange na niet het killer virus waar ze het in het begin over hadden.
Wen er nou maar aan.

22 xtremy    
29 dagen geleden door xtremy
15
Meld

@16 je lijkt trump wel man, je hebt echt overal verstand van en dat voor een toetsenbordridder, goed hoor. Nog een harde plasser gekregen van Jensen? zit weer met spanning te wachten op een linkje van je van die joetoeper en van ongehoordpuntnl natuurlijk, popi retoriek en gebabbel, ik kan er geen genoeg van krijgen. hallelujah

23 oculus amet    
29 dagen geleden door oculus amet
7
Meld

@22 jou gebabbel ? kan er niet aan wennen. hallelujah

24 oculus amet    
29 dagen geleden door oculus amet
7
Meld

@21 Wie heeft het nou weer over het mogen bepalen wie er dood mogen gaan.
Maar als ik dan toch een keus moet maken. Liever mensen van 80 dan jongeren die zelfmoord plegen uit wanhoop omdat ze in een lockdown zitten. Met die van 80 gaan weinig (geen) levensjaren verloren.

25 xtremy    
29 dagen geleden door xtremy
13
Meld

@24 jouw gebabbel, hoort bij jou en is bezittelijk. zit in je dna zogezegd

26 oculus amet    
29 dagen geleden door oculus amet
6
Meld

@25 babbel de babbel de babbel, al gescheten vandaag? babbel de babbel de babbel

27 oculus amet    
29 dagen geleden door oculus amet
7
Meld

@25 Lulkoek er waren zelfs minder suïcides.

29 Nurse Ratched    
29 dagen geleden door Nurse Ratched
3
Meld

@25 Jij als je meent dat je de zwakkeren in de samenleving niet hoort te beschermen. Dat zal namelijk het onherroepelijke gevolg zijn op het moment dat alle restricties worden opgeheven.

30 Scholar008    
29 dagen geleden door Scholar008
3
Meld

@22 “ In 2018 waren meer dan 10.000 doden door het virus van dat jaar (nu , met corona maar 6200) ”

Niet liegen. Je moet wel appels met appels vergelijken. En dat is dus oversterfte. Tussen week 5 en week 19 van dit jaar was de oversterfte ruim 10.000
https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland

32 Rare Rakker    
29 dagen geleden door Rare Rakker
1
Meld

@30 Zwakkeren beschermen doe je niet door iedereen, dus ook de niet-zwakkeren, op te sluiten met een lockdown.
Zwakkeren beschermen doe je niet door complete branches te sluiten en kapot te laten gaan.

33 xtremy    
29 dagen geleden door xtremy
13
Meld

@33 Oh dus jij kan zonder moeite alle besmettingen en contacten volgen?

34 Scholar008    
29 dagen geleden door Scholar008
2
Meld

@34 Dat is niet nodig. Wie het krijgt die krijgt het. De meesten hebben nergens last van. Die enkeling die er wel last van krijgt is over het algemeen rond de 80 en heeft ook andere ziektes waaraan hij/zij dood zal gaan.
Geen enkele reden voor een lockdown dus.
Totaal geen reden bedrijven te sluiten en kapot te laten gaan.

35 xtremy    
29 dagen geleden door xtremy
12
Meld

@35 "Wie het krijgt, die krijgt het." En laten we DAT nu proberen zoveel mogelijk te voorkomen, anders ben jij WEER aan het bepalen wie er dood mag gaan en daarom zeg ik WEER dat je het goede voorbeeld dient te geven.

Van aids heeft ook niemand tegenwoordig echt last, waarom ga je dat niet oplopen? Als jij vindt dat een potentieel dodelijke ziekte oplopen geen enkel probleem is!?

36 Scholar008    
29 dagen geleden door Scholar008
4
Meld

@35
[Wie het krijgt die krijgt het.]

Liever niet, dank u. Wel wil ik graag gewoon naar werk en winkels kunnen zonder dat idioten als jij met deze bizar asociale instelling mij nodeloos in gevaar brengen.
Juist dan stop je de economie dus trouwens, als je een dergelijke tweedeling wil forceren door net te doen of er niets aan de hand is. Want bijna de helft van de bevolking kan dan z'n woning niet meer uit.

38 -Koeievla-    
29 dagen geleden door -Koeievla-
2
Meld

@35 Voor alle duidelijkheid: als persoon 1 persoon 2 besmet, kan persoon 2, persoon 3, 4 en 5 besmetten. Het treintje stopt niet bij persoon 2 hè? Mocht dat NOG STEEDS NIET duidelijk zijn na al die tijd.

39 Scholar008    
29 dagen geleden door Scholar008
2
Meld

@18
Helemaal als na een paar dagen de stroom uitvalt, er geen water meer uit de kraan komt en het eten op raakt.

40 Snorrie    
29 dagen geleden door Snorrie
4
Meld

@18
ja hoor tuurlijk, je gelooft zeker in sprookjes. Nederland is geen eiland wat je hermetisch kan afsluiten van de rest van de wereld

Het virus gaat nooit meer weg, ook niet met een mogelijk vaccin.
Het enige virus wat succesvol is verdwenen is de pokken. Dat komt omdat de pokken een virus is wat uitsluitend een menselijke oorsprong heeft. Corona is zoönose dat betekent dus dat het van dier op mens overspringt en dus een oorsprong kent bij een dier

41 krek    
29 dagen geleden door krek
12
Meld

@16
Heb jij er verstand van?
NEE DUS, houd dan je waffel, klinkt zo onnozel!

42 marnadi    
29 dagen geleden door marnadi
7
Meld

@42 Ik ben het vrijwel nooit met @16 eens, maar een beetje dimmen kan geen kwaad.

43 Criticaster    
29 dagen geleden door Criticaster
5
Meld

@43 Ik ben toch niet de enige. +++

44 Cody    
29 dagen geleden door Cody
7
Meld

Na 'n paar maanden ben ik dat domme gelul van die extremy zo vreselijk spuugzat!
Hij heeft er geen verstand van toch?
Dan moet extremy ook dimmen!!!!!!!!!!!!!!!!!

45 marnadi    
29 dagen geleden door marnadi
6
Meld

@45
is voor @43

46 marnadi    
29 dagen geleden door marnadi
3
Meld

Zijn allemaal lid van BLM en hebben sikkelcelanemie dus geen corona.

47 Uitede aka Espede    
29 dagen geleden door Uitede aka Espede
6
Meld

@15 Probeer het zelf eens met 10, uurtje laten zitten zijn we dat sLinkse gelul ook kwijt.

48 Uitede aka Espede    
29 dagen geleden door Uitede aka Espede
9
Meld

* Verwijderd door de redactie *

49 -Koeievla-    
29 dagen geleden door -Koeievla-

@49
U heeft helemaal gelijk, maar negeren is wel heel lastig.

50 marnadi    
29 dagen geleden door marnadi
6
Meld

@49 @50 Mee eens. Maar ook andere geluiden moeten aan bod kunnen komen (hoewel die geluiden wel vaak van 1 persoon komen).

51 Criticaster    
29 dagen geleden door Criticaster
6
Meld

@45

dan ga je toch move? Of ben je van de meningen en gedachtenpolitie?
ik ben dat dictatoriale geleuter van een clubje overheidsdienaren ook zat. Als iedereen met een andere mening van NK zijn muil mot houden wordt het hier volkomen stil.

52 krek    
29 dagen geleden door krek
10
Meld

@48 Ja, dat linkse gelul is te moeilijk voor je hè? Dat rechtse egoïstische gekanker is veel makkelijker.

53 Mac Benac    
29 dagen geleden door Mac Benac
4
Meld

@!53 Lekker hé minnen verzamelen.

54 Uitede aka Espede    
29 dagen geleden door Uitede aka Espede
6
Meld
55 zeikenderechter    
29 dagen geleden door zeikenderechter
0
Meld

Goed zo help de hele economie aan gort prima krijgt iedereen wat die wil, armoede.

56 Rattocasi    
29 dagen geleden door Rattocasi
10
Meld

@56
Onmenselijk ben jij!

57 marnadi    
28 dagen geleden door marnadi
1
Meld

Er zal een actieve 2-deling moeten komen in de maatschappij, waarbij ouderen en kwetsbare jongeren strikt gescheiden worden van de rest van de samenleving. Geen gemakkelijke opgave. Misschien wel moeilijker dan een lockdown.

58 samcash    
28 dagen geleden door samcash
14
Meld

Als de schultenbrau maar rijkelijk aangevuld word en de pirato chips , anders kan nieuwskoerier niet meer voortbestaan

59 MarcusCole    
28 dagen geleden door MarcusCole
1
Meld

@9 Ja met carnaval, weet je nog?

60 samcash    
28 dagen geleden door samcash
13
Meld

@60 Dat is hij spontaan vergeten question

61 lisaaatjuh    
28 dagen geleden door lisaaatjuh
2
Meld

@60

ja knuppel carnaval wordt in veel gebieden binnen gevierd.

62 krek    
28 dagen geleden door krek
9
Meld

@60 Carnaval in Noord Brabant wordt in de kroegen (binnen dus) gevierd. In Limburg meer op straat, daarom was daar ook geen uitbraak na carnaval.

63 xtremy    
28 dagen geleden door xtremy
8
Meld

@62 knuppel carnaval ken ik niet. Is dat iets nieuws?

64 samcash    
27 dagen geleden door samcash
11
Meld

@63 Hoe weet jij dat? Was je erbij?
Volgens mij is de uitbraak in Brabant veroorzaakt door één persoon die met griepverschijnselen uit Italië kwam.
Volgens mijn gegevens waren in Limburg de meeste carnavalsfeesten afgeblazen. Zou dat kunnen verklaren waarom daar in eerste instantie geen uitbraken waren?

65 samcash    
27 dagen geleden door samcash
11
Meld

@63 Aangezien ik in Zuid-Limburg woon, carnaval wordt hier ook gevierd in de kroegen, en optochten heb je ook in Brabant.

66 lisaaatjuh    
27 dagen geleden door lisaaatjuh
1
Meld

@65 Die man uit Italië was de eerste officiële, maar zéker niet de eerste in Nederland.
En hoe ik weet hoe ze carnaval vieren ?
Algemene kennis, jongen.

67 xtremy    
27 dagen geleden door xtremy
6
Meld

@65 Carnaval ging gewoon door hoor, volgend jaar is er wel veel afgelast, prins verkiezingen zijn op veel plaatsen afgelast en ook het feest 11-11 , Ook veel optochten gaan niet door.

68 lisaaatjuh    
27 dagen geleden door lisaaatjuh
1
Meld

@68 volgens mij waren de optochten in Limburg beduidend minder. Van de rest kan ik niets zeggen.
https://www.1limburg.nl/opluchting-maastricht-grote-optocht-gaat-door

69 samcash    
27 dagen geleden door samcash
11
Meld

@69 Dat kwam door de harde wind die in aantocht was question niet Corona.

70 lisaaatjuh    
27 dagen geleden door lisaaatjuh
1
Meld

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.
Trending vandaag
Onbekenden hangen Brussel vol Mohammedcartoon...
Onbekenden hebben afgelopen woensdag tientall...

4 uur geleden door Moskowfiets

Geert Wilders (PVV) viert triest jubileum, de...
“Deze week is het precies 16 jaar geleden dat...

1 dag geleden door Racism monitor 2020

Schandaal rond de Biden's groeit met de...
Uit verklaringen en materiaal van voormalig z...

1 dag geleden door Proemevla

Drukte in Efteling ondanks record nieuwe coro...
In pretpark de Efteling is het vrijdag flink...

21 uur geleden door Schildpad

Stem PVV op 17 maart 2021
- einde islamisering NL - einde NL in de EU...

1 dag geleden door Inter


ADVERTENTIE


Laatste reacties
Scrow
Vrouw blijkt verantwoordelijk voor dumpen hon...
En een verbod op het ooit nog houden van dier...

1 minuut geleden door Scrow

SergioLeone
Waarom de reguliere ziekenhuiszorg wordt afge...
En pinokkio wacht nog steeds op zijn "grote h...

1 minuut geleden door SergioLeone

Pluten1
Onbekenden hangen Brussel vol Mohammedcartoon...
@188 Rebo je geeft het goed aan vanaf de jare...

2 minuten geleden door Pluten1

SergioLeone
Coronamaatregelen, verkiezingen en klassenjus...
Van pinokkio zijn we het gewend dat hij alles...

3 minuten geleden door SergioLeone

Schildpad
OT 111...
Nog maar een half uur!...

3 minuten geleden door Schildpad

Binnenland      Buitenland      Politiek      Economie      Internet      Technologie      Sport      Showbizz      Wetenschap      Gezondheid      Lifestyle      Cultuur      Media      Film      Games      Verkeer      Overig