@3126Fijn dat je er weer bent na zo'n moeilijke tijd en dat het goed met je gaat.🤗speciaal voor jou, de grootste artiesten bij elkaar:...
Da's toch geen Schot, zou Derksen zeggen. . . . ...
@5 Het Sprookjesbos is natuurlijk niet echt een maatstaf Vageali6888. ') ...
@7 Het is niet mijn stijl, maar waar staat dat je niet op de man mag spelen? Het is toch de persoon achter een mening die idioot is....
The Kinks - All day and all of the nighthttps://music.youtube.com/watch?v=F4DV-5d6a5g&si=OKIuwd4UmTvPROpA...
Daarom is het hier een chaos.En de burgers zijn daar de dupe van , op alle mogelijke manieren....
The Turtles - Happy together https://music.youtube.com/watch?v=uzAWDG3ZieM&si=p3Cu2DFrYrVBvwe6...
Harry Belafonte - Island In The Sunhttps://www.youtube.com/watch?v=DjPNDFr_ZpE...
Laag opgeleiden en vaak allochtonen die hun kinderen niet laten vaccineren. Maar ook quasi intelligente HBO-ouders die het wel beter denken te w...
@3121 Hey hoi.Dank je, ja ik ben er weer hoor 😊...
Gisteren heb ik battery day gevolgd waar de $ 25.000 auto aangekondigd werd. Voor mij was het belangrijkste nieuws dat Tesla het gehele proces van mijnbouw tot batterij onder de loep heeft genomen en dat hele proces gaat optimaliseren. Dat leidt tot de volgende hoogtepunten:
* de mijnbouw gaat naar 0% vervuiling en al de gebruikte stoffen worden 100$ recycled;
* er is volgens Tesla meer dan genoeg Lithium in Nevada alleen om 100% van het transport te elektrificeren;
* Ze hebben Maxwell's droge elektrode methode geschikt gemaakt voor massaproductie waardoor het benodigd fabrieksoppervlak en energie significant afneemt;
* Ze bouwen hun eigen machines om batterijen te maken;
* 1 productlijn heeft straks 20 GWh aan output per jaar;
* door het toepassen van het gepatenteerde "tabless" ontwerp op de batterijen neemt de interne weerstand af en kunnen ze de batterijen vergroten tot 46x80mm;
* Het formaat van een afgebouwde Gigafactory 1 is straks voldoende om 1 TWh = 1000 GWh aan batterijen te produceren;
* Batterijen worden straks geïntegreerd in in een zoveel mogelijk uit gegoten aluminium onderstel (diecast met een door Tesla ontworpen aluminum legering) en dragen bij aan de structurele integriteit van de auto waardoor het gewicht verder daalt;
* Tesla gaat 3 verschillende soorten batterijen maken op basis van ijzer, lithium mangaan en lithium met allen een verschillende energiedensiteit. Voor vrachtwagens wordt lithium toegepast, voor auto's gaat men meer ijzer toepassen zoals in China model 3 ook gaat gebeuren, alsmede in de storage producten;
* Cobalt wordt niet meer gebruikt;
* In 2030 wil Tesla 10 TWh aan batterijen per jaar produceren;
* In 2030 wil Tesla 20 miljoen auto's per jaar produceren;
* grondstoffen uit gerecyclede batterijen zijn onderdeel van de nieuwe productieketen waarbij het goedkoper is om grondstoffen uit oude batterijen te halen dan via mijnbouw.
De nieuwe Tesla batterij wordt daardoor schoon, vereisen minder energie op te maken, kosten 56% minder, hebben 54% hogere energiedichtheid waarbij de magische 400 Wh/kg die als grens gehanteerd wordt voor luchtvaart gehaald gaat worden. De kosten van batterijfabrieken nemen af met 69%/GWh.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.