Sinds 1999 zit de navo dus al in Oekraine....
De navo heeft gewoon een kantoor in Kiev van waaruit zecde activiteiten coördineren. https://www.nato.int/structur/nmlo/nmlo_kyiv.htmBron, ...
@3 "lijkt er wel op dat ie niet-blanke handen heeft" Klopt ja, dat had ik ook gezien. Vandaar mijn 'rood vlees enz'. ') O...
@10 Heb je die rellen gezien op de universiteiten in engeland en usa? En weet je wie niet naar die universiteiten mochten? Moet ik je dat nog ex...
@1 Sarcoff,Volgens mij zijn mazelen en kinkhoest door het minder vaccineren daartegen in opkomst. Niet door vaccinatie (met name van volwass...
@87 Gelukkig heb ik wel wat eelt op mijn ziel.Maar het zijn indd vooral van die SJW figuren die dit online en in mijn geval vooral op NK zegge...
@1 lijkt er wel op dat ie niet-blanke handen heeft... het zal wel niet aan de persoon zelf liggen dat hij klappen uitdeelt, maar dat hij zich ge...
@2 Bop,Volgens mij is het heel goed mogelijk om ook zonder ad hominem uw punt naar voren te brengen....
Ja maar de wetenschap.......
@16De eerste prikken heb ik wel gehad omdat er toen nog op gehamerd werd dat dat moest anders.... De laatste prikrondes heb ik dan ook overges...
Tsja, allemaal thuis blijven. Moet je ergens heen, pak je de fiets. Moet je verder weg, dan maar met de boot. Maar dan niet zeuren dat die zoveel uitstoot heeft. Maw zolang er geen alternatieven zijn kun je wel klagen, maar verandert er niets. Vaak zijn de groep klagers in mijn beleving ook nog eens degenen die het meest gebruik maken van vliegverkeer. Onze buurvrouw klaagt altijd, maar kan wel 'lekker goedkoop' twee keer per jaar naar Turkije, en liefst nog een derde keer ergens anders 'lekker goedkoop' op vakantie...
@1
KLM vervoert voor 70% transferpassagiers. Dat levert NL niets op. Dat doet KLM voornamelijk naar steden binnen Europa. Gelukkig dalen de prijzen van treintickets en komen er steeds meer routes bij.
Het aantal vliegbewegingen op louter Schiphol is de laatste 30 jaar desondanks verdubbeld.
Het RIVM telde in 2006 meer dan 1 miljoen mensen die overlast ondervinden, waarvan 130.000 ernstige (wat bijvoorbeeld inhoudt dat ze 15 keer per nacht wakker worden door vliegtuigherrie). De Polderbaan moest dat terugdringen, dat beloofde Schultz van Haegen die moest erkennen dat het tegenovergestelde gebeurde.
Recenter zijn de zorgen die geluidsoverlast veroorzaakt voor de volksgezondheid.
https://www.rivm.nl/geluid
Maar buiten dat is het uitermate vervelend dat onze overheid aangaande luchtvaart keer op keer op keer op keer betrapt wordt op malversaties: niet kloppende berekeningen, voorspellingen die willens en wetens worden gemanipuleerd, eenvoudigweg verkeerde gegevens in voorlichting, vertroebeling van informatie, falsificatie van vergunningen of ze zelfs niet hebben en wat dies meer zij.
Hoog tijd dat daar verandering in komt, zeker gezien de malaise die corona met zich meebrengt voor de sector. Helaas hebben we van doen met Cora van N. die slechts 1 doel heeft: groeigroeigroei van de luchtvaartsector ook al rekent het SEO haar klip en klaar voor dat het de BV NL slechts geld kóst.
En dat jouw buurvrouw 2 x per jaar naar Turkije kan komt vanwege de exorbitante subsidies die naar de sector stromen. Je buuf kan nu voor €5,- naar Dublin en voor €5,- weer terug. Letterlijk. En ja, dat kost Ryan Air geld. Maar als RA dat niet doet krijgen ze minder stoelen toebedeeld in de toekomst.
Het vliegverkeer kent een gestage groei van maar liefst 5 procent. Minder vliegverkeer? Vergeet het, bij 5% groei verdubbelt het zich iedere 15 jaar: 2x over 15 jaar, 4x over 30 jaar, 8x over 45 jaar.
Voor lange afstanden is er geen alternatief.
@2 Zolang onze economie afhankelijk is van fysieke groei is die groei een vereiste om te kunnen blijven bestaan.
@4
Yep.
En we weten dat die groei eindig is, linksom of rechtsom. Dus zullen we adagio van groeigroeigroei een keertje moeten gaan loslaten en de economie onafhankelijk moeten maken van groei.
Te beginnen met het stopzetten van die enorme sloten aan subsidie richting luchtvaartsector bijvoorbeeld.
@5 Heb nog nooit gevlogen, maar inderdaad wel al sloten betaald om een ander te laten vliegen. Zou zo moeten zijn dat de vlieger zelf zijn zooi betaald, en dat mag van mij heel veel zijn.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.