U blokkeert onze banners :(

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd. Dit vinden wij jammer, want Nieuwskoerier.nl is mede dankzij onze advertenties gratis toegankelijk. Help ons door Nieuwskoerier.nl te whitelisten

Gezondheid
  • 6
Hij reageert daarmee op de brandbrief en petitie die is opgesteld door 81 artsen die hun vraagtekens zetten bij de huidige coronamaatregelen van de overheid. ...

ongeveer 1 maand geleden door Wilmama

REAGEER MET EEN EMOJI
10
1
1
10

Vuist diep in het verdienmodel vaccinaties?

1 dloops    
ongeveer 1 maand geleden door dloops
11
Meld

Denk aan de rijen lege doodskisten Brazilië
Denk aan de lege ziekenhuizen hier in Duitsland Brazilië Amerika enz enz enz
De getallen zijn vaak op niets gebaseerd.

2 dloops    
ongeveer 1 maand geleden door dloops
13
Meld

Geen paniek hierbij de verklaring voor zijn gedrag:
Nico Terpstra is voorzitter van de Vereniging tegen de Kwakzalverij (VtdK).
https://www.kwakzalverij.nl/over-ons/het-bestuur/

4 opabert    
ongeveer 1 maand geleden door opabert
11
Meld

@4
*)Zijn petitie -als huisarts gestart- is in korte tijd al 264 keer ondertekend en daar gaat het om en over bij het geven van dit broodnodige tegengas:

*)(**) In het licht van meerdere oproepen uit allerlei hoeken van de maatschappij tot het loslaten van de maatregelen die de Nederlandse regering, op gezag van de op wetenschappelijke principes gebaseerde adviezen van het Outbreak Management Team (OMT), moet nemen, willen onderstaande artsen hun steun en respect voor de aanpak en de buitengewoon goede resultaten die daardoor zijn geboekt, publiekelijk onderstrepen.

We begrijpen heel goed dat er veel discussie is over de maatregelen. Wij zijn evenwel van mening dat de overheid niet moet overgaan naar een strategie die elders (VS, Brazilië) tot onvoorstelbare drama’s heeft geleid en nog gaat leiden. Het is in dit soort zware tijden belangrijk achter de wetenschappelijke aanpak te staan maar ons tevens te realiseren dat er heel veel is dat we niet zeker weten.

Door het ondertekenen spreken wij als artsen onze steun aan het gevoerde beleid en aan de wetenschappelijke benadering van het OMT uit, zonder blind te zijn voor het leed dat hierdoor onvermijdelijk aan substantiële delen van onze maatschappij wordt aangedaan. Dit leed en de economische schade stemmen ons verdrietig, maar het is in deze zware tijden volgens ons toch beter zich te verenigen achter onze wetenschappelijke instituten.

Het is belangrijk van deze crisis te leren, maar laten we dat wel doen met respect voor de mensen die op basis van weinig informatie heel ingrijpende besluiten hebben moeten nemen.(**)

5 Wilmama    
ongeveer 1 maand geleden door Wilmama
7
Meld

Dit is de brandbrief van de 81 artsen.
https://opendebat.info/brandbrief/

6 welofniet    
ongeveer 1 maand geleden door welofniet
3
Meld

@1
ts is overheids/ rivm trol

ot. het woord waar ik laatst niet opkwam is gaslighting
https://en.wikipedia.org/wiki/Gaslighting

7 120db    
ongeveer 1 maand geleden door 120db
10
Meld

@7
Mooi
Dit bedoelde Trump ook met wachten.
Zo worden de lijsten met namen geformeerd die mede schuldig zijn en maakt het spoor van betalingen duidelijk en zichtbaar.

8 dloops    
ongeveer 1 maand geleden door dloops
10
Meld

@8
heb je een link?

9 120db    
ongeveer 1 maand geleden door 120db
7
Meld
10 dloops    
ongeveer 1 maand geleden door dloops
7
Meld

@10
dank

11 120db    
ongeveer 1 maand geleden door 120db
4
Meld

Nu is ook duidelijk dat elke beweging of actie die tegen de corona regels wil demonstreren op voorhand verboden wordt steeds met de mededeling dat het een gevaar voor de volksgezondheid op zou kunnen leveren (ook zal zouden zij zich aan de 1,5 meter afstand houden) dat roept toch vragen op, want elke BLM demonstratie is totaal geen probleem wie de reden hiervan kan uitleggen ik zou zeggen kom er maar in.

12 welofniet    
ongeveer 1 maand geleden door welofniet
9
Meld

@11
Ik heb het getypt dus gewoon even in YouTube opzoeken

13 dloops    
ongeveer 1 maand geleden door dloops
6
Meld

@13
ik heb het al.

14 120db    
ongeveer 1 maand geleden door 120db
6
Meld

@14
Santa surfing
Zij is ook erg goed 1 keer per werkdag meestal

15 dloops    
ongeveer 1 maand geleden door dloops
7
Meld

@15
he Cocoa Beach daar ken ik iemand question

16 120db    
ongeveer 1 maand geleden door 120db
7
Meld

@16
Ze hééft een héle mooie en ontvoerende stem die een man aanstaat ????

17 dloops    
ongeveer 1 maand geleden door dloops
7
Meld

@17
wie?
ik val niet op vrouwen question

18 120db    
ongeveer 1 maand geleden door 120db
6
Meld

@18
God dank.
Zonder gekheid ze heeft een aangename frisse stem.

19 dloops    
ongeveer 1 maand geleden door dloops
7
Meld

Een mooi initiatief van Nico Terpstra.

20 kwatta    
ongeveer 1 maand geleden door kwatta
4
Meld

@19
ik ga het wel horen maar niet vandaag.

21 120db    
ongeveer 1 maand geleden door 120db
6
Meld

@20
Dit draadje maakt alvast duidelijk waarom Terpstra het initiatief nam:
https://twitter.com/pjvanerp/status/1278597943960973313

22 Wilmama    
ongeveer 1 maand geleden door Wilmama
2
Meld

@22
In Marokko werd het al duidelijk dat HCQ met zink meer dan goed werkte, en werkt.
Precies zoals ze JUIST niet mogen onderzoeken hier.
Aan het begin als patiënt klachten heeft.
HCQ werkt dan als de motor voor zink.

23 dloops    
ongeveer 1 maand geleden door dloops
6
Meld

@2

In die rijen 'lege' doodskisten in brazilië lagen dan toch 2 tantes van mijn vrouw die aan corona zijn overleden.

24 carpenter    
ongeveer 1 maand geleden door carpenter
4
Meld

@23

Maar wat doet trump dan met de HCQ die hij ingekocht heeft?
Hij hoeft er alleen maar even een paar gemalen dakgoten bij te mengen en de crisis is bezworen.
De werkelijkheid is dat niemand het meer over HCQ heeft omdat niemand de werking er van heeft kunnen aantonen.

25 carpenter    
ongeveer 1 maand geleden door carpenter
2
Meld

"naar mijn mening afkomstig een groep die grotendeels bestaat uit niet-regulier werkende artsen en ondersteund door in mijn ogen vreemde clubs."

Dat klinkt als zwartmakerij. Door welke club wordt Terpstra ondersteund?

26 de gezonde roker    
ongeveer 1 maand geleden door de gezonde roker
6
Meld

@25 Daar gaat het CDC over. Niet Trump.

27 de gezonde roker    
ongeveer 1 maand geleden door de gezonde roker
4
Meld

@27
Laat hem maar het zijn stuiptrekkingen uit de oude media
De oude media boet razendsnel in aan aandacht en NOS is een burger vijandige EU staats zender.
Die geen enkele waarde verdiend

28 dloops    
ongeveer 1 maand geleden door dloops
7
Meld

@26
Zo te zien, ben jij er helemaal klaar voor: https://joop.bnnvara.nl/cartoons/de-dansleraar-en-zijn-viruswaanzin

De website van opendebat.info en die van viruswaanzin.nl zijn door hetzelfde webbedrijfje gebouwd. Op initiatief van Viruswaanzin zo lijkt het: https://twitter.com/gertvdijk/status/1278385327971995650

29 Wilmama    
ongeveer 1 maand geleden door Wilmama
2
Meld

@26
Tussenstand: 'Er zijn 335 handtekeningen voor deze petitie.'
Huisarts Nico Terpstra wordt dus door velen ondersteund en de teller loopt nog.

30 Wilmama    
ongeveer 1 maand geleden door Wilmama
3
Meld

Vraagt hij het ook even aan de psychologen?

31 Rattocasi    
ongeveer 1 maand geleden door Rattocasi
5
Meld

@4 hangt dus aan het infuus van de farmacie.

32 Rattocasi    
ongeveer 1 maand geleden door Rattocasi
5
Meld

@32
Zowel Terpstra als de Vereniging tegen de Kwakzalverij krijgen geen cent van de farmacie, dus je kunt jouw lasterlijke klep gevoeglijk dichthouden.

33 RichardR    
ongeveer 1 maand geleden door RichardR
1
Meld

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/keiharde-kritiek-op-corona-aanpak-ze-hebben-alleen-doden-en-ic-bedden-geteld-alsof-dat-het-enige-is-dat-er-toe-doet~a8de9ac0/?fbclid=IwAR0jEHiqlGP7FxvCLoJ3QZ4OeDGTZCJWEe1M3rUjm30rWVmhDppC0rxCA8k&referrer=https:m/

Hoogleraar ouderengeneeskunde Marcel Olde Rikkert:

Niet gekeken is naar het effect van het coronavirus op ouderen. Te veel is het land geleid door een soort militair commando van ministers, ic-artsen en virologen die te weinig oog hadden voor andere belangen. En het getuigt van een ‘ongekend weinig realisme’ als je werkelijk denkt dat er binnen afzienbare tijd een vaccin tegen corona is dat iedereen afdoende beschermt.

Marcel Olde Rikkert heeft naar buiten toe lang zijn mond gehouden. ,,Maar’’, stelt de hoogleraar ouderengeneeskunde aan de Radboud Universiteit Nijmegen, ,,er is geen enkele reden om nog de paniekurgentie te blijven hanteren, geen enkele reden om het verhaal ‘we zijn in crisis’ te blijven voeden. Er is nu gelegenheid van elkaar te leren.’’

34 Rattocasi    
ongeveer 1 maand geleden door Rattocasi
5
Meld

@34
Het artikel is van 24 mei en heeft weinig te maken met bovenstaande petitie. Marcel Olde Rikkert wilde daarmee bijdragen aan de dialoog en is dus absoluut geen voorstander van polariseren. Voor zover ik weet geen dikke maatjes met o.a de 'alternatieve' artsen, homeopaten, integralen, antroposofen en wat dies meer zij, die meenden -onder valse voorwendselen ook nog- met een brandbrief te moeten komen.

35 Wilmama    
ongeveer 1 maand geleden door Wilmama
3
Meld

@35 moet je nagaan in mei had iemand al door dat al die maatregelen niet klopten en meer schade aan richtte dan had gemoeten een hoogleraar er zijn ook meerdere psychologen mee eens.

En deze VtdK arts is niet verbonden aan een sekte van tegen kwak en dat mag dan wel wat mensen leven kosten toch buiten de corona om, wat niet mee kletst met VtdK is tegen VtdK toh?

36 Rattocasi    
ongeveer 1 maand geleden door Rattocasi
6
Meld

Hé, is Wilmama weer beter? question

37 Mac Benac    
ongeveer 1 maand geleden door Mac Benac
7
Meld

Is het niet zinniger dat menner Terpstra gewoon weer gaat doen waar hij voor betaald wordt? Zijn cliënten behandelen. I.p.v. met dit soort flauwekul bezig te zijn. Had hij een ander vak moeten kiezen.

38 Mac Benac    
ongeveer 1 maand geleden door Mac Benac
5
Meld

@37
Ze is véél beter dan jij.
Doe ik even mee met jouw 'oneliner' gedoe.

39 kwatta    
ongeveer 1 maand geleden door kwatta
1
Meld

@36
Een en ander heeft wéér weinig tot niets te maken met bovenstaande petitie. De kern daarvan gaat aan jou voorbij. Het zij zo.

40 Wilmama    
ongeveer 1 maand geleden door Wilmama
1
Meld

https://viruswaanzin.nl/geen-onderdeel-van-een-categorie/waarom-covid-19-niet-thuis-hoort-in-de-eredivisie-van-enge-ziektes/

Tot 2009 was een pandemie een uitbraak van een dodelijke ziekte met zeer veel slachtoffers. In april 2009 is de definitie om onduidelijke redenen door de WHO aangepast. De belangrijkste criteria, namelijk dodelijk en zeer veel slachtoffers, zijn daarmee komen te vervallen.

Enkele maanden later werd de Mexicaanse griep de eerste “pandemie” onder de nieuwe definitie. Er stierven in Nederland 60 mensen terwijl de rekening voor de belastingbetaler 340 miljoen bedroeg. In Kamervragen is de minister om opheldering gevraagd over de gewijzigde definitie. De minister erkende dat dit tot misverstanden kan leiden en kondigde een onderzoek aan. Er is niets meer vernomen van de minister zodat het theoretisch nog steeds mogelijk is om een verkoudheid tot pandemie uit te roepen. Een term die de mensen angst aanjaagt.

41 Rattocasi    
ongeveer 1 maand geleden door Rattocasi
8
Meld

@39 A ha, dus kwatta valt ook onder het IP-adres van Wilmama. Interessant.

42 Mac Benac    
ongeveer 1 maand geleden door Mac Benac
9
Meld

@30 De brandbrief was eergisteren 5.878 keer ondertekend dus die 335 stelt niets voor. De brandbrief komt met een bronnenlijst: https://opendebat.info/bronnenlijst/).

Nico roept onzin: "die elders (VS, Brazilië) tot onvoorstelbare drama’s heeft geleid"

Als Nico zich een beetje had ingelezen dan wist hij dat het aantal doden per miljoen inwoners in Brazilië (297) onder dat van Nederland (357) ligt. De VS is iets hoger (399). Dit soort ongefundeerde bangmakerij is typerend voor het Nederlandse beleid.

43 de gezonde roker    
ongeveer 1 maand geleden door de gezonde roker
6
Meld

@43
Het gaat bij de petitie van Terpstra in de kern om het aantal reguliere artsen dat een tegengeluid laat horen. Controleerbaar met onder meer een geldig BIG-nummer.
(Er is namelijk al proefondervindelijk vastgesteld dat bij de brandbrief zelfs door leken ondertekend werd als arts, dus zwaar gesjoemel daar)

Wat de bronnenlijst betreft is met name nummer 8 opvallend. De dagvaarding van Viruswaanzin is alvast geen serieuze bron, maar een regelrechte aanfluiting.

[Nico roept onzin: "die elders (VS, Brazilië) tot onvoorstelbare drama’s heeft geleid"]
In de juiste context staat er in het betreffende citaat het volgende:

(**) We begrijpen heel goed dat er veel discussie is over de maatregelen. Wij zijn evenwel van mening dat de overheid niet moet overgaan naar een strategie die elders (VS, Brazilië) tot onvoorstelbare drama’s heeft geleid en nog gaat leiden. Het is in dit soort zware tijden belangrijk achter de wetenschappelijke aanpak te staan maar ons tevens te realiseren dat er heel veel is dat we niet zeker weten.(**)

(Het (blijven) benadrukken van het aantal sterfgevallen, vind ik bij deze pandemie sowieso een regelrechte gotspe.)

Nico Terpstra eindigt met:
(**) Het is belangrijk van deze crisis te leren, maar laten we dat wel doen met respect voor de mensen die op basis van weinig informatie heel ingrijpende besluiten hebben moeten nemen.(**)


44 Wilmama    
ongeveer 1 maand geleden door Wilmama
1
Meld

@43
Berichtgeving van vandaag onder de koptekst: 'Aantal coronabesmettingen Brazilië en VS blijft hard stijgen':
(**) Brazilië telt nu meer dan 1,5 miljoen bevestigde coronagevallen. Het afgelopen etmaal zijn ruim 42.000 nieuwe besmettingen vastgesteld. Ook werden 1.290 nieuwe doden geteld, waarmee het totaal aantal mensen dat is overleden aan de gevolgen van het coronavirus is gestegen tot 63.174. Brazilië heeft daarmee na de VS in absolute aantallen de meeste coronabesmettingen en -doden.(**)

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/07/04/coronablog-4-juli-a4004993

45 Wilmama    
ongeveer 1 maand geleden door Wilmama
1
Meld

@45

Met alle respect maar wij in NL hebben geen moer te maken met Brazilie en de VS. Totaal andere samenleving waar velen zich het helemaal niet kunnen permitteren om thuis te blijven want thuis blijven betekent geen geld, bovendien zijn de woon/leefomstandigheden in de sloppenwijken van Brazilie totaal niet te vergelijken met NL
Dus dat het virus daar meer zou woeden is niet meer dan logisch en dat houdt niet in dat in NL de maatregelen niet ter discussie mogen komen te staan

46 krek    
ongeveer 1 maand geleden door krek
5
Meld

@46
Denk je echt dat hier iets anders gebeurt dan in de VS: Acuut meer besmettingen als we maatregelen laten varen? Of te vroeg laten varen?

Het virus werkt niet anders in een ander land, de medische waarheid is overal gelijk.
De VS is een prima voorbeeld voor wat hier gebeurt als je maatregelen loslaat. De economische redenen waarom men daar niet thuis kan blijven veranderen er niets aan.

Wel is het zaak om superkritisch te kijken naar wat zinnig is en niet zinnig om te doen, daar is nu veel meer zicht op dan in maart.

Persoonlijk zou ik inzetten op ieders ECHTE medewerking bij het goed omgaan met klachten. Omdat ik denk dat er heel weinig extra zaken nodig zijn (mondkapjes in winkels bijv) om de Rt onder de 1.0 te houden. Ik denk dat dat kan met vrijwel alles mogelijk en open, behalve als je klachten hebt.

Als maar de helft meedoet faalt dat plan en daar zit hem de kneep, als men mensen de onzinnigheid van maatregelen aanpraat kun je de medewerking vergeten.
En ik denk dat we daar staan, helaas.

Dus zal het met meer verplichting gepaard gaan als het virus de kop opsteekt ( en ik verwacht dat eind van de herfst ) met dank aan de dwarsliggers.

47 Gekste Henkie    
ongeveer 1 maand geleden door Gekste Henkie
2
Meld

@46
Voor alle duidelijkheid. Ik reageerde op @43 met:
[Nico roept onzin: "die elders (VS, Brazilië) tot onvoorstelbare drama’s heeft geleid"

Als Nico zich een beetje had ingelezen dan wist hij dat het aantal doden per miljoen inwoners in Brazilië (297) onder dat van Nederland (357) ligt. De VS is iets hoger (399). Dit soort ongefundeerde bangmakerij is typerend voor het Nederlandse beleid.]

Er mag in Nederland discussie zijn, maar niet op basis van een ongefundeerde, dubieuze brandbrief waarmee gepretendeerd werd dat deze door alle artsen ondersteund wordt en dat is niet zo.

48 Wilmama    
ongeveer 1 maand geleden door Wilmama
1
Meld

@48

Dat weet ik. Maar het is natuurlijk niet zo dat de maatregelen hier niet ter discussie mogen worden gesteld. Ik ben zelf ook van mening dat de maatregelen in de buitenlucht nogal overdreven zijn gezien de uitblijvende explosies na alle drukte buiten en de diverse wetenschappelijke rapporten uit het buitenland die daar ook op wijzen.
En als er mensen zijn die een brandbrief mogen schrijven om de maatregelen te stoppen mag dat andersom ook

@47

Er komt geen verplichting. Ja ik weet dat jij dat graag ziet maar dat gaat hier niet gebeuren. Ik weet dat jij voor sterke inperking bent van basisrechten van Nlers omdat jij bang bent voor het virus
Bovendien moeten we eerst maar eens even afwachten wat er hier gaat gebeuren van de herfst. Als we jou en je gelijkgestemden moesten geloven hadden we nu door de drukte buiten alweer in een explosie van Covid gezeten. Niets is minder waar. Er is niets gebeurd,
Je bent een doemdenker

49 krek    
ongeveer 1 maand geleden door krek
5
Meld

@47 niet als het virus de kop opsteekt. Maar als ze het zo laten overkomen in de media.

50 solidsteel    
ongeveer 1 maand geleden door solidsteel
5
Meld

@49
[En als er mensen zijn die een brandbrief mogen schrijven om de maatregelen te stoppen mag dat andersom ook]

Maar de brandbrief liever niet serieus nemen als er duidelijk sprake is van false balance/valse balans. De brandbrief refereert bijvoorbeeld aan de dagvaarding van Viruswaanzin. Zie @44

Dit recente draadje uit België toont óók het gebrek aan niveau van Viruswaanzin aan:
"Eis tot opheffing coronamaatregelen onontvankelijk verklaard", aldus De Standaard.

De volgende zin is goud waard: ‘Intellectuele armoede argumentatie verbijsterend’

https://twitter.com/FrankBLM/status/1279153744706502656

51 Wilmama    
ongeveer 1 maand geleden door Wilmama
1
Meld

@51 dus de brandbrief moeten wij niet serieus nemen de 500.000 handtekeningen tegen de noodwet ook niet, maar deze artsen die een eed afgelegd hebben voor het welzijn van mensen te beschermen moeten wij zeer serieus nemen, alleen een probleempje deze artsen die een eed afgelegd hebben gaan niet voor de psychische van het menselijk welzijn, eerst die schade afwachten, praten wij later verder met deze artsen over hun eed. Want de schade buiten de corona om zowel geestelijk als lichamelijk is immens groot.

52 Rattocasi    
ongeveer 1 maand geleden door Rattocasi
5
Meld

@52
Tussenstand petitie 'Nederlandse artsen steunen wetenschappelijke aanpak van Covid-19-pandemie': 383 maal ondertekend, waaronder meerdere deskundigen uit de psychiatrie.
Allen geen boodschap aan o.a. de gish-galloperende complotdenker Willem Engel dus.

( De volledige tekst van deze petitie staat in @5 )

53 Wilmama    
ongeveer 1 maand geleden door Wilmama
1
Meld

@48 Die brandbrief is gefundeerd met bronnen waar jij alleen viruswaanzin uitpikt. Typisch framen.

Jij wilt die brandbrief verbieden. Typisch overheidsgedrag.

Jij komt met 350 handtekeningen en BIG-registratie. De brandbrief is door bijna 6.000 ondertekend waarvan velen ook met BIG-registratie. Ook hier frame je weer door je alleen te focussen op de leken en wat gesjoemel.

Kortom je doet aan framen, zwartmaken en het verbieden van kritisch tegengeluid van deskundigen. Je lijkt we in overheidsdienst te werken.

54 de gezonde roker    
ongeveer 1 maand geleden door de gezonde roker
4
Meld

@54
Zie @51

Je bedoelt met kritisch tegengeluid van deskundigen de 'alternatieve' artsen, homeopaten, integralen, antroposofen en wat dies meer zij, die meenden -onder valse voorwendselen ook nog- met een brandbrief te moeten komen? Laat me niet lachen!

55 Wilmama    
ongeveer 1 maand geleden door Wilmama
1
Meld

@55 Gelul. Pierre Capel is Emeritus hoogleraar klinische immunologie. Er is niets alternatiefs aan deze man. Blijkbaar roep je maar wat en weet je niets van de achtergrond van de 81 ondertekenaars. Je baseert je alleen maar op het orthomoleculaire van Rob Elens.

56 de gezonde roker    
ongeveer 1 maand geleden door de gezonde roker
3
Meld

@56
Jij weet waar ik mij alleen maar op baseer? Knap hoor! Doe je dat met een glazen bol of via koffiedik o.i.d.? Om het maar eens over een staaltje van framen te hebben.

57 Wilmama    
ongeveer 1 maand geleden door Wilmama
1
Meld

@57 Vertel dan maar wie van de 81 ondertekenaars zich bezighouden met alternatieve geneeskunde.

58 de gezonde roker    
ongeveer 1 maand geleden door de gezonde roker
4
Meld

@58
"Het is jammer dat ze nog steeds de lijst van ondertekenaars niet hebben vrijgegeven. Ik heb een gerucht gehoord dat Willem Engel er 30 keer op stond."

6:39 p.m. · 4 jul. 2020

https://twitter.com/DanielTuijnman/status/1279454823461597184

59 Wilmama    
ongeveer 1 maand geleden door Wilmama
0
Meld

* Verwijderd door de redactie *

60 de gezonde roker    
ongeveer 1 maand geleden door de gezonde roker

@59 Als jij de lijst niet kent hoe kom je er dan @35 bij dat het allemaal alternatieve artsen zijn?

61 de gezonde roker    
ongeveer 1 maand geleden door de gezonde roker
4
Meld

@49
"Er komt geen verplichting. "

Die hadden we al, leef je onder een steen?

En hoe belabberd je beoordelingsvermogen verder is ventileer je in de rest van je reactie.
Want ik had juist bepleit in @47 dat iedereen netjes met klachten omgaat, dan blijft er heel veel vrijheid over.
Hoe jij dat weet om te buigen is haast knap te noemen, zo knap, dat het aan waanzin grenst.

62 Gekste Henkie    
ongeveer 1 maand geleden door Gekste Henkie
0
Meld

@62

Welke verplichting hadden we dan?

Gezien je reacties de afgelopen maanden over het virus ga ik er al standaard vanuit dat je weer pleit voor een of andere vergaande beperking in de persoonlijke levenssfeer.
Dat heb je dus geheel aan jezelf te danken dat ik daar over heen heb gelezen. Het doet al niet eens meer ter zake of ik het nu eens met je ben of niet. Als het om dit onderwerp gaat ben je wat mij betreft mijlenver verwijderd van hoe ik er in sta.
Overigens heb ik het altijd al achterlijk gevonden als mensen met een zware verkoudheid of griepachtige klachten naar het werk gaan

63 krek    
ongeveer 1 maand geleden door krek
5
Meld

@61
Welk gedeelte van deze tekst in @35 heb je niet begrepen dan?:
[Marcel Olde Rikkert wilde daarmee bijdragen aan de dialoog en is dus absoluut geen voorstander van polariseren. Voor zover ik weet geen dikke maatjes met o.a de 'alternatieve' artsen, homeopaten, integralen, antroposofen en wat dies meer zij, die meenden -onder valse voorwendselen ook nog- met een brandbrief te moeten komen.]

Over het zoveelste staaltje van framen gesproken. (o.a. betekent onder andere(n))

64 Wilmama    
ongeveer 1 maand geleden door Wilmama
1
Meld

@allen
Hier een eerlijke tussenstand van de petitie van Nico Terpstra: https://twitter.com/artinspector/status/1279514345060347905/photo/1
10:36 p.m. · 4 jul. 2020

65 Wilmama    
ongeveer 1 maand geleden door Wilmama
1
Meld

@60 https://www.nieuwskoerier.nl/news/690834-de-duistere-praktijken-van-de-farmaceutische-industrie

En hier worden nog meer onderzoekers en wetenschappers genoemd die het er niet mee eens zijn wat er allemaal gebeurd question

66 Rattocasi    
ongeveer 1 maand geleden door Rattocasi
4
Meld

@64 Nog steeds geen antwoord op de vraag wie van de 81 ondertekenaars in het alternatieve circuit zitten. Zie @60

67 de gezonde roker    
ongeveer 1 maand geleden door de gezonde roker
4
Meld

@65 Tussenstand: 391 voor Nico en bijna 6.000 voor de brandbrief.

68 de gezonde roker    
ongeveer 1 maand geleden door de gezonde roker
4
Meld

@66 Gisteren gekeken. Crimineel hoe farma de laatste jaren zaken doet. Idioot dat er geen enkele beta in de top van MinVWS zit en zich in hun onwetendheid niet werkende en gevaarlijke medicijnen laten aansmeren.

69 de gezonde roker    
ongeveer 1 maand geleden door de gezonde roker
3
Meld

@68 Tja veel mensen zijn doorgaans niet zo verongelijkt en militant. Dat is voorbehouden aan een wat specialere groep schreeuwers.

70 MacGu    
ongeveer 1 maand geleden door MacGu
0
Meld

@70 Waar heb jij deze groep ondertekenaars horen schreeuwen?

71 de gezonde roker    
ongeveer 1 maand geleden door de gezonde roker
3
Meld

@67
Een voorbeeld van een foute vis in het zogenaamde reguliere zwemwater van de brandbrief:
https://www.kwakzalverij.nl/nieuws/orthomoleculair-kwakarts-rob-elens-bruuskeert-inspectie/

(**) Ook de Amsterdams homeopathische huisarts Frans Kusse, bestuurslid van de AVIG (Artsen Vereniging Integrale Geneeskunde), heeft zich op de lijst laten zetten. Aan het begin van de coronacrisis stond er op de AVIG-website een exposé met een lange lijst homeopathische middelen om een coronabesmetting tegen te gaan. Het schrijfsel, ondertekend door Kusse, werd binnen een maand van de AVIG-website gehaald. De tekst - te verkrijgen bij de webredactie – is vervangen door de vernietigende zin: ‘Homeoprofylaxe bij COVID-19 (Corona-virus) niet bewezen.’ (**)

@68
Het is geen wedstrijdje. De brandbrief wordt hoofdzakelijk door niet-artsen ondertekend, dus je schept een verkeerd beeld. Het gaat er in de kern om en over dat Terpstra aan wil tonen dat de brandbrief absoluut niet representatief is voor álle Nederlandse artsen, niet meer en niet minder. Het laatste woord zal er i.i.g. nog niet over gezegd zijn.

72 Wilmama    
ongeveer 1 maand geleden door Wilmama
0
Meld

@72 Twee van de 81. Ik ben nog lang niet overtuigd. Bovendien is hydroxychloroquine geen orthomoleculair of homeopathisch medicijn maar staat gewoon op de veilige lijst van de WHO. De aanvallen op Rob Elens zijn vooral naming and shaming om een inhoudelijke discussie over HCQ te vermijden. Een medicijn met meer dan 30 peer reviewed onderzoeken die de werking onderschrijven.

73 de gezonde roker    
ongeveer 1 maand geleden door de gezonde roker
2
Meld

@73
Hannah Visser is ook homeopaat in opleiding en wordt gesuperviseerd door de genoemde homeopathisch arts Frans Kusse.


74 Wilmama    
ongeveer 1 maand geleden door Wilmama
0
Meld

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.
Trending vandaag
Akwasi pleit voor ’partij voor mensen v...
Akwasi hoopt dat er snel een partij komt in d...

20 uur geleden door Telegraaf

De Kwestie: ’Helmplicht? Ik doe nog lie...
Stoepen bij fietspaden afschuinen, paaltjes v...

17 uur geleden door Telegraaf

Verkiezingsmodel dat sinds 1984 correct voors...
Geschiedenis professor die sinds 1984 met zij...

18 uur geleden door zeikenderechter

De onzichtbare verspreiding van corona
Dat je besmettelijk bent als je corona hebt e...

15 uur geleden door Wilmama

De bedreigers van onze democratie komen vermo...
Open brief van columnist Leon Verdonschot aa...

19 uur geleden door Smiling


ADVERTENTIE


Laatste reacties
Redelijk Rechts
Britten willen dat Frankrijk harder optreedt ...
@56 De manier waarop, daar gaat het mij om....

minder dan een minuut geleden door Redelijk Rechts

greenmango
Biden over coronahulp Trump: “Halfbakken ma...
De Dems proberen de coronahulp steeds te misb...

minder dan een minuut geleden door greenmango

sparta
Ook Twitter geïnteresseerd in overname TikTo...
Jij begrijpt er echt helemaal niets van. Je d...

4 minuten geleden door sparta

solidsteel
Ook Twitter geïnteresseerd in overname TikTo...
@6 Vvm betekend dat je meningen die je niet b...

5 minuten geleden door solidsteel

smurf
Biden over coronahulp Trump: “Halfbakken ma...
@1 Washington wordt ongelooflijk gehaat in de...

6 minuten geleden door smurf

Binnenland      Buitenland      Politiek      Economie      Internet      Technologie      Sport      Showbizz      Wetenschap      Gezondheid      Lifestyle      Cultuur      Media      Film      Games      Verkeer      Overig