Aantal ongelukken met fietsers en voetgangers weer gestegen: ‘Politie moet meer boetes uitdelen’
Het aantal verkeersongelukken is vorig jaar gedaald, maar voor fietsers, voetgangers en motorrijders is de weg juist onveiliger geworden. Veilig Verkeer Nederland wil dat de politie meer gaat handhaven.
5
Reacties
9 reactiesGek hè? Toen Nederland 10 miljoen inwoners had, waren er veel minder ongevallen dan momenteel met dik 18 miljoen verkeersdeelnemers. . .
Meer door verhogingen gescheiden fietspaden. Hier in het dorp hebben ze recent in het centrum meer fietspaden aangelegd, maar dan wel zodanig dat je in feite op dezelfde rijstrook als de auto's rijdt.
.
Nu liggen er ook wel hoge drempels waardoor het verkeer er niet harder kan rijden dan 20, maar of dat nou ideaal is? Ze zouden veel drempels weg moeten halen zodat het verkeer goed kan doorrijden. Dan raken mensen minder gefrustreerd en proberen ze ook niet overal zich tussen te proppen of, zodra dat weer kan, ineens hard gas te geven. En voor fietsers dus een gescheiden rijbaan.
.
Ik denk dat dat beter werkt dan dat je iedereen dwingt op dezelfde, trage rijstrook te gaan rijden.
Is trouwens ook veel beter voor fietsers, als de auto's gewoon normaal kunnen doorrijden. Al die haarspeldbochten, scherpe punten door verhogingen in de weg waar ze juist niet nodig zijn, drempels etc. maken het minder leuk voor automobilisten. En als fietser sta je ook alleen maar langer te wachten. Dat leidt tot frustratie en frustratie leidt tot onbezonnen gedrag, even tussen auto's door willen glippen, die anders allang weer weg hadden kunnen zijn.
.
Zorg ervoor dat auto's waar 50 geldt ook echt 50 kunnen rijden, in plaats van dat ze met 30 zich tussen allerlei raar aangelegde punten moeten manoeuvreren. Dat is uiteindelijk beter voor iedereen.
Wanneer de fietsers zich aan de regels zouden houden, dan zou ook dat een hoop schelen denk ik.
Toen waren er meer verkeersdoden dan nu.
Maar wel minder gewonden. . . .
Geen statistieken over gezien, maar het zou kunnen, er waren toen minder auto's.
De auto's waren toen veel onveiliger, dus voetgangers en fietsers heel kwetsbaar. Nu schuilt het gevaar juist bij de fietsers en voetgangers zelf. . .
Het is gewoon veel te druk op de smalle fietspaden, en de oversteek plaatsen zijn te smal
Elke keer als het licht op groen springt is het een puinhoop van slalom rijdende fietser die van alle kanten komen, en je het onmogelijk maken om in voegen op het andere fietspad.
Wat een puinhoop, ik stap nu bij het oversteken maar af, en loop wel naar de overkant.