@15 Tijdens de geschiedenislessen op school meer aandacht voor het foute verleden van de islam?...
@33 Je hebt de verkeerde persoonsvorm gekozen, het is namelijk de 1e persoon enkelvoud....
@6Het MO valt ons op een andere manier en via een andere weg aan.En daar zijn ze al goed ingeslaagd....
Misschien meer aandacht voor de holocaust tijdens geschiedenislessen. En misschien meer geschiedenis lesuren?...
@32 Er is geen rugzakje. Je kletst. ...
@2695 Ik ben bang dat ze hier geen "verwijder tool" hebben.Kijk bijvoorbeeld naar Koempel - dat account staat er nog steeds. Er zijn wel vee...
Wat is de overeenkomst tussen een vrouw en een stel ruitenwissers?Ze piepen allebei niet meer wanneer ze nat genoeg zijn....
@2691Blijf het vreemd vinden, dat men bewust spam negeert omdat er veel "gemeld" wordt. Ook hier ga je in de fout, want het lijkt mij duidel...
Vreselijk, moet je die laffe gewapende moslimman eens zien, die een jonge vrouw vanuit het niets, trapt en schopt waar hij haar maar raken kan....
Ongelooflijk dat zo'n regime een hele bevolking van 88 miljoen mensen kan onderdrukken. Ik vraag mij af hoe groot het deel is van de bevolking d...
Mja... dat doet de lobby... die fantaseren er op los...
Het belang van Schiphol voor de economie is zwaar over rated.
@2 :
Schiphol hangt al vanaf het begin aan de subsidiekraan, betaalt zelf geen cent belasting en is met enige voorsprong, de grootste vervuiler van nederland. Alleen, door de sterke lobby wordt hun smeerboel niet meegeteld en zijn de boeren de klos.
Ik durf de stelling wel aan dat schiphol netto nederland geld kost.
Uit het artikel zelf:
"Daar komt nog eens bij dat VNO-NCW, Schiphol en KLM de suggestie wekken dat al deze banen op de tocht staan als KLM geen overheidssteun krijgt, Lelystad Airport niet open gaat en/of het plafond op Schiphol niet wordt opgerekt. Maar dat is niet het geval. Intervistas doet — foutieve — uitspraken over het aantal banen dat nu met de luchtvaart samenhangt, maar het doet geen enkele uitspraak over de effecten die zullen optreden als KLM of Schiphol groeit of krimpt. "
De door @1 genoemde lobby bevindt zicht derhalve binnen de genoemde partijen.
Het meest stuitende aan dit stuk is dat deze informatie al jááááren bekend is en dat de betrokken politici net doen alsof het niet bestaat en maar geld blijven pompen in een gezwel dat in de vorm van herrie, stank, fijnstof en risico zich over heel Nederland uit heeft gerold.
Het gaat mijn pet werkelijk te boven want de enige belanghebbenden zijn de topambtenaren binnen de LVNL en AAS die hun zakken vullen met 4 x Balkenendenorm. Zijn die werkelijk zó machtig dat ze al die partijen in de zak hebben? En zo niet, waarom gebeurt er dan niets aan?
@4 Die mensen zijn wel heel erg machtig. Maar als er door publicitaire druk de politiek anders schikt, dan moeten ze buigen.
Fijn in ieder geval dat je Schiphol kritisch benadert. Goed werk.
@3 Als Schiphol Nederland geld kost, dan is dat geen goede zaak. Er zou dan eens flink gesaneerd moeten worden.
@6
Alleen al de belastingvrije kerosine (jaja, Shell is héél blij met de politici die dit bedachten) kost ons per jaar € 2.000.000.000,-
Dan heb je ook nog een 'stukje infrastructuur': A1, A2, A4, A5, A9 en A10 (állemaal belastingcenten) om het nog niet te hebben over de honderdduizenden vierkante meters die dankzij de absurd grote luchthaven (6 banen waarmee minder vluchten worden afgehandeld dan LAX doet met 2 banen) waarop geen woningen gebouwd kunnen worden.
Dan laat ik de enórme vervuiling (niet alleen inde lucht, de de-ice-vloeistof loopt gewoon de sloot in op SPL) leerachterstanden en medische klachten, stress en slapeloosheid nog even buiten beschouwing.
Ja, luchtvaart kost ons als burger ontzettend veel geld. En niemand die kan zeggen waarom, mits ze niet liegen.
@7 Ja... Schiphol moet wel een heel erg goede klant zijn van Shell... dat zat ik ook te denken.
@7 Mja.... mijn grootste twijfel bij Schiphol is toch wel de klimaat en milieu schade die zij aanrichten.
** gebruiker verwijderd **
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.