"De invoering van een suikertaks is volgens hem nodig omdat veel mensen in Nederland overgewicht hebben."LOLDe invoering van een suike...
Chuck Berry - Sweet Little Sixteenhttps://www.youtube.com/watch?v=ZLV4NGpoy_E&t=5s...
Freddie Cannon - Tallahassie Lassiehttps://www.youtube.com/watch?v=_G7TYPEawX0&t=16s...
The Collins Kids - Shortnin' Bread Rock (1957) https://www.youtube.com/watch?v=cYPlj67Mtlo...
Rudi Carrell - De Hoogste Tijdhttps://www.youtube.com/watch?v=gD3D5xdI_-o...
Willie Nelson - Always On My Mindhttps://www.youtube.com/watch?v=R7f189Z0v0Y...
Peter, Paul & Mary - Blowing In The Windhttps://www.youtube.com/watch?v=2RlnYC7skbI...
Roger Whittaker - The Last Farewellhttps://www.youtube.com/watch?v=sGWs1HK8iDU...
Lee Marvin - I Was Born Under A Wandering Star https://www.youtube.com/watch?v=NTymtAbaG08...
Gene Kelly - Singin' In The Rain ( 1952 )https://www.youtube.com/watch?v=swloMVFALXw...
* Verwijderd door de redactie *
* Verwijderd door de redactie *
Hoe doen we dat?
Goed voorbeeld doet goed volgen.
Als de Oranjes en de overheid stoppen met
vliegen, doet de bevolking dat ook.
Lopen ! Is niets verder. Oh en uh..... ik zie ze vliegen. (Hoeft iemand anders dat tenminste niet meer te zeggen/schrijven)
@3 Als de roverheid en de (nep)Oranjes in de sloot springen doen we dat ook ? Dacht het niet !!
Da's voor 'n eend wel 'n dingetje.
Gewoon met een Hummer op diesel rijden . En klandizie/toeristen kunnen nog wat leren over met rubberen bootjes oversteken xD.
@6 Gelukkig kun je nog zwemmen.
@8 Ja, idd. Ik red me wel. Thnx.
Ik heb in totaal 6 keer gevlogen, ongeveer 24 vlieguren, dus ik mag nog wel wat vlieguurtjes maken denk ik zo
Hoe doen we minder vliegen? Gewoon Schiphol sluiten, en al die andere luchthavens ook. Ook goed voor die stikstofnormen (die we schijnbaar alleen in Nederland hebben en nergens elders ter wereld, maar goed).
Nou gewoon koop een paar ongeregistreerde drones en ga rond Schiphol hangen.
Simpel
"MINDER VLIEGEN MOET, MAAR HOE DOEN WE DAT? "
ZO !
https://www.agradi.nl/kerbl-vliegenvanger-twister-4-stuks.htm?gclid=EAIaIQobChMI-7maxPnt5wIVBc53Ch3LFQI7EAQYBSABEgK7K_D_BwE
Door het NIET meer te doen.
Coronavirus is de oplossing. Er wordt nu al mindeer op China gevlogen .
Ik moet ineens aan Cruyff denken: "Elk nadeel heb z'n voordeel……."
"Hoe doen we dat?"
Zoals altijd: door de belasting op te schroeven. Extra inkomsten voor de overheid.
BTW op kerosine zou al een goed idee zijn, als het niet op wereldschaal of EU-verband kan, dan gewoon in Nederland beginnen.
En belasting heffen op de brandstofvoorraad van vliegtuigen die met een te volle tank in Nederland landen. (ontduiking van de Nederlandse BTW-regels en onveilig!)
@16 En belasting gaan heffen op vliegtickets, want ook dat doet men nog niet. Mede daarom zijn treinkaartjes "duur" in vergelijking met vliegtickets. Zodra er accijns geheven gaan worden over kerosine en er belasting moet worden betaald op vliegtickets, zal dat een compleet ander verhaal worden.
Dan ben je niet meer voor 60EUR in Londen, maar voor iets van 250EUR.
Gewoon thuisblijven, of wel in de buurt, de mens is een kudde dier, en moet zo nodig veel en ver weg. Heb nog nooit gevlogen, mis niks , en ga het ook nooit doen, en niet vanwege bla bla bla.
Wat Bluth zeg. Die prijzen moeten gewoon hoger. Het vliegen is nogal een belasting op de leefomgeving, niet alleen uitstoot maar ook lawaai en dergelijke in meerdere regio's van de wereld, dus dat mag best keihard belast worden. Als de tickets duurder worden, neemt ook de agressie af van de reizigers omdat die verschrikkelijk domme kutpaupertokkies dan niet meer voor twee tientejs naar de costa's kunnen vliegen... Mijn god wat haat ik die lui als ze op het vliegveld komen.
https://www.businessinsider.nl/vliegticket-prijs-btw-accijns/
Goed artikel, met de reden waarom vliegen belastingvrij is.
"Zo is een vliegticket vrijgesteld van btw en wordt er op kerosine geen belasting geheven. Dat is besloten in 1944 met het verdrag van Chicago om de commerciële luchtvaart te stimuleren."
Als de overheden hun vergaderingen en gesprekken vaker via een satelliet verbinding houden, scheelt dat al meer dan de helft. Met de hedendaagse technologie moet dát toch kunnen! Minder vliegen, minder limousines, kortom minder uitstoot en alles wat daaromheen zit aan beveiliging enz . Kostenplaatje gaat dan ook een stuk meer naar beneden. Doch de heren dames politici vinden zichzelf daar TE belangrijk voor, en hebben allerlei smoezen om gewoon de wereld over te vliegen.
https://www.dagelijksestandaard.nl/2019/01/lekker-hypocriet-d66-vliegtaksfan-rob-jetten-vliegt-zelf-constant-de-hele-wereld-over-van-ethiopie-tot-sri-lanka/
https://www.geenstijl.nl/5145784/co2-heffing-voor-jetten/
https://www.elsevierweekblad.nl/stelling/achtergrond/2019/03/677207-677207/
https://jdreport.com/ook-d66-vliegtaksfan-rob-jetten-vliegt-aan-de-lopende-band-de-hele-wereld-over/
Ja ja hmm hmm de grootste drammer die u schaamte op legt heeft zelf totaal geen enkele schaamte...
Als ik weer naar Frankrijk, Bergerac ga.... kan ik voor zo'n 50 Euro vliegen en ben binnen 3 uurtjes op de plaats van bestemming.... Met de trein kost het een veelvoud, (zo'n 300.= Euro!!!!) moet een paar keer overstappen, ander station, de metro nemen en de reis neemt dik 12 uur in beslag.... Dan toch maar een paar ecologische voetafdrukken zetten ....
Milieu heffing ook op kerosine berekenen...
Dan kunnen veel mensen niet meer zo veel vliegen..
Prive jets van al die rijken mogen ook aan de ketting, zie onderstaande..
https://www.foxnews.com/entertainment/google-summit-attended-by-hollywood-stars-slammed-as-hypocritical
Nee minder vliegen doen we niet !!!
@17
Uiteraard ook belasting op het vliegticket zelf.
Waarom zou een vliegticket naar London goedkoper moeten zijn dan de trein? Je bent er ook nog een veel sneller, dus voor die luxe ( en de vervuiling aan de atmosfeer ) mag best vorstelijk worden betaald.
Het verkopen van het 'koninklijk vliegtuig' (rijks vliegtuig?) mag dan ook de hoogste prioriteit krijgen. De menselijke maat moet terug. Ga maar lopen of fietsen, en anders regelen ze maar een commerciële vlucht.
Ik ken geen schaamte, vind de klimaatverandering wel best, warmer is beter
Zal ter compensatie 3 x kort op vakantie gaan in plaats van 1 x lang, met de vlieger!
De EU is een overkoepelende Europese institutie om grensoverschrijdende problemen gezamenlijk aan te pakken.
Toch ?
Althans zo is de EU in oorsprong aan de Europese burgers verkocht.
Een mooi doel Europese samenwerking --- dat veel bijval kreeg.
De EU ontvangt 160 miljard euro per jaar.
Dat is ca. 14 miljard per maad.
Oftewel ca. 3 miljard per week = 3.000.000.000 euro --- 3.000 miljoen dus , per week.
Behalve salarissen van ambtenaren -- zou daar toch nog iets voor alle Europese burgers van bekostigd moeten kunnen worden.
Als de EU nou eens van dat geld alle bestaande treinverbindingen binnen Europa uniform gaat aanpassen naar hoge snelheids trajecten -- en de bijbehorende treinstellen gaat regelen --- om vervolgens met EU subsidies voor alle Europese landen de prijzen goed betaalbaar te houden.
Zullen veel mensen eerder voor de snelle comfortabele treinverbinding dan voor het vliegtuig kiezen.
Voeg daarbij dat de vliegtickets Europees verhoogd gaan worden naar de kostprijs.
Dan zou dat voor het Europese millieu een verademing zijn.
Treinen rijden electrisch --- u weet wel --- alles moet electrisch , toch ?
Maar ja --- daar is de EU natuurlijk niet voor bedoeld.
Het is een mooi Fata Morgana -- zoals de EU had kunnen zijn onder normaal bestuur.
Maar de Grootheidswaanzinnigen zijn alleen maar bezig met het vergaren van Macht.
Daar gaan alle miljarden naar toe.
Landen moeten omgekocht worden en volgepompt met miljarden die terecht komen in de zakken van corrupte leiders.
En de Europese burgers worden op hun vessie gespuugd --- als zij met vakantie gaan.
Wie kan 1 grensoverschrjdend Europees project opnoemen wat de EU heeft bereikt over de afgelopen 20 jaar ?
Ooit gehoord van een rittenkaart voor het leven? Dat kan met vliegen net zo goed. Eerste vlucht €100 bijdrage aan klimaatkosten, daarna steeds hoger. Datzelfde geldt voor het bedrijfsleven, maar die kunnen al wat hoger beginnen.
Natuurlijk zou je ook kunnen denken aan een EU vliegtaks die in de brandstof wordt betaald door de maatschappij, is dan ook eerlijker als je met een privé toestel vliegt want dan heb je per passagier ook veel meer bijdrage.
Uiteraard zou de opbrengst niet beschikbaar komen voor de schatkist maar helemaal in een klimaat fonds worden gestort, wat door een op te richten volledig transparante NGO wordt beheerd. Deze NGO heeft leden die door de bevolking worden gekozen buiten alle politieke partijen om.
Heel eenvoudig: meer zweefvluchten maken!
@28 Zelfs het importeren van ongewensten is ze niet EU wijd gelukt....
Maar idd iets positiefs buiten de Euro hebbem we nog niet gezien....
Waren wij ook maar een eiland net als Australië of Engeland...
Ik begin steeds meer in een Nexit te zien....
https://www.nieuwskoerier.nl/news/618253-staatsbelang-in-air-france-klm-geen-afspraken-en-34-koersverlies
De lobby is dusdanig sterk dat het overheden in de tas heeft zitten: een klein aantal zakkenvullers ontvangt vele miljoenen aan overheidsgeld. Jaar in Jaar uit. Maand in maand uit. Week in week uit. Dag in dag uit. En geen tweedekamer-politicus (behalve Lammert van Raan) die snapt hoe het spelletje gespeeld wordt en die er de vingertjes aan wil branden. En met Melanie S. van H. en Cora van N. zit de sector nog steeds op rozen.
@31
Nee - ze hebben er toch heel veel moeite voor gedaan.
Griekenland failliet gemaakt , zodat die dankzij de eigen problemen niet veel stampij konden maken.
Via foto's van aangespoelde kindertjes ,, maar geïndoctrineerd dat het allemaal zielige asielzoekers waren.
Erdogan mljarden gegeven om het proces te begeleiden.
Mutti Merkel heel hard laten roepen --- wir schaffen das.
De laatste paar jaar vele duizenden ongecontroleerde migranten opgehaald met vliegtuigen.
En als laatste heeft Rutte het Marakesh verdrag getekend , waarmee hij onze nek in de moslim strop heeft gestoken.
De Europese bevolkingen hebben niets anders dat tegenstand ontwikkeld tegen het EU-beleid.
De Oost-Europese bevolkingen hebben zich vanaf het begin verzet.
Zij waren nog te kort zelstandig om zich te schikken naar EU-opdrachten -- zij wilden onafhanekelijk zijn en geen grote aantallen moslims in hun land.
De EU heeft aardig bakzijl gehaald.
“Hoe doen we dat?”
Veel vliegtuigen laten crashen dan zit de angst er wel in.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.