Als er een zwarte man wordt gedood door de politie dan is dat meteen groot nieuws. Toch worden er in de VS meer witte dan zwarte mannen gedood d...
@3 Veel van die politici hebben een huis in het buitenland. Als het hier onleefbaar wordt zijn ze met de noorderzon vertrokken. ...
@2 erger nog, niet alleen hij, maar nog veel meer politici...
VVDer v.d. Burg vindt dat er nog wel 18 miljoen mensen bij kunnen....
mijn hemel. over overbevolking gesproken...
En in deze post geeft hij een radicale klimaatactivist die niet gelooft in de kracht van innovatie (daar zijn er nogal veel van) een goede veeg ...
Devon is een interessant account om te volgen, vind ik. Ja, hij gebruikt ook AI om afbeeldingen te maken (van katten). Maar niemand is perfe...
Nou, dan moet Walmart of zo maar snel in brand gestoken worden. Toch?...
@13Maar ze daar sensureren ze ongewenst nieuws!!Oh .. laat maar.....
@41 m post@49 MalinoisTechnisch gezien mengt Soros zich in. Weet ik niet of hij ook sturend optreedt of alleen als geldschieter. Politici ...
@141 We betalen netto 5,5 miljard en daardoor blijft Rotterdam de belangrijkste haven in de eu. De handel met en voornamelijk doorvoer van/naar eu landen levert onze economie jaarlijks 335 miljard op
Leuk geleuter hier, maar decennia van verkiezingen hier toont elke keer weer aan dat er een grote meerderheid voor gewoon bij de EU blijven is. De EU is verre van perfect, maar in deze tijden wil je echr niet als economische mug alleen staan in een 500 miljoen man sterk machtsblok dat een veruit superieure onderhandelingspositie heeft. Op avontuur gaan vanwege een stel oversentimentele ' weet je nog oudje' bejaarden die de waan hebben nog een grote speler te zijn zoals in het VK; ain't gonna happen here
@150 Continu hoor ik de verkeerde argumenten om in de EU te blijven. Er zijn ontegenzeglijk argumenten voor (economische) samenwerking. Dit kan handel zijn maar bijvoorbeeld ook criminaliteitsbestrijding of een blok vormen tegen landen die ons mogelijk bedreigen.
Er zijn vele vormen van samenwerking. Ik ben echter tegen de manier van samenwerken zoals de EU doet. Het is ook niet zo dat veel mensen in de EU willen blijven maar mensen die willen er niet uit stappen. Het probleem is dat mensen geen alternatieve keuze hebben. Het is zoiets als beweren dat heel veel kinderen dol zijn op spruitjes. Tja, als het alternatief is om te verhongeren dan vinden ineens heel veel kinderen spruitjes heel erg lekker.
Als je echter Nederlanders gewoon wat vragen gaat stellen over de werkwijze van de EU dan merk je al heel snel dat mensen het daar niet mee eens zijn. Wie is er een voorstander van het continu verhuizen tussen Brussel en Straatsburg? Wie is er een voorstander van het feit dat Europarlementariërs hele hoge dagvergoedingen kunnen krijgen als ze 's avonds nog even een handtekening komen zetten? Wie is er een voorstander van al die zeer duur betaalde baantjes van ongekozen politici? Vrijwel niemand maar we hebben er nauwelijks democratische invloed op.
Natuurlijk is economische samenwerking in de EU nodig. Maar de EEG ontwikkelde zich met de ondemocratische vorming (verdrag van Lissabon) tot een POLITIEKE EU. Het viertes Reich.
Nationale vlaggetjes op tafel zijn VERBODEN. Het VK zag de bui al hangen. En ze hebben volkomen gelijk. NEXIT met handelsverdragen. Net als tijdens de EEG. Verder baas in eigen buik!
@140 "euro? Dat hebben die Engelsen ook niet."
***
Heel verstandig om gewoon hun pond te houden.
Nederland word financieel helemaal leeggetrokken met deze dictatoriale EU.
@152 Decennia van verkiezingen.
Idd de propaganda doet het goed vandaar dat ze steeds meer in achterkamertjes moeten besluiten.
De huidige EU is eindig let maar op.
@151 Die handel is niet significant anders dan in de EG vorm en fluctueert alleen wanneer er economische voorspoed is.
Die handel was er dus al.
Het misbruik van de EEG constructie ten bate van promotie van de huidige EU is een erg goedkoop argument van de pro fans.
@158 Zucht...
Maar als we niet in de eu waren gegaan of nu zouden uitstappen dan wordt de handel wel significant anders voor Nederland. Dan blijft Rotterdam niet meer de in en uit voer haven van de EU. Dan gaan we echt een groot deel van die 335 miljard per jaar kwijt raken.
Stel dat Nederland de EU verlaat, dan wordt het aantal landen buiten de EU weer een stukje groter. Met die landen kan je goede afspraken maken over handelsakkoorden. Met name Engeland is een zeer goede handelspartner voor Nederland. Er zal dan een nieuw soort economisch evenwicht komen. En als dat nieuwe blok goed functioneert, sta je ook weer sterker tegenover die EU. Daarbij kunnen andere landen uit de EU ook makkelijker overstappen want er is dan alweer een nieuwe handelsorganisatie. Op die wijze zou de EU op een rustige manier ontmanteld kunnen worden en een meer gezonde samenwerking ontstaan tussen de landen van buiten de EU.
@159 Nee hoor zucht, je kunt gewoon terug naar het EEG model waar het een handels organisatie is en geen machtsorgaan.
Heb je het VK er ook zo weer bij.
Rotterdam is strategisch van belang dat lijk jij niet te snappen
@161 Nee na een Nexit komen we niet in een situatie vergelijkbaar met de eeg want die bestaat niet meer! En op het Vk na zitten alle andere eeg landen in de eu en die zitten er na een Nexit ook nog steeds.
En hoezo is Rotterdam van strategisch belang? Na een harde Nexit staan Bremerhaven, Zeebrugge en de zijderoute trein te trappelen om die plek over te nemen.
@162 Die kun je gewoon herstellen hoor je kent de explosieve uitbreidingen en krimp van grote bedrijfsvoeringen qua crisis niet?
Heb ik het over een Nexit of een andere EU model?
Hoe ziek is het dat een organisatie enkel wil uitbreiden en nivelleren zodat rijke landen inleveren ten nadelen van landen die nooit innovatie op de agenda hadden staan?
Je ontwikkeling gaat er op achteruit met dergelijke modellen en de standaard omlaag.
De EU droom met de Balkan erbij is niet te financieren wat rest is afwaardering van gelden en waarde.
Er staan nog maar een paar mensen te juichen om dit model zonder open begroting en met veel bureaucratische en onbetaalbaar onzin.
Meestal zijn dat niet de meest economisch ontwikkelde mensen of in elk geval ontbreekt het ze aan visie.
Ieder kind kan rekenen dat dit desastreus wordt voor Nederland.
Rotterdam wordt niet zomaar buitenspel gezet vanwege wat documenteren dat is onzin.
@163 “ Rotterdam wordt niet zomaar buitenspel gezet vanwege wat documenteren dat is onzin.”
Stel een bedrijf uit Duitsland wil goederen uit Zuid Amerika naar Duitsland halen. Waarom zou dat bedrijf na een harde Nexit er voor kiezen om dat via Rotterdam te gaan doen? Want door de harde Nexit komen er extra invoerheffingen en duurt het langer als ze dat via Rotterdam doen. Kiest het bedrijf voor Zeebrugge of Bremerhaven dan is het goedkoper en hebben ze het sneller. Dus geef mij eens eens reden waarom men dan toch nog voor Rotterdam zou kiezen......
@164 Het gaat puur en alleen om de kosten. Dus als Nederland uit de EU stapt hoeft dat niet perse te betekenen dat Nederland gelijk duurder is dan bijvoorbeeld Hamburg of Bremen. Ook het schip wil snel kunnen laden en/of lossen. Als dat te langzaam gaat komen die kosten er ook nog bij. Dan heb je de snelheid van vervoer richting de klant. Wil nog wel zien of een hoeveelheid containers die per schip van Rotterdam naar bijv het Ruhrgebied langzamer is dan die zelfde hoeveelheid te verzenden vanaf Brugge, Hamburg of Bremen.
@165 De allergrootste container schepen ter wereld komen al in Zeebrugge en Bremerhaven. Denk je dat ze dat niet zouden doen als het niet snel genoeg gaat? Alleen qua omvang doen Zeebrugge en Bremerhaven onder van Rotterdam. Niet qua snelheid en gemak. En die beide havens kunnen prima uitbreiden als wij uit de eu stappen, dat is dan een mega grote kans voor hun. Zeker bremerhaven aangezien in Bremen ook al de zijderoute treinen binnen komen.
@163 Je reageert ik andere draadjes wel. Heb je nog een antwoord voor mij op @164 ?
@167 ik=op
@166 En dan heb je nog het vervoer van Zeebrugge, Hamburg, Bremen naar het achterland. Heb je daar nog een oplossing voor. Hier heb je de Maas en Rijn voor het grijpen. En daar kan met behoorlijke grote schepen diep in het achterland worden gevaren.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.