Als het uit de hand loopt, zorgt de organisatie dan zelf voor de beveiliging?Er is nu zoveel ruchtbaarheid aan gegeven, dat het wachten is hom...
Verschrikkelijk. . . . Och. . . laat maar...
@127 Insinueren. Neerbuigend gedrag. Vernederen in gezelschap. Passief agressief gedrag. ...
Je hebt gezocht naar Trol:Een trol is een persoon die berichten plaatst in een internetomgeving om voorspelbare emotionele reacties uit te lok...
Hij kan zich beter laten behandelen (Vasectomie)....
Desnoods sluiten die tent. Eritrees feest is een gevaar voor de omgeving....
‘Wat er achter de schermen gebeurt bij de koninklijke familie, daar lusten de honden geen brood van’https://ejbron.wordpress.com/2024/04...
Dan zal alles wel Anders worden, of juist niet?...
@127 Mijn nick is babajaga niet truffelaar.Dat bedoel ik dus weer zo een narcistisch trucje....
De boodschap lijkt mij duidelijk: je bent te duur met je product! Geen mens gaat dat kopen....
Voor niet premium clubleden;
---
Schiphol
Vliegveld Lelystad per 1 november openen voor vakantievluchten. Dat is de inzet van minister Van Nieuwenhuizen en de Schiphol Group. Het stikstofprobleem kan worden opgelost als Schiphol boeren bij natuurgebieden zou uitkopen.
Het is het geitenpaadje dat de commissie Remkes open laat. Want hoe kan je anders de stikstof van een nog te openen luchthaven terugbrengen? Minder autoverkeer is lastig, want de luchthaven heeft geen treinstation. Er komt wel een pendelbus. Maar het gros van de vakantiegangers zal de auto op ’Lelystad’ stallen. Inkomsten waarmee de Schiphol Group, eigenaar van het nieuwe vliegveld, al rekening hield.
Uitkopen
Remkes zei het na de presentatie van het stikstofonderzoek over de luchtvaart nadrukkelijk: „Extern salderen zit in de wetgeving. Daar kan ook Schiphol gebruik van maken.” Concreet betekent dit, dat Schiphol boeren nabij bedreigde natuurgebieden kan uitkopen. Schiphol wil niet ingaan op deze uitkoopsuggestie. Ook is onzeker of boeren bereid zijn hun bedrijf te stoppen. Eerder voerden zij juist actie om te benadrukken dat de luchtvaart ook bijdraagt aan de stikstofneerslag.
Het is onduidelijk wat luchtvaartminister Van Nieuwenhuizen gaat doen met het advies van Remkes. Want op Schiphol wil zij van 500.000 naar 540.000 vliegbewegingen kunnen groeien. Behalve om stikstof, gaat het dan ook om verminderen van geluidsoverlast. De minister wil van de luchtvaartsector een plan van aanpak om de hinder te beperken. Pas als de minister heeft beslist over extra vluchten, wordt het plan openbaar gemaakt.
Haast
De minister heeft haast, want luchtvaartmaatschappijen willen weten waar ze volgend winterseizoen aan toe zijn. De dienstregelingen worden nu al gemaakt. En de VVD-minister wil dit onderwerp uit het regeerakkoord alsnog binnenhalen, vooruitlopend op de Kamerverkiezingen volgend jaar.
Die haast blijkt ook uit hoorzittingen over de stikstofproblematiek in de luchtvaart en de toewijzing van start- en landingsrechten die op Lelystad zijn te verdelen. Kamerleden zijn bang dat de minister die regeling wil doordrukken zonder goedkeuring van de Tweede Kamer.
Mogelijk in de loop van februari hakt het kabinet de knoop door over Lelystad en Schiphol. Een eerste indicatie lig er vrijdag al, wanneer het concept van de Luchtvaartnota in het kabinet komt. Die kijkt naar de lange termijn, tot 2050
---
Stel dat Schiphol van een particulier bedrijf zijn zou de minister dan nog de zelfde wensen hebben?
Gewoon doen, het rekken en traineren heeft nu al veel te lang geduurd.
Als je boeren uitkoopt voor de CO2 komt er dan natuur waar de boer zijn land had?
Ik ben eerlijk gezegd bang van niet en verwacht dat er huizen of bedrijven gaan komen en ieder mens staat tegenover vervuiling en het trekt vast meer mensen van buiten af wat dus ook weer extra vervuiling kost.
Ook het ontbreken van een station op Lelystad vliegveld gaat zorgen voor veel meer vervuiling en denk ook aan mensen die een transfer vlucht hebben en even naar het andere vliegveld moeten. (80% wat vliegt van of via Schiphol is een transfer vlucht)
De boeren lijken zo vogelvrij en zullen onteigend worden als ze de uitkoopprijs te laag vinden...
Extern salderen? Ze beweren toch dat de luchtvaart amper stikstof uitstoot en de boeren heel veel?
Dan ben je er met 1 a 2 boeren toch wel? Of gaat het toch om de grond?
Moet van Nieuwenhuizen haar steekpenningen terugbetalen als de opening van Lelystad niet doorgaat?
Nog afgezien van het stikstofverhaal is het belachelijk om half Nederland om te bouwen tot start en landingsbaan voor de firma Schiphol. Het bedrijf is eigenaar en exploitant van Amsterdam Airport Schiphol, Rotterdam The Hague Airport en Lelystad Airport en bezit 51% van de aandelen in Eindhoven Airport. Rupsje Nooitgenoeg.
Dit vliegveld had er gewoon nooit moeten komen, maar is door de lobby waarschijnlijk doorgedrukt en nu doen ze dat bij monde van deze trekpop nogmaals ... Helaas, risico van het ondernemen, soms faalt je inzet gewoon en moet je het verlies maar nemen... zo geldt dat voor 99% van de ondernemers in dit land, het vuile daaraan is dat er 1% blijkbaar via 'corruptie' (of iets dat daar erg op lijkt) in staat is het ondernemers risico af te wentelen op de maatschappij.
Alle hens aan dek voor de stikstof,max snelheid verlaagt naar 100 km,Boeren worden uitgekocht maar intussen een vliegveld openen en een Formule 1 race organiseren.
Als de Minister doordrukt zit de VVD straks in de oppositiebanken.
Cornelia van Nieuwenhuizen-Wijbenga van de VVD (Volgens haar wiki heet haar vent Bert Wijbenga-Van Nieuwenhuizen) wil dit voor de verkiezingen kost wat kost doorgedrukt hebben. Daarna gaat het niet meer lukken met de CO2 uitstoot van dit klimaat kabinet.
VVD zeker eigen belang dus lak aan de andere mensen!
Ik wacht af op die uitslag en Ik gooi alvast nog een blok hout in mijn openhaard omdat ik die uitslag bij voorbaat al weet en ik dan ook schijt heb aan die milieu idioten.
** gebruiker verwijderd **
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.