Als er een zwarte man wordt gedood door de politie dan is dat meteen groot nieuws. Toch worden er in de VS meer witte dan zwarte mannen gedood d...
@3 Veel van die politici hebben een huis in het buitenland. Als het hier onleefbaar wordt zijn ze met de noorderzon vertrokken. ...
@2 erger nog, niet alleen hij, maar nog veel meer politici...
VVDer v.d. Burg vindt dat er nog wel 18 miljoen mensen bij kunnen....
mijn hemel. over overbevolking gesproken...
En in deze post geeft hij een radicale klimaatactivist die niet gelooft in de kracht van innovatie (daar zijn er nogal veel van) een goede veeg ...
Devon is een interessant account om te volgen, vind ik. Ja, hij gebruikt ook AI om afbeeldingen te maken (van katten). Maar niemand is perfe...
Nou, dan moet Walmart of zo maar snel in brand gestoken worden. Toch?...
@13Maar ze daar sensureren ze ongewenst nieuws!!Oh .. laat maar.....
@41 m post@49 MalinoisTechnisch gezien mengt Soros zich in. Weet ik niet of hij ook sturend optreedt of alleen als geldschieter. Politici ...
Dat zou ik ook zeggen als ik bij die groene klimaatlobby zou zitten.
Onzin artikel. Ze gaan ervan uit dat alle electriciteit groen wordt opgewekt wat complete onzin is. Verder maken ze erg veel aannames.
Er zal wel wat waarheid inzitten maar beschouw het toch als propaganda.
Kan hem niet betalen. Next.
Lekker op batterijen. Leuk voor de zomer. In de winter heb je een verlengkabel van 200 km nodig om de 400km te halen
ja joh, al die accu's die in de elektrische auto's zitten zijn enorm milieuvriendelijk hoor. over 50 jaar heb je een mega accuberg en wat dan?
Ze gaan ook niet uit van de grootte van een auto. Kleine auto's verbruiken minder en stoten ook minder uit
@4 Hier nog een leuk artikel voor je:
https://www.nu.nl/auto/6005565/een-elektrische-auto-komt-minder-ver-in-de-winter-hoe-komt-dat.html?redirect=1
Wederom een gesubsidieerd artikel in de trend van: Wij van WC eend adviseren ...... WC Eend.
* Verwijderd door de redactie *
groene stroom? bestaat dat dan?
Ze zijn misschien wat beter voor het milieu. Voor het klimaat maakt geen moer uit. Dat regelt de zon voor het grootste deel niet de mens.
@5
Google is your friend:
https://www.groen7.nl/hoe-batterijen-uit-evs-kunnen-worden-hergebruikt/
https://www.deingenieur.nl/artikel/batterij-recyclen-kan-veel-zuiniger
https://www.trouw.nl/duurzaamheid-natuur/een-oude-accu-is-geen-afval~be092fe7/
etc etc
@2 Heb je het wel gelezen?
"Elektriciteit aanmaken: zeker niet met steenkoolcentrales"
"Maar ook voor de elektrische auto's is het oppassen. Veel hangt af van de technologie waarmee de elektriciteit is gemaakt. Stroom uit windmolens, kerncentrales, waterkracht of zonnepanelen zorgt amper voor CO₂-uitstoot. Een heel verschil met stroom uit gas- of... uit steenkoolcentrales. Die is enorm belastend en kan de elektrische auto tot de ergste vijand maken van het klimaat. "
@1 hmm ja, onderwerp weer afgedaan voor je?
@13 Ik wel, jij niet. Want 1 zin verder. " In onze vergelijking hebben we het over louter “groene stroom”. Dat is stroom uit windmolens en zonnepanelen."
@8 Op basis waarvan trek je die conclusie? Het resultaat?
@15 "We kozen hiervoor omdat iedereen 100% groene stroom kan laden (via een groen energiecontract, of via eigen zonnepanelen, bijvoorbeeld). 100% groene diesel, benzine of gas zijn in ons land niet verkrijgbaar (op één biogastankstation in het Brusselse gewest na). "
@3 Ze zijn idd nog veel te duur.
@17 Wat dus onzin is.
@4 beetje gechargeerd maar ben ik het in hoofdlijnen mee eens ja.
@19 Discussie weer klaar dus.
@6 Als iedereen van een SUV naar een klein autootje overstapt klopt je vergelijking inderdaad. De trend is echter andersom.
@21 Idd. De meeste mensen kunnen niet zoveel zonnepanelen installeren voor deze behoefte. Dus is het onzin.
@17
100% groene stroom kan helemaal niet omdat de groen opgewekte stroom op zo'n 10% ligt.
"In 2018 was 7,4% van het totale energieverbruik duurzaam
In 2016 was nog 5,9% van het totale energieverbruik in Nederland duurzaam opgewekt, in 2017 was dit 6,6% en in 2018 is dit gestegen naar 7,4%. In 2019 is dat naar verwachting 10,3%. Dit ligt nog ver af van de 14% die Nederland als doel voor 2020 heeft. "
Ze kunnen je er wel voor laten betalen, maar 90% van de stroom die bij je binnen komt is toch echt niet groen....
Of je neemt een 2 persoons scootmobiel Heb een suv en een scootmobiel. Die laatste is nog nooit geladen via het net. Altijd via een setje zonnepanelen. Een electrische auto met hoge instap en betaalbaar voor iemand met aow en een klein pensioentje ? Nee dus.
Diesel is het beste.
@24 , beter was geweest als ze met de CO2 uitstoot van de elektriciteitsmix hadden gerekend en rekening hadden gehouden met verdere vergroening van stroom gedurende de levensduur van een accu-auto.
In NL zaten we in 2019 op 380 gram/kWH CO2 emissie. In 2030 moet dat 100 gram/kWH CO2 emissie door 49 TWh wind op zee en 35 TWh groene energie op land (wind, zon, enz).
@27 We hebben nu maar 14 TWh electriciteit uit wind en zon (per jaar).
Lijkt me stug nu we weten dat biomassa centrales maar liefst 20% vervuilende zijn dan kolen centrales. De emissie zal alleen maar toenemen.
@28 , wat begrijp je niet aan "In 2030 moet dat 100 gram/kWH CO2 emissie door 49 TWh wind op zee en 35 TWh groene energie op land (wind, zon, enz)."? Heb je het klimaatakkoord niet begrepen en gemist dat er meer hernieuwbare energie komt?
** gebruiker verwijderd **
@30 Het lijkt me sterk dat er over tien jaar 84 TWh wind en zon staat opgesteld (nu 14). En er wordt niet gerept van de kosten van opslag over de seizoenen. Zonder opslag kan er eigenlijk geen enkele centrale overbodig worden.
@31 Ze kunnen soms wel met 30 kW laden en die auto batterijen zijn 30-90 kWh. Maar het blijft natuurlijk wel knudde.
@31 Dat is dus zo ongeveer zoals jij het beschrijft. Techniek is nog niet voldoende rijp op het moment. Batterijen zijn in de huidige vorm nog een zwak punt. Ze kunnen wel sneller opgeladen worden dan jij veronderstelt.
@27 Daar kan ik wel in mee gaan ja, en dan heb je altijd nog de potentie van de toekomst.
Vraag maar aan de omwoners van de kobaltmijnen hoe blij ze zijn met elektrisch accu auto's.
Vraag maar aan de bandenhandelaren hoe blij zij zijn, met die super snel slijtende banden van die loodzware auto's die dus super veel fijnstof in de lucht strooien.
Auto's lichter maken is voor elke vorm van aandrijving veel efficiënter voor het milieu.
Het is al vaker gezegd dat elektrische auto's qua uitstoot voor 2/3 beter zijn voor het klimaat dan fossiele auto's. De productie en de demontage bij de sloop meegerekend. Accu's kan je hergebruiken.
@38 bron?
@39Kijk alleen maar naar het artikel hier boven met het plaatje Naar beneden scrollen.
Staat onder: Krachtbronnen verbruiken: benzine raakt in de problemen
Dan zie je wat een auto kost tegenover van een andere auto. Benzine diesel elektrisch waterstof.
De productie maak van de accu, gebruik en de sloop.
Staat er duidelijk in en zo heb ik het vaak gezien
@40 Het staat er wel maar is het ook waar? Waarom vindt u uw bron geloofwaardig?
@41 omdat ik het al vaker en via diverse bronnen gehoord heb
@42 die bronnen copiëren elkaar niet?
@42 Dit kan pijn doen... sorry:
@42 sorry @44 is een beetje off-topic maar wel relevant
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.