@8 Ja, maar dat gaat stoppen als er op grote schaal CO2 wordt opgeslagen....
@5@6The Free Thought Project: thefreethoughtproject.comxThe Last Great Stand: thelastgreatstand.com (zie MBFC) De "I" zit tussen de...
ad 47 : dat werkt heeft heedt de praktijk uitgewezen. >> dat werkt NIET heeft de praktijk uitgewezen. ...
@3 Oh ja, er staan 'ons' vast situaties te wachten die ongekend zijn, en waar 'we' toch mee zullen moeten omgaan. En dat met aantal g...
@5Ach ja, " hetzelfde woord".Maar niet dezelfde krant....
@3 Je laat net duidelijk weten dat je bij https://sites.google.com/site/dehoaxwijzer/valse-nieuwssitesNiet verder gekomen bent dan de kop!...
@46 "Niet te lezen betaalmuren." Dat is mij bekend. Maar er zijn anderen die het wel kunnen lezen. ...
Zou een apart artikel moeten zijn.De overeenkomsten met het hoofdartikel zijn "plastic" en "gelobby".NK laat het Guardian-artikel niet toe, ...
@2 Moet je even naar beneden scrollen kom je van zelf bij indepent!...
@46 "niet apart werden gezet" - dat werkt heeft heedt de praktijk uitgewezen. - en vastzetten mag al helemaal niet, - het ont...
Het was al niet berekend op een klein beetje sneeuw in de winter en lichte bladerenval in de herfst... lol
Blabla blabla, zeker compleet ander staal dan in een warm land als India, of een nat land als groot Brittannië , pfff
"te laag geplaatste elektriciteits kastjes", tsja......ik hoop dat ze bij stadsplanning beter opletten.
Veel veengrond in Nederland , dus grotere of te wel zwaardere treinen zal ook wel een rol spelen, die moeten dus doorrijden en niet vaak stoppen wat misschien geëist wordt door gemeente's........
* Verwijderd door de redactie *
“Als we het spoor volledig klimaatbestendig willen maken, dan ben je met één miljard euro nog lang niet klaar.”
Die denken ook: We zullen maar als één van de eerste in de subsidie-rij aansluiten, het miljarden bal gaat beginnen.
20 miljard.
Alsof het over appels of oliebollen gaat ----- maar het gaat om euro's.
Ik dacht dat de NS en Pro Rail geprivatiseerd waren.
Maar ik begrijp dat de kosten voor de Ned. belastingbetaler zijn.
En alleen de winsten voor deze bedrijven.
Ik ben heel benieuwd hoeveel landen in Europa 20 miljard beschikbaar hebben om hun spoorwegen klimaatbestendig te maken.
Maar afgezien van die 20 miljard heb ik weinig vertrouwen in de mogelijkheden van klimaatbestendig maken ------ ieder jaar wordt het herfst en ieder jaar zijn de problemen groot als de blaadjes vallen , en bij 2 cm. sneeuw zijn de problemen ook niet onder de knie te krijgen.
Hoe zouden bergachtige landen in midden Europa dit moeten klaren.
Die spoorwegen lopen dwars door bergen tot 3.000 mtr. hoogte.
Daar zullen de temperatuur verschillen en temperatuur wisselingen veel heftiger zijn dan bij ons.
Hoe vreemd toch dat het lijkt alsof CO2 - stikstof - Pfas - temperatuur wisselingen - plensbuien --- alleen in Nederland lijken voor te komen.
De tientallen miljarden - opgeteld misschien wel honderdtallen miljarden ----- vliegen ons Burgers hier om de oren.
En dan hebben we het nog niet eens over kosten die wij zo-wie-zo te verstouwen krijgen door geen gas meer te mogen gebruiken (terwijl er nog jaren genoeg gas wordt opgepompt voor eigen gebruik) - en door het moeten aanschaffen van electrische auto's.
Het lijikt toch wel interessant om te weten welke landen in Europa ook deze problemen hebben.
Of blaadjes op de rails ... of een sneeuwvlokje
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.