Als er een zwarte man wordt gedood door de politie dan is dat meteen groot nieuws. Toch worden er in de VS meer witte dan zwarte mannen gedood d...
@3 Veel van die politici hebben een huis in het buitenland. Als het hier onleefbaar wordt zijn ze met de noorderzon vertrokken. ...
@2 erger nog, niet alleen hij, maar nog veel meer politici...
VVDer v.d. Burg vindt dat er nog wel 18 miljoen mensen bij kunnen....
mijn hemel. over overbevolking gesproken...
En in deze post geeft hij een radicale klimaatactivist die niet gelooft in de kracht van innovatie (daar zijn er nogal veel van) een goede veeg ...
Devon is een interessant account om te volgen, vind ik. Ja, hij gebruikt ook AI om afbeeldingen te maken (van katten). Maar niemand is perfe...
Nou, dan moet Walmart of zo maar snel in brand gestoken worden. Toch?...
@13Maar ze daar sensureren ze ongewenst nieuws!!Oh .. laat maar.....
@41 m post@49 MalinoisTechnisch gezien mengt Soros zich in. Weet ik niet of hij ook sturend optreedt of alleen als geldschieter. Politici ...
Waarschijnlijk wordt er saneren bedoeld.
Excelsheet-egoisme en golfbaan beslissingen.
Ze zouden die toko compleet moeten sluiten. De grootste vervuiler van heel Noord-Holland.
@3 Moeilijk om daar een oordeel over te geven. Er werken nog altijd mensen. En het is werk dat gedaan moet worden. De vervuiling vindt dan elders ter wereld plaats.
@3
Vergeet de luchtvaart niet...
@3
Vervuilen doen ze overigens wel en dat is helemaal niet nodig maar kost wel stuivers. En de betrokken politici van álle partijen kijken al járen keihard weg en durven vanwege de werkgelegenheid (zie @4 ) er niets over te zetten. Helaas.
@6 Stel jij bent de baas in Nederland. Hoe zou jij dan omgaan met Hoogovens? Sluiten? Subsidies om vervuiling terug te dringen waar mogelijk? ... Dezelfde vraag voor Schiphol.
@6 . Tata is een van de slechtste staalproducenten van Europa. Ze staan op de 5e plaats. Dat betekent ook dat de 4 bedrijven erboven , goedkoper, beter en schoner produceren. Dus sluitign van Tata zou geen enkel problem hoeven te zijn en binnen Europa als geheel minder vervuiling geven. Zlefs als de andere ( betere) producenten dan meer zouden gaan produceren.
En het gaat eerder om werkverschaffing dan om werkgelegenheid.
* Verwijderd door de redactie *
@7
Het nimby effect.
Wel staal gebruiken, maar de gevolgen van productie en verwerking niet accepteren.
Het zelfde voor Shiphol en de Botlek.
Ophouden met hypocriete beweringen.
@10 Mja... Persoonlijk zou ik er pragmatisch in zitten. Alleen vervuiling terugdringen waarbij dat niet ten koste gaat van bedrijven of werkgelegenheid. Verder zou ik ook niet de burger gaan pesten met dingen als Nederland van het gas af. Dat de Noordpool smelt zou ik zien als vooral een natuurverschijnsel. Misschien dat de mens dat een beetje versneld. Ik zou bijvoorbeeld kerncentrales laten bouwen om ons vooral minder afhankelijk te laten zijn van het buitenland. Ik zou elektrisch rijden op beperkte schaal invoeren, niet grootschalig. Je creëert met elektrisch rijden immers nieuwe milieu problemen en dat is ook afhankelijk van dingen zoals kinderarbeid. Eerst zouden daar oplossingen voor moeten komen.
@7
Aangaande Schiphol en luchtvaart in het algemeen verwijs ik je naar mijn historie; samengevat: een eerlijke prijs vragen voor een ticket van A naar B is eigenlijk al voldoende (zonder subsidies - in NL alleen aan kerosine €2.000.000.000 per jaar - en overige overheidsbemoeienissen zoals infrastructuur (A4, A5, A9)).
Feitelijk geldt dat ook voor de staalindustrie al is dat moeilijk zonder globale wetgeving. Tata als familiebedrijf is niet eens zo héél vervuilend ten opzichte van competitie. Maar wel véél vervuilender voor Wijk aan Zee en Velsen dan dat de wet toestaat. En die wet wordt door de provincie Noord Holland (afgetreden Adnan Tekin) níet gehandhaafd ondanks dat er al meer dan tien jaar wordt aangetoond dat Tata die regels overtreedt.
Met 9.000 banen is het een grote werkgever in de regio maar dat betekent niet dat Tata lak mag hebben aan regelgeving. Helaas heeft de bestuurlijke Noord Hollandse laag dat nog steeds niet begrepen en kan Tata net zoals Schiphol doen en laten wat ze wil. En het lijkt mij de hoogste tijd dat daar paal en perk aan wordt gesteld. Dat daarbij prijzen zullen stijgen is evident.
@12 Dat komt over als redelijk...
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.