https://rumble.com/v455x4k-pfizer-insider-admits-mrna-set-to-kill-billions-within-months.html...
Die Rob de Wijk zit iedereen op te hitsen voor een oorlog, maar hij vindt zichzelf te goed om naar het front te gaan. Dat soort mensen moeten ze...
''Demissionair klimaatminister Rob Jetten'''Demissionair'.......
Oversterfte is nog steeds gaande. En onze jankende HOERnalisten doen hier geen enkel onderzoek naar.Bang voor hun baantje en niet onafhankel...
Dat snap ik wel. Academici willen hun lätte en avocado's en om dat te realiseren voeren ze laagopgeleiden in ruil voor een sportabonnement af n...
@29 Dat is een leugen....
@28 Hé ik hoor weer een lama schijten...Wat een fantastische bijdrage heb je weer gegeven in dit topic.MSM schaapje....
@39 Het tempo moet nog verder omgaan. Omdat mensen anders blijven slapen....
@64 Grote kop in de Telegraaf: NAVO verovert Oekraïne door de baarmoeder. New York Times kopt: NATO enlargement secured by the uterus. Victory ...
Stopt de Nederlandse staat nu eens met subsidie geven aan die milieuvervuilende elektrische suv's.
Dacht het niet.
Nederlandse staat heeft aandelen Tesla (zo lijkt het wel)
De Nederlandse staat kan beter subsidie verstrekken aan die zuinige, milieuvriendelijke dieselauto's.
voor een goede vergelijking moet je alles meetellen en dat doen de "groenen" niet
* Verwijderd door de redactie *
@3 : net zo min als de fossiele lobby.
@5 iedereen moet alles meetellen uiteraard
Mazda moet wel hele slechte accu's in hun auto's stoppen als ze maar 160.000 km meegaan. De Tesla is bezig met een accu die 1,6 miljoen km moet meegaan.
In weze komen al die vergelijkingen tussen elektrische auto's en fossiele tegenhangers neer op de volgende parameters:
- levensduur accu in km;
- CO2 emissie productie accu per kWh;
- CO2 hoeveelheid in elektriciteitsmix per kWh.
In alle berekeningen waarbij de fossiele auto beter uit de bus komt wordt met een korte levensduur accu, hoge emissie CO2 bij productie en een hoog CO2 gehalte in de CO2 mix gerekend. Al die onderzoeken baseerden zich op een Zweeds onderzoek waarbij uitgegaan werd van 150 kg / kWh aan CO2 emissies bij de productie van de accu. Nu dat Zweedse onderzoek onlangs herzien is en de ondergrens op 60 kg / KWh is gezet voor accu's die in het westen geproduceerd zijn, zijn alle analyses waar de fossiele auto goed uit de bus kwam debunked.
Voor NL met het klimaatakkoord in de hand is het een nobrainer. In 2030 zou de elektriciteitsmix nog maar 100 gram per kWh CO2 bevatten. Bij 6 km op 1 KWh ga je dan naar 17 gram CO2/km. Wanneer een accu 300.000 km meegaat en 60 kg per kWh aan emissies bij de productie heeft dan zou een elektrische auto met een 75 kWh accu na 54.000 km schoner zijn dan de fossiele tegenhanger met 100 gram CO2/km.
@7 , aanvullend, na 300.000 km heeft die elektrische auto in het rekenvoorbeeld 20 ton minder CO2 uitgestoten dan de fossiele tegenhanger met 100 gram CO2/km.
Aanvulling voor de mensen die zelf willen rekenen aan @7 :
parameters:
a = CO2 emissie productie accu per kWh
b = omvang accu in kWh
c = CO2 hoeveelheid in elektriciteitsmix per kWh
d = CO2 emissie per km fossiele auto
e = levensduur accu in km
Break Even Point (BEP) in km:
a * b + c * x = d * x
(a * b)/(d-c) = x met x het BEP
Besparing CO2 emissie gedurende levensduur
d * e - (a*b + c*e)
@7 Bedankt voor al dat cijver gebrabbel, kan de burger niets mee.
Het zijn de belastingen die het auto rijden onbetaalbaar maken.
@10 : dat is dan ook niet het discussie punt bij dit onderwerp
@10 , mijn bericht was gericht aan kritische mensen die zelf kunnen rekenen en niet zomaar alles kritiekloos aannemen wanneer het hun ongeïnformeerde mening bevestigt.
Belastingen is een heel ander onderwerp en heeft niks met het artikel te maken.
@11 Erg hé.
@10
[kan de burger niets mee]
Jazeker wel. Was informatief, met belangstelling gelezen, want de achterliggende cijfers waren mij niet zo bekend. In ieder geval geen redelijk recente.
@14 Idd. 200 koeienvlaaien in een vat van 100 ltr. 2 maanden laten staan en hup tank vol met biogas genoeg voor 600km rijplezier
@10
Voorbeelden van waar 'de burger' écht niets mee kan:
@1 [... die milieuvervuilende elektrische suv's.]
@4 [Zuinige diesels zijn milieuvriendelijker.]
En wij maar meebetalen aan die waanzin! Ze rijden steeds groter en onwijzer want 'groen'
Rot op met die waanzin.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.