@1 Door idioten als jij gaan er weer kinderen dood die, als hun ouders zich niet zo zouden laten beïnvloeden door volk als jij, gewoon nog had...
@14 Tuurlijk, dat is in jouw ogen uiteraard vreemd. Je zou je kapot horen te schamen om mensen, die er met elkaar voor gezorgd hebben dat we de...
@66 Het één sluit het ander natuurlijk niet uit. ...
Excuus, vteewijk = terwijl ...
"de door VS gesteunde gewelddadige coup op hun democratisch gekozen president" 1) Janoekovytsj weigert ondanks democratisch...
Orban bepleit "Realpolitik", politiek op basis van feiten, niet van waarden. Hoewel er vervolgens waarden onder blijken te steken. In zijn geval...
Verrassend.En deze drammer Van der Burg blijft er maar vrolijk onder,vteewijk het om te huilen is.Hoogste tijd dus, dat een andere politicus...
@63Of was hij betrokken bij de afhandeling van de koude oorlog en heeft hij meer kennis van de materie dan menig analist en journalist ?...
@60 De voorbeelden zijn actueel maar doen inderdaad herinneren aan de jaren zestig....
Natuurlijk zijn mazelen en kinkhoest in opkomst, en er komt er nog veel meer ellende aan, het covid vaccin heeft het immuunsysteem van de gevacc...
Het is publiek geheim dat het effect van reclame niet kan worden gemeten. Je kunt het niet scheiden van coïncidentie. Wel is het zo dat na langdurig drammen elke bewering 'waar' wordt.
En ook nog dat geknetter/gebrom van die kloot dingen boven de bebouwde kom. brrr..
@2
Is daar nog geen meldpunt voor?
Heb me altijd afgevraagd wat het nut van reclame is. Alle winkels zijn dicht en de volgende dag ben je ze alweer vergeten.
@3 Heb ik al eens gemeld daar jaren geleden, het hielp wel
@5
Als je nu weer belt en over milieu en kinderen en kleinkinderen begint is de kans groot dat ze niet meer opstijgen. Ik ben ook bezig met het opzetten van een meldpunt..tegen al die meldpunten.
Ach de 6 reclame principes van Roberto Caldini. Uiteindelijk doen ze meer kwaad dan goed als je het gaat forceren. Je krijgt er namelijk mensen van die niks meer zomaar geloven.
Principe 1: Iemand aanpraten dat je hem geholpen hebt.
Dit principe gaat er vanuit dat als iemand jou ooit geholpen heeft, je geneigd bent om deze persoon ook te helpen.
Principe 2: Iemand aanpraten dat die niet te vergelijken is, met iemand anders.
Mensen zijn kuddedieren en voelen zich daardoor op hun gemak als veel anderen ook iets doen of vinden. Dat komt doordat mensen onzeker aangelegd zijn en zekerheid halen uit het vergelijken met anderen.
Principe 3: Iemand pakken op zijn eigen woorden of daden. Je deed dit ook dus doe je dat ook.
“Als je A zegt, moet je ook B zeggen.” Wanneer iemand eenmaal een bijdrage aan iets geleverd heeft, zal deze eerder geneigd te zijn om ook “ja” te zeggen tegen een volgend verzoek.
Principe 4: Valse complimenten geven alleen om je product te verkopen
Dit principe is wellicht het meest eenvoudig van de 6: je doet graag dingen voor mensen die je aardig vindt.
Principe 5: De specialist zegt dat het verstandig is dit te nemen.
Mensen volgen graag autoriteiten. Net zoals bij principe 2 komt dit mede door onzekerheid. “Wanneer een specialist het zegt, zal het wel zo zijn.” Maar wanneer is iemand een autoriteit?
Principe 6: Iemand aanpraten dat er niet veel meer van is en je nu moet beslissen.
Op de een of andere manier willen mensen graag datgene hebben dat schaars is.
@6 Ja je moet gebruik maken van dat handvat. Een tijdje terug stond er iemand bij de AH abonnee's te werven voor de krant. Ik zeg: weet je wel hoeveel bomen er gekapt moeten worden als ik een jaar lang abonnee van jouw krant wordt ?
Nooit meer gezien...
Ah daar is mijn vaste minner weer. Welkom, welkom
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.