Er bestaan geen slechte soldaten. Er bestaan wél slechte officieren....
Verschrikkelijk!!!! Dit zal je als 101-jarige maar overkomen. . . (S.O.)...
@24 Ik heb niks verkeerd opgeschreven. Jij snapt gewoon weinig....
@23 Volgende maar leuke grapjes over jezelf maken dan....
@33 Geeft niet. Ik denk dat Strongoli @4 nog wel even zal reageren. 😉...
Ze heeft zeker wat aandacht nodig. Het is allemaal niets geworden dus wat moeten we er mee?...
@4 Naarmate de leeftijd hoger wordt, neemt het relatieve verschil af....
@28 Je opmerking "En verder kom je nu pas, na zovele jaren, oog in oog, met de bijwerkingen daarvan. " is dus voorbarig....
"Meeuwen zijn vanaf nu de meest gehate vogels (vkmag.com)" Tja PVV, misschien toch maar eens die meeuw, die nsb ook gebruikte, ...
@27Ik wacht de onderzoeken af. Tot die tijd (dat kan wel even duren), laat ik mij maar even niet meer "vol" spuiten. Heb nu wel even genoeg ge...
Nou dan moeten ze maar weer gaan zeilen.
De volgende groep waar men de pijlen op gaat richten..en voor de keuze stelt over te gaan op andere vormen of afscheid te nemen van hun onderneming.
Als je alle schepen "schoon" zou maken, is in één klap het grootste deel van álle vervuiling verholpen. Daarom wordt er juist niks aan gedaan, want daarna vervalt het verdienmodel dat ze hebben bedacht.
De farizeeërs van de Groene God hebben de dollartekens gezien, en willen nu alleen maar cashen, cashen en nog meer cashen.
Het geloof in de Groene God draait alleen maar om geld, het klimaat heeft er niks mee te maken.
* Verwijderd door de redactie *
Beerput! Docu van 2doc. Je lult niet meer man.
https://www.2doc.nl/documentaires/series/2doc/2017/december/beerput-nederland.html
Eind 2016 staat een Nederlandse inzamelaar van scheepsafvalstoffen voor de rechter. Hij wordt ervan verdacht 30 miljoen liter giftig afvalwater uit Angola illegaal naar Nederland te hebben laten verschepen en te hebben gesjoemeld met transportdocumenten. Op papier is de giftige substantie keurig verwerkt, maar het gros van de betrokken afvalverwerkers kan volgens het strafdossier niet goed uitleggen wat ze met het afval hebben gedaan. De politie vermoedt dat een groot deel in het milieu is beland, wellicht ook in het IJ in Amsterdam.
Dus óók op de Nederlandse waterwegen niet harder meer varen dan 100 km.
Wordt de pleziervaart óók aangepakt?
Als we nu tóch bezig zijn, pak dan alles aan: Jachten, motorboten, jetski's, rubberbootjes enz.
Als je ziet wat voor kleuren die schepen allemaal uitstoten kan het niet enkel CO2 zijn , daar zit allerhande bagger in die stookolie, hetwelk niet of maar half verbrand. Is er niet ene Timmermans die dat zou moeten aanpakken, i.p.v. naast dat Duitse vrouwtje een beetje belangrijk zitten te doen?
Eerst de lading in tonnen en containers bereken met schepen en hoeveel auto's en treinen voor de zelfde hoeveelheid,en dan pas mekkeren.
Daarbij wordt ook nog allerlei gif gement in die benzine zie @5 !!!
@10 , chemische rotzooi mag idd bij de stookolie. Als het maar verbrand.
@5
Precies als de documentaire hebt gezien, vraag ik me af waar de (linkse) politiek is gebleven.
Waarschijnlijk verdienen de linkse coalitie van Rotterdam eraan.
Gelijke monniken, gelijke kappen. Maximale snelheid 100 km/u ...
De Ruyters zeggen: "Overheden zijn gewoon comnerciele bedrijven geworden met een verdienmodel, zoek de documentaire maar even op op google over Nederlandse stookolie voor de scheepvaart waar zelfs nucleair afval in wordt verwerkt. De grootste milieucriminaliteit die je je voor kunt stellen van vaderlandse bodem en de regelgeving is opzettelijk laks en door de scheepvaart concerns zelf opgesteld, met medeweten van kabinet Rutte 3. Loop morgen nog even naar je groencontainer en betaal je milieuheffing op tijd anders gaat de wereld naar de klote......"
Lol wanneer pakken ze de scooters en brommobieltjes dan een een keertje aan?
(of zijn dit beschermde items en no go aangezien hiervan door een bepaalde bevolkingsgroep veel gebruik van gemaakt worden_)
Lijkt me sterk dat dit klopt...
De CO2 uitstoot is evenredig aan de hoeveelheid gebruikte brandstof en volgens mij is die een stuk kleiner in de scheepvaart dan het totale wagenpark in Nederlan
Ja, en?
De tonage die ze vervoeren is vele malen groten dan een auto
* Verwijderd door de redactie *
We zitten behoorlijk in het schip.
Dat ze eerst maar eens wat aan de grote schepen en de industrie gaan doen.
Pas dán praten we weer eens over de autootjes.
Dit is al een paar jaar oud maar nog steeds zéér actueel!!
-- nederland is het enige land ter wereld waar het bijmengen van industrieel afval aan stookolie is toegestaan --
Dat is algemeen bekend dat schepen enorm milieuvervuilend zijn. Echter zij varen ook door wateren die van "niemand" zijn dus ligt het allemaal wat complexer. Aangepakt moeten ze zeker worden. Wat echter hilarisch is, is het feit dat zoals te doen verwachten de klimaatontkennertjes dit als excuus gebruiken om vooral hun geliefde stuk roest op de weg dan maar niet aan te pakken. Want oh oh nee stel je eens voor dat ik niet in mijn Opeltje Corsa kan rijden, "ik heb namelijk recht op rijden in een auto, ik heb recht op mijn stuk vlees, ik heb recht op mijn gas-gestookte CV. Heb ik allemaal recht op"
Het egoisme druipt van de klimaatontkennetjes af en niet alleen in dit aspect maar in alle aspecten, van uitkeringen tot aan vervuilende auto's. Het is ikke ikke ikke en de rest kan stikken
@21
Goeie inhoudelijke reactie man!
Maar wat nou als je de problematiek van het klimaat (en het milieu) niet ontkent maar het niet eens bent met de voorgenomen ‘oplossingen’
Mag ik daar dan volgens u mijn bezorgdheid over uitspreken of moet ik net als de klimaat ontkenners dan ook mijn mond houden?
@21 krek
Huishoudens hebben de afgelopen jaren gezorgd voor:
- thermostaat een graadje lager;
- HR+ cv-ketel;
- waterbesparende douchekop;
- dubbel-glas;
- spouwmuur-isolatie;
- spaarlampen en nu ledlampen;
En nog vele zaken meer.
Dat heeft er toe geleid dat een gemiddeld huishouden in Nederland in de afgelopen 20 jaar maar liefst 38% zuiniger geworden is in het aardgasgebruik. 38% !
Je commentaar is onterecht. Er zijn echt wel stappen gemaakt door de huishoudens in NL op het gebied van gasverbruik.
Waar de meeste mensen van in de stress schieten is het zomaar roepen van: "iedereen van het aardgas af" en: "halveren van de boeren".
En terecht -> dat is ook volslagen onzin.
Minder goederen afnemen, minder scheepvaart nodig. Die bootjes varen daar niet voor ons plezier maar om geld te verdienen. Dat betekent dat ze goederen verschepen die uiteindelijk bij de consument, WIJ, aankomen.
@23 : Zinnige taal. Ik heb deze acties ook ongeveer allemaal al uitgevoerd. En ja mensen schieten in de stress van de opmerkingen "van het gas af" of "halveren veestapel". Dit soort opmerkingen kun je niet zo maar maken. Dat moet je geleidelijk brengen en je moet uitleggen waarom het zou moeten gebeuren. Dit heeft de politiek totaal nagelaten en dat is kwalijk.
Dit geldt ook voor de complete klimaatcrisis, de stikstofcrisis en de PFAS-crisis. Allemaal waren ze er ineens. Ik zit redelijk dicht bij de bron met mijn werk maar ik was verrast hierdoor terwijl ik toch echt wel veel er over lees. En daar kijk ik van op. En als een politicus niet in Jip en Janneketaal duidelijk kan maken waarom het er opeens is, dan klopt er over het algemeen iets niet.
@21 : U moet niet te denigrerend doen over mensen met een andere mening. Dat doet afbreuk aan de discussie. Als je dat soort taal nodig hebt om mensen te ridiculiseren is het vaak een teken van onmacht of arrogantie. Helaas is dat tegenwoordig de manier van discussieren geworden en die is zeer slecht. Sta open voor elkaar, respecteer elkaars mening en verval niet in zwart-wit denken. Anders polariseert de boel alleen maar verder.
Wat de schepen betreft, wel eens nagedacht hoeveel er verstookt wordt om hout van Amerika hier te krijgen om dat te verbranden? Ik ben benieuwd naar dat CO2-plaatje.
@25 Dat is zeker een belangrijk punt -> houd discussies zuiver, respecteer de mening/argumenten van de ander en heb het over de inhoud.
Zo ook het vervoer van hout over de halve wereld om hier te verstoken in energiecentrales.
Is dat groen? Ja, volgens de huidige rommelsommetjes wel. Het is zogenaamd CO2-neutraal en telt dus mee voor de groene stroom prestatiecijfers.
Maar iedereen begrijpt wel dat dit niet kan kloppen.
De oorsprong van dit verschijnsel was het opstoken van snoei-afval, land- en tuinbouwafval etc.. Afval dus, dat sowieso verbrand moest worden. Als je dat bestaande afval gecentraliseerd opstookt voor de productie van elektriciteit is dat neutraal te doen. Mits je de rookgassen zorgvuldig afvangt.
Het is echter verworden tot een wel erg verdraaid plaatje: we verschepen compleet versnipperde bomen om op te branden.
Ik ben bang dat het CO2-plaatje hiervan niet echt gunstiger is dan de kolencentrale.
@16
Koolwaterstoffen.
Methaan CH4.
Hoe zwaarder de brandstof, hoger aandeel C, dus CO2.
Zware stookolie in vrijwel geheel Koolstof.
Gewoon Rotterdamse haven sluiten. Geen schepen, vrachtwagens, botlek vervuiling etc. meer. Alle problemen opgelost.
@28 Dan komen er hele andere grote problemen voor terug.....
Het grootste vergif in benzine zijn Benzeen en Klop-klop beiden zwaar kanker verwekkend.
Zonder schepen zouden producten niet meer betaalbaar zijn.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.