@13 "Het volk wilt het niet dus gebeurt het niet , zoals een democratie hoort te werken.Als wij zeggen dat we het niet willen worden we door o...
@33 " Ik zie @17 niet schelden" LEZEN!!!Ik zei "op de man spelen" , niet schelden.Je weet wel, de persoon pakken, zoals JIJ...
@40 "Wtf is dit dan ineens?" Dat komt omdat een uur daarvoor LoydMorris mij op een ander draadjem volledig uit niets, zonder enige...
@29 "Dat geloof of ideologie wordt alleen misbruikt door degenen die op meer macht/aanzien en geld uit zijn."Dat gebeurt heel vaak. Een gron...
Zegt van Baarle nu echt dat de islam bestreden moet worden?Als dat zo is, zou ik zeggen: Begin er zelf mee....
@7 Eindelijk het licht gezien?...
@2 Het opstarten van een oorlogseconomie en het militariseren van het onderwijs met wekelijkse dreigingen richting het westen zijn natuurlijk ...
@7Ken je de eisen van Poetin?Oekraine miet dememilitariseren,Oekraine moet de Krim en Donbas inleverenOekraine mag niet bij de NATO/EU....
@39 Ja, mijn fout.Heb geen rekening gehouden met mierenneukers die alles aangrijpen om hun haat acceptabel te maken.Dus even een correct...
Weer een belastingverhoging en er zit echt geen roetfilter op vliegtuigen.
Ze hadden ook de wegenbelasting op benzineauto's kunnen verlagen. Mja... de burger moet bukken voor het graaifestijn in Den Haag.
Ze zullen het ergens vandaan willen halen voor hun hobbies, waar beter dan de gewone Nederlandse burgers?
Goed zo, alweer 15% minder stemmers voor dit huidige kabinet.
En dat geldt alleen voor de auto's die staan geregistreerd in Nederland, voor de buitenlander die hier komt met een rokende diesel geldt het niet.
Lijkt op het verdienmodel van de tabaksaccijns. Gewoon doorgaan met het vergiftigen van de burgers maar dan wel betalen voor de moorden die worden uitgevoerd.
Gaat toch over Euro4? Weet iemand of een door erkende club geplaatst filter goedgekeurd wordt door de RDW? Ik hoor verschillende verhalen.
@1 " en er zit echt geen roetfilter op vliegtuigen."
Sinds wanneer vliegen vliegtuigen op diesel dan??
@6 Dan heb je het niet helemaal begrepen.
Dit is juist om mensen te stimuleren de veel minder vervuilende alternatieven te gaan rijden.
Nu is de aanschaf van ene andere, schonere auto misschien nog een groto verschil met de huidige blijven rijden.
Maar wanneer een nieuwere:
- Een stuk zuiniger is (meer km. voro minder geld)
- Een stuk voordeliger is in wegenbelasting (Of houderschapsbelasting, zoals het tegenwoordig corrct heet.)
Dan wordt het ineens een heel andere rekensom en zullen er per saldo meer mensen overstappen op een nieuwe(re) auto die minder belastend is voor het milieu,
M.b.t @8 .
En dan al 9 mensen die die onzin in @1 nog plussen ook.
Dat geeft het niveau hier maar weer mooi weer.
Goed zo steek dat geld in onderzoek naar toepassingen voor solid state batterijen.
We zullen eens kijken hoe lang het duurt voordat er wegenbelasting op elektrische auto’s komt
Dan sta je er met een tesla van 2.5 ton mooi op
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vastestofbatterij
5-10x sneller laden
Gaat 50 jaar mee 1 miljoen kilometer daarna kunnen de batterijen nog 50 jaar mee voor bijvoorbeeld huizen.
Wordt niet heet
1000-1500 kilometer op 1 lading
Minder materiaalkosten en minder coltan
Makkelijker te recycelen
Mooiste is de technologie is vrij toegankelijk voor alle bedrijven dus iedereen is ze aan het ontwikkelen.
@12 "We zullen eens kijken hoe lang het duurt voordat er wegenbelasting op elektrische auto’s komt"
Ten eerste hebben we geen wegenbelasting meer maar is het teenwoordig houderschapsbelasting.
Daarnaast slijt het wegdek net zo goed van elektrische auto's hoor.
@13 Wacht maar af. Wanneer iets moet, gaat de ontwikkleing nog sneller.
Vandaar ook dat de grootste technologische ontwikkelingen werden gemaakt in (koude) oorlogstijd.
@14 Dat ze geen benzinekosten meer hebben en ook nauwelijks onderhoudskosten dat ontgaat ze standaard. Dat men straks verder komt op 1 lading dan met 1x tanken ook volgens mij. Dat je zo'n accu kan gebruiken als powerwall en wat al niet meer ook denk ik.
@16 Tja, ik denk dat de schrijver om te beginnen als houderschapsbelasting en brandstofaccijns niet uit elkaar weet te houden.
@17 3000 euro benzine per jaar is een leuke elektrische auto iedere 10 jaar. Voor bijna nop.
@18 M.b.t. mijn @17 en @14 .
Ik denk dat @12 daar dan ook een beter punt had kunnen maken.
Wanneer we over gaan op elektrisch rijden, dan gata de stroom flink duurder worden.
Vraag me af of we dat wel willen.
Om die reden moeten we namelijk m.i. ook niet willen dat auto's op kraanwatere kunnen rijden.
@19 elektriciteit uit zon is in meerdere landen onder de prijs van steenkool gedaald. Het wordt eerder goedkoper. Belastinginkomsten kan je ook anders genereren. Daarnaast zijn er ook kostenbesparingen die samengaan met nieuwe technologieën. Ik betaal 1000 euro minder per jaar voor mijn gas en licht nu. Voordat ze dat voordeel hebben weg belast... Hetzelfde geld voor benzine.
Ze willen ons zoveel mogelijk de oude auto's afpakken, zodat mensen alleen nog met auto's rijden die chips erin hebben ter controle en om ze eventueel stil te kunnen zetten naar believen. Bovendien moeten wij versneld van ons geld afgeholpen worden, dat zie je aan alles. Dat is de hele reden van die CO2-klimaat-hoax.
@14
Maakt het wat uit hoe het genoemd wordt
Betalen moet je toch
@10 :
Kerosine = diesel.
En dacht u werkelijk dat een straalmotor de brandstof volledig verbrandt? Er komt een vracht onverbrande koolstof, koolwaterstoffen en koolmonoxide uit, lees fijnstof. Een straalmotor is namelijk bij lange na niet zo efficient als een diesel-zuigermotor.
@22 Omdat houden kan slaan op een elektrische auto als ook op een auto met brandstofmotor, was het in de context wel relevant ja.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.