@2801Je gaat nergens op in. Daar zie je al aan dat je een trol bent. Je bent zelf over de 50, en durft anderen oud te noemen. Whaha! ...
@2798 Je praat weer poep tegen jezelf slimmerd....
Vroeger zou dit het moment zijn waarop Elsemiek met een dampend kopje koffie verscheen.Maar zowel de moderatie als de catering zijn hier zwaar...
@2795 Zelfs een tank niet om dat mormel uit de klei te trekken....
@2794 En jij bent nog steeds niet wijs.Je bent eigenlijk geen knip voor de neus waard....
@25 In stapjes. ...
@2797En dat is niet over de 50, zoals ik schreef, ongelofelijk dombo?Pffff, whahahaha...
https://www.youtube.com/watch?v=_mih08qYbII...
@2785 Nee hoor, dat kan jij vele malen beter. Jij hebt je naam verzonnen tijdens het schijten?...
@2785Alleen al dat je meegaat in een figuur als Baja Jaga, zegt mij al genoeg.Dag mevrouw....
Zowel biomassacentrales als houtkachels/open haarden/BBQ's/vuurkorven per direct verbieden.
@1 Net zoals leven.
@1 .
ga maar naar deze stad verhuizen.
Windmolens, elektrische auto's, warmtepompen, biomassa.....
WE ZIJN KNETTERGEK AAN 'T WORDEN!!!!!
@4 .
Praat voor jezelf want ik ben niet gek. (-:
Ik ben een bromfiets.
* Verwijderd door de redactie *
* Verwijderd door de redactie *
@6 goeie zaak
@6 .
En ik stook gewoon door met mijn openhaard net zo lang als er vliegtuigen over mijn huis vliegen omdat de overheid daar toestemming gegeven hebben om meer vlieg bewegingen te maken.
@5 Dat is dom. Ik ben gewoon een spuitbus...
* Verwijderd door de redactie *
* Verwijderd door de redactie *
@9 beetje grootspraak of niet.
@13 .
Nee, ik ben het zat met deze Roverheid.
We worden aan alle kanten voor de gek gehouden.
Niet te boven, dat zovelen nog in die klimaathysterie van deze overheid trappen.
Ik ben al lang afgehaakt om naar al die onzin te luisteren, sinds die fanatici riepen dat deze exercitie, "een feest voor de portemonnee zou worden" en ineens leningen, de hemel werden ingeprezen.
Knettergek zijn ze geworden.
@15
Boven = geloven.
@3 Dat gaat hier ook gebeuren als de import personen een auto krijgen. Want van fietsen word je moe.
Ik denk dat we onder de grond/zoden moeten gaan leven. Onder de wortels van de bomen.
Ik denk dat je dan onze voorvaderen moet aanklagen zij hadden allemaal kampvuren.
Bah!
Tabaksrook schijnt ook funest te zijn voor het fragiele weefsel
en de cellulaire conditie van mens en dier.
NB) Overigens.....> Waar vuur is is rook en waar rook is is vuur , vice versa.
Verbied daarom elke vorm van vuur !!
Ja nu klagen, en straks wel met z'n allen lekker vuurwerk afsteken
Ik gooi er nog maar een blok op.
@4
Elektrische auto's gek? Waarom dan?
Dat wist ik al toen ik op achtjarige leeftijd met vriendjes op een verlaten strandje een vuurtje maakte met op het strandje gevonden hout.Ik stikte bijna de moord toen het vuurtje aangemaakt moest worden ook bij het oppoken van het vuurtje was dat het geval.
@23 Weinig onderhoud, schoner, sneller, minder bewegende onderdelen.
* Verwijderd door de redactie *
@25 Ze zijn veel duurder in aanschaf en we hebben bij lange na niet genoeg duurzame stroom om ze te voeden.
Mooie technologie. Het is echter nog te vroeg om ze massaal in te zetten.
Over de recycling van de akku is men het nog niet eens. Verse lithium gebruiken is nog altijd goedkoper. Dat geldt trouwens voor de meeste producten.
Al het geld dat nu in electrische auto's wordt gestoken had met veel meer effect in de industrie kunnen worden gestoken. Daar valt veel meer te besparen. Dat dat niet gebeurt is waanzinnig.
De milieuwinst is discutabel, de auto's die ze vervangen zijn vaak 'schoner'.
Het zou mooi zijn wanneer de meest vervuilende motoren electrisch zouden kunnen worden gemaakt
Dat gaat niet, de akku neemt alle ruimte en laadgewicht in beslag.
Een voorbeeld: Een zware tractor of vrachtwagen met een 400pk motor zou een akku met minimaal 15 ton gewicht moeten hebben. Dat is bijna de helft van het laadvermogen van de vrachtwagen. Omdat vrachtwagens maximaal 50 ton mogen wegen, gaat dat ook echt van het laadvermogen af. De tractor zou gewoon veel te zwaar worden en daarmee onbruikbaar.
@27 Ze worden ieder jaar goedkoper. Alle nieuwe techniek is eerst duur. In China koop je een elektrische auto voor 8000 euro. Uiteindelijk worden ze goedkoper dan benzine auto's. Vermoedelijk al binnen 10-15 jaar.
En ook tractoren gaan in de toekomst aan de elektrische motor. Die trekkracht neemt jaar op jaar toe.
@25 Waarom zijn ze dan zo duur?
@28 wel jammer dat er niet genoeg grondstoffen zijn om de wereld van batarijen te voorzien.
Maar goed ik ben wel voor elektrisch rijden.
Lastig alleen dat een tweedehands elektrische auto niet echt verkoopbaar is.
@29 zie @28
@28 Lijkt me sterk aangezien een Li-ion accuset waarmee je een geloofwaardige actieradius kunt halen nu al gauw tussen de vijftien- en twintigduizend euro kost. Mogelijk gaan die kosten nog flink omlaag de komende jaren, maar diverse deskundigen twijfelen daar aan.
@28 Het gaat niet om de trekkracht, maar om de akku. Een tractor of vrachtwagen moet minstens 8 uur ononderbroken kunnen werken. Dat gaat met de huidige techniek niet lukken. Er bestaan wel lithium-lucht akku's die dezelfde energiedichtheid als fossiele brandstoffen hebben, maar die zijn onbruikbaar instabiel en hebben een zeer korte levensduur.
De in Nederland geleverde electrische auto's, ook de Chinese, zouden onverkoopbaar zijn zonder de forse subsidies en belastingvrijstelling die de niet electrische rijders opbrengen.
Dat geld had toch beter in de industrie kunnen worden gestoken? Volgens deskundigen is energiebesparing en daarmee CO2 in de industrie vele malen effectiever. Geen wonder dat we de doelstellingen niet halen.
In landen met veel groene energie is een electrische auto een zinnige maatregel, maar toch niet in Nederland, waar nauwelijks echt groene stroom wordt geproduceerd? Als straks de biomassacentrales dicht gaan of niet doorgaan houden we een verwaarloosbare hoeveelheid groene stroom over.
Electrische auto's zijn pure geldverspilling.
* Verwijderd door de redactie *
@28 U gelooft in vooruitgang?
De eerste auto's waren electrisch en gebruikten evenveel of minder per km dan de huidige. Hoezo vooruitgang?
@34 De lithium-lucht, dus niet de lithium-ion, akku waarover ik schreef is slechts experimententeel, zeer instabiel (kaboem ) en kan maar een paar keer worden geladen.
Ook de houtkachels (houtpallets) zijn grote luchtvervuilers maar tsja daar heeft een ieder subsidie voor gehad bij aanschaffing..
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/duurzame-energie/vraag-en-antwoord/krijg-ik-subsidie-voor-een-pelletkachel#:~:text=Subsidie%20voor%20pelletkachel,deze%20aan%20bepaalde%20eisen%20voldoet.&text=U%20krijgt%20tot%202020%20subsidie,subsidie%20begint%20bij%20%E2%82%AC%20500.
Dat de stinkrook bij de buren naar binnen komt en de longen vervuilt zit overheid even niet mee.
@35 Wat een kul argument. Verbranding en bewegende onderdelen in motoren zijn verleden tijd wen er maar aan.
@33 https://www.duurzaambedrijfsleven.nl/agri-food/12129/elektrische-tractor-met-maximale-trekkracht-kost-350000
Ik zie het probleem niet. Nogmaals elektrisch gaat mechanisch voorbij de komende 10 jaar op nagenoeg alle terreinen.
@32 Ga maar op zoek op ali baba. Van marktkramen met elektromotor tot elektrische auto's het kost geen drol vergeleken met hier.
* Verwijderd door de redactie *
Iedereen die nooit met het vliegtuig op reis gaat, niet met de auto rijdt, zelfvoorzienend is en niets bij de supermarkt haalt, zijn woning in de winter niet verwarmt (leidingen voor aardgas maken hele gebieden kapot) mag bij mij komen klagen omdat ik zonet nog een blok hout in de open haard heb gegooid. Hypocriete prutsers.
* Verwijderd door de redactie *
@39 Die tractor is een hybride, heeft ook een dieselmotor! 30kwh komt overeen met minder dan 3L diesel! Als je het hogere rendement van de electromotor meerekent is nog maar 10 liter. De akku blijft het probleem, dat kunt u niet ontkennen.
@35 Ik wilde alleen maar aangeven dat ondanks de 100 jaar tussen de loodaccu en de lithium-ion accu, het verbruik gelijk is gebleven. In 100 jaar is de akku wel verbeterd, maar bij lange na niet voldoende.
@32 Daarom heeft de Chinese MG, die nu in Nederland leverbaar is ook zo'n kleine akku. Anders werd hij te duur. Vanaf 33 duizend euro is nog steeds heel veel geld.
@39 Even ter vergelijking, normale trekkers in die vermogensklasse hebben minimaal een 200 Liter tank en kosten maar 70-80 duizend euro.
De akku van die trekker is belachelijk klein. Op vol vermogen houdt hij het 20 minuten vol.
Biomassacentrales subsidieren en dan moet de open haard uit? Lekker beleid hoor. Millieu-neuroten met valse emoties lijken ons te regeren in plaats van rationeel denkende leider die weten waar het echt over gaat.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.