@26 Genoeg geluld . Blijkbaar ben jij de enige die het belangrijk vindt dat Geert een allochtoon is. Racist!...
@26 Hm ja Chat GPT is daar nogal dubbel over. Niet helemaal correct denk ik. Nu zegt het dit:Dat klopt, Geert Wilders' moeder is geboren in ...
#8 gevonden:"Dat heeft voornamelijk drie redenen. In de eerste plaats weet het regime tot in zijn botten dat het zelfs de norse berusting van ...
@22 "van wie beide ouders ook in Nederland zijn geboren" Zie 24, zie je 17. Nederlands-Indië was toch echt buitenland. ...
@2875 Ha die Ron, dankje kerel.RedBull staat koud....
"Iemand met een migratieachtergrond is een persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren" https://www.cbs.nl...
Ik wil een wet dat mensen die zich laten provoceren verplicht een jaren lange cursus weerbaarheid moeten gaan volgen!!! XDXD...
@19 Tuurlijk begrijp ik dat. Had dat ook niet verwacht gezien jouw, volkomen nutteloze, veelvildige meldingsbijdragen op dit forum. ...
Over een paar jaar staan de meeste woningen waarschijnlijk leeg en en liggen de cruiseboten er verlaten bij. Miljoenen zijn er dan verdwenen in ...
Helemaal terug, heel apart, landingsgestel komt niet uit en ze hebben teveel brandstof in NL getankt, of zoiets geks.
Als het landingsgestel niet uitkomt hoef je niet terug. Dan maakt het niet uit waar je land. Het heeft dus te maken met Israël of het vliegveld in Caïro anders hadden ze nog uit kunnen wijken naar naburige landen. Hadden ze beter in Palestina kunnen landen
Niets met Israël te maken, in ieder geval. Want betere omstandigheden om daar een noodlanding te maken bestaan er niet.
Was deze oude KLM Boeing 747 (PH-BFL) hetzelfde toestel dat enkele dagen terug bij Schiphol een brandalarm in het ruim had, of was dat een andere 747 van hen?
none issue waarschijnlijk.
Ik denk dat dit goedkoper voor ze is,
Anders hadden ze personeel en materiaal moeten sturen en zou het vliegtuig langer uit de running zijn, waardoor ze een vervangend vliegtuig moeten huren.
De mensen die terug naar Nederland moeten zouden ze moeten omboeken of een leeg vliegtuig sturen,
De klanten in het toestel worden wel zwaar benadeeld want hun vakantie is korter of zakenmensen kunnen hun afspraak met klanten of leveranciers niet maken.
Ze waren op de helft en konden ook doorvliegen en daar veilig landen, het draait dus om geld en niet om klantvriendelijkheid.
@2 Weet ik, heb je een goeie verklaring, normaal neem je ook niet de brandstof voor de heen en terugreis mee.
@4 Ja inderdaad, het betreft hetzelfde toestel wat toen ook malheur had, blijkens een artikel van zojuist in het AD:
http://www.ad.nl/binnenland/klm-boeing-keert-door-technisch-probleem-terug-naar-schiphol~a81a55b0/
@8 het toestel was op weg naar Kenya, dit is volgens google 10.837,8km
De afstand van amsterdam naar Cairo is 5294 km. Heel aannemelijk dus dat dit gewoon op de brandstof kan voor een normale vlucht Amsterdam-Kenya
Het toestel is inmiddels geland te Schiphol. Deze Boeing 747 (reg. PH-BFL) stamt uit het jaar 1991.
Een alternatief voor de onfortuinlijke passagiers is om vanavond nog met Emirates vlucht EK150 in een nieuwe en uiterst comfortabele Airbus A-380 af te reizen naar Kenya via Dubai.
Maar misschien heeft KLM ook al een redelijk alternatief gereed voor de gedupeerden.
@10 "Maar misschien heeft KLM ook al een redelijk alternatief gereed voor de gedupeerden." neem aan van wel ja. Ze hadden een aantal uur om het voor te bereiden. Neem aan dat ze toestel klaar hebben staan om ze alsnog naar Kenia te vliegen.
Er wordt heel breed ingezet op globalisering, maar een vliegtuig moet terugvliegen naar Nederland om fatsoenlijk personeel fatsoenlijke onderdelen te laten monteren. Dan gaat er toch echt iets fout.
@12 Rare vergelijking. Voor KLM is het goedkoper om dit te doen, dan het in Kenia te laten repareren. Zegt helemaal niks over Kenia en al helemaal niks over globalisering.
Je hoeft niet elk draadje aan te pakken om je gal te spuwen, Dzzz, slaat nergens op.
@13 Vergelijking? Er staat helemaal geen vergelijking in @12 .
Dus je persoonlijke aanval negeer ik ook maar (weer), want blijkbaar heb je er weer niets van begrepen.
@14 blijft een onzin opmerking.
@15 Oké.
@12 Nou die Kenianen doen wonderen met ductape
Het is ook voor de hand liggend dat niet elk duur onderdeel overal ter wereld op voorraad ligt en dat het wellicht goedkoper (tijd=geld) is om naar het onderdeel te vliegen dan om het onderdeel op te sturen en al die tijd het vliegtuig aan de grond te hebben staan.Als je dan ook nog een "eigen" team er aan kan laten sleutelen heb je wellicht nog meer voordeel.
@18 Schijnbaar is het vrij snel gefixt. Punt is dat het inderdaad heel duur is om een vliegtuig stil te laten staan en de passagiers van Kenia naar Amsterdam (de volgende vlucht voor dit toestel), moesten ook worden opgehaald, dus er moest toch een ander toestel heen. Dan beter terugvliegen en met een vol vliegtuig naar Kenia en met een vol vliegtuig weer terug.
Logisch uit logistiek opzicht.
@19 Het is waarschijnlijk nog niet gefixed, want de PH-BFL heeft na aankomst te AMS nog niet weer gevlogen.
De oplossing was voor KLM zelf waarschijnlijk de meest geschikte, maar voor de klanten van KLM waarschijnlijk niet.
Enfin: Het zal de "Koninklijke" oplossing geweest zijn.
@20 ok. Als het vliegprogramma zoveel mogelijk kan worden gevolgd is dat ook het beste voor de meeste KLM klanten, alleen niet voor de klanten die op dat moment in het vliegtuig zaten.
@20 Ben niet zo van het plusjes en minnetjes systeem, maar waarom je negen minnetjes krijgt, is mij volstrekt een raadsel, opzich namelijk een goede inhoudelijk reactie, ik zal een uitzondering maken en geef je een plusje.
@20 oeps, kan niet meer met mijn huidige settings, sorry, dan maar zo +
Sinds vanochtend is het betreffende KLM-toestel weer in de lucht.
Nu boven de oceaan onderweg van Schiphol naar Willemstad (Curaçao)
@22 Ga er maar vanuit dat dit een fanatieke vorm van Hasbara is. Google er maar eens op.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.