De Europese Commissie is onder leiding van Ursula von der Leyen geslotener geworden. Vijf belangrijke zaken die de Commissie voor je verbergt vo...
@1 "Moslims eisen kalifaat" Klopt ja. Een dag geleden al, https://www.nieuwskoerier.nl/news/984142-islamisten-roepen-bij-betog...
@21 StrongoliFoto's van cruiseschepen gaan via mobieltjes vliegensvlug terug naar de landen van oorsprong en helpen de mensensmokkelbendes o...
Dubbel: https://www.nieuwskoerier.nl/news/984142-islamisten-roepen-bij-betoging-in-hamburg-om-kalifaat...
@16 m post@17 ThWilDoor het innemen van sleutelposities kun je de gehele keten op termijn beheersen. Vanzelfsprekend. Politiek draait med...
Het kleine klootzakje zal er wel geen bordje bij zetten wat het rusland gekost heeft aan mensen en materiaal....
Frans de flapdrol weet heel goed dat moslims een bloedhekel hebben aan joden maar durft dat niet te zeggen uit angst dat hij 24/7 beveiligd moet...
Waarom zou je in Nederland met een israelische vlag lopen zwaaien. ...
@15Bij islamisten niet. Bij de "normale" moslims hebben de vrouwen wel veel in te brengen....
Vaccinaties zijn toch voor iedereen gratis ?En waarom wordt het probleem van mensen met een migratie achtergrond zo omfloerst omschreven, waa...
Klassiek voorbeeld van een directie die tegen de wil van de aandeelhouders in gaat.
Het mooie is dat bij zo'n scherpe daling van de koers het voor de directie erg moeilijk wordt om voldoende geld bij elkaar te krijgen voor de overname.
Het lijkt me dat de overname niet gaat plaatsvinden.
Het is al jáááááren bekend dat er wereldwijd maar een paar giga-maatschappijen zullen overblijven. Overnames horen daarbij maar dan moet je wel een héle diepe broekzak hebben om het te financieren.
"Tegenover een groei van 3,2 procent bij KLM en een plus van 7,8 procent bij Transavia stond een daling van 0,4 procent bij Air France."
Dat KLM meer vervoert is te danken aan de subsidiestroom die naar Schiphol stroomt jaar-in-jaar-uit. KLM en SPL zijn volkomen afhankelijk van elkaar.
Echter, SPL gaat het verliezen van Turkije en Dubai omdat die luchthavens veel logischer liggen voor de HUB-functie waarop SPL sinds de jaren '80 mikt.
Dat is jammer voor SPL maar omdat er geen visie is voor de luchthaven is deze gedoemd te verschrompelen wat een vervanging in zee met een efficiënte kwalitatieve luchthaven zal doen versnellen.
Het is jammer dat zowel het bestuur van SPL alsmede de betrokken politici nog steeds denken dat kwantiteit belangrijker is dan kwaliteit in de NL'se luchtvaart. De kosten zullen echter nog verder de pan uitrijzen en dan zal het zelfs VVD/CDA/D66 teveel worden dat er héél veel geld vanuit de KLM naar Air France stroomt.
De KLM zou zichzelf nog kunnen redden door te mikken op zoveel mogelijk slots in Dubai en Turkije maar waarschijnlijk zijn ze daarvoor al te laat omdat ze - arrogant genoeg - op SPL heeft gemikt.
Het meest sneue aan dit verhaal is dat dit dus al jáááááren bekend is maar verandering in de luchtvaart vindt men doodeng maar vindt wel degelijk plaats (zie ook de opkomst van de prijsvechters van de laatste decennia).
Sterkte aan de aandeelhouders.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.