@2784 Zelfs het riool wil die ouwe niet hebben....
@2786Nee hoor. Voorlopig heb jij niets gezegd over dramaqueen Olivia, die in @2730 anderen begint te beschuldigen, en dat zegt mij al geno...
@2758😂@2760“ Ik heb geen goede ervaringen met jou (maar dat heb ik met de meesten hier niet)”Gebrek aan goede begeleiding soms ...
@2771 Zoals jij altijd bij mij doet het, ouwe lekbak.Of was het nou tandloze versnellingsbak?...
@2785 Die naam van jou is geen eer aan te behalen.Ik zou me sowieso schamen jou te zijn....
@2783 👋Oww wacht..... jij bent diegene die altijd het laatste woord wil hebben. Nou hierna nog 1 reactie plaatsen, en dan krijg jij waar j...
@2784Gesproken als een echt tokkie. Je doet je naam eer aan....
@2775 Jij bent die hoop stront, wat maar niet weg wil spoelen. 💩...
@2781Gaap....
@2779Inderdaad. En op wie doel je?...
Vrouwen hebben altijd wat te zeuren.
Tsja, als je dan de Tesla Model 3 had gekocht met maximale range, dan had je maar één keer de accu op hoeven te laden om die 1,200km te overbruggen. Maar ja, mensen kopen de goedkoopste Tesla met het minste bereik, en denken dan dat ze duizenden kilometers kunnen overbruggen...
@2 Niet iedereen kan dat betalen.
Vooralsnog kansloos blijkbaar
@3 Dat weet ik. Maar als je het niet kan betalen, en je koopt een versie met een kortere actieradius, dan moet je niet zeuren dat je geen 1,200km kan overbruggen op een lading van 300km.
@4 Zeer zeker niet. Van Nederland naar Zwitserland, van Zwitserland naar Italië, van Italië terug naar Nederland. Met de elektrische auto. Op de heenweg één keer opladen, op de terugweg één keer opladen. Ging perfect.
@6 Ik rij gewoon 1 op 20 benzine en dat gaat ook prima
@7 Nou ja, je reactie in @4 is dus kansloos.
@6 Op een autobezetting in nederland is het aandeel electrisch nog steeds nihil.
Binnen nederland gaat het prima , maar daarbuiten is het nog steeds tobben.
Overigens is de wetgeving betreffende de beprijzing van electrisch rijden nogal dubieus aan het worden.
Voor het goedkope hoef je het niet te doen straks
@9 Jij zegt dat het vooralsnog kansloos is. En dat is dus niet zo, zoals vele mensen die wel een elektrische auto hebben gekocht met voldoende actieradius om duizenden kilometers te overbruggen aantonen.
Je moet je ook niet haasten op vakantie.
@10 Ik heb een zoe een leaf en een hybride geprobeerd, zeg maar de "gewone" prijsklasse.
Maximaal 350 Km met de full electrische karretjes.
Een tesla ongeacht het model zit gewoon niet in de categorie waar de gemiddelde nederlander mee op vakantie gaat.
Zakelijk ben ik nu ook aan het kijken naar een full electric , maar zelfs de dealer biedt nu voor vakanties een huurovereenkomst aan voor een benzine of zelfs diesel uitvoering omdat dat in europa gewoon practischer is
@11 Klopt, maar je moet wel op tijd terug zijn als je na je vakantie weer moet gaan werken !!
@13 , fillmpje gezien van iemand die met tesla ook grote afstand aflegt, met veel tips/truuks
Was zeker informatief, probeer de url nog even te zoeken.
Bijtelling elektrische auto
Het bijtellingspercentage voor volledig elektrische auto’s is tot 2019 4%. In 2020 is dit percentage 8%, waarna het stapsgewijs zal stijgen tot 22% vanaf 2026. Let op; deze percentages gelden tot 2026 voor auto’s met een bepaalde cataloguswaarde. Is uw elektrische auto duurder dan dit gestelde maximum, dan betaalt u een gecombineerd percentage. Vanaf 2026 betaalt u zowel voor benzine- en dieselauto’s als voor elektrische auto’s 22% bijtelling over de gehele cataloguswaarde.
@12 zo'n aanbieding kreeg ik ook van mijn dealer. De leaf heb ik geaccepteerd, de aanbieding afgewezen. Ben net terug van vakantie en heb een auto in Duitsland gehuurd. Daghuur in NL. €93.50, in Duitsland €47,00 en alle kilometers vrij.
https://nederlandelektrisch.nl/actueel/verkoopcijfers
Op dit moment zijn er 69000 volledig electrische voertuigen in nederland geregistreerd,
tegenover 8.500.000 brandstofauto's
Dus waar heeft men het over ?
@1 Dan moet jij wel een vrouw zijn..........
Zolang laden nog zoveel tijd kost en de plekken waar je kunt laden op je reis beperkt zijn, is het gewoon niet erg geschikt voor je vakantie.
@19 Waterstof...
@20 , Lijkt me inderdaad een betere optie.
Of, onder het motto "wie A zegt, moet ook B zeggen", dan ook eens eindelijk gaan investeren in techniek dat
- Je accu's snel kunt oplasen.
- Door heel Europa in veel oplaadpunten.
Maar goed, los van die hele discussie.
Zolang de benodigde stroom nog steeds wordt opgewekt door kolencenrales, en de fossiele uitstoot op dat vlak weer gigantisch gaat toenemen naarmate het elektrisch rijden toeneemt, vraag ik me sowieso wel af wat het onder aan de streep nu daadwerkelijk toevoegt.
@21 Waterstof heeft echt de toekomst gezien de snelheid van tanken.
En uiteindelijk is het platform hetzelfde als de accu auto.
Bosch zet volledig in op waterstofconversie.
Alleen waterstof wordt gemaakt van ........ aardgas
vrienden waren zo blij met hun nieuwe electrische auto`s totdat de vakantie eraan kwam
Ze kwamen erachter dat ze met de sleurhut op pat zouden gaan maar dat trekken die dingen niet
Hebben hals over kop een tweedehands dieseltje moeten kopen om hun hut te kunnen verplaatsen
@22 klopt Bosch zet er volledig op in. Heb je ook de rest van hun persbericht over gelezen? Of laat je dit heel baudetiaans onbesproken? Waterstof, volgens Bosch, zal alleen economisch ingezet kunnen worden bij vrachtauto's en het zeer luxe segment personenauto's, zeg maar Mercedes S klasse en BMW 7 serie. Verder heeft waterstof geen toekomst, gidsland Noorwegen is er niet voor niets mee gestopt, het kost meer energie dan dat het oplevert.
@21 mijn EV laad ik op met behulp van groene stroom, binnenkort met mijn eigen zonnepanelen en huisaccu. En vanochtend in de parkeergarage, mvg zonnepanelen op het dak van de garage.
@23 domme vrienden dan. Dit is het eerste wat je meeneemt als info wanneer je een EV auto overweegt te kopen. Overigens zijn er EV's die een caravan kunnen trekken.. zag tijdens mijn vakantie een Tesla X met caravan en een Tesla S met speedboot erachter.
@25 "mijn EV laad ik op met behulp van groene stroom, binnenkort met mijn eigen zonnepanelen en huisaccu. En vanochtend in de parkeergarage, mvg zonnepanelen op het dak van de garage."
En in hoeverre is dat een oplossing als je ermee naar Spanje wil rijden??
@27 Wie zegt dat ik ooit naar Spanje zou willen rijden. God bewaar me.
@28
Tja, het artikel gaat over lange afstanden met een elektrische auto.
Mijn reactie ging erover wat er moet gebeuren om een elektrische auto voor dat doel aantrekkelijk te maken.
Aangezien je op mij reageerde, daarom de vraag hoe jou situatieschets gaat bijdragen als oplossing in het probleem waar het artikel als ook mijn reactie over gaat.
@29 " jou situatieschets"
jouw situatieschets.
@29 en ik reageer op de laatste alinea in je reactie, zie daar geen woord over lange afstanden.
@31 Hhhmmmm, ja, daar heb je dan wel een punt ja.
Overigens is mijn oplossing redelijk eenvoudig. Voor vakanties huur ik een auto bij een Duitse vestiging van een global autoverhuurder.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.