Als er een zwarte man wordt gedood door de politie dan is dat meteen groot nieuws. Toch worden er in de VS meer witte dan zwarte mannen gedood d...
@3 Veel van die politici hebben een huis in het buitenland. Als het hier onleefbaar wordt zijn ze met de noorderzon vertrokken. ...
@2 erger nog, niet alleen hij, maar nog veel meer politici...
VVDer v.d. Burg vindt dat er nog wel 18 miljoen mensen bij kunnen....
mijn hemel. over overbevolking gesproken...
En in deze post geeft hij een radicale klimaatactivist die niet gelooft in de kracht van innovatie (daar zijn er nogal veel van) een goede veeg ...
Devon is een interessant account om te volgen, vind ik. Ja, hij gebruikt ook AI om afbeeldingen te maken (van katten). Maar niemand is perfe...
Nou, dan moet Walmart of zo maar snel in brand gestoken worden. Toch?...
@13Maar ze daar sensureren ze ongewenst nieuws!!Oh .. laat maar.....
@41 m post@49 MalinoisTechnisch gezien mengt Soros zich in. Weet ik niet of hij ook sturend optreedt of alleen als geldschieter. Politici ...
Nederland waterland is niet meer.
** gebruiker verwijderd **
Zweeftreinen aanschaffen
Alles verzakt dus het spoor ook.
Bovendien zijn de goederentreinen eens zo lang geworden dus ik zou ook even naar de belasting van het spoor kijken.
De ondergrond van, met name Culemborg, bestaat uit veen en rivierklei. Lagen rivierklei op veengrond, waaronder zandlagen.
Geologisch een uitermate interessant gebied mede gezien het feit dat de Lek i.t.t. overige Nederlandse rivieren vrij nieuw is.
Als de veengrond, gelegen onder de deklaag van rivierklei, daadwerkelijk uitdroogt zal er in versnelde mate inklinking plaats vinden met uiteindelijk desastreuze gevolgen voor de diverse nieuwbouwwijken rondom het oude stadsdeel (welke laatste op zandrug gebouwd is).
Men zou deze inklinking der veengrond tegen kunnen gaan door water (uit de Lek) te injecteren in de veenlagen om te garanderen dat deze hun noodzakelijke veerkracht en "tegendruk" behouden.
Vergeet overigens niet hoeveel gewicht het spoortalud naar de spoorbrug over de Lek heeft. Logisch dat men hier bij uitdroging van de onderlagen problemen waar mag nemen (verzakkingen).
Eigenlijk onvoorstelbaar te denken dat het waterland Nederland feitelijk een gebrek aan grondwater heeft. Bijna een contradictie echter thans wel een wezenlijk feit. In de "toekomst" zullen andere delen van Nederland ook met de gevolgen van deze "veen uitdroging" te maken krijgen en Prorail (bijvoorbeeld op het traject Utrecht - Rotterdam) hiermee nog veel te stellen krijgen.
Word het tijd dat Prorail de waterschappen aan het verstand brengt dat ze het waterpijl op peil moeten houden en niet alleen water wegpompen omdat anders het land voor de boeren in het voorjaar te nat is!
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.