@58 Poetin stelt als vijand niks voor. We zitten hier met een Den Haag dat het halve MO en half Afrika hierheen wil halen. Vanuit dat perspectie...
@11Op wie stemt Youp dan?Zijn hele familie bestaat uit VVD ersEn waarom mag een PvdA er geen mooi huis bij elkaar verdienen Ik zelf geen...
@1 Waarschijnlijk moeten de 4 patriot systemen daarom in Nederland blijven. Ze doen het in Den Haag in hun broekje.Ik kan helaas geen Oekra�...
@49Er wordt niks bezet.De inwoners van die deelstaten hebben zich uitgesproken via een referendum. Dat is internationaal/juridisch gezie...
@26Die denken: "dat hebben we toch maar mooi voor elkaar gekregen"..Eigenlijk zijn diegenen die daar in mee hobbelen nog het ergste. Die zij...
@7 Het zal mijn tijd ook wel duren, ik heb het nog nooit zo goed gehad als nu, maar dat gun ik andere mensen ook, het probleem is dat ik misschi...
@109 "maar eens goed naar je eigen reactie geschiedenis voordat je met je belerend vingertje gaat wijzen" Whahahahahahaha ... :))))...
@104 Nee, ik noem het zeuren omdat ik werkelijk niet weet wat jij mij verwijt. Je gebruikt allemaal termen die ik niet herken - die ik niet ka...
https://www.ninefornews.nl/kijk-journalist-vraagt-politicus-naar-mogelijke-russische-betalingen-maar-de-boemerang-komt-even-terug/...
@53 Oekraine is een zoveelste Afghanistan. 👍...
@197 In beide Kamers en ook nog eens een herbevestiging na verkiezingen.
@198 Dat is gewoon te vinden in de CBS statistieken , jouw bewering over het CBS en een meerderheid van moslims in Nederland in 2100 heb ik niet teruggezien.
@202
Moet je beter lezen.
Het stond er ook niet voor 2100 maar het percentage moslims over een zeker aantal jaren, iets van 2050 dacht ik maar dat heb ik niet meer paraat.
Die waarde heb ik echter ook nagerekend en ik kwam iets lager uit. (vermoedelijk omdat ik geen rekening had gehouden met het krimpen van de niet islamitische bevolking, daar ik deze data niet had)
Als je het beter denkt te kunnen uitrekenen dan hoor ik het graag.
@200 Ik denk dat jij een fantasiewereld leeft je struikelt over de werkende moslims als ik hier in de omtrek kijk zie je ze overal niet alleen uitbaters van eettentjes maar ook kruideniers, kappers , bouwvakkers, bezorgers, assistenten of artsen in medische praktijken, supermarktmedewerkers , kleermakers, fietsreparateurs, monteurs noem maar op.
Als je dat niet ziet leef je ergens in de bush bush of heb je ( spreekwoordelijke ) oogkleppen op.
@203 Dat ga ik niet doen voorspellingen over hoe een populatie er over 50 of 100 jaar uitziet komen nooit uit.
Er zijn ook talloze malen prognoses gemaakt in het verleden over de bevolkingsgrootte in Nederland en die kwamen ook nooit uit , het bleek altijd anders te verlopen dan verwacht.
@186
Het gaat hier om een basisschool, daar moet in principe niets "bijzonders" mee zijn.
Waar kleine kinderen binnenkomen om o.a. de taal (Nederlands) te leren, rekenen en schrijven. En niet, waar Arabisch onderwijs wordt gegeven en de discriminerende leer van de Koran.
Deze islamitische scholen, zullen juist de integratie nóg meer tegenwerken.
Als men dát als overheid niet wilt zien, dan heb je het probleem van het niet integreren, nog steeds niet begrepen...
@205 Ik heb geen voorspelling gedaan, slechts uitgerekend wat er gebeurd als we op deze voet door gaan.
PS.
Ook deze reactie van je zou zo uit de koker kunnen komen van iemand die de wetenschap haat en daarom het resultaat dat we de wereld met z'n allen opwarmen ontkent.
@205
Ter aanvulling:
Ik denk gewoon dat je het niet kan uitrekenen.
@206
Als men een school sticht op basis van een of andere geloof dan is het een bijzondere school en mag die school kinderen weigeren die dat geloof niet hebben.
Zo is nu eenmaal de wet, of het een goede wet is, dat is weer een ander verhaal.
@207 Bolkenstein die beweerde dat er rond deze tijd de bevolking in Amsterdam voor meer dan de helft uit moslims zou bestaan , wat is daar wetenschappelijk aan ? Dat toont juist het niet weten aan.
En het klimaat er opeens bijslepen , een kat in het nauw....
@210 Ik ben niet verantwoordelijk voor de beweringen van Bolkenstein.
Ik weet ook niet hoeveel % van de huidige Amsterdammers nog echte wortels in de stad heeft.
Vermoedelijk niet als te veel.
@145 Waarom zou ik mijn ouders dat verwijten? Vroeger was dat zo, strenge ouders, geboren, gedoopt, communie, zondags naar de kerk etc. Waarschijnlijk heb ik daarom zo’n bloedhekel aan religie. Toen ik oud genoeg was, ben ik me ertegen gaan verzetten, mijn eigen kinderen de vrijheid daarin gegeven en mijn kleindochtertjes zijn alledrie niet gedoopt, het is hun eigen keuze.
@211 Het gaat om het percentage / aantal moslims niet om hoe ver de wortels reiken van Amsterdammers , iets met appels en peren....
@207
In @152 schreef je dit:
"Je schijnt te vergeten dat als we in dit tempo door gaan we ruim voor het einde van deze eeuw in Nederland een islamitische meerderheid hebben."
Ik wacht nog steeds op je onderbouwing.
Kijk de grafiek.
In dat tempo, gaan we jouw punt nog niet in eeuwen bereiken.
Onderbouw je je stelling nog of kom je niet verder dan roeptoeteren??
@213 Vind je??
Wel ik denk daar wat anders over.
@212 " en mijn kleindochtertjes zijn alledrie niet gedoopt,"
Dopen vind ik ook verspilling van schoon drinkwater.
@215 Zie @214 .
Waar blijft je onderbouwing??
@214 Die 5% daar ben ik het niet mee eens trouwens dat gaat om personen van 15 jaar of ouder als ik me niet vergis maar , het gros van degenen onder de 15 die in een moslimgezin opgroeien zullen zelf ook zichzelf beschouwen als moslim later , het percentage ligt eerder op ruim 6%.
Maar goed de vinger aan de pols houden hoe het zit met de ontwikkelingen op dat gebied , mensen van Syrische afkomst zullen sommige mensen mischien zien als ( bijna ) 100% moslim terwijl ze hier in Nederland voor 76% bestaan uit moslims dus 24% is dus niet islamitisch.
@214 Dat beweer jij.
Ten eerste zijn dat statistieken van voor de grote instroom van nieuwkomers.
Je werkt dus duidelijk met grafiekjes die verouderd zijn. (doen de klimaat ontkenners ook vaak)
Daarbij is praktiserende moslim een rekbaar begrip, ze zijn moslim of ze zijn het niet lijkt me.
@215
Waarom moet ik alles uitgebreid onderbouwen terwijl je dat zelf helemaal niet doet.
Als men nieuwkomers vergelijkt met de oorspronkelijke is het vrij logisch dat men bepaald hoe groot die eerste groep is.
@212 Jouw ouders hebben je op die school gezet dus daaraan heb je dat te danken.
@196
deze statistieken bedoel je
https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/2016/47/criminaliteit
http://www.ministrando.org/jeugdcriminaliteit/statistieken_over_criminali.html
@220 " terwijl je dat zelf helemaal niet doet."
Ik onderbouwde wel, maar dat accepteer jij niet als onderbouwing.
Dan laat jij nu eens zien dat je het beter kunt.
Put your money where your mouth is.
We moeten gewoon aan het olie voor islam verdrag voldoen.
@222
Wat een onzin, en een grote gedeelte van van alle gevangenen in de VS zijn donker..
Beter terug naar segregatie..?
@218 Maken we er gemakshalve zelfs 7% van.
De "in dit tempo" scenario van MARCUSAURELIUS blijft dan evengoed enorme Bullshit.
Het scenario.
@204 Wat knap dat u aan iemands uiterlijk kunt zien dat het een moslim is.
@226
De cijfers slaan op de groei van islamitische inwoners deze getallen staan los van de instroom die er bovenop komt. Volgens deze cijfers groeit de islamitische bevolking met jaarlijks 2%.
Ga daar dan maar een aan rekenen met z'n tweeën die dat beide volgens mij niet kunnen.
@229 "De cijfers slaan op de groei van islamitische inwoners deze getallen staan los van de instroom die er bovenop komt. "
Nee hoor, die cijfers zijn gebaseerd op aandeel moslims per jaar in Nederland, INCLUSIEF migratie.
Maar waar blijft jouw onderbouwing van jouw stelling? Ik heb hem nog niet gezien.
Ben je een vent of een praatjesmaker? Put your money where your mouth is.
@228 Ja en ook nog wat voor werk ze doen.
@230 Dat beweer jij.
Maar ik heb al het een ander eerder uitgelegd, wat je kennlijk niet gevolgd hebt.
@229 "Volgens deze cijfers groeit de islamitische bevolking met jaarlijks 2%."
Overigens is "groei islamitische bevolking" heel iets anders dan "groei aandeel islamitishce bevolking Nederland".
Op basis van 6% en 17 miljoen inwoners totaal, tellen we nu 1.020.000 moslims.
Als dat groeit met 2%, groeit het naar 1.040.400 moslims. Laten we de totaalbevolking gemakshalve even op 17 miljoen houden, dan is 1.040.400 moslims op 17 miljoen inwoners 6,12%.
Jouw 2% groei moslims, resulteert dus slechts in 0,12% groei in aandeel moslims in Nederland.
Eigenlijk nog minder, omdat het totaal ook hoger dan 17 miljoen zal groeien.
Dus nogmaals: Jouw "in dit tempo" scenario is je reinste Bullshit en kan de prullenbak in.
@232 "Maar ik heb al het een ander eerder uitgelegd,"
Maar geen enkele onderbouwing geplaatst van jouw "uitleg".
@232 Hey prutser,
Waar blijft je onderbouwing?
Tot nu toe heb je alleen maar wat losse flodders gedropt.
@233 Zo mag je echter niet rekenen.
De groei van het aantal moslims is cumulatief het moet dus anders berekend worden als je het aantal met 2050 wilt bereken.
Maar goed hoeveel zijn het er dan volgens jou in 2050?
Misschien kan je het schelden beter laten, want dat doen meestal domme mensen.
@236 Oh ja reken het maar uit met die foutieve begin gegevens.
@236 Intelligente mensen vloeken meer heb ik weleens gelezen.
@228 Als ze Ahmed , Hassan , Mohammed , Khaled, etc, heten ga ik er vanuit dat ze moslim zijn , kan natuurlijk zijn dat ze de islam hebben verlaten , maar bij de meeste mensen die zo heten is dat niet het geval.
@237 Maar er is geen bewezen relatie tussen vloeken en intelligentie.
Dat heb ik nou ook nog gelezen.
@236 "Maar goed hoeveel zijn het er dan volgens jou in 2050?"
Gebaseerd op jouw 2% per jaar:
1.040.400,0020.400,0017.020.400,006,112020
1.061.208,0020.808,0017.020.808,006,232021
1.082.432,1621.224,1617.021.224,166,362022
1.104.080,8021.648,6417.021.648,646,492023
1.126.162,4222.081,6217.022.081,626,622024
1.148.685,6722.523,2517.022.523,256,752025
1.171.659,3822.973,7117.022.973,716,882026
1.195.092,5723.433,1917.023.433,197,022027
1.218.994,4223.901,8517.023.901,857,162028
1.243.374,3124.379,8917.024.379,897,302029
1.268.241,7924.867,4917.024.867,497,452030
1.293.606,6325.364,8417.025.364,847,602031
1.319.478,7625.872,1317.025.872,137,752032
1.345.868,3426.389,5817.026.389,587,902033
1.372.785,7126.917,3717.026.917,378,062034
1.400.241,4227.455,7117.027.455,718,222035
1.428.246,2528.004,8317.028.004,838,392036
1.456.811,1728.564,9217.028.564,928,562037
1.485.947,4029.136,2217.029.136,228,732038
1.515.666,3429.718,9517.029.718,958,902039
1.545.979,6730.313,3317.030.313,339,082040
1.576.899,2630.919,5917.030.919,599,262041
1.608.437,2531.537,9917.031.537,999,442042
1.640.605,9932.168,7417.032.168,749,632043
1.673.418,1132.812,1217.032.812,129,822044
1.706.886,4833.468,3617.033.468,3610,022045
1.741.024,2134.137,7317.034.137,7310,222046
1.775.844,6934.820,4817.034.820,4810,422047
1.811.361,5835.516,8917.035.516,8910,632048
1.847.588,8236.227,2317.036.227,2310,852049
1.884.540,5936.951,7817.036.951,7811,062050
1.922.231,4037.690,8117.037.690,8111,282051
1.960.676,0338.444,6317.038.444,6311,512052
1.999.889,5539.213,5217.039.213,5211,742053
2.039.887,3439.997,7917.039.997,7911,972054
2.080.685,0940.797,7517.040.797,7512,212055
2.122.298,7941.613,7017.041.613,7012,452056
2.164.744,7742.445,9817.042.445,9812,702057
2.208.039,6643.294,9017.043.294,9012,962058
2.252.200,4644.160,7917.044.160,7913,212059
2.297.244,4745.044,0117.045.044,0113,482060
2.343.189,3645.944,8917.045.944,8913,752061
2.390.053,1446.863,7917.046.863,7914,022062
2.437.854,2147.801,0617.047.801,0614,302063
2.486.611,2948.757,0817.048.757,0814,592064
2.536.343,5249.732,2317.049.732,2314,882065
2.587.070,3950.726,8717.050.726,8715,172066
2.638.811,7951.741,4117.051.741,4115,482067
2.691.588,0352.776,2417.052.776,2415,782068
2.745.419,7953.831,7617.053.831,7616,102069
2.800.328,1954.908,4017.054.908,4016,422070
2.856.334,7556.006,5617.056.006,5616,752071
2.913.461,4457.126,6917.057.126,6917,082072
2.971.730,6758.269,2317.058.269,2317,422073
3.031.165,2959.434,6117.059.434,6117,772074
3.091.788,5960.623,3117.060.623,3118,122075
3.153.624,3661.835,7717.061.835,7718,482076
3.216.696,8563.072,4917.063.072,4918,852077
3.281.030,7964.333,9417.064.333,9419,232078
3.346.651,4065.620,6217.065.620,6219,612079
3.413.584,4366.933,0317.066.933,0320,002080
3.481.856,1268.271,6917.068.271,6920,402081
3.551.493,2469.637,1217.069.637,1220,812082
3.622.523,1171.029,8617.071.029,8621,222083
3.694.973,5772.450,4617.072.450,4621,642084
3.768.873,0473.899,4717.073.899,4722,072085
3.844.250,5075.377,4617.075.377,4622,512086
3.921.135,5176.885,0117.076.885,0122,962087
3.999.558,2278.422,7117.078.422,7123,422088
4.079.549,3979.991,1617.079.991,1623,882089
4.161.140,3881.590,9917.081.590,9924,362090
4.244.363,1883.222,8117.083.222,8124,852091
4.329.250,4584.887,2617.084.887,2625,342092
4.415.835,4686.585,0117.086.585,0125,842093
4.504.152,1688.316,7117.088.316,7126,362094
4.594.235,2190.083,0417.090.083,0426,882095
4.686.119,9191.884,7017.091.884,7027,422096
4.779.842,3193.722,4017.093.722,4027,962097
4.875.439,1695.596,8517.095.596,8528,522098
4.972.947,9497.508,7817.097.508,7829,092099
5.072.406,9099.458,9617.099.458,9629,662100
Ik hoop dat het zo correct terug komt in de tekst. Vanuit Excel overgehaald.
In 2100 zou het aandeel moslims dan op 29,66% zitten, MAAR, daar tel ik in de groei van de totaalbevolking allene de toename van de moslims.
Maar dat is feitelijk onrealistisch, omdat ook het aantaal niet-moslims zal groeien.
De deler zal daarmee aanzienlijk hoger liggen en het percentage moslims op het geheel dus aanzienlijk lager is.
Maar maakt niet uit. Zelfs wanneer alleen het aantal moslims zou groeien, zou het aan het eind van de eeuw nog gene 30% zijn.
Tegenover jouw stelling in @152 :
""Je schijnt te vergeten dat als we in dit tempo door gaan we ruim voor het einde van deze eeuw in Nederland een islamitische meerderheid hebben."
RUIM voor het einde van DEZE eeuw een islamtische meerderheid hebben.
DAT schreef je en dat is dus gewoon je reinste Bullshit. Zelfs je eigen cijfers ondrebouwen het niet.
Komt dus helaas een beetje scheef in de tekst.
@238 "Intelligente mensen vloeken meer heb ik weleens gelezen."
Dat heb je godverdomme goed gelezen.
@238 Ik ook.
Maar meestal als ze zelf iets fout hebben gedaan en niet op anderen.
@238 Als ze echt intelligent zijn kiezen ze waar en wanneer ze dat doen , it could backfire.....
@243 Ja maar daarna heb ik ook nog iets anders gelezen, zie @240 .
* Verwijderd door de redactie *
@243 "Dat heb je godverdomme goed gelezen"
Dat kan beter , volgens mij heb je niet zo'n hoog IQ.
@239 Laat Meel dat maar niet horen
Slob kan zich beter buigen over het sluiten van het Haga Lyceum, dat schijnt moeilijker zijn dan het openen van een school die alleen het kabinet wil hebben en niet de gemeente.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.