U blokkeert onze banners :(

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd. Dit vinden wij jammer, want Nieuwskoerier.nl is mede dankzij onze advertenties gratis toegankelijk. Help ons door Nieuwskoerier.nl te whitelisten

Overig
  • 47
Aarde heeft veel te weinig zeldzame metalen voor massale omschakeling op e-auto’s – Gewone benzine auto is 120 x efficiënter dan e-auto – ‘De enige echte brandstof van de toekomst heet waterstof’ ...

ongeveer 1 maand geleden door Inter

REAGEER MET EEN EMOJI
53
LEES MEER OVER

Ja maar er zijn al zoveel aandelen gekocht door Nijpels & Co dat moet eerst terugverdient worden. U gaat hoe dan ook aan de electrische auto, geen weg meer terug.
Tenzij genoeg mensen op Forum gaan stemmen.

1 Spraypaint    
ongeveer 1 maand geleden door Spraypaint
2
Meld

Precies weg met die e-cars lang leven de waterstof, er rijden in Frankrijk al 10 waterstof auto's rond die slechts met 25% van het motorvermogen hun eigen waterstof kunnen opwekken tijdens het rijden

2 Pffff    
ongeveer 1 maand geleden door Pffff
4
Meld

Waterstof is inderdaad een stuk zinniger, en we hebben er al een heel leidingnetwerk voor liggen om het te transporteren.

3 Scholar002    
ongeveer 1 maand geleden door Scholar002
4
Meld

@2 Hun eigen waterstof opwekken. questionquestionquestion

4 MARCUSAURELIUS    
ongeveer 1 maand geleden door MARCUSAURELIUS
11
Meld

@3 Dacht je dat???

5 MARCUSAURELIUS    
ongeveer 1 maand geleden door MARCUSAURELIUS
16
Meld

Prof. Dr. Ing. Jörg Wellnitz..... niet de eerste de beste geflipte politicus...

6 LoydMorris    
ongeveer 1 maand geleden door LoydMorris
2
Meld

@4

Ja gek he maar wel waar
Alleen maar water in je tank doen

7 Pffff    
ongeveer 1 maand geleden door Pffff
3
Meld

@4 Pffff....

8 RobP    
ongeveer 1 maand geleden door RobP
0
Meld

Allang bekend maar mag nog wel eens gezegd

9 Ogod    
ongeveer 1 maand geleden door Ogod
1
Meld

@7 Dat is strijdig met de natuurwetten.

10 MARCUSAURELIUS    
ongeveer 1 maand geleden door MARCUSAURELIUS
14
Meld

@7 Denk na.

11 RobP    
ongeveer 1 maand geleden door RobP
4
Meld

@2
waterstof is niet echt efficient maar ja water is niet zo duur natuurlijk. Wel zeer problematisch voor ozon dus lijkt me ook niet de toekomst.

12 delarosa@europe.com    
ongeveer 1 maand geleden door [email protected]
15
Meld

Xandernieuws is grote zwendel en waardeloos.

13 Crannbuidhe    
ongeveer 1 maand geleden door Crannbuidhe
34
Meld

Je wekt stroom op met 25% van het motorvermogen daar mee word de waterstof aangemaakt die je dan gebruikt in je verbrandingsmotor
Ze rijden al rond in Frankrijk

14 Pffff    
ongeveer 1 maand geleden door Pffff
8
Meld

Dit was al duidelijk voor de meesten.

15 solidsteel    
ongeveer 1 maand geleden door solidsteel
1
Meld

@5 Desnoods leg je het vast met CO2 tot methaan. Werkt puik met een fatsoenlijke nikkelkat.

16 Scholar002    
ongeveer 1 maand geleden door Scholar002
2
Meld

@14 Flauwe kul. question

17 MARCUSAURELIUS    
ongeveer 1 maand geleden door MARCUSAURELIUS
11
Meld

In 1975 was er al een Fransman die een DS opbouwde naar een zelfregulerende waterstof auto

18 Pffff    
ongeveer 1 maand geleden door Pffff
4
Meld

Opbouwde moet ombouwde

19 Pffff    
ongeveer 1 maand geleden door Pffff
0
Meld

Waterstof heeft geen schadelijke uitstoot het enige wat ie uitblaast is waterdamp

20 Pffff    
ongeveer 1 maand geleden door Pffff
2
Meld

Maar dat zal wel te moeilijk zijn voor vele simpele zielen hier op NK met al die zichtbare selfmade intellectuelen. Weltrusten

21 Pffff    
ongeveer 1 maand geleden door Pffff
1
Meld

@4
Jazeker hoor.
Je pakt wat water en wat stof, ff goed roeren en voilà: waterstof.
question

22 Jan met de korte achterlul    
ongeveer 1 maand geleden door Jan met de korte achterlul
9
Meld

Dat zeg ik nou dus ook al de hele tijd.
Waterstof!
Geen accu-auto's.

Kerncentrales om dat waterstof te maken, alles schoon.

23 xtremy    
ongeveer 1 maand geleden door xtremy
5
Meld

@23
BOEM .... alles vies, voor de komende 10.000 jaar.

24 janpietersn    
ongeveer 1 maand geleden door janpietersn
16
Meld

Elektrische stroom is toch gratis en groen. ?............ De accu's dumpen we wel in Afrika............. daar is Shell goed in met steun van kabinet Rotte

25 Uitede aka Espede    
ongeveer 1 maand geleden door Uitede aka Espede
3
Meld

@10 Helemaal niet in strijd met de natuurwetten, het werkt perfect.

26 Positivo    
ongeveer 1 maand geleden door Positivo
2
Meld

Wat kiezen we als energieopslag:

- Accu's met giftige stoffen en zeer energie vretende en vervuilende productie , transport van accu's over de hele wereld / oude accu's die weer (vervuilend) verwerkt moeten worden etc.etc.

of

- Water(stof) ...


Lijkt me geen dilemma

27 Vageali6888    
ongeveer 1 maand geleden door Vageali6888
4
Meld

@10 Je moet er natuurlijk wel kolen onder stoken, om op stoom te komen.

28 Positivo    
ongeveer 1 maand geleden door Positivo
9
Meld

Je zou toch verwachten dat iedereen hier inmiddels wel begrijpt dat xandernieuws zoiets is als dat veronoflood (oid) ... maar nee ... plaatsen iets dat je eigen vooroordelen bevestigd en 'hup' ze zullen wel gelijk hebben.

29 mightimouse    
ongeveer 1 maand geleden door mightimouse
9
Meld

@26

Je kunt aan boord prima je eigen waterstof opwekken , maar niet genoeg om vervolgens op te blijven rijden...

30 Vageali6888    
ongeveer 1 maand geleden door Vageali6888
2
Meld

@14
Dat mag je me dan eens uitleggen.

Je gebruikt benzine om met 25% van het motorvermogen waterstof te maken.
Dat levert energetisch gezien een verlies op.
En dat gooi je dan weer door diezelfde verbrandingsmotor.
Je gaat echt niet met de gewonnen waterstof meer kilometers rijden, dan dat je met die benzine zou hebben gedaan.
Dus waar is dan de winst????

Dit klinkt mij als een Niburu verhaaltje.
Volgens hun kun je ook een ijzeren auto laten rijden, door er een magneet voor te hangen.

31 janpietersn    
ongeveer 1 maand geleden door janpietersn
5
Meld

@29

Ze plaatsten intussen meer waarheden dan de NOS ...

32 Vageali6888    
ongeveer 1 maand geleden door Vageali6888
3
Meld

@14

Waar jij het over hebt zijn systemen die de verbranding van benzine efficiënter maken door middel van waterstof , die auto's rijden niet volledig op die waterstof

33 Vageali6888    
ongeveer 1 maand geleden door Vageali6888
0
Meld

Een internet search naar deze beste man toont aan dat zijn kennis vooral ligt in materiaal kennis van lichte materialen voor toepassingen in de auto industrie, met vele diverse zij-projecten gerelateerd aan waterstof.

Dus:
A. hij heeft geen directe achtergrond in batterij technologie en is daarin geen autoriteit
B. hij heeft wel een achtergrond en dus netwerk (en dus belangen) ivm. met waterstof
C. hij is geen mineraloog, een internet search laat zien dat er geschat wordt dat er 15 miljoen TON aan lithium op aarde is. 15.000.000.000 kilo, hetgeen (beetje afhankelijk van het type) http://large.stanford.edu/courses/2010/ph240/eason2/ ... wat laat zien dat het makkelijk kan, als we dat willen ... de vraag is evenwel of het 'economisch rendabel' is ... maar dat is maar een door ons verzonnen concept. Het draait dus eigenlijk maar om 1 ding, of we het willen of niet ... als we het willen is het makkelijk te doen, en kost het zo'n 32% van alle ons nu bekende lithiumreserves in de wereld.

ofwel, tot op zekere hoogte KUL, en een uitspraak die meer gemotiveerd lijkt door de achtergrond van deze Prof.Dr.Ing dan daadwerkelijke autoriteit op het vlak.

34 mightimouse    
ongeveer 1 maand geleden door mightimouse
15
Meld

Bestaat niet, rendement kan nooit 100% of meer zijn.

35 TonAlias    
ongeveer 1 maand geleden door TonAlias
0
Meld

@20
Misschien moet u eens een klasje scheikunde gaan volgen.

36 delarosa@europe.com    
ongeveer 1 maand geleden door [email protected]
4
Meld

Hoe efficienter je energie produceert hoe beter voor het milieu. De minst efficiente manier om energie op te wekken dat op grote schaal wordt toegepast is batterijen, zonnecellen, windmolens en waterstof.

En dat is dus het slechtste voor het milieu. Dat kan een kind bedenken.

37 purelogica    
ongeveer 1 maand geleden door purelogica
1
Meld

gewoon een V8 op (nitro)methanol

38 Madman351    
ongeveer 1 maand geleden door Madman351
0
Meld

wat een gezeik. er is maar 1 manier om ultra schone auto's te maken en dat is;

Fred Flintstone auto's maken

39 Roomboterbabbelaar    
ongeveer 1 maand geleden door Roomboterbabbelaar
0
Meld

@36

Wat @20 zegt is toch echt zo ... er komt alleen waterdamp vrij bij het gebruik van waterstof als brandstof

40 Vageali6888    
ongeveer 1 maand geleden door Vageali6888
0
Meld

@20 Ligt er alleen aan waar je de energie voor watersplitting vandaan heeft. Water gas shift van uit methaan kan overigens ook, maar dat produceert weer extra CO2.

41 Scholar002    
ongeveer 1 maand geleden door Scholar002
0
Meld

@34

Je vergeet dat elektrische auto's iedere 5-7 jaar weer nieuwe accu's nodig hebben , die geproduceerd / getransporteerd moeten worden.
Vervuiling op vervuiling op vervuiling ...
Na 5 jaar weer hetzelfde verhaaltje , dan is de lithium vlot op en de aarde flink vervuild

Waterstof heeft deze nadelen niet

42 Vageali6888    
ongeveer 1 maand geleden door Vageali6888
2
Meld

@41

Zonnepanelen / windmolens met vlak in de buurt een waterstofcentrale.

CO2 is geen probleem ... bomen en planten smullen ervan , de aarde zal alleen maar groener worden question

43 Vageali6888    
ongeveer 1 maand geleden door Vageali6888
3
Meld

Perslucht !

44 Berpke de Poes    
ongeveer 1 maand geleden door Berpke de Poes
0
Meld

@44 opwindbare auto's

ik had vroeger als klein kind een opwindbare auto. moet toch ook met grotere auto's kunnen of niet soms?

45 Roomboterbabbelaar    
ongeveer 1 maand geleden door Roomboterbabbelaar
0
Meld

Windmolens, warmtepompen en elektrische auto's. Over 20 jaar lachen we om deze domme groene waanideeën.

46 PeKa    
ongeveer 1 maand geleden door PeKa
4
Meld

"De enige echte brandstof van de toekomst heet waterstof"
"Een accu levert slechts rond de 100 Wattuur energie per kilo gewicht"

Een andere elektrische brandstof waar je gek genoeg weinig over leest is "ionic liquid". Die kan 1600 wattuur per kilo leveren (1) en heeft als voordeel dat die gewoon bij bestaande tankstations kan worden getankt en wordt al toegepast in de QUANTiNO sportwagen. (2)

(1) https://en.wikipedia.org/wiki/Ionic_liquid#Batteries
(2) https://www.businessinsider.com/nanoflowcell-quantino-car-uses-ionic-liquid-to-drive-2016-2?international=true&r=US&IR=T

47 de gezonde roker    
ongeveer 1 maand geleden door de gezonde roker
2
Meld
48 de gezonde roker    
ongeveer 1 maand geleden door de gezonde roker
1
Meld

-
De gehele CO2-klimaat hoax lijkt één grote zwendel. Ik heb al teveel wetenschappers uit diverse landen gehoord die op elk aspect afdoende tegenargumenten hebben gegeven.
Maar de klimaatcriminelen blijven maar door gaan met hun onzin.
Werken met waterstof en zuurstof is inderdaad de meest simpele, meest efficiënte en meest duurzame weg die wij MOETEN bewandelen.
-
Het meest vervelende is dat er inderdaad een groot probleem is, geen CO2 probleem, maar een monetair probleem dat zijn extreem negatieve weerslag heeft op de menselijke samenleving zelf én de natuur.
De hele CO2-klimaat hoax is een monetaire exercitie waarbij het gaat om geld in bepaalde richtingen te doen stromen; uiteraard richting de rijken en machtigen.
-
Het vervelende daarvan is dat belangrijke, kostbare grondstoffen en energie worden verspild. Grondstoffen en energie die wij hard nodig hebben om onze samenleving echt duurzaam te maken. Dat is het echte criminele van deze hele CO2-klimaat hoax.
/-
-

49 MrCally1    
ongeveer 1 maand geleden door MrCally1
4
Meld

Waterstof werkt ook goed en stoot weinig tot geen CO2 uit , hoogstens wat water.
En zo nieuw is het niet niet, wat is er moeilijk aan om een 3 liter plastic tank te bouwen en daar in een HHO plaatwerk te zetten met 3 liter water en zout en er 12 Volt en 50 Ampere door te jagen.
Zelfs in 3de wereldlanden gebruiken ze die techniek al een decennia of 2.
Met de nieuwere autos is het moeilijker als particulier om te bouwen maar ik neem aan dat de fabrikanten wel weten hoe dat werkt.

50 techcenter    
ongeveer 1 maand geleden door techcenter
2
Meld

@50 Een van de nadelen van waterstof is het hele lage rendement van opwekking tot op het asfalt.

51 de gezonde roker    
ongeveer 1 maand geleden door de gezonde roker
1
Meld

De problemen met electrisch rijden en de accu's zijn bekend en daarom is dat ook geen oplossing.
Wat minder bekend is dat waterdamp ook een broeikasgas is.
https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentrum/uitleg/broeikasgas-waterdamp

Wat dat betekent voor waterstof auto's weet ik niet, maar vragen moeten hier idd wel gesteld worden.

Ik denk dat de oplossing meer is kleinere, lichtere en ook minder auto's voor de korte en middenlange afstanden en ook denken aan het gebruik van spierkracht, zoals velomobielen en andere HPV's (Human Powered Vehicles) Voor de lange afstanden een goed OV netwerk.

52 Nos Calan Gaeaf (s7p)    
ongeveer 1 maand geleden door Nos Calan Gaeaf (s7p)
2
Meld

@52 Bij het produceren van waterstof verdwijnt evenveel water als door de auto wordt uitgestoten.

53 de gezonde roker    
ongeveer 1 maand geleden door de gezonde roker
1
Meld

Nou, nee
Het zou niet verkeerd zijn dat verbrandingsmotoren niet meer in steden gebruikt worden

54 LGK    
ongeveer 1 maand geleden door LGK
6
Meld

De Ruyters zeggen: "@45 Het probleem is die grote sleutel op het dak....."

55 De Ruyters van Michiel    
ongeveer 1 maand geleden door De Ruyters van Michiel
1
Meld

De Ruyters zeggen: "Merken als Mercedes en BMW zijn al decennia lang aan het ontwikkelen met allerlei initiatieven maar hebben nog niet echt een model op waterstof op de markt gebracht, waarom niet? Is het niet haalbaar of kleven er te veel nadelen aan? Als je dan ziet dat een Mercedes C-klasse op diesel net zo schoon is, waarom dan al deze shit op de aarde uitstrooien? Blijf gewoon lekker dieselen, zet zonnepanelen op je dak en probeer zo min mogelijk te vervuilen. Ban plastic in verpakkingen en haal gewoon de koekjes bij de warme bakker in een papieren zakje ipv die blisterverpakkingen van AH en Jumbo, dan doe je veel meer voor het milieu en de CO2 uitstoot!"

56 De Ruyters van Michiel    
ongeveer 1 maand geleden door De Ruyters van Michiel
1
Meld

Lach mij maar uit question question

Let maar op mijn woorden, de PSA groep uit Frankrijk komt binnen twee jaar met een zelf regulerende waterstof auto in productie waar je alleen nog water in de tank gooit.
Er rijden nu al 2 jaar lang 10 Peugeot 308 zonder problemen op deze manier rond.



57 Pffff    
ongeveer 1 maand geleden door Pffff
3
Meld

Nu in de gaten houden wie waarin is geïnvesteerd en waar het beleid vandaan komt.

58 sparta    
ongeveer 1 maand geleden door sparta
0
Meld
59 sparta    
ongeveer 1 maand geleden door sparta
0
Meld

@34
Waar heb jij kennis van. Denk je een referentie te kunnen zijn om deze man te karakteriseren, of heb je daar niet voor gestudeerd?
Ik vind het niet altijd terecht om iemand te beoordelen op zijn studierichting. We zijn mensen en kunnen meer dan alleen dat. Ik denk dat u ook meer kunt dan alleen hetgeen u gestudeerd heeft.

60 sparta    
ongeveer 1 maand geleden door sparta
0
Meld

@40
waterstof is nogal nadelig voor ozon

61 delarosa@europe.com    
ongeveer 1 maand geleden door [email protected]
4
Meld

@40
Het is trouwens een volledig debiele opmerking omdat waterstof ook gemaakt moet worden. Dit is overigens een zeer omslachtige manier omdat je zeer veel energieverlies hebt.
Diesel en benzine is vele malen groener dan elektrisch of waterstof.

62 delarosa@europe.com    
ongeveer 1 maand geleden door [email protected]
4
Meld

Hij heeft gelijk dat we de grondstoffen niet hebben voor de huidige accu's en dat accu's momenteel zeer vervuilend zijn.
Waterstof is ook niet de toekomst omdat het veel verlies kost om het te maken/ ik dacht 30% verlies.
een waterstof auto is een elektrische auto die zijn stroom uit de waterstof haalt en de waterstof is dus een soort accu maar wel een super schone.

Er zijn de laatste jaren al veel ideeën langsgekomen voor schone accu's maar helaas zijn ze nog niet rijp voor de verkoop of werkt het toch niet en verdwijnen ze in de vergetelpot.

Het is de hoop op een schone accu van zeewier of iets anders om de accu en waterstof te vervangen maar ook moet deze niet meer stroom verliezen dan het verlies van maken van waterstof.

(waterstof is wel een hele goede optie voor pieken in het stoom netwerk in op te slaan waar de Duitsers veel last van hebben door hun vele windenergie en zou je deze waterstof gebruiken voor autorijden dan is het een win win. maar voor de Nederlandse stroom bedrijven niet goed want nu gaat de overstroom van Duitsland voor een habbekras naar Nederland omdat wij met onze zeer vervuilende kolen centrales deze bij pieken snel kunnen uitzetten en daarna snel weer kunnen opstarten.

63 TheoTheo    
ongeveer 1 maand geleden door TheoTheo
0
Meld

Waterstof heeft nog een aantal voordelen; het kan lokaal, thuis of bij tankstations worden opgewekt.
Via elektrolyse of middels de recent uigevonden 'waterstofpanelen' die waterstof uit zonlicht produceren.

Een 2e komend voordeel is dat er op meerdere fronten gewerkt word aan een 'drager' voor waterstof. hiermee komt het hogedruk-opslag verhaal geheel te vervallen.

Daarnaast betekent het ook dat we niet alle brandstofauto's hoeven weg te gooien; deze zijn eenvoudigweg om te bouwen naar waterstof. (i.p.v. brandstofcel)

64 Seconda    
ongeveer 1 maand geleden door Seconda
1
Meld

@22 LOL ROLF

65 RonMVV    
ongeveer 1 maand geleden door RonMVV
0
Meld

Xander bazelt.

Jörg Wellnitz heeft dat helemaal niet gezegd. De man zegt dat het simpelweg dat het een nichemarkt is. Xander moet een woordenboek kopen.

66 E.Meel    
ongeveer 1 maand geleden door E.Meel
12
Meld

@66 Dan moet u maar eens wat gaan googelen op de naam van Jõrg Wellnitz ipv enkel wat blaten op NK....
Dan komt u er vast wel achter dat deze geleerde meer kennis in huis heeft dan wat mislukte Nederlandse politici zoals Nijpels, Samson en nog wat van die baantjesmakers....

67 LoydMorris    
ongeveer 1 maand geleden door LoydMorris
2
Meld

@47 Je 2e link is van feb 2016. Nog maar weinig van gehoord en gezien...

68 RobP    
ongeveer 1 maand geleden door RobP
0
Meld

Weer duidelijk dat deze zogenaamde professor zijn titel niet waard is. Waterstof is geen brandstof maar slechts een energie drager. Ofwel om de waterstof te maken is ook energie nodig.

69 ModReset    
ongeveer 1 maand geleden door ModReset
7
Meld

Het grootste nadeel van de ideale waterstofmaatschappij is dat iedereen in principe onafhankelijk kan zijn. Let wel, ideale maatschappij want zo ver zijn we nog lang niet. Maar stel je een huis voor die zelf waterstof maakt en niks meer uit het net hoeft te betrekken. Dan heeft de overheid opeens een groot machtsmiddel en inkomstenbron minder. Daar zullen ze niet zo snel voor zijn.

Wat de elektrische auto's betreft, ondanks dat er voldoende metalen zijn, zijn veel winningsprocessen niet echt schoon te noemen. Cobalt is daar een blakend voorbeeld van. Dit is dus het verleggen van het probleem. Europa lekker "schoon" aan de elektrische auto's maar de milieu in Afrika naar de kloten. Daarnaast lijkt het er op dat er veel meer krachten in het spel zijn die inspelen op de elektrische auto. Want reken er op dat er grote investeringsbedrijven achter zitten die enkel op geld uit zijn en er niet zijn voor het milieu. Ik ben bang dat er veel verkeerde mensen met het "milieu" bezig zijn die niet vanuit een idealistisch oogpunt werken en die de welwillende massa (de klimaatgekkies die wel idealistisch zijn) voor hun laten werken, zoals dat zo vaak gaat met religies.

70 Gezond boerenverstand    
ongeveer 1 maand geleden door Gezond boerenverstand
0
Meld

@54 : De eigenaar van een verbrandingsmotor mag wel schokken voor de elite die via de werkgever een mooie vol-elektrische kan aanschaffen en dan wél de binnenstad in mag.
Rare gedachte.

71 TonAlias    
ongeveer 1 maand geleden door TonAlias
1
Meld

@69 : Een baksteen barst ook van de energie, het is er alleen moeilijk uit te krijgen.

72 TonAlias    
ongeveer 1 maand geleden door TonAlias
1
Meld

En daarom is de theorie van de gibbs vrije energie ontwikkeld. De vrije energie can de producten dient lager te liggen dan die van de reactanten. Iemand anders mag activatie energie uitleggen.

73 Scholar002    
ongeveer 1 maand geleden door Scholar002
2
Meld

Leuk, al die reactie's hier. Maar er komen nog dingen aan waar wij nu nog geen weet van hebben en een heel groot gedeelte, van de nu levende mens, gaat dit ook niet meer meemaken!

74 Verwonderd    
ongeveer 1 maand geleden door Verwonderd
0
Meld

Er staan een hoop onwaarheden in dit artikel. Batterijen EVs gaan veel langer mee dan gedacht. Na levensduur in auto kunnen ze nog mee als buffer, zoals nu al gedaan wordt in een BMW fabriek en Amsterdam Arena. Die 700.000 km van laatst was ook al gedebunkt, nota bene door de professor zelf. Hij zei dat zijn aannames niet helemaal klopte waardoor je het er al naar 150.000 km uit had. En de Batterijen gaan zo 500.000 km mee.

75 Indigné    
ongeveer 1 maand geleden door Indigné
0
Meld

@6 Is die van Koot & Bie question

76 Pollens    
ongeveer 1 maand geleden door Pollens
1
Meld

@72 het gaat hierbij ook op herwinbare energie, moet ik dan alles uitspellen??

77 ModReset    
ongeveer 1 maand geleden door ModReset
0
Meld

Waterstof maken en dan stoken betekent ca. 75% verlies.

78 Lambaster    
ongeveer 1 maand geleden door Lambaster
1
Meld

@78

Benzine maken en stoken geeft ook verlies, en luchtverontreiniging, dus het blijft een afweging

79 COVA    
ongeveer 1 maand geleden door COVA
0
Meld

@79 Dat verlies van @78 is een extra factor.

80 Lambaster    
ongeveer 1 maand geleden door Lambaster
1
Meld

@55 is toch heel eenvoudig? overal langs de snelweg een opwindstation met een stuk of 7 grote sleutels. opwinden gaat volgens mij even snel als benzine tanken, dus milieuvriendelijk en goedkoop en iedereen rijdt even snel

81 Roomboterbabbelaar    
ongeveer 1 maand geleden door Roomboterbabbelaar
0
Meld

Straks, als het eerste stof na alle opwinding over het redden van het klimaat door de wensdenkers weer wat is neergedaald, zal het gezonde verstand ook wel weer wat terugkeren.

En dan zal eens echt goed bekeken gaan worden of alle voorgestelde maatregelen zoals heel Nederland van het gas af en heel het vrije landoppervlak en hele stukken zee bedekken met windturbines en zonnepanelen nu wel echt zo'n slim idee is. En ook iedereen op de elektrische fiets en step en in de elektrische auto zien te krijgen. Of het opstoken van hout in de biomassacentrales.

En dan zal ingezien wordt dat veel maatregelen die nu als zinvol en effectief gezien worden complete waanzin is en wensdenken dat nergens op is gebaseerd. Tot die tijd zal er nog heel veel geld verspild gaan worden en zullen de voor- en tegenstanders lijnrecht tegenover elkaar blijven staan. Zoals het altijd is met mensen.

82 De Vliegende Brabander    
ongeveer 1 maand geleden door De Vliegende Brabander
1
Meld

@78
Als je waterstof maakt uit water en wind- of zonne-energie heb je geen verliezen, alleen maar winst.
Je verwart 'verlies' met 'laag rendement'.

83 -Koeievla-    
ongeveer 1 maand geleden door -Koeievla-
2
Meld

@82
[En dan zal ingezien wordt dat veel maatregelen die nu als zinvol en effectief gezien worden complete waanzin is en wensdenken dat nergens op is gebaseerd. ]

Dat noem ik pas een knap staaltje wensdenken!

84 -Koeievla-    
ongeveer 1 maand geleden door -Koeievla-
1
Meld

@83 O, daar had ik niet aan gedacht.

85 Lambaster    
ongeveer 1 maand geleden door Lambaster
0
Meld

@83

Dat is geen verwarring: dat is een bepaalde discussietechniek.
Zo laten benzinevoorstanders altijd de winning, de milieuverontreiniging bij de winning, het transport en de raffinagekosten weg...

86 COVA    
ongeveer 1 maand geleden door COVA
1
Meld

@84

We zullen zien. Nou ben ik natuurlijk ook maar een mens die de waarheid niet in pacht heeft en inderdaad ook zeer gevoelig is voor het wensdenken.

Maar we weten nu al dat veel maatregelen ontzettend veel geld kosten en maar weinig zoden aan de dijk zullen zetten. Dus dat er enige aanpassingen t.z.t. zullen komen is zo goed als zeker.

En zo niet... dan niet. Ik heb er toch geen echte invloed op. Ik ga wel mee met de flow.

87 De Vliegende Brabander    
ongeveer 1 maand geleden door De Vliegende Brabander
0
Meld

TU professor: Elektrische auto’s zijn grote zwendel en ‘waardeloos’ voor het klimaat

Een verademing deze man te horen.
Ik hoor hier in het betreffende artikel mezelf luisteren en praten tegelijkertijd.

Volgende artikel: Hoe meetbaar vies zijn de bijkomende morele en de reële uitgebreide milieu - aspecten van de productie en het gebruik van al die uiterst smerige elektrische auto's die zeer crimineel misleidend als "schoon" worden gepresenteerd?

En wat hebben de regeringen met de geraffineerde zeer misleidende info van de op winst beluste autofabrikanten en op het louter politieke winst beluste "Groen Links"gedaan?

88 Wil je niet weten    
ongeveer 1 maand geleden door Wil je niet weten
4
Meld

@23 Heeft u enig idee hoe lang het duurt alvorens zo'n centrale operationeel is?

89 E.Meel    
ongeveer 1 maand geleden door E.Meel
5
Meld

@88 Dat zegt de man helemaal niet.
Zie @66

90 E.Meel    
ongeveer 1 maand geleden door E.Meel
4
Meld

@42 Dat het Lithium bij recycling verloren gaat is een misvatting ... alhoewel ik ook geen batterij expert ben, maar wel weet dat je atomen niet kunt vernietigen (iig niet in een batterij), is de Lithium dus zeer waarschijnlijk niet het probleem bij het niet langer oplaadbaar zijn van die batterij. Meest waarschijnlijk acht ik dat het 'oplosmedium' voor de lithium ionen degradeert tot een punt waarop er nauwelijks nog lithium in kan 'oplossen'. Ofwel, als de batterij het na X laadcycli (er namelijk voor lithium batterijen niet echt een tijdsduur, maar een laadcycli duur; na X laadcycli gaat er dus iets 'mis') vervangen dient te worden, kan de batterij voor recycling worden aangeboden en het lithium worden teruggewonnen om er nieuwe batterijen van te maken.

ps. er is nog een ander mogelijkheid, welke 'ook' (als dit bij lithium ook het geval is) zorgt voor degradatie van de batterij, dat is 'vaste afzettingen' op een van beide polen (anode of cathode) van de batterij. Die afzettingen zijn dan op een van die beiden en kunnen door hoe de batterij werkt niet langer deel nemen aan de opslag van energie... Ofwel, mogelijk vormt zich vast lithium op een van beiden, dat tijdens het opladingsproces niet weer terug kan gaan naar Ionen vorm, op een zeker moment is er dan zoveel lithium ontnomen aan het medium waarin de ionen zich verplaatsen, dat de batterij niet voldoende meer werkt. Maar ook in dat geval is het materiaal niet verloren, en kan worden teruggewonnen.

91 mightimouse    
ongeveer 1 maand geleden door mightimouse
0
Meld

100% met een. Wij worden allen maar op kosten gejaagd en kaal geplukt door het dictatuur kabinet Rutte I II III van VVD CDA D66 Groen-Links PvdA CU SGP SP.

92 Gunther    
ongeveer 1 maand geleden door Gunther
2
Meld

@60 algemene product ontwikkeling, ben een Msc. en Bsc. (Ir. en Ing.), door de meer algemene aard van mijn achtergrond vooral medium kennis op heel veel vlakken. En ben dus ook geen expert op het gebied van alle betrokken zaken, maar dat hoeft ook niet om logische inconsistentie te spotten en feiten op te zoeken en te confronteren met hetgeen er beweerd wordt.

Heb overigens niet enkel naar zijn studie gekeken, maar naar zijn gehele CV; de man is expert op het gebied van lichtgewicht ontwerpen, en heeft diverse ervaringen vanuit die invalshoek, met waterstof als brandstof.

Overigens is al door enkelingen aangegeven dat Xander de uitspraak van de beste man op zijn minst 'ander heeft opgevat', op z'n meest 'zo verdraaid dat het totaal niet meer overeenkomt met hetgeen de beste man nu werkelijk zegt' (zie bv. ook @66 ). En in zekere zin snap ik wel wat de man bedoelt (al ben ik het met het argument niet eens).

http://large.stanford.edu/courses/2010/ph240/eason2/ daar staat zo'n beetje hoe het werkelijk zit inzake lithium. Maar het meest waarschijnlijk is het dat er een mix zal komen tussen verschillende 'energie leverende methoden'. De beste man breekt een lans voor waterstof, maar elektrische auto's met batterijen zullen ook bestaan; volgens mij de TU-Eindhoven heeft een mierenzuur auto, welke waterstof vrijgeeft, en daarmee elektriciteit opwekt om elektrisch te rijden. En dat is toch allemaal prima, er hoeft niet slechts EEN oplossing te zijn (we kennen nu ook LPG, Benzine, Diesel, Alcohol; als brandstoffen voor voertuigen, het een bijt het ander niet).

Waarom dan toch zo aangeven dat er haken en ogen zitten aan de uitspraak van die man. Welnu, omdat Xander het gebruikt om met enkele verdraaide 'onwaarheden' een goede oplossing de grond in te boren, en daar vervolgens een heel stel mensen in trappen. Het leek mij vanuit dat opzicht goed om aan te geven waar (met name aangaande de kop) er al grote vraagtekens te stellen zijn bij hetgeen er beweerd wordt, zelfs zo groot dat je kan stellen dat het gewoon ONZIN is.

93 mightimouse    
ongeveer 1 maand geleden door mightimouse
0
Meld

@2 BS.

94 Captain Hero    
ongeveer 1 maand geleden door Captain Hero
1
Meld

@55 Die sleutel kan je eraf halen en in de kofferbak gooien.

95 Reagurius    
ongeveer 1 maand geleden door Reagurius
0
Meld

De Ruyters zeggen: "@82 Precies, het is hetzelfde met kozijnen, wat moet je doen, aluminium kozijnen, hardhouten of kunststof? Niemand kan je daar, met het oog op de langetermijneffecten een goed onderbouwd antwoord op geven, wat is uiteindelijk voor het milieu het beste?

96 De Ruyters van Michiel    
ongeveer 1 maand geleden door De Ruyters van Michiel
1
Meld

@34 Als ik die redenering moet volgen was Darwin ook geen expert op het gebied van de biologie toen hij zijn bevindingen opschreef. Hij was immers geen bioloog maar een theoloog. Heden ten dagen wordt hij echter algemeen erkend als één van de belangrijkste biologen die we gekend hebben.

97 RazorBlade    
ongeveer 1 maand geleden door RazorBlade
0
Meld

@97 Uiteindelijk wel, maar hij is lang verguist en het duurde (met name door het geloof, en nog steeds) erg lang voordat zijn gelijk meer algemeen geaccepteerd werd... Maar ehrm, het feit dat Darwin gelijk had en hij geen bioloog was, betekend niet dat iedere non-expert die maar wat roept ook gelijk heeft... anders hadden er op het internet heel veel mensen gelijk, zelfs zij die totaal tegenovergestelde zaken beweren. question

98 mightimouse    
ongeveer 1 maand geleden door mightimouse
0
Meld

Linkse partijen zijn flink bezig Nederland duurder en naar de klote te helpen. Ook met hun het opdringen van windmolens, zonnepanelen en warmtepompdroger.

99 Interessant    
ongeveer 1 maand geleden door Interessant
0
Meld

Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten

Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.
Trending vandaag
Trump hint op nieuwe handelsoorlog: EU is nog...
Nog voordat er een akkoord is in de handelsoo...

1 dag geleden door RTL Nieuws

Afrikaan (27) verkracht 9-jarig meisje in Dui...
Ophef in Duitsland nadat deze gruwelijke feit...

15 uur geleden door Inter

De dader is wit
Witte daders hebben carte blanche in medialan...

24 uur geleden door Hadito

Ondernemer uit eigen pand gezet door We Are H...
Een onaangename verrassing voor de Amsterdams...

17 uur geleden door ontken

‘Meerdere FvD-senatoren mee naar nieuwe...
De breuk binnen Forum voor Democratie (FvD) i...

1 dag geleden door AD


ADVERTENTIE


Laatste reacties
CoolMemories
Trump hint op nieuwe handelsoorlog: EU is nog...
@255 "...ik heb de macht een recessie te late...

minder dan een minuut geleden door CoolMemories

Roomboterbabbelaar
Nieuwe kankermedicijnen in basispakket...
dan zal de zorgpremie wel flink gaan stijgen,...

1 minuut geleden door Roomboterbabbelaar

Mariska3
Boerkaverbod is juist een handreiking naar mo...
@26 ; Mijn zus is helaas bekeerd tot moslima ...

1 minuut geleden door Mariska3

Cremabatida
Grote groep jongeren omsingelen agenten bij a...
@111 Toevallig ken ik de situatie van een aan...

1 minuut geleden door Cremabatida

21st Century Guy
Boerkaverbod is juist een handreiking naar mo...
@99 Ik zie liever meer actie richting ( zware...

1 minuut geleden door 21st Century Guy

Binnenland      Buitenland      Politiek      Economie      Internet      Technologie      Sport      Showbizz      Wetenschap      Gezondheid      Lifestyle      Cultuur      Media      Film      Games      Verkeer      Overig