"De invoering van een suikertaks is volgens hem nodig omdat veel mensen in Nederland overgewicht hebben."LOLDe invoering van een suike...
Chuck Berry - Sweet Little Sixteenhttps://www.youtube.com/watch?v=ZLV4NGpoy_E&t=5s...
Freddie Cannon - Tallahassie Lassiehttps://www.youtube.com/watch?v=_G7TYPEawX0&t=16s...
The Collins Kids - Shortnin' Bread Rock (1957) https://www.youtube.com/watch?v=cYPlj67Mtlo...
Rudi Carrell - De Hoogste Tijdhttps://www.youtube.com/watch?v=gD3D5xdI_-o...
Willie Nelson - Always On My Mindhttps://www.youtube.com/watch?v=R7f189Z0v0Y...
Peter, Paul & Mary - Blowing In The Windhttps://www.youtube.com/watch?v=2RlnYC7skbI...
Roger Whittaker - The Last Farewellhttps://www.youtube.com/watch?v=sGWs1HK8iDU...
Lee Marvin - I Was Born Under A Wandering Star https://www.youtube.com/watch?v=NTymtAbaG08...
Gene Kelly - Singin' In The Rain ( 1952 )https://www.youtube.com/watch?v=swloMVFALXw...
@45
U dacht dat u met goederen uit b.v. Duitsland, op grond van het Benelux-verdrag, zonder douane formaliteiten alle grenzen kon oversteken?
U zal eens moeten onderzoeken, waarom de kroegen zo floreerden bij belangrijke grensovergangen.
Dat was niet om de asielzoekers op te vangen.
@41 @50 @51 ja ja hmm u weet alles beter...
@52
Feiten gebaseerd op veertig jaar praktijkervaring. Kunt u dat ook voorleggen?
@53 nee joh alles en iedereen is bij in vergelijk onervaren onkundig en onwijs.
pff
Ja heb nog met gesloten grenzen geleefd en transsport gereden
u ook ?
@54
Ik wel, (Internationaal transport via het water, zelfs nog een korte periode via de weg. Maar dat was niet mijn ding. heb menig grensovergangen meegemaakt, waar je van geluk mocht spreken, als je binnen 24 uur gepasseerd was.) maar u schijnbaar niet. Anders had u ook moeten weten dat lang niet elk internationaal transport vrije doorvoer was en deze aan de grens door de declarant en de douane moest worden afgehandeld en vrijgemaakt voor doorvoer, naar land van bestemming. Met soms ellen lange wachttijden tot gevolg.
Of het kan natuurlijk ook zijn, dat u uitsluitend transport verrichte via de smokkelroutes, daar was inderdaad weinig tot geen oponthoud. En dat verklaard natuurlijk ook waarom u zo graag terug wil naar gesloten grenzen, die nog nooit gesloten zijn geweest. Alleen veroorzakers van nodeloos oponthoud.
@55 via land transport dus weet echt wat aan grens staan is en inklaren.
@56
Als u dat al weet, waarom dan die leugen in @26 ? "er is geen schade van dichte grenzen wel van open grenzen."
Iedere minuut tijdverlies aan zinloze wachttijden kost geld en komt uiteindelijk op het bordje van de eindgebruiker neer. En dat is iedereen die ooit een product koopt.
@57 omdat er geen schade is van de dichte grens, wel van de open grens.
het wachten op de douane op plaats van bestemming doet veel langer dan in klaren aan de grens.
dan nog het wachten voor men de containers kan openen je weet wel vergassen.
plus alle risico`s de gevaren en nadelen wegen hoger
@58
Sorry, maar dankzij uw simplisme is het voor u schijnbaar nogal mogelijk om zelfstandig te denken.
Douane formaliteiten op zijn eindbestemming of aan de grens zijn alleen van toepassing bij intracommunautair vervoer als de grenzen her gesloten gaan worden.
Nu is er n.l. vrijverkeer van goederen. Dus geen wachttijden aan de grens of eind bestemming. En of u nu een uur verliest aan de grens of op de eindbestemming heeft, die tijd is verloren en gaat extra geld kosten.
Op het laatste stukje, onderbuik gereutel ingaan is sowieso zinloos.
@59 uw eigen belang weegt veel zwaarder dan het algemeen belang ja ja hmm hmm
@60
Nee, uw xenofobie wilt u hoger laten wegen, dan het algemeen belang.
In @41 heb ik u al uitgelegd, dat wij onze tarieven gaan aanpassen aan gesloten grenzen, door de wachttijden in te calculeren. Komt nog bij, door de lagere omloopsnelheid is het goed mogelijk dat er ondercapaciteit gaat ontstaan en het vervoersprijzen wel eens veel hoger op kunnen lopen dan de extra wachttijden zouden doen vermoeden.
Zoek u maar even op, wat de gevolgen waren van de laagwater periode van afgelopen jaar voor de vervoersprijzen. Mocht daar structureel nog enkele uren nodeloos oponthoud bijkomen, dan gaan uw Nike schoenen echt onbetaalbaar worden.
Geloof mij gerust, als ik zeg dat het bedrijfsleven het wel overleeft. Maar of Jan met de pet dat ook kan zeggen, is nog maar de vraag.
@61 we overleven gerust wel zonder nike schoenen.
de tijds besparing is er niet alles op 1 plaats is sneller dan nu dat de de douane het land door moet rijden.
@62
Daarom worden nu de goederen van buiten de EU, bestemd voor een EU land, vrijgemaakt bij binnenkomst aan de buiten grenzen, zoals Rotterdam of Schiphol. Vandaag door de douane vrijgegeven op Schiphol, morgen, zonder oponthoud ergens aan een kleding rek in Parijs. Zo simpel, snel en goedkoop gaat dat tegenwoordig.
Dus bij deze. Welke douaneambtenaren moeten het land doorrijden, als er niets in te klaren is? En Intracommunautair vervoer is sowieso vrij. U verzint dingen die er nu niet zijn.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.