@72 Je bedoelt die vermomde Russen die daar de boel lagen op te naaien....
@21 Jouw "voorbeeld" heeft met dut topic niets te maken en raakt derhalve kant noch wal. ...
@19 Jij vind dat en dat mag maar ik vind voorbeelden niet achterlijk....
@20 Alles beter dan een PVV'er, schrijf ik. Wat begrijp je daar na vier uren nog niet aan?...
@57 Je doet dus weer eens een uitspraak zonder dat je er ook maar enig bewijs van hebt. Ergo, je bent aan het stereopeniliseren.#59 Nee....
@5 Wat, heb je een strontremmer nodig?...
@93 Een voorbeeld is geen frustratie Bop.Jij hebt het wel eens over dat een ander niet voor jou hoeft in te vullen.Dat zou je zelf ook niet ...
@18 Ik heb geen fobie, maar jij. Bang voor alles en iedereen die niet in jouw straatje past. Zó bang dat jij hier dag in dag uit allochtonen e...
Wilders en zijn extreemrechtse kompanen rammelen weer met de strontemmer....
@17 "En verder kom je nu pas, na zovele jaren, oog in oog, met de bijwerkingen daarvan. "Vertel, welke?...
Zo gewonnen, zo geronnen. Einde elektrische auto?
Ha ha, al die lui bij Rutte III zijn ook maar in sneltreinvaart bij elkaar geraapt zooitje.
Socialisme voor de rijken, kapitalisme voor de armen.
Ze dachten het leuk bedacht te hebben voor zichzelf.
D666 Weer in opspraak, het zal niet met die ultra linkse zakkenvullers.
Voorbeeld doet volgen. Na Balkenende I t/m IV en Rutte I & II was voortzetting van dit beleid te verwachten.
Stop met het sponsoren van die zware "accubakken". Start met het stimuleren van het rijden op waterstof.
Weer een voorbeeldje van nepotisme vanuit D66, arme Hans blijft zich omdraaien. Maar dat zullen de huidige D66 fanfreaks niet kunnen, laat staan willen begrijpen.
Wat doet CDA met een zakkenwasser Buma als ze een Pieter Omtzigt in huis hebben
Jamaar ze willen zo graag privatisering, wat lopen ze dan nog van alles te subsidieren? De vrije markt zou toch het zegenbrengende middel zijn dat alle problemen met een toverstaf zou wegmaken? (Daarom hoeven wij toch geen zorgplicht van de staat meer? Um ... wat? Want dan kreperen de overtolligen vanzelf en is dat probleem ook weer opgelost?)
Enfin, als windmolens niet zo zwaar werden gesubsidieerd, zouden er niet zoveel al bestaande en nieuwe energiebedrijven zijn die in het gas-gat springen met windmolens en dus, tegen de wil van de plaatselijke bevolking, overal van HUN geld hun landschap en natuur en rust verpesten. Want inmiddels is duidelijk dat een windmolen ongeveer maar een derde van de levensduur, die nodig is om zichzelf terug te verdienen, heel blijft.
Dat betekent, dat wij nu betalen voor die subsidies, later betalen voor alle failliet gegane energieboeren en het verdere onderhoud van hun half ingestorte troep, en intussen al hun schadeclaims moeten dokken voor alles dat er fout is gegaan door die windmolens, natuur maar ook vervuiling overal ter wereld bij het delven van grondstoffen en fabriceren van onderdelen. Terwijl degenen die nu die subsidie opstrijken, dan allang met de Noorderzon vertrokken zijn inclusief miljoenen winst.
Omtzigt zou moeten overstappen naar FvD , dan kan hij na de volgende verkiezingen gelijk premier van Nederland worden, wat mij betreft.
** gebruiker verwijderd **
Dat krijg je als je van die figuren die denken dat ze van de hoed en de rand weten. Elke keer is de industrie in dit geval Tesla c.s. de grote winnaar. Bij een zulke gigantische omslag moet je goed doordachte plannen maken waarbij je ook kunt terugvallen op voorgaande situatie.
@12 Deze Fail is toch wel een erg d66 dingetje hoor, ze zitten er op alle fronten volop in, en doen het op al die fronten volledig fout.
Ik heb er gisteren een topic over gestart.
@9 Buma is...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Buma_(geslacht)
@ 9 & @ 11..... +++++++++++++++++++
En hoe gaan ze het dan eventueel terug draaien, zonder als onbetrouwbaar over te komen?
@5 hoeveel PVV politici eigenlijk? En hoeveel VVd?
@11
"Omtzigt zou moeten overstappen naar FvD , dan kan hij na de volgende verkiezingen gelijk premier van Nederland worden, wat mij betreft."
Gaat niet gebeuren
Omtzigt heeft teveel naar 'blikopnosjournaal' geluisterd
Een Kremlin blogje
@19 En wat heeft hij dan "blikopnosjournaal" gezien of gehoord wat niet waar is?
Snel heeft daarmee de argwaan gewekt bij de coalitiepartners en CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt in het bijzonder. Die noemt het ‘onuitlegbaar’ dat de overheid geld steekt in een ‘black box’. De 25.000 elektrische auto’s die in 2018 werden verkocht – ruim twee keer zoveel als het CarbonTax-model voorspelde – strijken de komende vijf jaar opgeteld 700 miljoen euro fiscale subsidie op. Omtzigt is nog niet vergeten hoe de overheid eerder buitensporig gul was voor ‘groene’ auto’s als de Mitsubishi Outlander, die echter vooral op benzine bleken te rijden. Ook toen moest hij vele Kamervragen stellen om de waarheid boven tafel te krijgen.
Omtzigt vreest herhaling van dergelijke praktijken, nu blijkt dat het overgrote deel van de subsidies voor elektrische auto's vooral bij dure Tesla’s (Model S en X) en Jaguars (I-pace) terechtkomt. Zo mocht een zakelijk rijder van een peperdure Tesla S P90D (à 129.200 euro) zich tot vorig jaar in vijf jaar tijd verheugen op een fiscaal voordeel van 70.000 euro ten opzichte van een ‘gewone’ benzineauto van die prijs. Per vermeden ton CO2 gaat het in dit specifieke geval om een subsidie van tussen de 5000 en 10.000 euro, op te hoesten door automobilisten die nog wél in een ‘fossiele’ auto rijden. En dat allemaal gebaseerd op dat ene, schimmige model.
@9 Dat vraag ik mij ook steeds weer verbijsterd af...
@10 "Jamaar ze willen zo graag privatisering, wat lopen ze dan nog van alles te subsidieren?"
Kapitalisme voor de burger maar socialisme voor de bestuursters en vriendjes.
Overigens is dat een hobby van onze overheid en de reden dat er zoveel ambtenaren nodig zijn: het creëren van de maakbare samenleving. Dat is een PvdA uitvinding waarbij de politiek de meest geschikte samenleving probeert te creëren door het belasten van ongewenst gedrag en het subsidiëren van gewenst gedrag. Je hebt echter een leger aan ambtenaren nodig om te bepalen wie belast en wie gesubsidieerd moet worden - maar dat hebben we er toch allemaal graag voor over niet?
@5 Er zijn linkser partijen als D'66 hoor....SP, Groen Links, Denk....
@5 en @24 D66 is sociaal economisch neoliberaal en rechtser dan de VVD - zeg maar extreem rechts. Ze ijveren voor: AOW leeftijd naar 71 jaar, verdwijnen/verminderen van uitkeringen, aanvullende pensioen moet naar Brussel, ontslagbescherming moet opgeheven worden, de werkweek moet naar 60 uur etc.
Gaat het om immigratie, levensbeschouwelijke zaken als abortus, euthanasie en klimaat dan zijn ze weer erg links. Ik noem ze dan ook een partij voor schizofrene mensen die van uitersten houden.
@18 Hoeveel PVV politici eigenlijk? En hoeveel VVd?
Vertel het ons eens, D666 manneke.
Tja bij D66 weten ze precies hoe ze moeten draaien maar rekenen hebben ze geen benul van!
Dus zal wel in het rijtje passen van de bekende D66 tructjes!
Veel mensen op NK klagen dat er zoveel subsidie naar de mensen gaat met een minimaal inkomen maar vergeten dat de meeste subsidie gaat naar de rijkste mensen Zoals villa subsidie en nu op de elektrische auto's. Er is uitgerekend dat mensen met een top inkomen de minste percentage van hun belasting betalen. Zij schakelen zelfs mensen in om uit te zoeken hoe zij de minste belasting betalen.
Ja Nederland loopt zo honderden miljoenen kwijt doordat je voor elektrische auto's geen BPM moet betalen en minder belasting. Dit zie je goed in Zweden wat overigens ook in het artikel staat. Daar is Tesla spekkoper. In Zweden is 1 op de 4 verkochte auto's een Tesla. In Nederland verkopen ze ook goed middels de leasecontracten. Het scheelt een hoop als je geen BPM hoeft te betalen. En je kan thuis opladen en hebt geen pomp nodig
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.