@2 erger nog, niet alleen hij, maar nog veel meer politici...
VVDer v.d. Burg vindt dat er nog wel 18 miljoen mensen bij kunnen....
mijn hemel. over overbevolking gesproken...
En in deze post geeft hij een radicale klimaatactivist die niet gelooft in de kracht van innovatie (daar zijn er nogal veel van) een goede veeg ...
Devon is een interessant account om te volgen, vind ik. Ja, hij gebruikt ook AI om afbeeldingen te maken (van katten). Maar niemand is perfe...
Nou, dan moet Walmart of zo maar snel in brand gestoken worden. Toch?...
@13Maar ze daar sensureren ze ongewenst nieuws!!Oh .. laat maar.....
@41 m post@49 MalinoisTechnisch gezien mengt Soros zich in. Weet ik niet of hij ook sturend optreedt of alleen als geldschieter. Politici ...
@41 m post@43 Querido notIk schreef al "De snelweg blokkeren is een misdrijf." Maar omdat ik druk bezig was de andere taktieken van XR te ...
@13 Haha... eigenlijk moeten we het woord bij de daad voegen en emigreren. En dan mogen al die toppers die pro migratie zijn het hier rooien met...
Ja, ik ben groot voorstander van een mooi, groot en modern vliegveld op zee.
Laten we dit vooral combineren met onze groene doelstellingen.
@2 we zijn Nederland. We stelen wel extra zee om er land van te maken. Planten we daar bomen om de co2 op te vangen
@3
Ik heb ooit iets van een stuwmeer gezien dat gevuld werd door windmolens.
Zo kun je de harde koppeling tussen wind en elektriciteit verbreken.
Ik denk dat het een heel slecht idee is en dat uitvoering een hoop schade zal toebrengen aan het zeeleven.
@5
Er zijn ontwerpen die drijvende platforms behelzen. De platforms kunnen derhalve op de wind worden gedraaid en dusdanig geïsoleerd worden dat het onderliggende zeeleven nauwelijks overlast ondervindt van de tyfusherrie die luchtvaart met zich meebrengt.
Door het kunnen draaien is er een stuk minder banen nodig en zodoende ook een veel kleiner oppervlak.
Een ander voordeel van vliegen vanaf een platform op zee is het gebrek aan gevogelte: een paar mijl uit de kust zie je nauwelijks nog vogels. Maak het platform zo vogelonvriendelijk mogelijk en ook dat probleem is getackeld. Nu worden er jaarlijks 'preventief' tienduizenden ganzen vergast.
Een derde voordeel is dat het externe groepsrisico enorm wordt teruggedraaid en éindelijk het niveau van 1990 haalt (een eis van de Tweede Kamer ná de Bijlmerramp): op de grond vallen er veel minder slachtoffers in geval van een crash.
De huidige situatie is niet haalbaar meer: de luchthaven is een militaire baan van oorsprong, bedoeld om binnen de Stelling van Amsterdam te fungeren als verdediging tegen Engelsen en Russen. Let wel: bínnen de Stelling van Amsterdam, midden in de huidige bebouwing van de Randstad.
Niet voor niets dat er in de jaren '70 al plannen werden gemaakt voor een platform in zee.
Maar ja, Cora van N. heeft al gesteld dat ze het niet wil, zonder ook maar 1 zinnig argument te willen geven: "we hebben een quickscan gedaan" is alles wat ze er over kwijt wil. Exact hetzelfde als haar voorgangsters (én Camiel E.).
@6
Ok, dank je!
Ik kreeg zo'n visioen van een Noordzee vol windmolens en een vliegveld met als resultaat gedesoriënteerd zeeleven, gestrande walvissen etc.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.