Dan is e vast de waarheid gezegd!...
@13 Als Rafah maar wordt geschoond van terroristisch Hamastuig vind ik dat prima. ...
@12 Snorrie @11, de kleine Hitler, is een antisemitische meeloper, lult ook achterbaks mee met anderen....
@56 Alles wat gericht is tegen de handelingen van de staat Israël is altijd omstreden en wordt al heel snel J(met een hoofdletter)odenhaat aang...
Goed bezig voor het klimaat en milieu hoor...Shampoo !...
Enigma - Sadenesshttps://www.youtube.com/watch?v=x4maoo4A3x4...
Vangelis - Conquest Of Paradisehttps://www.youtube.com/watch?v=WYeDsa4Tw0c...
Carl Orff - O Fortuna ~ Carmina Buranahttps://www.youtube.com/watch?v=GXFSK0ogeg4...
ERA - Amenohttps://www.youtube.com/watch?v=6xUnSVTh8fI...
Wes - Alanehttps://www.youtube.com/watch?v=3gl5OEZ8j_o...
onzin BOVAG! ik word door mijn werkegever al "bestraft" indien ik niet klimaat neutraal rij waardoor ik al bewust genoeg gemaakt word.. Bemoeien jullie je nou maar alleen met caravans en aanhangers.
Ik betaal graag die € 300 extra in de maand maar een "kastje" die alles bewegingen registreerd in mijn auto moet ik niet.
Helemaal gelijk. Aanpakken die lease rijders. De meeste hebben een lease auto helemaal niet nodig. Die rijden alleen maar naar hun werk en weer terug. Het is een verkapte vorm van salarisverhoging waar dan geen belasting over betaald wordt.
@2 Die zit er allang in, standaard voorziening in nieuwe leaseauto's ivm verzekeringen en korting
Die snap ik niet echt goed, we willen minder files en gaan daarom de leaserijders die in hun vrije tijd (avond en weekend) de leaseauto pakt aanpakken..
Lijkt mij handiger om een spitstarief toe te passen zodat we gaan proberen om andere werktijden te werken en zo de files beter te verdelen.
@3
Er wordt wel belasting over betaald: tot 20% (of was het 24%?) van de waarde van de auto komt bij het inkomen en wordt belast.
Het is dus onzin wat je schrijft.
een zeer slecht plan omdat het oncontroleerbaar, fraude gevoelig en privacy schendend is, waarbij de administratieve lasten bij de belastingdienst ook nog eens omhoog gaan. daarnaast is het mij een raadsel welk probleem nu wordt aangepakt...iedereen weet wat de regels zijn en kan dan zelf bedenken of hij/zij privé met z'n auto wilt rijden. Dat het voor de een gunstiger is dan voor de ander is m.i. geen probleem, dat geldt met zoveel dingen.
@6 Het hoogste bijtellingstarief is nu 25%. De meeste leasecontracten worden voor een periode van 4 jaar afgesloten, d.w.z. over de totale looptijd van een leasecontract bedraagt de totale bijtelling 4x25%=100% van de cataloguswaarde van de auto, inclusief BPM en BTW.
Bijvoorbeeld: over een auto met een cataloguswaarde van €40.000 incl BPM en BTW én die in het 25% tarief valt, betaalt de berijder in die 4 jaar €20.800 aan belasting. Ervan uitgaande dat de bijtelling en de 52% belastingschijf valt.
* Verwijderd door de redactie *
@8 het bijtellingstarief is eigenlijk ook een progressieve belasting. je betaalt nl het bijtellingstarief over de nieuwwaarde van de auto terwijl deze na 3 jaar nog ongeveer de helft waard is (afhankelijk van kilometrage en staat).
vaak is het privegebruik ook gemaximeerd (vaak tot 10.000 km) als je dan zoals in uw voorbeeld € 5200,-- per jaar netto aan belasting betaalt, rij je voor € 0,52 per kilometer. vind ik vrij prijzig.
ik rij zelf een eigen aygo (gekocht toen 1 jaar oud en 15.000 op de teller).heb recht op € 1050,-- besteedbaar voor leaseauto. rij per dag 200 km heen en weer. laat de km's netto uitbetalen (gemiddeld per maand 20 dagen * 200 * € 0,19 = € 780,--) en de rest belast tegen 52% ( € 270 * 0,48 voor mij netto = € 129,60) . gezamenlijk € 909,60 en alle kosten betaal ik zelf uit dit bedrag. hou netto genoeg veel over .
@3
Inderdaad, ken ook veel mensen met "een auto van de zaak" die elke dag gewoon op kantoor zitten. Zelf gaan ze elke dag op de fiets en moeders heeft de auto.
Een lease auto is momenteel onderdeel van het arbeidsvoorwaardenpakket, een variabele beloningsvorm.
Iedereen betaalt toch al per kilometer door middel van de accijnzen op de brandstof? Hoe meer je rijdt, hoe meer benzine je betaalt. Hoe onzuiniger je rijdt, hoe sneller je tank leeg is.
Zie dat de minnetjes op @11 afkomstig zijn van mensen die een leaseauto hebben voor de boodschappen.
@10
€ 0,52 per kilometer. vind ik vrij prijzig ?
Reken maar eens uit wat een Golf van 1 jaar oud kost bij 10.000 km als deze "prive" wordt aangeschaft.
@6
Dan moet je eens tegen je werkgever zeggen dat je liever voor dat bedrag een salaris verhoging krijgt en dan je eigen auto wel koopt. Wat denk jij dat goedkoper is voor je werkgever? De leaseauto of je salaris verhoging?
@15
Dat kan niet, veel bedrijven hanteren salarisschalen voor functies, met de leaseauto verdient een werknemer op papier niet "meer" dan toegestaan volgens het beleid, maar krijgt een soort van bonus.
Heb dit zelf meegemaakt en zie deze constructie ook veel in mijn omgeving. Tja dan toch maar de leaseauto accepteren terwijl je die eigenlijk niet nodig hebt, "hoort bij de functie" volgens de directie.
@16
Het kan wel maar dat willen ze niet. Ze hanteren salarisschalen om het personeel niet te veel te hoeven betalen. Maar in principe mogen ze je betalen wat ze willen. Kijk maar naar de top van het bedrijfsleven. Ze geven dus liever een leaseauto die "niet bij de functie hoort" want dat is voor het bedrijf goedkoper. Over salaris wordt namelijk veel meer afgedragen.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.