@24 Ik heb niks verkeerd opgeschreven. Jij snapt gewoon weinig....
@23 Volgende maar leuke grapjes over jezelf maken dan....
@33 Geeft niet. Ik denk dat Strongoli @4 nog wel even zal reageren. 😉...
Ze heeft zeker wat aandacht nodig. Het is allemaal niets geworden dus wat moeten we er mee?...
@4 Naarmate de leeftijd hoger wordt, neemt het relatieve verschil af....
@28 Je opmerking "En verder kom je nu pas, na zovele jaren, oog in oog, met de bijwerkingen daarvan. " is dus voorbarig....
"Meeuwen zijn vanaf nu de meest gehate vogels (vkmag.com)" Tja PVV, misschien toch maar eens die meeuw, die nsb ook gebruikte, ...
@27Ik wacht de onderzoeken af. Tot die tijd (dat kan wel even duren), laat ik mij maar even niet meer "vol" spuiten. Heb nu wel even genoeg ge...
Vergeten wordt dat groene planten CO2 omzetten in O2 (zuurstof): de koolzuurassimilatie! En zuurstof is onmisbaar om te leven. ...
@22Omdat jij als allereerste de VVD'r, met name benoemt!Wat daarna komt is dan niet relevant meer, zeker als je het ook nog "prima" noemt....
Herinner het me nog als de dag van gisteren. Turkish Airlines had destijds sowieso een slechte reputatie als het om vliegveiligheid ging.
https://www.nieuwskoerier.nl/news/421920-noodlanding-vliegtuig-bangladesh-kaper-doodgeschoten
Dit is het artikel wat bij de kop hoort.
Waarom is dit veranderd?
Het is niet de vraag óf er een ramp komt maar wanneer die komt en hoeveel slachtoffers er zullen vallen.
Dat komt omdat het betrokken ministerie ondanks de veroordeling in 2006 nog stééds niet in staat is gebleken een statistisch causaal model te overleggen en daarmee te de belofte van de Tweede Kamer uit 1994 na te komen.
Maar ja, luchtvaart, Nederland en regelgeving is nog nooit een effectieve combinatie gebleken.
@1 , paar jaar na het ongeval rondleiding gehad op Schiphol. De begeleider had veel info over het gebeuren, ook de hulpverlening dat onderbelicht is gebleven onder politieke druk en wat niet sexy was voor Turkisch Airlines.
@4
Het schokkendste vind ik dat er geroepen wordt dat er maatregelen zijn getroffen om dergelijke ongelukken te voorkomen. Volkomen kul, het is slechts voor de bühne.
Dan komt ook vrijwel altijd het argument tevoorschijn dat vliegen nog steeds 'de veiligste manier van transport is'. Dat is overigens statistisch gezien niet waar, dat is namelijk 'de lift'.
Maar als het niet behoorlijk veilig zou zijn zou er niemand meer instappen. Oplichting door een bank komt ook niet vaak voor . . . (hoewel...).
In 2004, 10 jaar ná de Bijlmerramp toen besloten werd dat het risico van SPL nóóit groter mocht groeien dan dat het in 1990 was, deed de rechter deze uitspraak tegen de overheid:
"veroordeelt gedaagde tot het met voortvarendheid doorgaan met de ontwikkeling van een statistisch-causaal model zoals thans reeds in ontwikkeling is;"
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBSGR:2004:AO2967
Ondertussen, 25 jaar ná de Bijlmerramp, is er nog steeds geen enkel inzicht in de grootte van dat interne en externe groepsrisico van de luchtvaart in Nederland, met name Schiphol.
https://www.rivm.nl/schiphol/externe-veiligheid-schiphol
Men heeft het louter over groei en gebruikt daar de drogreden 'economie' voor.
En geen politicus die er ooit iets aan heeft kunnen doen, ook niet na de volgende crash.
@5 , wat me nog meest meevalt is dat er geen groter incident is geweest sins 2009. De Infra is naar goed hollands gebruik onnodig complex.
Hoogtemeter stuk.. Tsja en dan slapende piloten.
Gut
@7 Klopt, de Turken gaven de schuld aan alles en iedereen maar na onderzoek bleek dat de Piloten niet goed op tijd hadden gereageerd op de storing van de hoogtemeter.
Dat wilden ze enkel niet horen want de piloten dat waren zogenaamd helden.
* Verwijderd door de redactie *
Turkije heeft altijd troep en zeer slechte veiligheid. Met alles maar dan ook alles word dagelijks gesjoemeld. Tegenwoordig ook met inferieure kwaliteit van auto onderdelen met name bij Ford en andere merken. Baggerzooi is het. En dat is met alles wat de Turken maken.
ik zie gelijk onur air weer voor me die aan de lopende band problemen had.
@9 Welkom terug op NK. Doe je het wel respectvol a.u.b. zodat we niet overal "gaten" in de diverse topics hebben met verwijderde reacties ?
@12
Haha het eerste gat is er alweer.
@9
17 reacties waarvan er 16 zijn verwijderd.
Jij doet iets niet helemaal goed.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.