@33 Nou jah zeg... je hoeft natuurlijk geen wortel bij kinderen in de mond te stoppen om homoseksuele gevoelens te stimuleren. Of peuters vage b...
@44 En wat is daar zo verwarrend aan ?...
@11 Het is inderdaad triest, als er onschuldige slachtoffers vallen. . . . Maar waar was jij, toen op 7 oktober 2023 onschuldige Israëli...
@4Ok thxs. 😊...
@47 Dat is geen reden om de vraag van de (andere) zwarte mensen maar niet ter harte te nemen. ...
@9 Waarom mag ik niet zeggen dat Israël nog steeds onschuldige burgers de dood in jaagt? Klopt het niet?...
@36 Er heeft nog nooit een neger aan mij zoiets gevraagd.Zelfs mijn beste aat een neger noemde zichzelf een bijzet negertje.Hij was nogal kl...
@33 Er is een groot verschil tussen homoseksuelen die zich normaal gedragen en die LHBTQ--types want laatstgenoemde hebben nogal moeite zich fa...
@7 Het staat gewoon genoemd in de titel van de link. Hier heb je misschien ook iets aan. RTL kun je vast wel lezen.https://www.rtl.nl/nieuws/...
Die neger negeer ik, beter voor mijn gezondheid. 😁...
En de onnozele "ja maar hoe dan ze dat dan in Oostenrijk en Zwitserland" reacties in 3...2...1....
Best goed nieuwe het hele spoor vol met snowflakes
Hoe meer je rijdt hoe minder sneeuw er op de rails kan komen te liggen. Door juist niet te gaan rijden komt er meer sneeuw op de rails, en die zorgt voor gevaarlijke situaties. Dus de NS wil juist graag ellende op het spoor, in plaats van veiligheid. Lekker bedrijf met goed nadenkende mensen !
@1 .
En straks is het net als de vorige keer een storm ineen glas water en de directie doet dit alleen om zich in te dekken om strak maar die bonussen van op tijd rijden te incasseren.
@1
Het is dan ook wel om te lachen.
Volgens sommige weermodellen kan er wel 5 centimeter sneeuw vallen.
Dat is dan ook wel een gigantische hoeveelheid.
5 cm komt niet een boven mijn schoen uit en ook niet boven een rails.
Maar het is nu wel algemeen bekend , als er in Utrecht een drol op de rails ligt is het spoorwegnet in heel Nederland ontregeld.
@3 , Enorme lulkoek wat je nu schrijft.
Met winters weer komen de treinen minder snel stul en minder snel van de plek af.
Een station in rijden en weer uit rijden, duurt dus gewoon langer.
Wanneer je maar 1 a 2 treinen per uur over een spoordeel hebt rijden, zoals in Oostenrijk en Zwitserland bijvoorbeeld, dan maakt dat niet uit.
Wanner je echter 5 a 6 treinen per uur op een spoordeel hebt rijden zoals op veel plekken hier, dan heeft dat enorme gevolgen, omdat de speling al erg klein is.
Het heeft dus niets met veiligheid te maken maar puur met meer tijd die treinen nu nodig hebben.
De enige reden dat ze nu de dienstregeleing aanpassen, is dan ook omdat het ander volledig in de soep zou lopen.
Maazr geen paniek hoor. We hoeven ons niet te schamen voor onze treinen. Want zelfs na aanpassing rijden er hier nog steeds beduidend meer treinen per uur dan in de landen om ons heen.
@5
Begrijp ik goed dat jij denkt dat al die vlokjes alleen naast de rails vallen?
@4 , "En straks is het net als de vorige keer een storm ineen glas water "
Kan.
"en de directie doet dit alleen om zich in te dekken om strak maar die bonussen van op tijd rijden te incasseren."
Nee.
Wanneer ze de dienstregeling wel aanpassen terwijl het achteraf niet nodig was, is er weinig aan de hand. Mensen zijn gewoon op hun plek gekomen met ene minimale vertraging. Want de treinen rijden dan gewoon pakweg elke 20 minuten i.p.v. elke 10 minuten.
Wanneer ze de dienstregeling niet aanpassen en het blijkt wel nodig te zijn, lopen ze achter de feiten aan, kunnen ze niet meer anticiperen en loopt het uit op een complete chaos. En dan gaan mensen uren vertraging hebben.
Mensen moeten niet zo miepen.
Het hele jaar door rijdt er elke 10 minuten een trein.
En als er sneeuwval op komst is, dan rijden ze uit voorzorg elke 20 minuten. En heel Nederland schiet in een kramp.
Welke kant scheit dan nu eigenlijk echt in paniek om helemaal niks?
Ik zeg de huilende reiziger.
@5 , De hoogte van de sneeuw is niet relevant.
Met 2 cm sneeuw heb he dezelfrde problemen als met 15 cem sneeuw.
Het probleem is namelijk niet dat ze niet door d esneeuw kunnen rijden. Het probleem is dat handelingen langer duren door de gladheid. En juist omdat wij een enorm fdruk spoor hebben, heeft dat grotere gevolgen dan wanneer je een rustig spoor hebt, zoals in Oostenrijk en Zwitserland bijvoorbeeld.
@4 Ik heb echt duizend keer liever dat ik vooraf weet dat ik een trein eerder of later moet nemen dan wel extra moet overstappen dan dat ik een uur op een koud perron in Leiden mezelf tot visstick voel transformeren omdat de treinenloop verstoord is en volstrekt onduidelijk is of er ooit nog iets zal rijden.
@8 .
Ik ben jaar 35 jaar met de trein naar mijn werk geweest en ben blij dat ik er nooit meer in hoef.
Al die klagers moeten eens daadwerkelijk naar Oostenrijk en Zwitserland gaan en de trein pakken.
En als ze daar dan met hun kloten staan vast gevroren aan het perron omdat daar standaard maar 1 trein per uur rijdt, dan niet zeuren. Ze rijden immers wel precies conform het standaard spoorboekje.
@10 , Precies.
Laten ze het op hun beloop en gaat het fout, doen ze het niet goed.
Nemen ze initiatief om chaos te voorkomen, doen ze het niet goed.
Je zou als bedrijf maar afhankelijk zijn van dergelijke zeik-klanten................
Je kunt een land als Nederland niet vergelijken met een Noorwegen , Canada , Rusland of Zwitserland , en bij een beetje sneeuw val loopt het ook al snel vol op snelwegen , met ongelukken ,mensen die niet uitkijken , mensen die weigeren hun ramen schoon te maken , mensen die geen rekening houden met langere remweg ...
@11 , Ik schrijf ook nergens dat de treinen altijd 100% perfect rijden.
Terechte kritiek mag best geuit worden.
Maar kritiek hebebn dat ze de dienstregeling uit voorzorg aanpassen wanneer men sneeuw voorspelt is geen terechte kritiek.
Dat is juist enkel en alleen in het belang van de reiziger.
Ga maar eens met de trein in Oostenrijk of Zwitserland. Of Zweden. Waar je het hele jaar door, standaard een uur op je trein kunt wachten.
Misschien dat je dan wat meer gaat waarderen dat je hie rmaximaal 20 minuten wacht, ook al zou ie volgens spoorboekje elke 10 minuten moeten komen.
Rezigers hier zijn gewoon te verwend.
@13 : Ik kan je om de een of andere reden niet plussen, maar ik vind dat je gelijk hebt. En nu mensen van tevoren gewaarschuwd zijn, gaan ze gewoon rekening houden met de aangepaste dienstregeling zonder te zeuren. Mag ik toch aannemen?
@11
U mag uzelf overigens gelukkig prijzen dat u niet 35 jaar lang dagelijks in de file heeft gestaan.
@10 .
Met sneeuw ging ik al eerder van huis om daar rekening mee te houden.
Ik heb in de winter eens 4:30 op het station Purmerend-Overwhere gestaan zonder dat je daar kon schuilen want er stonden al een paar honderd mensen te blauwbekken omdat de trein niet verder ging omdat er een geknapte bovenleiding was wegens de vorst en de NS zette toen bussen in ^_^
Dat had voorkomen kunnen worden door nachts ook regelmatig een trein te laten rijden om die bovenleiding ijsvrij te houden.
@18 Die ervaring had ik ook. Tot het invoeren van die aangepaste dienstregeling. Sindsdien is het me niet meer overkomen. Conclusie: het werkt.
@17 .
Maar in die file zou ik wel een zitplaats hebben gehad en een gezellig muziekje van eigen smaak en geen zweetlucht van anderen in de zomer als er weer eens de airco het niet deed en als je als haringen in een ton zat en dat kwam regelmatig voor.
@18 , "Dat had voorkomen kunnen worden door nachts ook regelmatig een trein te laten rijden om die bovenleiding ijsvrij te houden."
Daar heb je dan op zich misschien een punt.
Maar let wel. Zelfs als ze dat doen, zullen ze overdag alsnog de deinstregeleing moeten aanpassen.
Wanneer je een ontzettend druk spoor hebt zoals wij hebben, is de marge bij zulk weer gewoon erg klein.
Het verstandigste wat jhe dan kunt doen, is voro jezelf meer marge te creeren. En dat kun je maar op 1 manier. Wat minder treinen laten rijden.
En dat is precies wat ze doen.
En misschien wel zo'n 5 dagen per jaar.
Nou nou, poeh poeh, terechte paniek bij de reizgers dus....................
@19 .
Omdat er sinds die tijd ook in de nacht werd gereden om de boel ijsvrij te houden en de wissels te laten bewegen als er weer eens de verwarmingen uit was gevallen van die wissels.
@35 , Als je e rzo over denkt.
Waarom ben je dan niet die 35 jaar ook daadwerkelijk met de auto gegaan i.p.v. de trein?
Dan zal de trein toch wel voordelen hebben gehad die zwaarder wogen dan de nadelen.
@20
Zeker, maar geloof me: dat gaat je ook tegenstaan.
In de trein kan je ook een muziekje luisteren, en daarnaast ook nog een boekje lezen.
@22 , Zie @21 .
Maar zelfs dan ontkom je er niet aan om je dienstregeling overdag aan te passen.
@7
Het meeste wel.
En van AL die vlokjes die wel op de rails vallen waait 50% er weer van af en die andere 50% wordt met de eerste de beste trein weg gereden.
@9
Rijstijl aanpassen ?
@11 : Ik vind het hartstikke leuk om met de trein op stap te gaan. De drukte op het station, al die mensen van jong tot oud, van gehaast tot relaxed, student of werkende, of gewoon een dagje lekker op stap. In de trein zelf zie je het landschap aan je voorbij gaan en als je goed kijkt, valt je iedere keer weer iets nieuws op. Nu ben ik wel iemand die rekening houdt met vertraging, dus ik ben altijd ruimschoots op tijd en zelfs als ik moet wachten, vermaak ik me prima.
Ik had het na een jaar wel gezien en heb altijd boeken mee genomen.
@26 , Inderdaad, ze moeten de rijstijl aanpassen. En dat is ook precies wat ze doen.
En omdat we zo'n druk spoor hebben, komt die aanpassing van rijstijl met de noodzaak de drukte aan te passen.
Precies wat ik vanaf het begin schreef.
@29
rijstijl aanpassen is iets anders dan niet rijden.
Als jij in je auto je rijstijl aan moet passen blijf je gewoon thuis?
En iets anders.
Weet jij waar je over praat?
Heb je wel eens een trein gereden?
Ik wel , voor jaren.
@30 , "rijstijl aanpassen is iets anders dan niet rijden."
Nou lees toch gewoon eens goed wat ik schrijf.
Door hun rijstijl aan te passen, heeft alles meer tijd nodig.
En dat vermindert de capaciteit van het spoor, want het duurt langer voordat het spoor weer vrij is voor de volgende trein.
En als bij normale weersomstandigheden de maximale capaciteit 6 treinen per uur is, is het heel logisch dat die capaciteit minder is bij dit soort weersomstandigheden.
En daarom moeten enkele treinen uit de dienstregeling gehaald worden, omdat de capaciteit van het spoor vermindert.
En daarom passen ze in landen als Oostenrijk, Zwitserland en Zweden de dienstregeleing niet aan bij sneeuw. Simpelweg omdat ze daar structureel niet in d ebuurt komen van d emaximale capaciteit. Dan is er ook geen noodzaak om extra capaciteit te creeren. Want die is er standaard al.
Kijk gewoon eens naar de wegen wat er gebeurt wanner het sneeuwt. Files die veel langer zijn dan normaal.
Dat komt niet omdat er dan ineens meer auto'sd gaan rijden. Eerder zelfs minder omdat mensen vooraf gewaarschuwd worden. Nee, het hoopt erger op omdat de capaciteit van het wegennet verandert omdat mensen hun rijstijl moeten aanpassen.
Wil je daar dezelfde doorstroming houden als normaal, is er ook maar 1 mogelijkheid. Minder auto's dan normaal. Heel veel minder auto's dan normaal.
Die wetenschap past men bij de treinen gewoon toe. Daar begrijpt men dat de capaciteit bij dergelijk weer minder is en dus passen ze het aanbod aan aan de verminderde capaciteit.
Het is heus geen rocket science hoor.
Maar het zou al helpen als je zou kunnen lezen. Want ik had het al lang uitgelegd.
"En iets anders.
Weet jij waar je over praat?
Heb je wel eens een trein gereden?
Ik wel , voor jaren."
Het principe van verminderde capaciteit bij slechte weersomstandigheden is niet afhankelijk van hoe vaak ik wel of niet in een trein zit.
Om het te begrijpen heb je meer aan gezond verstand dan aan ervaring met reizen met een trein.
@31
Over kunnen lezen gesproken.
Ik vraag niet of je Met een trein hebt gereden maar of je een trein HEBT gereden.
Niet dus , ergo je bent die bekende stuurman die aan de wal staat.
Sneeuw geeft voor rijden geen noemenswaardige last ( in tegenstelling tot blaadjes , die zijn een ellende )
@32 , "Sneeuw geeft voor rijden geen noemenswaardige last "
Nee, dat heb ik ook nergens beweerd.
Ik had het over van de plek wegkomen en remmen. Als het eenmaal rijdt, rijdt het.
Zoals ik in @9 reeds schreef:
"Het probleem is namelijk niet dat ze niet door d esneeuw kunnen rijden. Het probleem is dat handelingen langer duren door de gladheid."
Maar als je langzamer wegkomt en eerder moet remmen vanwege gladheid, dan heeft dat effect op de duur van je rit en dus op de duur dat je een traject bezet houdt.
En hoe kleiner de marge die er is, hoe groter de kans dat het in de soep gaat lopen.
En aangezien we een ontzettend druk spoor hebben, is er zonder aanpassing dus een groot risico dast het helemaal in de soep gaat lopen.
Dan kun je beter wat extra marge inbouwen en met minder treinen rijden maar daarmee wel de kans enorm vergroten dat WAT er rijdt, ook (rdelijk) op schema blijft rijden.
En dat is nu precies wat ze dus doen.
Kortom: Goeie actie van de NS. Gehuil van de zeikers.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.