O, ik dacht dat ze er spinazienat bij deden?...
@2Als je bedenkt dat dit alles in 2014 is begonnen na een door ons gesteunde gewelddadige staatsgreep om Navo/EU door te drukken tot aan de ...
Je mag hopen dat daar dan ook een cursus zelfverdediging bij zit in de vorm dat iedere conducteur iemand in bedwang kan houden desnoods met een ...
@6 Dat doe ik. Met de gevoelens van (de familie van) kinderen die onnodig doodgaan aan mazelen. ...
Nog even en het hebben van een E-car is niet te betalen. Ze zijn gewoon veel te duur....
Het zal allemaal geen barst helpen: de natuur gaat gewoon haar eigen gang. Zo hebben we in het verleden de ijstijden gehad en daar kon niemand w...
@86 Dat is je eigen vrije keus maar dan ook niet klagen als mensen je opmerkingen racistisch vinden....
@70Ja dat soort huizen heb je daar natuurlijk ook, net als hier.Ik ben al een tijdje op zoek naar een boerderijtje, je wil niet weten wa...
@20 Inderdaad, tattoos en piercings vind ik ook lelijk, maar ieder zijn ding, alhoewel ik vrouwen met een paar oorbellen wel mooi vind, maar daa...
@1 Het is de bedoeling dat die schepen de zee op gaan en daar liggen geen dijken. Eindelijk schijnt de D-Day begonnen te zijn! Succes jongens! ...
** gebruiker verwijderd **
Generatie sneeuwvlokjes, die niets meer kunnen hebben lijkt wel.
Sneeuw, een van de vele natuurverschijnselen die toch heel weinig voorkomt, gooit voor bepaalde mensen roet in hun eten, terwijl een witte wereld ons laat zien hoe prachtig het is om de grenzen van ons opgehokte bestaan even uit het oog te kunnen verliezen.
Men kijkt tegenwoordig neer op kennis en ervaring en leert hun kroost daarom niets meer. Van breuken tot oefenen op spelling en grammatica (dyslexie is daarom pure onzin) tot het volgen van een gedegen slipcursus.
Het is gewoon enorm druk op de Nederlandse wegen en die drukte neemt toe als het slechter weer wordt.
Krijg je dan het weer van afgelopen dinsdag , dan loopt alles vast.
Pure logica.
ach het regent weer.
in een periode van min 20 en hevige sneewval en ijzel op de weg is een slipcursus wel handig. maar het komt niet veel meer voor in Nederland.
men is het niet meer gewend en rijden als idioten, ook met hevige mist.
slipcursus helpt niet. wel een aanvulling of test bij het afleggen van een rijexamen. veel mensen zijn ongeschikt om een auto te besturen en hebben wel hun rijexamen gehaald.
Nederland is domweg zwaar overbevolkt.... de stukjes in ons land waar bijna niemand woont, staat er geen file als het sneeuwt.
Hoe simpel kan het zijn.....
@7 heel simpel kan het zijn.
je kinderen naar school brengen, veel sneeuw en gladheid opeen NIET drukke binnenweg en een mafklapper komt tollend op je af. die had misschien ff geremd.
dan maar hopen dat ie naast je blijft tollen en het geen aanrijding wordt.
drukke of niet drukke wegen, als mensen geen rekening houden met weersomstandigheden, regen, mist, sneeuw, dan hou je dit soort problemen.
het is onbekendheid MET en gebrek aan rijervaring ook meestal.
@8
@7
fout info mensen houden dus wel rekening met de omstandigheden maar ons wegennet dat kan het niet aan
Het snelwegennet dateert uit 1970. Toen reden er 2,4 miljoen auto's. Nu zijn het er 8 miljoen. Er had drie keer zoveel asfalt moeten liggen.
@9 GOTCHA666 dat u FOUT bent hoeft u niet te bevestigen. reeds algemeen bekend bij NK:
pfffff ik heb een makkelijke tijd gehad. geen weerbericht nodig verder.
verwachting van sneeuw of glad, dan ff de voordeur open doen van de boerderij en naar buiten kijken.
lag er een auto in de sloot waar de bocht van de binenweg begon, dan was het glad.
heel Nederland asfalteren is niet helpend.
het heeft met de autobestuurders te maken die onverantwoord rijden. of het nu druk is of niet.
wel enjoy, de regen en de sneeuw.
have fun
@12 binnenweg, landweg.
Het viel wel op dat het voornamelijk de duurdere auto's waren die langs de kant van de wegen lagen.
@9 Het wegennet kan dat wel aan als voornamelijk leasebakrijders eens 1) leren dat hun technische snufjes hun niet onkwetsbaar maakt, en 2) men niet zonder meer ervanuit gaat dat het plebs verplicht is ruimte voor ze te maken.
@14 Van die "snelle" jongens met een dikke auto van de zaak.
@12 toevoeging
reed bij hevige dichte mist op de snelweg. en links van mij, de andere weghelft. brandweerauto s, ambulances, auto s in de fik, niet te benoemen.
de weg waar ik reed was dezelfde mist, maar nog geen ongeluk. men bleef als gekken hard rijden en zag niet wat er aan de andere kant gebeurde.
vreselijke ramp toen, tussen Breda en Oosterhout dacht ik.
ach, heb er van geleerd dat ik bij zulke dichte mist NIET meer in de auto rijd. leven is meer waard dan een werkafspraak. en de volgende dag is de mist voorbij.
en meer asfalt houdt de gekke rijders niet tegen.
@10 3.3 keer zelfs volgens je cijfers
@18 Meer asfalt dat houdt info ook niet tegen helaas
@18 Jij voelt je aangesproken als men het over gekke rijders heeft?
@15 Het wegennet dat kan niet aan
Mensen gaan meer afstand houden en dan ontstaan de files
@22 Nog nooit opgevallen dat die files vooral ontstaan door toedoen van mensen die aangepaste rijders inhalen als een malijer, dan ergens op een opportuun moment gaan snijden om de afslag te halen oid zodat iedereen in de ankers moet?
@17 toevoeging
herinner mij ook de vakanties naar Zuid Frankrijk, Spanje, Italy.
een 2 baans weg. geen peage toen en geen file van Parijs tot Lyon.
iedereen heeft een auto, bijna iedereen, en ja, men zal er ook aan moeten wennen dat racen alleen mogelijk is bij het Circuit in Zandvoort van de Oranje Prins.
meer mensen, meer auto s en heeeeeel veel asfalt inmiddels.
dinner, cu
@24 uh als kind met mijn ouders. een soort saaie landweg was het.
rekening leren houden met het weer, en met elkaar is het enige zinnige. niet ff sneller willen zijn, niet inhalen op de vluchtstrook en niet trachten door te stomen op de linker rijbaan. daar komen veel ongelukken door. haast noemt men dat.
dinner en weg.
@23 inderdaad, mooi voorbeeld.
@23 Dat is een reden ja maar nu komt het gewoon door het weer en te weinig ruimte op de wegen
Tegenwoordig is overal paniek over...
@17 @24
Je vervuilt continu topics met je off topic geklets, wie interesseert jou vakanties/privé eigenlijk, noteer ze in een schrift ofzo.
@27 Ruimte zat, als mensen er maar eens aan wilden wennen dat 130 de maximumsnelheid is en niet de minimaal verplichte. Dan is er ineens een stuk meer plek op de weg, ook meer tijd om fouten op te vangen.
@10 En zelfs dat helpt niet meer tegen de enorme filedruk.....
In bv. Noorwegen en IJsland is ruimte genoeg en ook daar staat het verkeer in Oslo en Reykjavik, tijdens een sneeuwbui, muurvast...
@30 Nee niet ruimte zat
@32 Krijgen we nu een kinderachtig welles nietes spelletje?
@33 Niet doen dan
gaat dit geemmer nog lang door? de sneeuw is al weg hoor.
Heel veel mensen houden geen rekening met de omstandigheden en rijden op zomerbanden. Dan krijg je dit soort situaties. Vierseizoenen of all weather banden is beter of als je dagelijks op de weg zit winterbanden.
EN rijstijl aanpassen aan de weersomstandigheden en wegen. Je weet dat de hoofdwegen gestrooid worden maar straten bij de huizen dus niet. Die zijn dus standaard glad. En snelheid drastisch aanpassen. Ik zie ze vaak rijden in de sneeuw en mist met een gangetje van 130 of sneller. En 40 in woonwijken waar niet gestrooid is. Ja dan krijg je dat.
Bij dichte mist halveer uw snelheid werd er vroeger ingeprent. Je hebt de helft minder zicht en remweg
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.