@27Gezellig, zo heb je daar voor en tegenstanders net als in Oekraïne.Lekker tweedeling zaaien, en multilaterale verdragen weigeren.....
@69Hij bedoelt natuurlijk dat er geen witte mensen zijn, in de zin an de pure kleur wit, net als jou verf.Volgens mij zijn er ook geen zwart...
@52 Ja, Israël zal echt niet het aantal onschuldige slachtoffers bekend willen maken.En wat betreft die hulpverleners, 2 officieren krijgen o...
@57 Wat heeft doodgaan met de huidskleur vandoen. iedereen die geboren is gaat een keer. ...
20cm is niet meer goed genoeg voor haar. Once you go black.......
Misschien wordt Akwasi wel Anouks's volgende neuk neger? Ik zie het nog wel gebeuren eigenlijk ......
@49Niemand die weet wat daar precies gebeurd en door wie.Zoals ik al eerder opmerkte: propaganda van beide kanten wat de cijfers betreft, wa...
@30 Nee. De vier oblasten horen volgens de Russische Federatie officieel bij de Russische Federatie. Kijk uit bij het raam Vage....
Is "Boze Akwasi" trouwens geen pleonasme, nu we het toch over woorden hebben?...
@45 En helaas zijn er velen die zich geen seconde afvragen of de oprichting van de staat Israël wel zo rechtvaardig was. Sterker velen veroorde...
@22 Iemand uit de nabije kring heeft zo'n hybride hok, uitsluitend vanwege de lage bijtelling. Op een volle accu kan met het ding 40 km worden gereden. Persoon rijdt meer dan 250 km per dag. 'Tussendoor' laden valt zwaar tegen: vaak geen laadpalen op bestemming en zoeken naar laadpalen + extra looptijd is te tijdrovend. Dus elke werkdag wordt 210+ km met een benzinemotor een loodzwaar accupakket voortgesleept. Tel uit je winst m.b.t. totaal verbruik en uitstoot t.o. dezelfde auto met uitsluitend een benzinemotor. Denk dat de laatste er veel gunstiger uitkomt.
@51 Ik heb het ook niet over hybride maar over electrisch. Dat zijn 2 verschillende zaken he?
@50 Heb eens, waarschijnlijk bij de kapper of de chinees, eens een artikel gelezen in een autoblad. Daar werd een hybride Honda Insight van5 jaar met een respectabele kilometerstand doorgelicht. Het accupakket was nog dik in orde. Inspectie van de holle ruimten leverde een schrikbarend beeld. Die auto's zijn ontworpen voor een levensduur van slechts 10 jaar!
@52 Pff, het zou wat. Het is nog steeds zo dat een hybride of volledige elektrische auto,voordat deze één kilometer hebben gereden, al meer heeft vervuild dan een brandstof auto met 3 ton op de klok.
In Chili, waar Lithium wordt gedolven als grondstof voor accu's vindt thans een milieuramp plaats. Complete leefgebieden van o.a. flamingo's worden vernietigd.
Daar waar de linksgekkies moord en brand schreeuwen en er complete bouwprojecten worden stop gelegd omdat er b.v. een hamster zou huizen, blijven ze hier oorverdovend stil. Rijden op stroom past in hun ideaalbeeld, de negatieve bijverschijnselen zijn dan opeens acceptabel.
Daarbij, bij rijden op elektriciteit staat de uitlaat gewoon ergen anders: die staat bij de kolencentrale.
@54 “In Chili, waar Lithium wordt gedolven als grondstof voor accu's vindt thans een milieuramp plaats. ”
Gelukkig gaat het boren naar olie helemaal goed zonder schade aan omgeving en milieu.......
@53 Dat de accu's niet het zwakke punt zijn valt mij nog mee. Maar dat hoegenaamd duurzame auto's een opzettelijk geplande levensduur hebben is echter zeer kwalijk te noemen.
mijn 2,5 liter V6 klinkt zodanig mooi dat ik er nog niet over pieker om elektrisch te gaan rijden...
@57 Same here met mijn 5 liter V8 uit de sixties. Nothing beats cubic inches.
De originele Delco AM radio, met het typisch geluid uit die tijd is nog werkend, maar staat bijna nooit aan. Liever luisteren naar de symfonie uit het vooronder.
@58 Dat is wel makkelijk he? Gewoon de ellende uit @55 negeren en alleen maar afgeven op electrische auto’s......
@48 "ik zit midden in de techniek"
Gezien uw @49 stamt uw techniek nog ergens uit een ver verleden.
@58
Goh wat leuk, een ouwe Amerikaan. Daar reden in mijn jonge jaren, alleen enkele zigeuners en pooiers mee rond.
Voor de gewone woon werk verkeer waren die dingen totaal ongeschikt. Daar de benzine tank doorgaans, nauwelijks toereikend genoeg was om van de eerste naar de volgende benzinepomp te rijden.
@55 Eens . Maar kom dan niet met die bullshit dat electrische rijden zgn beter is voor het milieu.
@62 Nou ja, de brandstof voor een electrische auto kan schoon zijn (zonne energie, wind energie etc) dat kan bij benzine en diesel nooit het geval zijn.
@63 Want het maken van zonnecellen en windmolens vervuilen niets? Net zoals het transport, onderhoudt, opslag, vervanging afbreken.
Allemaal magisch als enige niet vervuilend.
En welke aanhangers kunnen deze wagens trekken?
@60 en u bent?
Een accugoeroe?
@65 Hangt ervan af welke aanhangers en welke auto's.
@66
En u meent weer te kunnen denken?
@68 goh.. Ochtendhumeurtje?
@13 Fietsen dan
@70
Weet dat jij voorstander van minder, minder bent.
Wat wil je nog meer!
@ 68
Totaal niet. Betrap alleen een nitwit op een gebrek aan leesvaardigheid.
@71 Minder elek autos idd
Ff wachten nog 50 jaar totdat er goede zijn
@72 Yup je reageert op jezelf
@70
Waarom, door weer en wind op de fiets. Als jij jezelf ook comfortabele, droog, warm of zomers fris en milieu vriendelijk kunt verplaatsen?
Dat is juist het voordeel van vooruitgang.
@74
Kan gebeuren. Denk dat @69 nog wel zo intelligent is, dat zelfs hij wel snap, dat het aan hem gericht is. En zo niet. Och, Lekker boeiend.
@75 , dat snapt @73 nu eenmaal niet.
Lijkt net zo'n religekkie als de amish in de vs, alles volgens zijn regels, wie daar buiten denkt moet weg!
@75 Al aangetoond dat een elek auto helemaal niet milieuvriendelijk is
Zeker niet in Nederland
Daar ga je dan in je elek auto met stroom uit een kolencentrale
@65 een kona mag bijvoorbeeld 1200 kg trekken
@79 Hoeveel meter ipv kilometer alleen
@77
Als de vooruitgang afhankelijk van de conservatievelingen was geweest, dan hadden zij nu niet kunnen stemmen op een 'ezel' Maar hadden ze er nu nog achter gelopen om het land te bewerken.
@78
Van de vijf nog in gebruik zijnde kolencentrales zijn er twee die nog stoken op kolen de anderen drie zijn geschikt voor biomassa. Zoveel zijn er al niet meer.
Komt nog bij. Als de industrie het zou willen, is de uitstoot van schadelijke stoffen makkelijker weg te filteren uit de pijpen van enkele centrales, dan die van miljoenen uitlaten op de weg. De met dioxine vergiftige koeien uit de jaren tachtig is ook een oplossing voor gevonden. Dat kost geld, veel geld en daar wil de industrie en consument niet aan mee betalen.
Wat een cool wagentje die Smart ForTwo Cabrio Electric Drive ! Jammer dat er op de wegen in de Randstad steeds meer enorme zwaargewichten van 2 ton (2,000 Kg) of meer rijden die je van de weg af willen drukken als je wel wat moois rijdt..
@82 Zolang we nog steeds kolen stoken heeft elek rijden geen kans in Nederland
Ook biomassa is dus niet goed
Nog steeds co2
@64 Natuurlijk zit daar wel iets van vervuiling in. Maar ten eerste heb je dat ook bij olieraffinaderijen en het transport van olie, benzine en diesel. En ten tweede is het minder dan bij olie.
En wat er nog bij komt, een benzine/diesel auto stokt bij het eindgebruik ook nog eens vervuiling uit terwijl een electrische auto dat niet doet
@85 " En ten tweede is het minder dan bij olie."
Dat zou misschien zo kunnen zijn , maar is dat zo?
En wat er nog bij komt, een benzine/diesel auto stokt bij het eindgebruik ook nog eens vervuiling uit terwijl een electrische auto dat niet doet
Elektrische auto's vervuilen dan weer meer met de afbraak na levensduur.
Het kan goed zijn dat elektrische auto's minder vervuilen. Maar ik maak deze aanname niet.
En vooralsnog zijn het vooral aannames.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.