Da's toch geen Schot, zou Derksen zeggen. . . . ...
@5 Het Sprookjesbos is natuurlijk niet echt een maatstaf Vageali6888. ') ...
@7 Het is niet mijn stijl, maar waar staat dat je niet op de man mag spelen? Het is toch de persoon achter een mening die idioot is....
The Kinks - All day and all of the nighthttps://music.youtube.com/watch?v=F4DV-5d6a5g&si=OKIuwd4UmTvPROpA...
Daarom is het hier een chaos.En de burgers zijn daar de dupe van , op alle mogelijke manieren....
The Turtles - Happy together https://music.youtube.com/watch?v=uzAWDG3ZieM&si=p3Cu2DFrYrVBvwe6...
Harry Belafonte - Island In The Sunhttps://www.youtube.com/watch?v=DjPNDFr_ZpE...
Laag opgeleiden en vaak allochtonen die hun kinderen niet laten vaccineren. Maar ook quasi intelligente HBO-ouders die het wel beter denken te w...
@3121 Hey hoi.Dank je, ja ik ben er weer hoor 😊...
Spooky Tooth - The Weight https://music.youtube.com/watch?v=n-WcJBotdqI&si=4xJ1VLYYRzMEVo86...
Whaaahahaha
* Verwijderd door de redactie *
Een toegesnelde brandweerwagen voor een voertuig welke vastzit in het zand op het strand? Overdrijven is ook een vak... En geen kant meer op kunnen is ook maar onzin. In een terreinwagen gooi je een schep en platen in de auto zodat je jezelf uit kunt graven en de platen onder de wielen legt voor tractie.
Anders moet je niet gaan off-roaden.
Ah, ik zie net de foto op de PC (zat op de telefoon).
Die zaten dus echt NIET muurvast, de voorwielen zijn niet eens ingegraven, alleen de achterwielen een beetje! Het is een 4x4, de achterwielen kun je de aandrijving van loskoppelen met een simpele druk op de knop zodat alleen de voorwielen draaien en je jezelf niet dieper ingraaft.
Wat een stelletje amateurs die beveiligers haha. Deze bejaarde mevrouw zou toch maar gekidnapt zijn op het strand, die beveiligers erachter aan, zitten ze vast in het zand.
* Verwijderd door de redactie *
@5 Men gebruikt terreinwagens ook in het zand. De duinen, op het strand, enzovoorts. Als je gaat off-roaden moet je natuurlijk wel capabel zijn, dat zijn deze beveiligers overduidelijk niet. Ze wisten van te voren dat ze naar het strand gingen, heel erg dom om dan zo onvoorbereid en onervaren te zijn.
Het niet gewend zijn is geen enkel excuus voor domheid.
* Verwijderd door de redactie *
@7 Ga mij nou geen woorden in de mond leggen jochie, ik verwacht helemaal geen perfectie. Perfectie bestaat namelijk niet, is een utopie.
Wat ik verwacht is dat mensen voorbereid zijn, en dat lijkt mij niet meer dan redelijk. Deze beveiligers waren dus niet voorbereid, en dat is feitelijk dom, en zelfs onverantwoord.
@8 , ben ik met u eens: failing to prepare, is preparing for failure.
* Verwijderd door de redactie *
@9 Jij meende namens mij te kunnen bepalen dat ik perfectie verwacht. Perfectie en voorbereid zijn, zijn niet hetzelfde. Dat weet je toch wel?
Ze zou het niet erg vinden om gekidnapt te worden vermoed je zo? Ik gaf enkel de volledige onverantwoordelijkheid van de beveiligers aan. Maar ja, jij moet weer sokken gaan stoppen.
@11 , zozo, vroeg met de aannames, thuis ook alles goed?
Afschaffen t koningshuis, dan heb je ook geen beveiliging nodig
@12 Ze waren onvoorbereid, incapable en niet ervaren met off-roaden, dat is onverantwoordelijk. Zo simpel is het, komt geen aanname aan te pas.
Goedemorgen.
Hier een paar andere foto's/ Op de eerste is te zien dat de toyota wel degelijk voor en achter vast zit:
https://regio15.nl/nieuws/lijst-weergave/29-hulpverlening/29610-voertuig-rijdt-zich-vast-op-het-wassenaarse-strand
@13 en u dacht dat een president en gezin geen beveiliging krijgt?
@16 Ik denk dat het meer gaat om het feit dat deze mensen beveiligen nergens op slaat, omdat het gewone normale mensen zijn. Alleen doen wij aan de hand van een achterhaalde, idiote ideologie net alsof ze van adel zijn.
Afschaffen die handel, het slaat nergens op.
Over het selecteren van alleen voorwiel aandrijving:
"The Land Cruiser has permanent four-wheel drive with a limited slip centre differential and a rear differential with a diff-lock; there's also a transfer box for high and low ratio selection. While the torque split is normally 40:60 front-to-rear, the centre limited slip diff can vary this up to 30:70 to optimise grip."
https://www.motorbar.co.uk/landcruiser60thanniversary_1211.htm
Het lijkt mij allemaal wat te veel automatisch in deze wagen, en voorzover ik weet is het normaal gesproken ook achterwiel of 4 wiel aandrijving bij auto's waar je dat wel kan schakelen.
Echte terreinbanden heeft het ding van bea ook niet, en dat zou wel eens de belangrijkste oorzaak kunnen zijn.
** gebruiker verwijderd **
@15 Dank! Aan één kant, en ze hadden er best zelf uit kunnen geraken met de juiste ervaring.
@18 Alleen voorwiel aandrijving?
"Four-wheel drive" is het aandrijven van vier wielen.
Het is niet zozeer dat ze geen "echte" terreinbanden hebben, het zijn all-terrain banden. Maar dat ze de bandenspanning niet af hebben laten zakken voor zover ik kan zien.
@20
Inderdaad.
De meeste 4x4 rijders gaan op het strand de fout in door een combinatie van teveel motorvermogen en te hoge bandenspanning.
Los zand is wat anders dan een modderpaadje.
Ze zijn in ieder geval tijdig gestopt. Als ze die auto tot de assen hadden vastgezet dan hadden ze een shovel moeten laten komen.
@19
Paar honderd euro, hooguit.
@20
"Het is een 4x4, de achterwielen kun je de aandrijving van loskoppelen met een simpele druk op de knop zodat alleen de voorwielen draaien en je jezelf niet dieper ingraaft."> @4
Voorzover ik weet kun je bij sommige 4x4's achterwiel of 4 wiel aandrijving selecteren, dus niet alleen voorwielaandrijving. Bij deze Toyota iig niet, die is altijd 4x4.
Aan het profiel te zien zijn het niet eens A/T's maar gewoon bandjes voor op de weg.
Ik zou daar zelf met mijn wagen iig niet vast komen te zitten : )
Ik heb zo'n vermoeden dat het paard en de berijdster de meeste lol hadden.
@23 In je eigen reactie staat duidelijk dat er een "dif-lock" is, en daarmee kan je dus in elke moderne 4x4 voor of achter het differentieel vastzetten, waardoor het geen vierwielaandrijving meer is omdat de banden niet individueel van elkaar draaien.
@25 Oh en ja, letterlijk genomen is het nog gewoon 4x4, maar een 4x4 waarbij voor en achter beide banden worden aangedreven, en niet individueel, werkt vele malen minder goed.
Even simpel een kuil graven bij de banden, leg er een plaat onder, zet het dif-lock aan, en voorzichtig gas geven.
@25
Jij begint over achterwielen loskoppelen met een simpele druk op een knop.
Alleen de achteras van deze toyota heeft mogelijkheid voor sper differensieel overigens.
@27 Omdat ik dacht dat aangezien ze nogal onervaren zijn, ze in ieder geval een auto hadden waarbij je de aandrijving per as kan regelen want dat maakt het over het algemeen wel wat makkelijker. Maar ze zijn bij het koningshuis zo achterlijk dat ze daar zelfs niet aan denken.
@25
Bij de meeste 4x4 werkt het dif-lock alleen op het tussen differentiel waardoor zowel op de voor als
de achteras tractie blijft. Zet je op elke as een differentieelslot dan wordt de wagen slecht bestuurbaar.
Lucht uit de banden is de beste methode. Zeker als je bijna niet ingegraven bent zoals de wagen op de foto.
@28
Is meer een PC hoofd tractor dan een serieuse off roader idd.
Vermakelijk zo'n koninklijke hobbyclub. Daar betaal ik graag mijn belasting voor.
[Sarcasme off]
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.