@6 Ze zijn al een eind op weg....
@19 Het zal een enorme uitdaging zijn om het antisemitisme onder moslims terug te dringen. Als dat thuis al fout gaat wordt het heel lastig. Net...
@3 Men zegt van woke Amerika dat het de VS wil opheffen / vernietigen ...
@49 Je hebt werkelijk het IQ van een eencellige met je meldingen. Maar goed, ik geef je het laatste woord. Meld me maar. ...
@3 Misschien willen ze die wel afbreken?...
@1Geen min, wèl gefeliciteerd! 🎗️...
Over een paar jaar kan dit teruggedraaid worden, tav de autochtone Nederlander.. 😉...
@47 Graag gedaan hoor! Ik geef je graag waar je zo naar solliciteert hoor. Kleine moeite, groot plezier. :-) ...
@41 "Sukkel" Bijna vergeten. Ach, je weet het onderhand wel. Jij scheldt enz, ik meld. ...
@46 Ooooo nou daar ben ik blij mee zeg!!!Hoeraaaa!!! ...
Kijk nou een polder Talibani die een Rouhani doet, naar Schiphol.
Ja, het is volledig abject wat daar tav. Schiphol gebeurd, maar dat kan ook wel in andere taal verwoord.
Maar wel verdient!
Onaantastbaar Schiphol heeft sinds de jaren zestig schijt aan omwonenden en protesterende.
Ze belazeren stelselmatig de kluit, sinds ze daar de geluidoverlast mochten gaan berekenen in plaats van te meten,
En daar in werden ze gestimuleerd door het ministerie van verkeer en waterstaat en de Haagse politiek.
Onaantastbaar Schiphol kan alles maken.
En dat patroon gaat zich nu herhalen met Lelystad (eigenlijk herhaalt het zich al).
Het zorgt wel voor brood op de plank. Men zou ook in Drente of zo kunnen gaan wonen. Kun je vanuit de WW, vanaf je boerenerf lekker de hele dag reageren op NK.
@3
https://www.groene.nl/artikel/banenmotor-schiphol
https://www.vlieghinder.nl/nieuws/artikel/schiphol-en-rotterdam-niet-meer-motor-economie
En al wás het wél een banenmotor, dan nog dient een overheidsbedrijf zich te houden aan de regelgeving.
Ik woon onder de vliegroute van de buitenvelderd baan.
Ik heb er in iedergeval geen last van.
Het zijn altijd de mensen die van buiten Amsterdam komen die gaan klagen.
(Maar wel vanaf schiphol vertrekken en aankomen voor vakantie)
Ga dan in friesland wonen of zo en anders niet zo zuur zeiken op schiphol.
@3 je hebt helemaal gelijk.
Het is een belangerijke werkgever hier in de regio.
@5
Da's niet zo vreemd gezien het feit dat de routes naar en van Schiphol nauwelijks over Amsterdam zelf lopen.
https://www.vlieghinder.nl/paginas/page/radarplots
Ik kan me nog herinneren toen ik klein was, dat als er een vliegtuig laag overvloog je harder moest om jezelf verstaanbaar te maken.
Vergelijk dat eens met tegenwoordig...
@5 Woon buiten Amsterdam. Als de wind "goed" staat dan komen er hier (Alkmaar) heel wat vliegtuigen laag overvliegen. Geen last van, en dan staat het slaapkamerraam altijd open. Begrijp sowieso niet hoe mensen last kunnen hebben van zo'n monotoon geluid.
@8
Ik weet niet hoe oud jij bent.
In 1950 waren er 40.876 vliegbewegingen.
In 1970 waren er 135.520 vliegbewegingen.
In 1990 waren er 246.504 vliegbewegingen.
In 2017 waren er 496.748 vliegbewegingen.
Naar ik hoop heb je geen last van de aandoeningen van de andere patiënten in de wachtkamer bij je huisarts. Erg fijn dat jij geen overlast ondervindt. Onderzoek van het RIVM wijst uit dat er bij heel veel anderen wel overlast door vliegverkeer ondervonden wordt.
Sensornet geeft life de geluidsdruk weer van een aantal meetpalen in Nederland.
http://www.sensornet.nl/project/?filter=vliegtuigen
http://www.sensornet.nl/project/?filter=vliegtuigen
@9 Ach, sommige mensen hebben ook last van kwakende kikkers...
@10
Jammer dat je bagatelliseert als je zonder argumenten zit.
@11 Dat sommige mensen last hebben van kwakende kikkers is een argument, omdat ik van mening ben dat mensen van het minste last hebben, zoals kwakende kikkers. Het RIVM kan daar ook onderzoek naar gaan doen en dan concluderen dat kwakende kikkers bij sommige mensen voor overlast zorgen.
Slapen terwijl de mortieren af worden geschokten, niet wakker worden van een raketinslag, in slaap vallen wanneer de gevechtsvliegtuigen overvliegen, geen moeite mee. En dan zeuren mensen over het monotone geluid van een vliegtuig...
@9 .
Bluth is in de loop van jaren slechter gaan horen door dat vliegtuig lawaai en zo lijkt het wel dat de herrie minder is geworden. ^_^
@12 .
Dus niet alleen van dat vliegtuiglawaai. ^_^
@13 Ik hoor de piep op een bepaalde hoge frequentie die alleen kinderen kunnen horen. Dus met mijn gehoor zit het goed.
@12
"Slapen terwijl de mortieren af worden geschokten, niet wakker worden van een raketinslag, in slaap vallen wanneer de gevechtsvliegtuigen overvliegen, geen moeite mee."
Denk je dat anderen wel moeite zouden kunnen hebben om door dergelijk geluid heen te slapen?
@16 Vast wel! Had ik ook, alleen wen je eraan, net zoals kwakende kikkers.
De vliegtuigen vlogen hier niet vaak over, de laatste pakweg tien jaar wel. Niemand in de wijk/buurt die je erover hoort.
@17
Jammer dat je niet accepteert dat anderen wél problemen hebben die jij niet hebt. Wel goed dat je doorhebt dat het vliegverkeer intensiveert. Dat is nog meer het geval in specifieke gebieden vanwege het gebruik van 'strikt preferente banen'.
Zie de kaartjes in @7 .
@18 Dat accepteer ik wel hoor. Maar, zoals ik al zei, zeuren die mensen in mijn optiek.
Nogmaals, mensen ervaren ook overlast van kwakende kikkers. Dat mensen ergens overlast van ervaren, zal niet automatisch inhouden dat hetgeen wat overlast veroorzaakt ook direct "fout" is. Het is algemene kennis dat de mens behoorlijk kan zeuren.
Het vliegverkeer intensiveert, maar vliegtuigen worden ook steeds stiller. Ik hoor 's zomers met de ramen en deuren open de stofzuiger van de buren boven het geluid van een vliegtuig uit, en dan wonen we niet eens in een rijtjeshuis.
@19
Je blijft het er maar over hebben wat jíj ervaart.
Stillere kisten:
De PH-BFB is wereldwijd de oudste 747-400 die nog in actieve dienst is, en dus ook de oudste bij KLM die er nog steeds 11 heeft rondvliegen.
Ontwerp van de 747: 18 mei 1964. Dat is 54 jaar geleden.
En het is niet alleen tyfusherrie:
Uitstoot fijnstof bij alléén de start is vergelijkbaar met dat van 1 miljoen (!) vrachtauto's.
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/01/10/als-een-boeing-747-opstijgt-komt-even-veel-fijnstof-vrij-als-uit-een-miljoen-vrachtwagensnrc-checkt-a1587736
Maar het blijft fijn dat jij nergens last van hebt hoor. Wellicht kun je eens aantonen hoe dat zit met die overlastkwakende kikkers. Of je oordeel over mensen die wél overlast ondervinden achterwege laten. Je geloofwaardigheid door maar wat te kwaken (pun intended) loopt een behoorlijke knauw op.
@7 ik kom uit uithoorn en heb ook in Aalsmeer gewoond.
Dus ik weet waar ik het over heb.
Dus ik laat de rest maar dom lullen.
@7 oh ja de buitevelderd baan gaat over Amstelveen en niet over Amsterdam.
@22
De strikt preferente banen zijn de Polderbaan en de Kaagbaan.
De Buitenveldertbaan heeft de laagste preferentie.
https://www.bewonersomgevingschiphol.nl/begrippenlijst/
@16 al mijn buren slapen ook gewoon als de baan open is.
En de vliegtuigen hebben dan al de landings gestel al uit.
Ik weet niet waar jij woont maar je weet er niet zo veel van de wekelijke situatie hier rond schiphol.
@23 dat klopt helemaal.
Ik ben regelmatig in die gebieden.
Ik let er niet op dus ik hoor ze niet meer.
Hoe je het went of keert schiphol was er eerder.
Een mens kan verhuizen een luchthaven niet zo snel.
Mag ik je wat vragen
Vlieg jij wel is van schiphol?
@10
Ik kon vroeger al niet slapen van een tikkend horloge op een meter afstand van mijn bed.
Als jij wel zo makkelijk bij allerlei geluid in kan slapen, dan fijn voor jou. Niet iedereen is even (on)gevoelig voor geluid.
@17
En wennen was het punt niet. Niet voor mij.
Maar tegenwoordig slaap ik sowieso wat vaster en wat makkelijker, gelukkig.
@19
[Dat accepteer ik wel hoor. Maar, zoals ik al zei, zeuren die mensen in mijn optiek.]
Je kunt mensen niet tegelijkertijd serieus nemen, en vinden dat ze zeuren. Wat is het nou?
@25 Ik heb ook heel lang dichtbij Schiphol gewoond en overdags had ik nooit last van de vliegtuigen.
Moet wel zeggen dat ik het 's nachts in de zomer wèl eens irritant kon vinden door de chartervluchten naar zonbestemmingen.
Je laatste vraag vind ik, hoewel niet aan mij gesteld, een hele rare.
De groeit van Schiphol is uitsluitend te danken aan reizigers die niet in Nederland arriveren, maar slechts overstappen. Dit is ook niet een activiteit van Schiphol die veel geld in het laatje brengt, integendeel zelfs. Het levert de Nederlandse economie bijna niets op, behalve luchtvervuiling, geluidsoverlast, en een aanslag op de natuur, door het dichtbouwen van alle polders rondom Schiphol met hangars.
Ik ben van mening dat Schiphol moet stoppen met fungeren als tussenlandingsbestemming.
@24
Je hebt het over landers.
Startende vliegtuigen maken veel meer herrie.
@25
SPL is oud. De dorpen en steden er omheen zijn veel ouder, zelfs IJmuiden.
@28 dat weet ik.
Die vliegen over Aalsmeer en daar heb ik ook gewoond.
Ja en de mensen ook.
Al de klagers die naar de klachtenlijn bellen die hebben hier niet hun hele leven gewoond
@29
Voor een overzicht van de herriegebieden klikt u op onderstaande link. Deze maakt zichtbaar dat de geluidsvlek die Schiphol veroorzaakt een stuk groter is dan alleen maar Zwanenburg, Halfweg en Uithoorn en Amstelveen.
https://www2.vlieghinder.nl/plots/recent/_afgelopen_maand.jpg
Fijn, héél fijn dat u geen overlast ervaart.
Vreemd dat u er moeite mee heeft te aanvaarden dat anderen wél overlast ondervinden.
Er zijn vele huishoudens die tot 2003 nauwelijks tot geen vliegoverlast ondervonden en die nu iedere 70 seconden een vliegtuig over hun dak krijgen.
Discussies worden automatisch na 96 uur gesloten
Het is niet meer mogelijk om nog te reageren bij deze discussie.